Jump to content

Inlocuire bujii incandescente


Calin

Recommended Posts

Stiind ca am probleme cu bujiile(cel putin testerele au aratat-o),m-am hotarat azi sa le schimb cu altela noi.Masina fiind si de vanzare am zis sa pun bujii noi sa fie ok.

De dimineata am plecat sa cumpar si in final am gasit bujii Bosch la 50 ron bu. Initial am vrut sa iau Beru dar n-am gasit,numai pe comanda.

Ajuns acasa m-am pus pe treaba(imi place sa bag degetele pe la masini) si am scapat si de ceva bani pe care i-as fi dat in vreun service.

Incerc sa redau pas cu pas ce am facut.Probabil i-o fi de folos cuiva.

 

1.Se demonteaza carcasele filtrelor de polen,din ambele parti.

2.Demontati toate plasticaraiele de pe motor.

3.Luati bornele de la baterie dupa care demontati borna de + de langa admisie.

4.Scoate-ti furtunele de la EGR si eventual il puteti da jos ca sa-l curatati(eu asa am facut)

5.Admisia-indepartati capacelele de pe ea si desfaceti suruburile.Atentie ca in partea laterala dreapta are o mufa,nu trageti ca se poate rupe.

6.Ca sa o puteti scoate(admisia) trebuie desfacut plasticul de langa motorasul de stergator.Nu are loc sa o ascoateti afara daca nu-l demontati.

7.Bujiile-scoateti mufele de la ele,destranget usor(folositi o tubulara lunga),intins fara socuri.Riscati sa se rupa si atunci e mare belea(am patit mai demult).Inainte de demontare suflati cu un compresor praful de pe langa ele.

8.Inainte de montarea bujiilor noi dati cu putina vaselina grafitata pe filet.Strangeti cu simt,ele inchid pe con.

 

 

Dupa ce le-ati montat repetati operatiunile in sens invers.Personal eu am mai curatat EGR-ul daca tot eram acolo si am incercat sa curat si filtru epurator de gaze.Am citit pe un topic ca ar avea niste site care se spal cu benzina.Nici vorba are cartus filtrant deci se schimba.

 

Cand montati la loc admisia curatati garniturile si locul unde calca acestea cu alcool tehnic (nu cu benzina ca s-ar putea sa inmoaie garniturile)

 

Sfat:inainte de montarea bujiilor noi recomand sa le verificati cu o baterie incarcata sa vedeti daca se incalzesc(a zis ala de la magazin ca au fost cazuri de bujii defecte din fabricatie).

 

Vreau sa va spun ca eu am avut 4 bujii arse,desi motorul a pornit la sfert.

 

Pun si niste poze

post-8540-1203013668_thumb.jpg

post-8540-1203013691_thumb.jpg

post-8540-1203013711_thumb.jpg

post-8540-1203013734_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Pe mine m-au costat 300ron bujiile.Beru era pe undeva pe la 75 ron buc,dar nu aveau pe stoc.Oricum am primit bonus si un WD-40 de 200ml . :)

 

 

Super tare! Felicitari. S-a cunoscut in performantele masini curatarea EGR-ului, schimbarea filtrului epurator si bujiile? Motorul este de 3 litri?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Da, si mai erau ceva idei in ordine de a reduce riscul de a se rupe vreo bujie. Nu mai stiu cine zicea ca seara dinainte, cand motorul inca e cald, sa se dea cu WD40 pe langa bujii...altcineva zicea de benzina parca.....etc...etc.....

 

Eu, dupa capul si mintea mea, judec ca ar trebui desfacute cu motorul rece, pentru ca la rece toate materialele se contracta, fie plastic, fie metal...chiar si ceramica sufera ceva modificari termice(foarte reduce, e drept). Prin urmare, cum bujiile strang pe con, logic ar fi sa fie mai usor de desfacut la rece....si mai putin riscant de altfel....Daca gresesc, sa ma contrazica cineva priceput...

 

Eu unul am o bujie care pe tester arata ca ar fi suparata pe viata, dar de frica, nu am schimbat niciuna...Nu am gasit nici un meserias in zona care ca imi spuna ca se pricepe la desfacut bujii, evident fara sa le rupa....:twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
E bine sa le verificati inainte de a le da jos de pe masina. Sa intamplat de multe ori sa fie schimbate degeaba, problema fiind alta, nu bujiile.

 

Cum se pot verifica bujiile fara sa se dea jos de pe masina? N-as vrea sa platesc manopera degeaba! Am facut diagnoza din care a reiesit ca sunt arse bujiile, dar nu se stie cate sunt arse din cele 4...e posibil sa fie arsa doar una... Astept raspuns! Multa bafta!

Link to comment
Share on other sites

Si eu am o intrebare... adiacenta: :twoup: recent am schimbat bujiile la 530 si la remontarea galeriei de admisie am rupt un surub. Unul din cele care vin sus, spre injectoare. vad ca n-a 'scapat" inca prin zona. Sa-l las asa?

 

doi: schimbatul de bujii nu-i stiinta nucleara, mai greu e sa desfaceti galeria/plasticele/contactele si sa le puneti la loc. O singura remarca am - vedeti ca, desi aveti senzatia ca deja a iesit tot filetul din blocul motor (de ce nu iese, domle?!) in realitate mai aveti de invartit, usurel, tragand in acelasi timp putin de ea spre voi. Asa iese. Nu trantiti cheia spunand "ce naiba are", filetul ala e destul de lung.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
E bine sa le verificati inainte de a le da jos de pe masina. Sa intamplat de multe ori sa fie schimbate degeaba, problema fiind alta, nu bujiile.

 

Cum se pot verifica bujiile fara sa se dea jos de pe masina? N-as vrea sa platesc manopera degeaba! Am facut diagnoza din care a reiesit ca sunt arse bujiile, dar nu se stie cate sunt arse din cele 4...e posibil sa fie arsa doar una... Astept raspuns! Multa bafta!

eu le-am verificat simplu dar trebuie totusi dat jos tot de pe deasupra, plasticele si restu.Pe tester nu imi arata ca sunt arse insa la o masina de 10 ani electronica isi mai pierde din simturi. Dupa ce scoti mufele de la bujii iei un cablu si ii pui contact pur si simplu de pe masa masinii. daca nu face deloc nici o incarcare(scanteie) inseamna ca nu merg. Cel putin eu asa le-am testat inainte sa le scot din motor si exact asa a fost- 3 din 4 erau arse(nu incalzeau absolut deloc). Alta solutie nu stiu.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Credca ai vrut sa zici ca le dai un plus direct de pe baterie, ele sint legate deja la masa.

Varianta asta de verificare a bujiilor e cea mai proasta. Toti zic la fel, face scanteie cand pui plusul pe ea, inseamna ca e buna. Dar nu-i deloc asa, cand este alimentat cu un fir separat, ea intradevar poate face scanteie (adica mare consumator) dar imediat dupa momentul alimentarii se poate intrerupe din cauza dilatarii (incalzirii).

Metoda sfanta e sa inseriezi un ampermetru intre plus si bujie. Se vede clar consumul de curent, cat dureaza, etc.

Am intalnit mai multe cazuri cand am inseriat ampermetrul si la alimentare consumul urca la 30A si dupa 2-3 secunde cadea la zero. Acea bujie era moarta, chit ca facea scanteie. Normal la alimentare bujia ia vreo 30-35A iar dupa cateva secunde acesta se stabilizeaza undeva la 10-12A.

Link to comment
Share on other sites

Hai s ava zic una si mai tare - "mansoanele" alea de plastic care vin pe bujie la mine erau "coapte", casante, vreo 3 s-au rupt (au niste...aripi/cleme de plastic care strang pe corpul bujiei). Le-am pus asa la loc, am senzatia ca ar trebui sa schimb toata cablaraia aia de alimentare a bujiilor, care intra, pare-mi-se, intr-o cutie de plastic.

Am izolat cu niste banda izolatoare mansoanele alea, sa ...tina aripioarele de plastic. oricum masina am pornit-o, atunci cand am schimbat bujiile, si-am mutat-o....un metru si sanatate.

Link to comment
Share on other sites

Eu le verific altfel: leg de ele 2 fire si le pun pe baterie pe direct. Le tin cu un patent. Nu le tin mai mult de 10sec., cat sa vad ca devine incandescenta si ca toate lucreaza la fel, adica toate bujiile sa aiba aceeasi suprafata rosie de lucru. Evident se verifica ochiometric sa nu fie topite, ciobite.
Link to comment
Share on other sites

Testatul pe motor mi se pare vrajeala. Pana nu le vezi cum arata, nu stii ce fel de bujii ai pe masina.

As fi tare curios daca o bujie topita sau putin mai scurta arata la fel pe aparatul de masura ca una intreaga, nu neaparat noua. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Credca ai vrut sa zici ca le dai un plus direct de pe baterie, ele sint legate deja la masa.

Varianta asta de verificare a bujiilor e cea mai proasta. Toti zic la fel, face scanteie cand pui plusul pe ea, inseamna ca e buna. Dar nu-i deloc asa, cand este alimentat cu un fir separat, ea intradevar poate face scanteie (adica mare consumator) dar imediat dupa momentul alimentarii se poate intrerupe din cauza dilatarii (incalzirii).

Metoda sfanta e sa inseriezi un ampermetru intre plus si bujie. Se vede clar consumul de curent, cat dureaza, etc.

Am intalnit mai multe cazuri cand am inseriat ampermetrul si la alimentare consumul urca la 30A si dupa 2-3 secunde cadea la zero. Acea bujie era moarta, chit ca facea scanteie. Normal la alimentare bujia ia vreo 30-35A iar dupa cateva secunde acesta se stabilizeaza undeva la 10-12A.

nu mai stiam exact cum se numeste dar la min asa am verificat daca merg. Le-am si scos afara si le-am verificat iar, scoase, si nu mergeau deloc. Eu am zis cum am facut eu. Nu sunt mecanic profesionist insa imi plac tare chestiile astea. Ce-i drept ca pt pofesionisti merge ce ati zis voi dar cand nu ai toate astea si ti le faci u singur e ok si varianta pe care am incercat-o eu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.