Jump to content

Instabilitate!


dci42

Recommended Posts

Salutare tuturor!Este normal ca masina,de care sunt oarecum incantat,(318i-1895cmc-2001)sa devina instabila dupa 120km/h?Am schimbat amortizoare,am facut si refacut geometrie,etc.Cineva imi spunea ca ar fi prea usoara(motor mic),oare asa sa fie? Edited by dci42
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tendinta de a vira stanga sau dreapta(fara nici o regula)

Te rog sa spui care din afirmatiile de mai jos sunt adevarate si care nu:

1. Prin "tendinta de a vira" inteleg usoare devieri laterale de la directia de mers inainte.

2. Aceste devieri se manifesta mai evident pe sosele in care asfaltul prezinte usoare "unduiri sau chiar "cute" longitudinale (in directia de mers).

3. Devierile se mainifesta cu atat mai accentuat, cu cat pneurile sunt mai late si/sau au talonul mai ingust.

4. Ai un usor joc in directie cu volanul la "zero" (fixat pe drept inainte). Daca da, cam cat de mare este jocul (aproximativ, in grade)?

5. Comportamentul se manifesta la viteza mare, si atunci cand masina e in franare.

 

Plus o intrebare suplimentara:

6. Daca mai ai fisa cu rezultatele de la ultima reglare a geometriei, da-mi te rog valorile convergentei, precum si intervalul de convergenta admis, mentionat de producator.

Link to comment
Share on other sites

3.cand pneurile sunt mai inguste

Raspunsul acesta este cel mai surprinzator.

Pe baza raspunsului de la celelalte intrebari, rezulta ca ar trebui sa suferi de ceea ce se cheama "tramlining" - adica, un efect similar cu mersul in tramvai, pe sine care nu sunt perfect drepte in directia de mers.

"Tramlining"-ul se manifesta cu atat mai puternic cu cat pneurile sunt mai late. Deci, ar fi trebuit ca pneurile de 195 sa diminueze acest efect, nu sa-l accentueze, in comparatie cu pneurile de 225.

 

Ca urmare, daca nu suferi de tramlining, ma gandesc ca mai pot fi doua explicatii (evident, in conditiile in care spui ca directia, suspensia si geometria sunt in specificatii):

1. Pneurile de pe trenul spate sunt de alta dimensiune decat cele de pe fata (de exemplu, mai late), dar jentile sunt identice fata / spate.

2. Ai ceva jocuri in trenul spate (busci, poate rulmenti) care dau o instabilitate longitudinala.

 

Daca te duci sa-ti faca geometria fata, roaga-i sa seteze convergenta spre limita maxima (deci rotile cat mai "inchise") din intervalul precizat de BMW.

O convergenta mai mare ajuta la stabilitatea in linie dreapta.

 

Te rog sa ne tii la curent - sunt foarte curios sa aflu care este cauza problemei tale, precum si rezolvarea.

Link to comment
Share on other sites

Nu am ajuns astazi la Sama,maine primul lucru...Ma "roade" chestia asta,mai ales ca anul acesta am cheltuit cam 2000$ cu asazise reparatii,spun asazise pt.ca am un prieten care nu intelegea ce reprosez eu masinii asteia...Am condus multe tipuri de masini pana acum,n-am intalnit fenomenul asta.Cred ca am avut ghinion,nu am mai auzit pe nimeni care sa se planga de asa ceva la un BMW.Pneurile sunt de aceeasi dimensiune:195/65/15,jentile la fel.
Link to comment
Share on other sites

"Tramlining"-ul e un fenomen relativ des intalnit la BMW-urile generatii mai vechi, pe care se monteaza roti "moderne" (pneuri late cu talon mai ingust, jante de diametru mai mare).

Se manifesta si la masina mea - dar e absolut in limitele normalului.

 

Intr-adevar, la tine nu ma asteptam sa apara tramlining, mai ales ca nu ai "ingredientele" necesare: pneuri late, directie cu melc/bile recirculante, etc. De aceea tind sa cred ca este alta problema, dar care se manifesta a tramlining.

Nu te-am intrebat daca nu ai cumva jante cu flanse - dar dat fiind ca este un E46, e foarte putin probabil.

 

Sunt curios daca reglarea geometriei o sa aibe vreun impact. Roaga-i sa verifice si geometria spate (de regula, acolo nu au ce regla, dar iti pot spune daca esti in specs sau nu).

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Un BMW de generatia ta nu e instabil si nu trage in nici o parte multe au fost enumerate deja dar eu merg la sigur nu a avut masina un accident cat de mic si la 20km/h si la ce trepidatii a fost supusa eu cred ca e de la caroserie daca nu e din alta parte dar cu aparate moderne si cu bunavointa se poate gasi exact ceea ce are dar ramane de vazut.
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca este legat de geometrie ceea ce mi se intampla.De ce oare pana acum nu mi-a spus nimeni,am facut geo cred ca de 3 ori.Pe spate nu iese nicicum.Am rugat pe cei de acolo sa incerce sa vada daca masina nu avut vreun accident.Nu s-au putut pronunta(eu am cumparat masina anul trecut din Dusseldorf),nu prea sunt semne.
Link to comment
Share on other sites

Deci sa vezi un accident mic e greu si trebuie sa ai scoala si aparate dar nu e exclus plus trepidatile si masina trage aiurea se intampla f des.Dar cum tu nu esti aici sa ma pot uita eu caci as gasi precis imediat trebuie sa te lasi in baza altora care se pricep.E greu sa dai indicatii prin net dar eu iti dau un sfat daca nu o poti face vinde masina si cumpara alta caci altfel nu cred ca vei fii fericit.
Link to comment
Share on other sites

"dci42", poate fi intr-adevar efectul de "Tramlining" specificat de "535"... problema este cat se poate de reala... Daca pui cauciucuri mai late pe un BMW care de serie are cauciucuri inguste... trebuie sa modifici geometria masinii... mai precis convergenta... trebuie sa treci pe programul de geometrie sport. mai mult decat atat, chiar si cu cauciucuri normale pentru strazile din Romania cu denivelari stanga-dreapta este bine sa ai o convergenta sport... inchisa.

 

Am sa-ti explic de ce. BMW avand tractiune spate... si fiind in acelasi timp si o masina de serie... spre deosebire de Porshe sau Ferrari..., BMW a incercat sa seteze masinile cu o convergenta normala pe fata de aprox. 0,5 pe fiecare roata, adica 1-1,2 in total. mai mult decat atat, din motive fizice... mecanicilor care fac convergenta le este foarte usor sa nimereasca convergenta chiar pe 0,5 sau 0,6... si pe calculator va aparea ca totul este PERFECT ! aceste valori sunt ideale pentru a nu toci cauciucurile si un mers confortabil fara zgomot... in caz ca ai tractiune fata... DAR NU PENTRU BMW ! tractiunea fiind in spate... puntea fata se ridica de pe sosea in linie dreapta... mai ales in cazul unui 318 foarte usor pe fata. as intra in multe amanunte... dar s-ar pierde esentialul. Esentialul este ca trebuie sa te duci la geometrie si TU sa le explic mecanicilor ce geometrie vrei... ADICA seteaza convergenta pe 0,8 pe ambele parti... deci TOTAL 1.6... si stabilitatea in linie dreapta va fi complet alta.

 

In final o alta problema foarte des neglijata... datorita confuziei dintre ce fac prietenii cu alte feluri de masini si ce trebuie sa facem noi cu BMW-urile. In cazul BMW-urilor este INTERZIS... sa schimbi cauciucurile din stanga in dreapta... datorita geometriei specifica BMW pe fata uzura este mare pe interior, astfel ca schimband anvelopa stanga cu cea dreapta... s-a terminat cu stabilitatea pe fata. Daca ai facut asta... nu mai exista solutie decat cauciucuri noi. :blink:

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Masina nu ar trebui sa devina instabila la 120kmh... daca dupa reglarea geometriei nu ai simtit imbunatatiri, si eu sunt de parere ca din pacate masina a fost lovita :blink:. Du-te la un service care se ocupa de geometrie si cere-le sa fie mai atenti la alinierea puntii fatza. Teoretic ei ar putea determina daca ceva este in neregula.

Cunosti istoria masinii? Fosti proprietari, etc...

Edited by bogmw
Link to comment
Share on other sites

Nu cunosc istoria masinii,cum am mai spus am cumparat masina din Germania.Ma gandesc(gandeam)ca neamtu-i neamt sau nu e chiar asa???La service au spus ca nu-i imposibil sa fi avut vreun accident dar nici foarte posibil pt. ca urme concrete nu sunt.Cred ca am sa urmez sfatul lui Turbo-Mann si am sa o vand. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur ca vine de la caroserie daca dupa atatea teste tot mai trage sau poate de la partea conducatoare din spate dar daca as face o tura as stii mai mult.

Daca persista si nu poti sa-i dai de cap mai bine vinde masina caci poti sa te faci praf.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
"Tramlining"-ul e un fenomen relativ des intalnit la BMW-urile generatii mai vechi, pe care se monteaza roti "moderne" (pneuri late cu talon mai ingust, jante de diametru mai mare).

Se manifesta si la masina mea - dar e absolut in limitele normalului.

 

Intr-adevar, la tine nu ma asteptam sa apara tramlining, mai ales ca nu ai "ingredientele" necesare: pneuri late, directie cu melc/bile recirculante, etc. De aceea tind sa cred ca este alta problema, dar care se manifesta a tramlining.

Nu te-am intrebat daca nu ai cumva jante cu flanse - dar dat fiind ca este un E46, e foarte putin probabil.

 

Sunt curios daca reglarea geometriei o sa aibe vreun impact. Roaga-i sa verifice si geometria spate (de regula, acolo nu au ce regla, dar iti pot spune daca esti in specs sau nu).

2550[/snapback]

 

De ce apare acest fenomen in special la modelele mai vechi? Am un e30 316i si i-am pus roti mai late 205/55/15 fata de 185/65/14 serie si se pare ca a aparut acest fenomen pe care sincer nu prea il inteleg. Poti da detaliezi, pls. Merci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.