Jump to content

Injectie vs Carburatoare?!?


AlexE21

Recommended Posts

La cat consuma un oldtimer de asta,sfatul meu e sa-l vinzi si sa-ti iei o masina mai noua ca vei da pe benzina in urmatorii 2 ani cat vei da pe masina mai noua.

 

 

 

Problema ... dupa parerea mea e in felul urmator : Toata lumea are masini noi si sofisticate ... dar putini sunt cei care au o masina veche dar "noua" cum se spune .... reconditionata si intretinuta cum trebuie ....

 

Remember : Oldies but goldies!!! :twoup:

 

P.S. : No offence !!! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

pune injectie

 

mi-am batut cativa ani capul cu weber si varajet, nu prea merita efortul

 

 

e diferenta mare la putere intre injectie si downdraft-uri sau cum le zice ? dual-urile alea orizontale ...

 

apropo .... injectia pe care aproape am incherbat-o e L-Jetronic de pe un Urs din 83 motor M10 ... fara sonda lambda ... e mai bine fara sonda sau cu sonda ?

Link to comment
Share on other sites

Injectia in principiu e mai usor de pus daca ai tot ce-ti trebuie. Asta e un mare DACA. Adica daca n-ai, mai bine te lasi pagubas. In plus, vezi ca injectia pe care o ai tu in vedere e veche si ea, si daca ai ghinionul sa ai nevoie de vreo piesa care nu se mai fabrica, esti in aer.

 

Injectia e mai usor de suportat in viata de zi cu zi, mai ales intr-o tara in care temperaturile ajung sub zero frecvent. Carburatoarele sunt mai impresionante sub capota si au un sunet care te satisface mult mai tare, dar ma indoiesc ca o sa gasesti in Romania vreo pereche de carburatoare bune si specialisti sa le ingrijeasca. Nu-ti face iluzia ca iei unele ca le-ai vazut nu stiu unde cu nu stiu cit. Uita-te cit costa unul ca lumea pe net si intreaba-te de ce alea care le vezi tu sunt de doua ori mai ieftine. Eu am aflat pe pielea mea diferenta. Citeste bine si o sa te mai lamuresti.

 

Cistigurile la motor nu sunt semnificative daca motorul nu e modificat, in nici una din variante. Consumul va fi mai mare pe carburatoare care nus unt nici pe departe atit de adaptabile la diferite regimuri de mers cum e injectia. Puterea are o sansa sa fie marginal mai mare daca folosesti carburatoarele dar asta depinde de atit de multe variabile incit e putin probabil ca se va intimpla. In principiu asta e o consecinta a curgerii mai bune pe patru gituri separate cite unul pe fiecare cilindru fata de unul singur (chiar daca mai mare) pentru toti cilindri. Alpina a facut o galerie de admisie pentru sistemele de injectie cu patru guri separate si clapete de acceleratie individuale, dar ma indoiesc ca o sa gasesti tu asa ceva, sau ca o sa vrea cineva care o are sa ti-o vinda. Se spune in gluma ca e facuta din "imposibil de gasit" (unobtainium). Are bineinteles trompetele de rigoare, facute tot de Alpina, dar pentur motorul tau ele n-ar avea decit un efect pagubos pentur ca motorul tau n-are 200 cai+. Ca sa nu mai vorbim de chiulasa.

 

Parerea mea (si am mai spus-o si aici si altundeva e ca daca gasesti un carburator progresiv dual esti mai cistigat. Am dat de exemplu DGV 32/36 dar mai sunt si altele (mai greu de gasit, mai greu de surubarit, mai greu de aflat despre ele). Dac gasesti unul d-asta, poti sa-l reglezi la infinit pentur motoare pina la 160cp, linistit. Desigur cu consum pe masura. Si parerea mea e ca arata mai frumos si mai in spiritul virstei masinii pe motorul tau decit injectia. Pentru motorul tau insa, cred ca te-ai putea astepta realist la un consum sub 10% prin oras daca il reglezi corect si il conduci normal, nu aiurea. Afara, poti sa speri cam la 8% iarasi, relaxat, fara probleme, si fara sa gitui motorul. Tine minte, motoarele astea in conditia stoc au arborele cotit greu, nu se tureaza usor, si trag bine la turatii redus, pe distante mari. Pentru performanta (acceleratii, etc) trebuie sa umbli la motor destul de binisor. Bucura-te de masina asa cum a intentionat constructorul nu te chinui sa faci o strutocamila care nu stie ce vrea din ea.

 

Desigur, daca dispui de fonduri nelimitate si timp, distractia e factorul principal.

Link to comment
Share on other sites

Injectia in principiu e mai usor de pus daca ai tot ce-ti trebuie. Asta e un mare DACA. Adica daca n-ai, mai bine te lasi pagubas. In plus, vezi ca injectia pe care o ai tu in vedere e veche si ea, si daca ai ghinionul sa ai nevoie de vreo piesa care nu se mai fabrica, esti in aer.

 

Injectia e mai usor de suportat in viata de zi cu zi, mai ales intr-o tara in care temperaturile ajung sub zero frecvent. Carburatoarele sunt mai impresionante sub capota si au un sunet care te satisface mult mai tare, dar ma indoiesc ca o sa gasesti in Romania vreo pereche de carburatoare bune si specialisti sa le ingrijeasca. Nu-ti face iluzia ca iei unele ca le-ai vazut nu stiu unde cu nu stiu cit. Uita-te cit costa unul ca lumea pe net si intreaba-te de ce alea care le vezi tu sunt de doua ori mai ieftine. Eu am aflat pe pielea mea diferenta. Citeste bine si o sa te mai lamuresti.

 

Cistigurile la motor nu sunt semnificative daca motorul nu e modificat, in nici una din variante. Consumul va fi mai mare pe carburatoare care nus unt nici pe departe atit de adaptabile la diferite regimuri de mers cum e injectia. Puterea are o sansa sa fie marginal mai mare daca folosesti carburatoarele dar asta depinde de atit de multe variabile incit e putin probabil ca se va intimpla. In principiu asta e o consecinta a curgerii mai bune pe patru gituri separate cite unul pe fiecare cilindru fata de unul singur (chiar daca mai mare) pentru toti cilindri. Alpina a facut o galerie de admisie pentru sistemele de injectie cu patru guri separate si clapete de acceleratie individuale, dar ma indoiesc ca o sa gasesti tu asa ceva, sau ca o sa vrea cineva care o are sa ti-o vinda. Se spune in gluma ca e facuta din "imposibil de gasit" (unobtainium). Are bineinteles trompetele de rigoare, facute tot de Alpina, dar pentur motorul tau ele n-ar avea decit un efect pagubos pentur ca motorul tau n-are 200 cai+. Ca sa nu mai vorbim de chiulasa.

 

Parerea mea (si am mai spus-o si aici si altundeva e ca daca gasesti un carburator progresiv dual esti mai cistigat. Am dat de exemplu DGV 32/36 dar mai sunt si altele (mai greu de gasit, mai greu de surubarit, mai greu de aflat despre ele). Dac gasesti unul d-asta, poti sa-l reglezi la infinit pentur motoare pina la 160cp, linistit. Desigur cu consum pe masura. Si parerea mea e ca arata mai frumos si mai in spiritul virstei masinii pe motorul tau decit injectia. Pentru motorul tau insa, cred ca te-ai putea astepta realist la un consum sub 10% prin oras daca il reglezi corect si il conduci normal, nu aiurea. Afara, poti sa speri cam la 8% iarasi, relaxat, fara probleme, si fara sa gitui motorul. Tine minte, motoarele astea in conditia stoc au arborele cotit greu, nu se tureaza usor, si trag bine la turatii redus, pe distante mari. Pentru performanta (acceleratii, etc) trebuie sa umbli la motor destul de binisor. Bucura-te de masina asa cum a intentionat constructorul nu te chinui sa faci o strutocamila care nu stie ce vrea din ea.

 

Desigur, daca dispui de fonduri nelimitate si timp, distractia e factorul principal.

 

 

 

Sunt ...putin spus uimit de cunostintele pe care le detii despre batranele astea pe care majoritatea le considera "coji" sau "carute" . Am citit mai multe posturi scrise de tine si am cam ramas cu gura cascata cum se spune ...

 

problema e urmatoarea ... Gasesc un weber DGV ... eu am admisie de carburator dar problema este ca e pentru Pierbourg 2B4 ... se poate adapta ?

Link to comment
Share on other sites

Pai am impresia ca Pierburg-ul e tot progresiv in doua trepte. Asa ca ar trebui sa fie buna galeria. Trebuie doar sa verifici daca se potrivesc corect giturile carburatorului pe deschiderile galeriei. Am impresia ca galeria trebuie un pic largita, o treaba de 5 minute pentru un atelier specializat, dar poti sa o faci si tu daca ai rabdare si grija si o piatra de polizor mica care intra inm asina de gaurit de mina. Iei o garnitura pentru carburatorul tau, o potrivesti pe suruburile galeriei si desenezi cercurile pe care trebuie sa le largesti. Le largesti frumos si gata. Gaseste carburatorul insa intii.

 

Succes

Link to comment
Share on other sites

Apropo de consum nu uitati ca depinde intr-adevar de forma de carburatie dar depinde si de puterea motorului, si cel mai important de masa masinii. Aicea pierd mult teren masinile noi. Sunt mari si grele. De aceea te sui intr-un BMW de ultima serie cu doua sute de cai putere si observi ca acceleratia nu e mai impresionanta decit la Dacie! Pai da, da ala trage doua tone de metal dupa el, nu 900 de kg! (am dat un exemplu, nu va legati de cifre si nume de masini). Pentru mine masina ideala e la cel putin 100cp pe tona de greutate. Aicea intra foarte bine BMW 2002. Are mai putin de o tona (nu cu mult, dar mai putin) si are 100cp. Destul ca sa-ti dea acceleratie serioasa la putere modesta dupa normele din ziua de azi. Iar consumul e pe masura. Ai masina grea, consumi mult. Ai masina usoara, consumi putin. Uitati-va la cifre si o sa fiti surprinsi.
Link to comment
Share on other sites

Votez injectie pentru uz zilnic si economie cat de cat, dar carburatoare orizontale pentru senzatii tari.

Un set de webere DCOE bine setat pentru masina ta nu o sa fie asa greu de reglat si intretinut. Am ceva experiente cu un set solex 40PHH pe masina mea si sunet si impuls de acceleratie de carburatoare nu pot fi 'matched' de injectie ( cel putin cele standard ).

 

Pai da, da ala trage doua tone de metal dupa el, nu 900 de kg! (am dat un exemplu, nu va legati de cifre si nume de masini). Pentru mine masina ideala e la cel putin 100cp pe tona de greutate. Aicea intra foarte bine BMW 2002. Are mai putin de o tona (nu cu mult, dar mai putin) si are 100cp.

La viteze mici asa e, masini ca 2002 au o acceleratie destul de buna. Insa, la viteze mai mari pierde mult din cauza aerodinamica redusa si putere mai mica decat masini moderne de 2 tone. Cu 100cp a lui un 2002 ajunge la aproape 170 km/ora, unde o masina aerodinamica atinge chiar 200.

Link to comment
Share on other sites

La cat consuma un oldtimer de asta,sfatul meu e sa-l vinzi si sa-ti iei o masina mai noua ca vei da pe benzina in urmatorii 2 ani cat vei da pe masina mai noua.

daca toti ar gandii ca tine...ar fi plina tara de loganuri si masini cu motoare de 800-1000 cmc, tu cat crezi dupa tine ca ar consuma un old-timer din asta...ma refer la masinile care-s in apele lor...adica relgate si cu motoarele in parametrii buni de functionare...

Link to comment
Share on other sites

si daca fac o balanta intre injectie si carburatorul clasic si aleg un Pierburg 2BE ... si cu un delco cu aprindere electronica ? :twoup: :twoup:

 

Bartro ai idee unde pot gasi carburatoare orizontale Weber sa fie in stare de functionare in parametrii ? si eventual sa aiba si galeria de admisie pentru ele sa le pot pune pe motorul meu ?

Link to comment
Share on other sites

Bartro ai idee unde pot gasi carburatoare orizontale Weber sa fie in stare de functionare in parametrii ? si eventual sa aiba si galeria de admisie pentru ele sa le pot pune pe motorul meu ?

 

In Romania nu stiu, le vad pe Ebay frekvent.

 

@sierra1771 , este deja plin de loganuri. Stateam la coada in weekend la semafor, aveam in fata 5 loganuri si inca una in spatele meu.

Problema mai e ca si soferi lor sunt peste medie agresiv in trafic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.