Jump to content

Ventilator de racire a radiatorului


Recommended Posts

Probabil este defect vascocuplajul. In mers cupleaza ?

In mers nu il aud dar apa nu trece de 90*C,dar e destul de frig aici cam 10*C

 

Probabil este defect vascocuplajul. In mers cupleaza ?

are dreptate paul :blink: vascocuplajul este sigur....

 

elicea se invarte in mod normal ? sau deloc ?:)

Elicea se invarte dar poti sa o opresti cu mana,am lasat sa se incalzeasca apa pana la 100*c si tot nu sa cuplat.Deci ramane vascocuplajul care poate sa fie defect.Cum se actioneaza acest vascocuplaj??la cele electrice inteleg dar aici cine ii da comanda de pornire??

Link to comment
Share on other sites

Probabil este defect vascocuplajul. In mers cupleaza ?

In mers nu il aud dar apa nu trece de 90*C,dar e destul de frig aici cam 10*C

 

Probabil este defect vascocuplajul. In mers cupleaza ?

are dreptate paul :blink: vascocuplajul este sigur....

 

elicea se invarte in mod normal ? sau deloc ?:)

Elicea se invarte dar poti sa o opresti cu mana,am lasat sa se incalzeasca apa pana la 100*c si tot nu sa cuplat.Deci ramane vascocuplajul care poate sa fie defect.Cum se actioneaza acest vascocuplaj??la cele electrice inteleg dar aici cine ii da comanda de pornire??

da si la al meu il poti opri cu mana , numai ca atunci cand intra vascocuplajul ( el intra doar in timpul mersului , sau cand accelerezi <pe loc , sau in mers ) , daca pui mana ala esti.

 

comanda de pornire vine cand motorul depaseste o anumita temperatura.daca este defect , se invarte normal nu se mai activeaza.

Edited by kretzu
Link to comment
Share on other sites

Vascocuplajul este montat pe axul pompei cu apa, dar este comandat de temperatura aerului care vine dinspre radiator. De aceea daca ai vreo problema cu circuitul de racire sau cu radiatorul si acesta nu se incalzeste suficient, atunci nici vascocuplajul nu va cupla. Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

vezi sa nu ai termostatul mort.

Termostatul l-am schimbat acum cateva zile pt ca nu mergea incalzirea ,apa imi statea doar la 60*C iar dupa ce am schimbat termostatul apa este undeva pe la 80-90*C.Am accelerat motorul pana pe la 3500 ture sa vad daca se cupleaza dar nimic.Am sa mai incerc cu mersul prin orash daca apa depaseste 90*C.Ma pregatesc sa vin in Romania si nu vreau sa am surprize cu masina pe drum.

Link to comment
Share on other sites

Instalatia a fost aerisita dupa schimbarea termostatului?

Aerisirea am facut-o dupa instructiunile luate de pe sait de vreo 3 ori.Azi a fost a 3 oara si asa am vazut ca nu sa cuplat ventilatorul.

schimba vascocupla si o sa-ti mearga :blink:

 

aditzzza a avut aceeasi problema. a schimbat-o si i-a mers :)

Edited by kretzu
Link to comment
Share on other sites

Instalatia a fost aerisita dupa schimbarea termostatului?

Aerisirea am facut-o dupa instructiunile luate de pe sait de vreo 3 ori.Azi a fost a 3 oara si asa am vazut ca nu sa cuplat ventilatorul.

schimba vascocupla si o sa-ti mearga :blink:

 

aditzzza a avut aceeasi problema. a schimbat-o si i-a mers :)

Dar la el se incalzea apa peste 90*C in mers sau ramanea ca la mine la temperatura de 90??Vroiam sa stiu daca pot sa verific eu daca merge sau nu inainte de a merge la un garaj BMW pt ca la garajele mici sunt niste pacalici de mecanici care o dau la cotita cand le pui intrebari.

Link to comment
Share on other sites

Instalatia a fost aerisita dupa schimbarea termostatului?

Aerisirea am facut-o dupa instructiunile luate de pe sait de vreo 3 ori.Azi a fost a 3 oara si asa am vazut ca nu sa cuplat ventilatorul.

schimba vascocupla si o sa-ti mearga :blink:

 

aditzzza a avut aceeasi problema. a schimbat-o si i-a mers :)

Dar la el se incalzea apa peste 90*C in mers sau ramanea ca la mine la temperatura de 90??Vroiam sa stiu daca pot sa verific eu daca merge sau nu inainte de a merge la un garaj BMW pt ca la garajele mici sunt niste pacalici de mecanici care o dau la cotita cand le pui intrebari.

nu ai cum sa-ti dai seama decat dupa ce traversezi de exmplu bucurestiul prin centru intr-o zi calduroasa...100 % iti porneste daca functioneaza.

 

daca nu , e clar trebuie sa-l schimbi direct :)

Link to comment
Share on other sites

Se invarte din inertie,o poti opri cu mana.Cand motorul se incalzeste mai tare practic elicea aia e in priza directa cu axul.Am inteles ca are un fel de bimetal care se dilata,nu stiu exact.Cand e in priza directa si zgomotul ei e mai accentuat,un fel de suierat.

Abia apuc sa vina vara,ador sunetul ala cand accelerez motorul!!

Link to comment
Share on other sites

Deci ventilatorul cu vascocupla nu trebuie sa se invarta cand motorul e rece? parca la mine se invarte tot timpul.

se invarte , dar nu la full speed :blink:

 

cand sunetul este mult mai pronuntat , elicea ajunge la turatii imense.

Edited by kretzu
Link to comment
Share on other sites

Vascocuplajul este montat pe axul pompei cu apa, dar este comandat de temperatura aerului care vine dinspre radiator. De aceea daca ai vreo problema cu circuitul de racire sau cu radiatorul si acesta nu se incalzeste suficient, atunci nici vascocuplajul nu va cupla.

Am rezolvat problema.De ce nu mi se cupla elicea?? Din cauza ca stateam cu capota deschisa si oprisem elicea de aceea nu se incalzea acel bimetal desi am ajuns la temperatura de 100*C in motor.Acum mai trebuie sa vad de ce imi face presiune mare in borcan si nu se disipa chiar si dupa 10 ore.Poate fii de la buson??ca il strang prea tare sau are el o anumita presiune la care deschide si poate sa iasa presiunea din borcan.

Multam tuturor pentru ajutor.

Bafta si consum mic.

Link to comment
Share on other sites

Deci ventilatorul cu vascocupla nu trebuie sa se invarta cand motorul e rece? parca la mine se invarte tot timpul.

se invarte , dar nu la full speed :blink:

 

cand sunetul este mult mai pronuntat , elicea ajunge la turatii imense.

 

Electroventilatorul nu functioneaza decat atunci cand vascocuplajul nu este suficient pentru racirea motorului.

De exemplu dupa ce mergi foarte turat sau cand este foarte cald afara.

Link to comment
Share on other sites

Deci ventilatorul cu vascocupla nu trebuie sa se invarta cand motorul e rece? parca la mine se invarte tot timpul.

se invarte , dar nu la full speed :blink:

 

cand sunetul este mult mai pronuntat , elicea ajunge la turatii imense.

 

Electroventilatorul nu functioneaza decat atunci cand vascocuplajul nu este suficient pentru racirea motorului.

De exemplu dupa ce mergi foarte turat sau cand este foarte cald afara.

iar esti pe dinafara si tot de mine te iei :)

 

cine vorbea de electroventilator ?...aici se discuta numai despre vascocupla. electroventilatorul este pentru AC.

 

la diesel este altfel si crede-ma ca vorbesc in cunostinta de cauza :). cand ii dai forja la un diesel nu porneste electroventilatorul , ci elicea din fata motorului la turatii foarte inalte , din cauza - vascocuplajului.

Link to comment
Share on other sites

Interesant.

 

Deci vascocuplajul nu porneste la diesel decat cand ii dai forja.

 

Iar ai dat-o in basme :)

 

Iti garantez ca electroventilatorul porneste pentru a suplini vascocuplajul in conditii critice, in rest trebuie sa raceasca freonul.

 

"Elicea din fata motorului" cum se numeste? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Interesant.

 

Deci vascocuplajul nu porneste la diesel decat cand ii dai forja.

 

Iar ai dat-o in basme :)

 

Iti garantez ca electroventilatorul porneste pentru a suplini vascocuplajul in conditii critice, in rest trebuie sa raceasca freonul.

 

"Elicea din fata motorului" cum se numeste? :)

"elicea din fata motorului" se numeste ventilator de racire. mecanismul se numeste vascocuplaj :blink: :)

 

iti garantez eu ca am diesel si stiu ce si cum se intampla , de la forja multa si de la caldura excesiva de afara porneste vascocupla , nu mai vorbi in necunostinta de cauza ! :)

Link to comment
Share on other sites

Care electroventilator?La modelul meu nu este decat o elice care este conectata cu motorul direct prin vascocupla.Si se conecteaza doar cand temperatura apei ajunge pe la 95*C si poti sa il auzi cand este cuplat doar cand turezi mototrul daca il lasi la relanti il poti oprii cu mana(cu manusa) si poti sa o turezi din nou ca nu se cupleaza pana nu ajunge din nou la o turatie mai mare a elicei si atunci se conecteaza.Am facut teste si am putut sa opresc elicea si dupa ce sa cuplat vascocupla.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.