Jump to content

Comisiile de buget Âşi administraĂžie eliminĂŁ taxa de poluare


Lari

Recommended Posts

BUCUREÂŞTI / 13:51, 3.09.2008

SURSA

 

http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/3121951/2/targ-auto.jpg

Comisiile reunite de buget ºi de administraÞie ale Senatului au modificat, miercuri, OUG 50/2008, astfel Încât se menÞine eliminarea din Codul Fiscal a vechii taxe auto, se eliminã noua taxã de poluare, iar banii ÎncasaÞi de cãtre stat pânã acum se restituie integral, indexate În funcÞie de inflaÞie.

 

Comisiile reunite de buget Âşi de administraĂžie ale Senatului au dezbĂŁtut, marĂži, proiectul de lege privind aprobarea OUG 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.

 

Senatorii au adoptat 15 amendamente, care eliminã complet taxa de poluare introdusã Începând cu 1 iulie 2008 ºi vechea taxã de primã Înmatriculare, introdusã pe baza Codului Fiscal, care a funcÞionat pânã În primul semestru al anului 2008.

 

De asemenea, senatorii celor douĂŁ comisii au decis sĂŁ restituie integral sumele ĂŽncasate de stat pentru cele douĂŁ taxe. Restituirea sumelor se va face de la bugetul de stat, nu de la Fondul de Mediu, iar sumele vor fi indexate potrivit ratei inflaĂžiei.

 

Cele douĂŁ comisii au adoptat un raport de admitere, cu amendamente, la proiectul de lege privind OUG, cu 10 voturi "pentru", douĂŁ "ĂŽmpotrivĂŁ" Âşi cinci abĂžineri.

 

"Problema a fost creatã de Guvern, aºa cã tot Guvernul, prin bugetul de stat, trebuie sã o rezolve", ºi-a susÞinut preºedintele Comisiei de administraÞie, liberal-democratul Dan Cârlan, amendamentele la ordonanÞa Guvernului.

 

PreÂşedintele AdministraĂžiei Fondului de Mediu, Mihai Toti, a replicat, ĂŽnsĂŁ, cĂŁ, prin adoptarea amendamentelor, se poate ĂŽntrerupe Programul "Rabla", derulat de instituĂžia pe care o conduce.

 

"Domnia sa a explicat cã existã acest pericol ºi tocmai de aceea am introdus amendamentul care explicit obligã Guvernul ca restituirea sumelor sã se facã nu din Fondul de Mediu, ci din bugetul de stat", a replicat Dan Cârlan.

 

El a completat cĂŁ, la fundamentarea bugetului de stat pe anul 2009, Guvernul va trebui sĂŁ ia ĂŽn calcul dispariĂžia unei surse de venit la Fondul de Mediu. Senatorul PDL a arĂŁtat cĂŁ ĂŽn bugetul de stat pe 2009 trebuie sĂŁ se prevadĂŁ surse financiare pentru restituirea sumelor cĂŁtre cetĂŁĂženi, dar Âşi pentru continuarea programelor susĂžinute de fondurile obĂžinute din taxa de mediu.

 

Potrivit unui alt amendament, sumele ĂŽncasate de stat se restituie ĂŽn termen de trei luni de la data intrĂŁrii ĂŽn vigoare a legii de modificare a OrdonanĂžei 50/2008.

 

"Ăn acest moment, OrdonanĂža prevede doar cĂŁ se restituie integral taxele: Âşi cea veche, instituitĂŁ pe Codul Fiscal, Âşi cea nouĂŁ. Sumele restituite vor fi actualizate pe baza indicelui de inflaĂžie calculat de la data ĂŽncasĂŁrii de la cetĂŁĂžean pânĂŁ la data restituirii cĂŁtre cetĂŁĂžean", a explicat Cârlan.

 

Pe de altĂŁ parte, preÂşedintele Comisiei de buget, liberalul Aron Popa, s-a declarat nemulĂžumit cĂŁ OrdonanĂža 50/2008 a fost "spulberatĂŁ", pentru cĂŁ era un act normativ conform cu solicitĂŁrile UE privind instituirea unei taxe de poluare.

 

"Taxa este legalã, este o taxã de mediu, nicidecum una fiscalã. Toate amendamentele aprobate de cãtre opoziÞie nu fac altceva decât sã permitã intrarea În Þarã a tuturor vechiturilor dim vestul Europei. O sã avem un grad de poluare foarte mare", a avertizat senatorul PNL.

 

El a arãtat cã actul normativ aprobat de cele douã comisii blocheazã finanÞãrile unor obiective din domeniul protecÞiei mediului.

 

La rândul sãu, preºedintele AdministraÞiei Fondului de Mediu, Mihai Toti, a completat cã existã peste 200 de primãrii care au accesat programe În acest domeniu, au primit deja o parte din finanÞare, astfel cã, prin adoptarea modificãrilor legii, toate aceste proiecte vor fi blocate.

 

Aron Popa a susĂžinut cĂŁ, dacĂŁ va fi adoptat proiectul de lege propus de comisii, Guvernul va trebui sĂŁ restituie 1.300 de miliarde de lei.

 

"Este o sumĂŁ foarte mare", a spus liberalul.

 

El a precizat cã, personal, crede cã acest act normativ va fi analizat "cu mai multã atenÞie" la Camera DeputaÞilor, astfel Încât OrdonanÞa 50/2008 sã devinã lege. Senatul este prima Camerã sesizatã, forul decizional fiind Camera DeputaÞilor.

 

 

Ce parere aveti?

Rog moderatorii sa puna threadul in locul potrivit ca eu nu i-am gasit locul.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sunteti comici....de parca rablele alea care polueaza in germania, spania, italia...etc nu polueaza tot pe Terra polueaza pe Marte :twoup:

ba da,dar cand ii moare motorul in intersectie de 10 ori si o impinge nu mie totuna dc o impinge in cluj sau pe Marte

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

deja sunt f multe masini .....si problema nu cred ca e ca acum nu-si mai iau logan ..

Acum o sa-si ia 2 masini vechi in loc de 1 noua ...deci tot de inghesuiala e vorba ! dar asta e ..ne strecuram cum putem ...masini multe sa fie ..ca Raba de la ADP ...sau cele de la Armata ..oricum scot mai mult fum decat ar scoate 60 de E36 in coloana la semafor :twoup:

Link to comment
Share on other sites

deja sunt f multe masini .....si problema nu cred ca e ca acum nu-si mai iau logan ..

Acum o sa-si ia 2 masini vechi in loc de 1 noua ...deci tot de inghesuiala e vorba ! dar asta e ..ne strecuram cum putem ...masini multe sa fie ..ca Raba de la ADP ...sau cele de la Armata ..oricum scot mai mult fum decat ar scoate 60 de E36 in coloana la semafor :twoup:

da is putine(de la army si altele..si nici alea nu mai au mult si isi vor da duhul..sper)..si dc acuma e rau cu alea nu inseamna ca hai sa fie si mai rau.

Link to comment
Share on other sites

din pacate de cand taxa ptr euro 2 mai vechi de 15 ani e pe la 4-600 de euro, se aduc la greu gunoaie gen bulgaria, masini de 800-1500 de euro tototot coapte ... ce sa facem.. asta este viata.. taxa este buna cum este acum, chiar daca recuperez jumatate din bani.. si cu toti banii de i-as recupera as mai avea de-un e39 pe benzina.. Eliminarea totala a taxei ar fii dezastru... oricum dezastrul s-a produs deja..

 

 

Ganditi-va ce masini se aduc, daca bisnitaru care merge dupa 5-6 masini, stie din start ca sunt sanse foarte mari sa nu ajunga cu toate acasa , dar le aduce oricum ca iese banul, subscriu si eu la parerea lu grozadan, nu-mi e tot una ca ii moare motoru in intersectie in cluj sau un DE...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca orice descult isi poate aduce un E36 dar nu-si permite sa-si intretina masina, n-are bani de pneuri, frane deci reprezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic.

 

Nu generalizez dar e plin Bucurestiul de posesori de E36 imbracati la tricou de piele si cu numere de Bulgaria.

 

Nu este normal ca piata auto sh din Romania sa fie blocata dar nici nu este normal ca orice cazan sa circule in Romania fara probleme.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

"Taxa este legală, este o taxă de mediu, nicidecum una fiscală. Toate amendamentele aprobate de către opoziţie nu fac altceva decât să permită intrarea ĂŽn ţară a tuturor vechiturilor dim vestul Europei. O să avem un grad de poluare foarte mare", a avertizat senatorul PNL.

 

El a arătat că actul normativ aprobat de cele două comisii blochează finanţările unor obiective din domeniul protecţiei mediului.

 

Ce dobitoc. Auzi, vestul Europei. Nu tot ei strigau in gura mare UE UE. Nu exista vestul si estul Europei, este UE. Sa puna taxa de mediu sunt de acord, la orice cumparare. Ce conteaza de unde intra vechiturile ? E aceeasi lucru daca intra din Berlin in Sibiu sau din Prahova in Bucuresti. Sa fie taxa de mediu la orice cumparare.

 

Altfel nu este decat o taxa vamala.

 

Nu este normal ca piata auto sh din Romania sa fie blocata dar nici nu este normal ca orice cazan sa circule in Romania fara probleme.

 

Atat timp cat cazanul circula in Germania si romanii au vrut UE, Romania merita sa fie umpluta de cazane. Este foarte normal.

 

eu sper sa nu o scoata,dimpotriva sa o mareasca si vb serios,pt ca se aduc tot felul de rable

 

sa o mareasca, dar si pentru vanzarile interne. ce conteaza ca rabla vine din Viena sau din Constanta? tot rabla este, si romanii doar au vrut UE.

 

eu sunt curios, toti care sustineti taxa asa-zisa de mediu, de fapt o taxa vamala, ati vrut ca Romania sa intre in UE ?

eu pun pariu ca ati vrut, vreti si UE, vreti si cu taxa. la ce v-a trebuit UE atunci ?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

De multe ori stau si ma minunez vazand cat de greu este pt. unii sa gandeasca la mai mult de 2 metri in fata nasului...

 

Daca imi permiteti:

 

"Sa se mareasca taxa, sa nu intre cazane in tara!!"

Cati dintre voi ati observat, odata cu reducerea taxei, CATE DACII DIN 70-80 MAI SUNT IN TRAFIC??? Foarte putine! Sa inteleg ca le preferati pe alea in locul masinilor ca E36, Punto, Golf 3, Vento, Vectra A sau B, Corsa, etc., care reprezinta 99% din ceea ce a intrat in tara in ultimul an? Comme on, guys, THINK!

 

"O sa se umple tara de jafuri din 1900 toamna, care mananca mult si polueaza in draci"

Am mai zis, cu mai bine de un an in urma: Daca te duci bolovan in Germania sa iti iei masina, si una din '80 e la acelasi pret cu una din '90, adica cateva pachete de tigari, pe care o iei? Pe aia antica, ruginita si la care ii gasesti piese doar la muzeu, sau pe ailalta?? Si, daca ziceam asta acum un an, uite ca s-a adeverit. Masinile enumerate mai sus reprezinta realitatea, si parca seamana cu previziunile mele.

Cat despre cazul cu cazanul pe care il iei si e varza, si nu ai bani sa il intretii: pai ce, e cineva asa de bou, sa bage banii in ceva ce nu functioneaza? Sau, daca esti chiar asa caz de studiat, foarte bine, sa sa iti rugineasca in curte, nu o sa functioneze. Si se poate merge si mai departe cu gandirea, si veti vedea ca majoritatea romanilor sunt si vanitosi, si au grija de masina mai mult decat de copii. Mai ales cat esti sarac si ala e visul tau de o viata.

Cat despre motoare mari, iar o sa fiti - unii - uimiti, 90% din masinile aduse sunt pana in 1600 cmc. Ca te omoara impozitul, si asa e corect. Si te mai omoara si consumul. Again, THINK!

 

Revenind la problema unora... Indiferent de ce iese pe gura si din tastatura, dragoste de mediu, de planeta, de firul ierbii, in cap chestia e simpla:

1 - Ne scade valoarea agregatului, si nu ne convine.

2 - Gheorghe ala amaratul de la parter si-a luat si el masina straina. Al dreaq nesimtit, iote la el, vrea sa o duca un pic mai bine in vremurile astea de cacao, cu toate restrictiile vietii, si cu toate necazurile...

 

SPER SA SE RENUNTE LA TAXA DE TOT. Ca asa e normal, ca alesii sa tina cu cei care i-au ales, si sa incerce sa le faca o viata mai buna. Si sa se inaspreasca verificarile tehnice periodice. Incetati cu ideea de mediu, pt. ca liberalizarea importului de masini VA INBUNATATI acest aspect. In maxim 1 an de la disparitia taxei nu veti mai vedea decat masini de dupa '90 - '95 in tara. Si asta inseama macar un motor pe injectie, o frana mai serioasa, o oarecare idee de siguranta. Credeti ca ala de merge cu berlina din '78, daca nu isi va putea aduce o masina mai buna, va trece la bicicleta? Sau se va baga la un leasing de Sandero?

 

THINK!!!!!

Link to comment
Share on other sites

euro 4 - taxa 0

euro 3 - taxa 500-1000 euro

euro 2 3000-5000 euro

euro 1 5000-10000 euro

non-euro 10000+

 

ASTA AR INSEMNA TAXA DE POLUARE

 

eventual din banii obtinuiti din taxa de poluare, sa te ajute statu pe tine om de rand sa iti cumperi masina noua in leasing de la orice firma cu dobanda 0%.

Edited by kewlya
Link to comment
Share on other sites

euro 4 - taxa 0

euro 3 - taxa 500-1000 euro

euro 2 3000-5000 euro

euro 1 5000-10000 euro

non-euro 10000+

 

ASTA AR INSEMNA TAXA DE POLUARE

 

pentru toate masinile de pe piata indiferent ca vin din afara sau din interiorul Romaniei. asta ar insemna taxa de poluare.

Link to comment
Share on other sites

De multe ori stau si ma minunez vazand cat de greu este pt. unii sa gandeasca la mai mult de 2 metri in fata nasului...

 

Daca imi permiteti:

 

"Sa se mareasca taxa, sa nu intre cazane in tara!!"

Cati dintre voi ati observat, odata cu reducerea taxei, CATE DACII DIN 70-80 MAI SUNT IN TRAFIC??? Foarte putine! Sa inteleg ca le preferati pe alea in locul masinilor ca E36, Punto, Golf 3, Vento, Vectra A sau B, Corsa, etc., care reprezinta 99% din ceea ce a intrat in tara in ultimul an? Comme on, guys, THINK!

 

"O sa se umple tara de jafuri din 1900 toamna, care mananca mult si polueaza in draci"

Am mai zis, cu mai bine de un an in urma: Daca te duci bolovan in Germania sa iti iei masina, si una din '80 e la acelasi pret cu una din '90, adica cateva pachete de tigari, pe care o iei? Pe aia antica, ruginita si la care ii gasesti piese doar la muzeu, sau pe ailalta?? Si, daca ziceam asta acum un an, uite ca s-a adeverit. Masinile enumerate mai sus reprezinta realitatea, si parca seamana cu previziunile mele.

Cat despre cazul cu cazanul pe care il iei si e varza, si nu ai bani sa il intretii: pai ce, e cineva asa de bou, sa bage banii in ceva ce nu functioneaza? Sau, daca esti chiar asa caz de studiat, foarte bine, sa sa iti rugineasca in curte, nu o sa functioneze. Si se poate merge si mai departe cu gandirea, si veti vedea ca majoritatea romanilor sunt si vanitosi, si au grija de masina mai mult decat de copii. Mai ales cat esti sarac si ala e visul tau de o viata.

Cat despre motoare mari, iar o sa fiti - unii - uimiti, 90% din masinile aduse sunt pana in 1600 cmc. Ca te omoara impozitul, si asa e corect. Si te mai omoara si consumul. Again, THINK!

 

Revenind la problema unora... Indiferent de ce iese pe gura si din tastatura, dragoste de mediu, de planeta, de firul ierbii, in cap chestia e simpla:

1 - Ne scade valoarea agregatului, si nu ne convine.

2 - Gheorghe ala amaratul de la parter si-a luat si el masina straina. Al dreaq nesimtit, iote la el, vrea sa o duca un pic mai bine in vremurile astea de cacao, cu toate restrictiile vietii, si cu toate necazurile...

 

SPER SA SE RENUNTE LA TAXA DE TOT. Ca asa e normal, ca alesii sa tina cu cei care i-au ales, si sa incerce sa le faca o viata mai buna. Si sa se inaspreasca verificarile tehnice periodice. Incetati cu ideea de mediu, pt. ca liberalizarea importului de masini VA INBUNATATI acest aspect. In maxim 1 an de la disparitia taxei nu veti mai vedea decat masini de dupa '90 - '95 in tara. Si asta inseama macar un motor pe injectie, o frana mai serioasa, o oarecare idee de siguranta. Credeti ca ala de merge cu berlina din '78, daca nu isi va putea aduce o masina mai buna, va trece la bicicleta? Sau se va baga la un leasing de Sandero?

 

THINK!!!!!

daciile alea din 80 nu mai circula ca nu mai au cu ce,adica pur si simplu nu mai functioneaza,deci nu ma ingrijoreaza;

probabil nu ai fost in polonia,dute fa o vizita si dupa aia mai vorbim;

uiti ca da,romanul e prost si isi baga banii in carpeli si ar mai fi ..mi se pare normal ca daca ai bani de masina sa platesti si impozite si taxe;pana la urma daca nimeni nu ar plati taxe unde am ajunge?e altceva ca banii se duc aiurea de multe ori,dar..

infrastuctura e si asa terminata,se circula 99% in tara asta pe un singur sens,nu as vrea sa fiu in locul tau pe drumul sibiu alba iulia si sa fie blocat din cauza unuia cu un cazan;

inspectiile tehnice nu se pot inaspri,ele sunt deja aspre,dar si oamenii aia vor sa traiasca..sper ca s-a inteles;

valoarea masinii scade oricum,indiferent ca se scoate taxa sau nu si cred ca majoritatea nu sunt atat de dobitoci sa fie invidiosi pe o amarata de masina,fie ea si ultimul model de Bmw

p.s.sper sa treaca la bicicleta(si eu o folosesc cat de des pot) sau dc nu la leasing de sandero,da..

 

"Taxa este legalã, este o taxã de mediu, nicidecum una fiscalã. Toate amendamentele aprobate de cãtre opoziÞie nu fac altceva decât sã permitã intrarea În Þarã a tuturor vechiturilor dim vestul Europei. O sã avem un grad de poluare foarte mare", a avertizat senatorul PNL.

 

El a arãtat cã actul normativ aprobat de cele douã comisii blocheazã finanÞãrile unor obiective din domeniul protecÞiei mediului.

 

Ce dobitoc. Auzi, vestul Europei. Nu tot ei strigau in gura mare UE UE. Nu exista vestul si estul Europei, este UE. Sa puna taxa de mediu sunt de acord, la orice cumparare. Ce conteaza de unde intra vechiturile ? E aceeasi lucru daca intra din Berlin in Sibiu sau din Prahova in Bucuresti. Sa fie taxa de mediu la orice cumparare.

 

Altfel nu este decat o taxa vamala.

 

Nu este normal ca piata auto sh din Romania sa fie blocata dar nici nu este normal ca orice cazan sa circule in Romania fara probleme.

 

Atat timp cat cazanul circula in Germania si romanii au vrut UE, Romania merita sa fie umpluta de cazane. Este foarte normal.

 

eu sper sa nu o scoata,dimpotriva sa o mareasca si vb serios,pt ca se aduc tot felul de rable

 

sa o mareasca, dar si pentru vanzarile interne. ce conteaza ca rabla vine din Viena sau din Constanta? tot rabla este, si romanii doar au vrut UE.

 

eu sunt curios, toti care sustineti taxa asa-zisa de mediu, de fapt o taxa vamala, ati vrut ca Romania sa intre in UE ?

eu pun pariu ca ati vrut, vreti si UE, vreti si cu taxa. la ce v-a trebuit UE atunci ?

n-am tinut niciodata neaparat sa intram in ue;singurul lucru bun defapt e faptul ca ne monitorizeaza si asa mai au si astia grija ce fac,in rest cine crede ca noi am vrut sa intram in ue greseste;ei ne-au vrut;piata de desfacere enorma,si mai sunt altele,,vezi numai cazul petrom unde s-a vandut pe nimic..

Elvetia e cumva in ue,si au pib-ul f mic?:twoup:) sau?si la americani le-as cere viza..

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

man esti prea aspru...gandestete ca orcine ar vrea o masina fie ea cat de puscata numa dacie sa nu fie si gandestete ca nu orcine isi permite leasing sau ce spui tu....tara asta e o tara saraca si are masinile ca atare...asta e o discutie care nu se mai termina...tara asta e distrusa din temelii si nu ai cum sa ceri unui om care castiga 10 mil pe luna si are si 3 copii sa-si ia masina noua si in leasing sau o masina care costa si 6000 de euro....e scumpa dar si omu ala ar merge cu masina nu cu jegu ala de troleu....parerea mea e ca nu gandesti bine...probabil ca daca o sa creasca nivelul de trai si conditiile si salariile si TOT o sa isi ia lumea masini mai bune, o sa planteze gazon la tot locu, o sa se cumpere filtre la fabrici si etc etc etc etc etc o groaza de probleme carenu is rezolvate si care nici nu se vor rezolva.....solutia la ce spui tu e fie sa nu isi mai ia nimeni masina decat cei care isi permit si restu sa mearga pe jos sau cu busu, fie sa plece toti peste hotare sa faca tara asta si mai de cacao si sa vina plini de bani si de fumuri sa isi ia aici masina de aia care nu tre impinsa la semoafor....dar asta nu se va intampla ca s-ar desfinta Romania....orcum toata lumea tre sa traiasca cumva...la polonezi o sa se schimbe kucrurile ca tara aia e in crestere economica si asa mai departre si o sasi permita aia sa ia masini noi in curand si alta viatza dar tre rabdare...asa o sa fie si la noi dar pana atunci nu tre sa le dai in cap la aia saraci...
Link to comment
Share on other sites

n-am tinut niciodata neaparat sa intram in ue;singurul lucru bun defapt e faptul ca ne monitorizeaza si asa mai au si astia grija ce fac,in rest cine crede ca noi am vrut sa intram in ue greseste;ei ne-au vrut;piata de desfacere enorma,si mai sunt altele,,vezi numai cazul petrom unde s-a vandut pe nimic..

Elvetia e cumva in ue,si au pib-ul f mic?:twoup:) sau?si la americani le-as cere viza..

 

sunt de acord intru totul cu ce ai zis aici. vize pentru americani si cine n-are bani de masina sa-si ia bicicleta. si eu mi-am luat bicicleta si am folosit-o ca mijloc de transport.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.