Jump to content

Setarea aerului pe 22*C


Recommended Posts

Salutare la toti fanii de Bmw.

Am un E34 tds din '95.

Se aude un zgomot ciudat la electrovalvele de pe incalzire doar cand setez incalzirea la 22*C,un clincket ca si cand se deschide dar e blocata.Iar dedesuptul valvelor este un motoras care pe situl bmwfans este descris ca "Aditional Water Pump" pt. ce este acela?Are rolul de a recircula apa si a incalzi habitaclu cand esti doar cu contactul pus? Ca si la mercedes??Tin sa precizez ca in tabloul de bord sa stricat indicatorul de temperatura a apei si cel care a avut masina inaintea mea a scos senzorul de temperatura din _chiulasa_ si a pus altul care este conectat la un ceas de temperatura separat in masina acesta foarte rar imi indica 70*C doar cand forjez motorul normal sta undeva la 60*C,tind sa cred ca nu indica bine acest ceas.Pe incalzire la maxim nu da caldura aia sufocanta ca la alte masini. Sa fie de la senzorul original care este scos si numai da informatii la calculator?

Am atasat o imagine luata de pe sait.

Va multumesc tuturor

post-7649-1205318976_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Este normal sa auzi acest zgomot de la pompa auxiliara. Ar merge incalzirea habitaclului si fara pompa, dar daca tot o ai e mai bine.

Zici ca nu prea baga caldura. Posibil sa fie blocate electrovalvele, sa nu deschida suficient. O data verificate acestea si curatate, treci la inlocuirea termostatului, a pompei de apa daca nu stii cand a fost ultima data schimbata si nu in ultimul rand, cauta un ceas de bord functional astfel incat sa inlaturi improvizatia cu ceasul ala montat separat.

 

LE: Si senzorul original din chiulasa tb. schimbat, daca nu este compatibil cu tipul masinii.

Edited by -Felix-
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca temperatura din furtunurile de dinainte si de dupa electrovalve sa fie aceeasi, cu incalzirea data la maxim si ventilatorul la fel...si mai vezi si iesirea din calorifere, e pe undeva pe la mijlocul caroseriei, la motor in plan longitudinal, in peretele dintre motor si habitaclu....aici temperatura trebuie sa fie , evident, mai mica deca la intrare...daca e cam aceeasi, inseamna ca ai ceva blocat pe la sistemul de circulare a aerului...sau caloriferul e infundat si-ti circula partial prin el...la calea de aer poti sa incepi verificarea cu filtrul de polen dispus la picioarele pasagerului...spre centrul masinii, sub bord...apoi cu clapete blocate...cabluri de manevrare rupte sau servomotorase cu urechiuse de actionare rupte...
Link to comment
Share on other sites

Este normal sa auzi acest zgomot de la pompa auxiliara. Ar merge incalzirea habitaclului si fara pompa, dar daca tot o ai e mai bine.

Zici ca nu prea baga caldura. Posibil sa fie blocate electrovalvele, sa nu deschida suficient. O data verificate acestea si curatate, treci la inlocuirea termostatului, a pompei de apa daca nu stii cand a fost ultima data schimbata si nu in ultimul rand, cauta un ceas de bord functional astfel incat sa inlaturi improvizatia cu ceasul ala montat separat.

 

LE: Si senzorul original din chiulasa tb. schimbat, daca nu este compatibil cu tipul masinii.

Zgomotul nu se aude in pompa auxiliara,se aude in prima valva de langa motor.Apa a fost schimbata de cel care a avut masina.Cei de la bmw au zis ca este o problema cu circuitele in tabloul de bord si de acea nu merge ceasul si ar costa in jur de 800 E un nou ceas.am gasit unul la second dar trebuie programati KM eu am 253000km iar celalalt in jur de 190000km.Cum se curata electrovalvele?si cum se face aerisirea dupa schimbul de apa??

 

Vezi ca temperatura din furtunurile de dinainte si de dupa electrovalve sa fie aceeasi, cu incalzirea data la maxim si ventilatorul la fel...si mai vezi si iesirea din calorifere, e pe undeva pe la mijlocul caroseriei, la motor in plan longitudinal, in peretele dintre motor si habitaclu....aici temperatura trebuie sa fie , evident, mai mica deca la intrare...daca e cam aceeasi, inseamna ca ai ceva blocat pe la sistemul de circulare a aerului...sau caloriferul e infundat si-ti circula partial prin el...la calea de aer poti sa incepi verificarea cu filtrul de polen dispus la picioarele pasagerului...spre centrul masinii, sub bord...apoi cu clapete blocate...cabluri de manevrare rupte sau servomotorase cu urechiuse de actionare rupte...

Am desfacut in partea pasangerului bordul dar nu am gasit nici un filtru ,poate sa fie pe din afara???

Va multumesc pentru bunavointa de am raspunde,

Link to comment
Share on other sites

foarte rar imi indica 70*C doar cand forjez motorul normal sta undeva la 60*C,tind sa cred ca nu indica bine acest ceas.Pe incalzire la maxim nu da caldura aia sufocanta ca la alte masini.

pai la 60-70*C cat de cald vrei sa faca?cand va sta lichidul de racire la 90*C atunci vei avea parte de acea caldura sufocanta,nu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mai intai sa stabilim un lucru...ai aer conditionat?

Filtrul e in interior....dar e prezent numai la e34-urile care au aer conditionat....

da am aer conditionat,acela cu setarea de temperatura separata pt pasanger si sofer(manuala).

"narcis" cum am scris tind sa cred ca acel ceas nu indica bine pt ca dupa cateva ore prin orash apa din radiator este foarte fierbinte,deci sigur are 90*C.

Link to comment
Share on other sites

Daca face bule in borcan, pb. e grava. Necesita inlocuire garnitura chiulasa.

 

Bule care sa vina continu nu am vazut dar cum se vede (sper) in poza este o bula de aer care sta continu in gatul acela.

Daca ai Ac atunci trebuie sa ai si filtru...si poate e infundat...se simte presiune mare la mana la gurile de aer de aerisire din habitaclu? Sau abia adie vantul?

Presiunea este mare cand dau drumul la ventilator.Aici mai am o intrebare ,pe coloana de aer de mijloc adica cel dintre sofer si pasanger vine mai mult aer rece decat cald iar in spate pe coloana de aer dintre scaune vine doar aer rece,este normal?

 

De care AC ai? deala automat sau manual? adica de seria 7 sau clasic, de e34 non-face-lift?

Ac este manual cu butoanele acelea stanga albastru si spre dreapta cu rosu pt fiecare parte stanga si dreapta.Si butonul de ventilatie de la 0 la 4 viteze nu are modul de automat.

Am schimbat electrovalvele si pompa auxiliara,revin cu intrebarea ce face aceasta pompa auxiliara? Ati incercat sa stati cu incalzirea pornita dupa ce ati oprit motorul , si va da caldura sau nu? sistemul acesta il am pe mercedesul de la munca daca apa este calda imi va da caldura pana ce se raceste apa.Are o pompa auxiliara care face circuitul de apa sa circule prin motor si habitaclu.

Am incercat sa schimb si bordul dar era mai defect decat al meu,adica nu mergea turometrul deci raman tot la acel ceas de temperatura care arata ce vrea el.poate am sa gasesc o alta solutie,daca aveti vreo idee e bine venita.

Respect si consum mic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problema incalzirii sa rezolvat prin schimbarea termostatului care ramanea deschis si de aceea nu imi urca temperatura mai mult de 70*C,acum este undeva intre 80 si 90*C.Nu am rezolvat problema manometrului original.

Aerisirea instalatiei de racire se face totusi un pic mai greu decat la alte masini care am avut.Mi-a trebuit mai bine de o 1 ora ca sa scot tot aerul din instalatie.

Multumesc tuturor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.