Jump to content

BMW 123d...fĂŁrĂŁ cuvinte...doar senzaĂžii!


florin3

Recommended Posts

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Atunci sa vina seria 5 ieftin cu motor puternic gatuit din soft :) abia astept vremurile alea, cu 250 de euro sa resoftezi racheta :)

 

Si restul de componente cine ti le va pune pe masina? Nu e vorba numai de cati cai/cuplu scoate motorul, conteaza si ansamblul, franele, etc.

 

Noile motoare Diesel 4 cilindri :

 

1995 cmc

 

90/84 S/B

 

118d = Simple Diesel, 105/143 kw/cp; 300Nm

120d = Turbo Diesel, 130/177 kw/cp; 350Nm

123d = Variable Twin Turbo Diesel, 150/204 kw/cp; 400Nm

 

Vezi tu, nu sunt doar resoftate, ci au si cate un corn in frunte, asa la prima vedere... Dar daca stai putin si te uiti la detalii, osa afli ca sunt multe alte piese care la randul lor sunt mai cu 'fitze' pe masura ce puterea creste.

Edited by MMarkus
Link to comment
Share on other sites

Vezi tu, nu sunt doar resoftate, ci au si cate un corn in frunte, asa la prima vedere... Dar daca stai putin si te uiti la detalii, osa afli ca sunt multe alte piese care la randul lor sunt mai cu 'fitze' pe masura ce puterea creste.

 

Si sa nu uitam ca 123d a fost primul motor diesel din istorie din care s-au scos peste 100 de cai pe litru ceea ce nu e putin, dupa vrun an jumate 2 a scos si mercedes un motor diesel tot de 2 litri de 206 cp ceva de genu si CUPLU 560 NM :)

Link to comment
Share on other sites

Bine mai baieti, hai sa luam 2 motoare diferite... 2,5d de pe e39 si 3.0d tot e39... motoarele difera, au turbo identic, plus alte multe piese indetice, e60 facelift 525d si 530d au acelas motor de 3L unu are 196 cp si unu 218 cp, fiti siguri ca nu difera nimic intre ele, inafara de soft, idem ca la 318d si 320d... nu va stresati foarte tare, cunosc cazul la Vito modelu actual sunt 3-4 puteri diferite la acelas motor, la vito vechi este la fel 108 110 112 cdi.. acelas motor, dar din soft au puteri diferite.... daca se merge pe directia asta, bravo lor, ca o sa-mi fie mai usor..
Link to comment
Share on other sites

2.2L si 500 Nm mai exact; C250-ul ?

 

Apropos, vad ca acest topic duce spre motoare si inovatii in domeniul motoarelor....

 

Ce ziceti de asta : Motorul pe care s-a lucrat este cel de 2 litri TSI, care dezvolta in mod normal 200 CP. Inginerii VW au inlocuit turbocompresorul de serie cu unul care permite 3 nivele de performanta. Primul nivel este cel ECO si vine cu 222 CP si 320 Nm. Al doilea nivel, GT, ofera 252 CP si 363 CP, iar in versiunea cea mai puternica motorul dezvolta 311 CP si 424 Nm.

 

http://www.sotto.ro/articol/Tuning/2457/VW...ste-300-CP.html

Link to comment
Share on other sites

Bine mai baieti, hai sa luam 2 motoare diferite... 2,5d de pe e39 si 3.0d tot e39... motoarele difera, au turbo identic, plus alte multe piese indetice, e60 facelift 525d si 530d au acelas motor de 3L unu are 196 cp si unu 218 cp, fiti siguri ca nu difera nimic intre ele, inafara de soft, idem ca la 318d si 320d... nu va stresati foarte tare, cunosc cazul la Vito modelu actual sunt 3-4 puteri diferite la acelas motor, la vito vechi este la fel 108 110 112 cdi.. acelas motor, dar din soft au puteri diferite.... daca se merge pe directia asta, bravo lor, ca o sa-mi fie mai usor..
Link to comment
Share on other sites

Bine mai baieti, hai sa luam 2 motoare diferite... 2,5d de pe e39 si 3.0d tot e39... motoarele difera, au turbo identic, plus alte multe piese indetice, e60 facelift 525d si 530d au acelas motor de 3L unu are 196 cp si unu 218 cp, fiti siguri ca nu difera nimic intre ele, inafara de soft, idem ca la 318d si 320d...

 

Eu sunt sigur ca diferente sunt destul de multe si in cazul 318d si 320d sigur difera turbina nu este la fel, este mai mare la 320d.

Si sa ne gandim altfel, din soft poti sa modifici cantitatea de motorina si de aer care intra in pistoane pt aprindere(in principal) nu cred ca se pot obtine fluctuatii atat de mari de putere doar din asta cum ar fi de ex pe seria 1 de la 118d 143 cp la 123d 204 cp doar din soft, clar treui modificate si anumite piese pt ca altfel sunt aceleasi motoare diesel de 2 L din 2000 si le-au modificat softul

Link to comment
Share on other sites

Nu cred cã un producãtor este atât de naiv Încât sã scoatã pe piaÞã 2 modele cu aceleaºi componente ºi cu puteri diferite doar din soft.

 

PĂŁi dacĂŁ pot sĂŁ cumpĂŁr 318d Âşi sĂŁ-l transform ĂŽn 320d doar din soft cu 300-400 €, de ce sĂŁ mai dau ~ 2000 € diferenÞã pentru un 320d?

 

Ca sĂŁ faci o astfel de transformare probabil trebuie sĂŁ schimbi injectoarele, galeria de admisie, etc.

 

Vorbesc la modul general, nu am verificat exact ce diferĂŁ la 320d faĂža de 318d.

Link to comment
Share on other sites

318d si 320d sun identice 525d lci si 530d lci la fel...

Cine zicea ca 318d are turbo mai mic ca 320d , ambele motoare de 2l sa tina cont ca la e39 2,5d si 3.0d turbinele sunt identice, difera doar PN de pe piesa, sunt useri pe forum care au avut ocazia sa le schimbe si pot confirma.

 

Ce e mai ieftin ptr un producator ? Sa investeasca in cercetarea a 2 motoare de aceeasi capacitate cu performante diferit si 2 linii de productie ? Sau 1 singur motor 1 singura linie de productie si softuri diferite ? Si 2 preturi diferite ? Pretul unui produs scade invers proportional cu numarul de unitati produse... Asa face mercedes de ani buni , vezi c200 c220 vito 108 110 112 cdi, etc.

 

Daca tot nu v-am convins ganditi-va de filtru epurator de e60 care se potriveste perfect pe e39...

Link to comment
Share on other sites

318d si 320d sun identice 525d lci si 530d lci la fel...

Cine zicea ca 318d are turbo mai mic ca 320d , ambele motoare de 2l sa tina cont ca la e39 2,5d si 3.0d turbinele sunt identice, difera doar PN de pe piesa, sunt useri pe forum care au avut ocazia sa le schimbe si pot confirma.

 

Ce e mai ieftin ptr un producator ? Sa investeasca in cercetarea a 2 motoare de aceeasi capacitate cu performante diferit si 2 linii de productie ? Sau 1 singur motor 1 singura linie de productie si softuri diferite ? Si 2 preturi diferite ? Pretul unui produs scade invers proportional cu numarul de unitati produse... Asa face mercedes de ani buni , vezi c200 c220 vito 108 110 112 cdi, etc.

 

Daca tot nu v-am convins ganditi-va de filtru epurator de e60 care se potriveste perfect pe e39...

Atunci cand resoftezi de ce nu poti ajunge la aceeasi putere cu "aceleasi motoare"?

Explica te rog

Link to comment
Share on other sites

318d si 320d sun identice 525d lci si 530d lci la fel...

Cine zicea ca 318d are turbo mai mic ca 320d , ambele motoare de 2l sa tina cont ca la e39 2,5d si 3.0d turbinele sunt identice, difera doar PN de pe piesa, sunt useri pe forum care au avut ocazia sa le schimbe si pot confirma.

 

Ce e mai ieftin ptr un producator ? Sa investeasca in cercetarea a 2 motoare de aceeasi capacitate cu performante diferit si 2 linii de productie ? Sau 1 singur motor 1 singura linie de productie si softuri diferite ? Si 2 preturi diferite ? Pretul unui produs scade invers proportional cu numarul de unitati produse... Asa face mercedes de ani buni , vezi c200 c220 vito 108 110 112 cdi, etc.

 

Daca tot nu v-am convins ganditi-va de filtru epurator de e60 care se potriveste perfect pe e39...

 

Chiar am un prieten cu un 318d care si-a spart intercooleru si a fost la bavaria sa-l schimbe si i-a intrebat daca sunt diferente intre motorele 318d si 320d sau este decat diferenta de soft si i-au spus clar ca difera nu sunt la fel(o sa-l intreb sa-mi zica exact ce i-au spus aia).

Diferenta la turbo intre cele 2 motoare (318d 320d) este unghiul palelor, daca vrei ceva concret.

Link to comment
Share on other sites

da-mi de citit te rog, sa invat despre unghiul paletelor.

 

Nu mai insist pe idee ca nu am cu cine.. asa este baieti.. difera piesele... ma mir ca se potrivesc piese de pe un motor pe altu chiar si de pe generatii diferite :)

 

Diferenta intre piese dupa mecanicii care nu-s curiosi de realitate, poate fi si diferenta de PN...

 

Ma mir cum Dan98 a pus pe 525d.. turbina de 530d... cu PN diferite... sau ma mir.. cum de razvan gavan nu a vazut diferenta intre turbina de 530d si 525d :)...inafara de part number.

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.