Jump to content

Condusul Econom


janea

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mai bine imi consuma putin mai mult decat sa risc sa-mi stric ceva de la atatea opriri/porniri.consumul il simti la ce obicei de condus ai,nu cred ca se observa la 20sec de stationat.depinde:daca te gandesti pt moment la buzunar iti spui ca e mai bine daca opresti motorul dar daca privesti mai departe o sa-ti dai seama de piesele care o sa le bagi in ea in urma sutelor de porniri/opriri,ce draq ca doar nu e tico.... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Am citit azi un articol in revista BMW magazin referitor la condusul economic.

Printre altele recomandau ca la orice oprire mai mare de 20 de secunde sa se opreasca motorul.

70450[/snapback]

Cred ca orice masina ar consuma mai putin in stilul asta. Dar, daca facem un calcul simplu, la un drum in Bucuresti, la ora de varf, banii pe care ii economisesti asa nu cred ca iti ajung pt. Diazepamul pe care il consumi din punctul A in punctul B. Plus chestia cu demarorul, nu cred ca-i construit pt. asa ceva, oricat de "bavarez" ar fi el.

Concluzia la topicul asta ar fi urmatoarea (parere de profan, uzez mai mult de bun simt si experenta personala decat de altceva): un BMW pana in 3000 cmc consuma in oras decent (12 ia si Cielo), daca nu-l bruschezi, mergi pe banda ta, accelerand constant pana la viteza legala (care-ti protejeaza si buzunarul, nu numai masina si viata), pe care incerci sa o mentii cat mai mult posibil. Eviti opririle si plecarile inutile si ... gata. Te apropii de consumul din carte. Daca iti plac liniile de tramvai, iti inventezi propria banda si te iei la "harta" cu fiecare Golf GTI, Passat V6 4Motion si Honda CBR, consumul nu mai e ca in carte. Da' trebuie s-o faci si p-asta din cand in cand, ca d-aia platesti de doua ori mai mult pe piese ca restul lumii: conduci un BMW...

Link to comment
Share on other sites

Incerc sa fac maine o copie dupa artricol si o postez aici.

Exact asa ziceau. M-a intrigat si pe mine pentru ca ma gandeam ca daca masina nu e conceputa special pentru asa ceva, se uzeaza rapid demarorul.

70456[/snapback]

Daca poti sa faci o copie, posteaz-o, te rugam. Un articol din BMW Magazin ar fi o "pozitie oficiala" in legatura cu subiectul si cred ca ar fi tare bine-venita...

Link to comment
Share on other sites

Buna tuturor!

Dupa acum vad topicul nostru e pe drum bun.Va multumesc pentru mesajele postate.

Chestia ca condusul econom nu e pentru BMW am spus-o chiar in primul mesaj al topicului asa ca nu redeschid iarasi subiectul acesta.Referitor la pornire/oprire:e bine sa opresti mai ales cand prinzi un semafor de 80 de sec.Nu am intalnit sincer un Boomer din '95 pana in prezent cu probleme la demaror.Cred ca opririle trebuiesc facute numai atunci cand stationare are sa fie pe timp lung.

Link to comment
Share on other sites

interesant articolul, dar raman la parerea mea ca nu merita sa opresti motorul sa stationari mai mici chiar si de 3 min.

70551[/snapback]

 

 

Nu sunt de acord cu tine.Daca ar fi sa aduni suma pe care o economisesti la oprirea motorului pe 3 min obtii o suma egala cu un demaror nou(asta pe o perioada de 2 ani,in medie)

Link to comment
Share on other sites

In articolul ala nu am vazut vreo pozitie oficiala bmw.. decat un instructor care spune ceea ce toti stim.. sa nu burschezi masina. sa mergi calm.... prietenos.. cand te incadrezi sa o iei in stanga in piata iancului si 30 de taximetristi si 2 rabe te claxoneaza.. ocolesti elegant si finut 4 5 pietoni care nu stiu ce cauta in mijlocul intersectiei..prietena te streseaza la telefon.. si nu vezi craterul .. dai si plange bucsa.. dar tu continui in tinuta ta de om care se gandeste intodeauna la consum.. si pleci usor, schimbi a doua in 2 mii mergi si dai iar de rosu.. bineinteles opresti motoru.. clima cucu.. dar nu conteaza pt ca economisesti acolo de-o cola la cabaret.. stai linistit.. se face verde.. si instantaneu auzi 13 claxoane diferite venind din spate.. dar tu cum tu ti-ai luat bmw sa ai un consum redus.. nu bagi in seama rautatile colegilor de trafic si tacticos pornesti motorul lasand o secunda decat pe contact ca pompa de benzina sa i-si faca treaba.. si demarezi usor.. spre o strada elev stefanescu care o cauti de 30 de min si nu o gasesti.. sa fim seriosi oameni buni.. nimeni nu face asa.. cel putin nu in bucuresti. am vazut un mosulet neamt pe la antena 1 mi se pare.. care tot explica cum sa conduci o octavia diesel economic.. tot cu oprirea motorului la semafor.. .. niciodata cu clima sub 20 de grade. si scoti consum mai mic cu un litru 2... poate in berlin merge smecheria.. dar niciodata in bucuresti. de revelion am fost intr-un oras mult mai aglomerat ca bucuresti( istambul) mai tata.. la semafor de la astra 1.4 la m3 toata lumea pleaca in 6 mii.. ca sa prinda banda pe care vrea sa se incadreze.. acolo mi-am dat si seama ca partronicul nu este o invenite numai ca sa mai iti bage ceva in optiuni.. masinile se parcheaza la milimetru cu partronic sau cu cele doua prietene.. care apreciaza.. cam larg si spun stop cu lag de o secunda. e vorba de consum si eu cred ca la bmw peste 2000 cu dublu vanos.. valvetronic. ai un consum modest fata de performante. daca consumul este o optiune importanta in achizitionarea unei masini.. exista o gramada de masinute diesel care te pot satisface.am citit un studiu in care erau niste cifre cu privire la gadurile fiecarui om , neamt , francez, si italian cand se afla intr-un traffic jam si am vazut ca nemtii sunt primi care se gandesc la consum., francezii ca intarzie, si italienii cum sa faca sa taie fata cuiva ca sa ajunga mai in fata. cine scoate cu un bmw sub 10 in bucuresti de la ora 9 dimineata la 7 seara. il premiez.. nu conteaza motorizare.. diesel benzina.. orice motor chiar si alea de 1.6
Link to comment
Share on other sites

Oameni buni.In primul rand m-am saturat sa va tot spun(mai bine cititi primele 3 replici ale mele in acest topic,in legatura cu BMW si Condusul econom).In al doilea eu nu sunt din Bucuresti,si nici nu vreau sa fiu.Si intr-un final condusul econom e ca un exercitiu,il faci mai bine cu cat mai mult il practici.Da,uneori in oras si eu o tin in treapta a 2 pana la 5000 rpm ca sa nu prind rosu sau sa "miros" fumul unui camion.Si daca cineva vrea sa-mi zica ca nu crede in condusul econom,il indemn sa mai citeasca o data acest mesaj,si daca fara rezultat inca o data,si inca o data pana va intelege ca:CONDUSUL ECONOM E IN FUNCTIE DE FIECARE SOFER,PERFORMANTELE OBTINUTE SUNT DIRECT PROPORTIONALE CU TINUTA SA DE DRUM!!!!
Link to comment
Share on other sites

In articolul ala nu am vazut vreo pozitie oficiala bmw.. decat un instructor care spune ceea ce toti stim.. sa nu burschezi masina. sa mergi calm.... prietenos.. cand te incadrezi sa o iei in stanga in piata iancului si 30 de taximetristi si 2 rabe te claxoneaza.. ocolesti elegant si finut 4 5 pietoni care nu stiu ce cauta in mijlocul intersectiei..prietena te streseaza la telefon.. si nu vezi craterul .. dai si plange bucsa.. dar tu continui in tinuta ta de om care se gandeste intodeauna la consum.. si pleci usor, schimbi a doua in 2 mii  mergi si dai iar de rosu.. bineinteles opresti motoru.. clima cucu.. dar nu conteaza  pt ca economisesti acolo de-o cola la cabaret..  stai linistit.. se face verde.. si instantaneu auzi 13 claxoane diferite venind din spate.. dar tu cum tu ti-ai luat bmw sa ai un consum redus.. nu bagi in seama rautatile colegilor de trafic si tacticos pornesti motorul lasand o secunda decat pe contact  ca pompa de benzina sa i-si faca treaba..  si demarezi usor.. spre o strada elev stefanescu care o cauti de 30 de min si nu o gasesti..  sa fim seriosi oameni buni..  nimeni nu face asa.. cel putin nu in bucuresti. am vazut un mosulet neamt pe la antena 1 mi se pare.. care tot explica cum sa conduci o octavia diesel economic.. tot cu oprirea motorului la semafor.. .. niciodata cu clima sub 20 de grade. si scoti consum mai mic cu un litru 2...  poate in berlin merge smecheria.. dar niciodata in bucuresti. de revelion am fost intr-un oras mult mai aglomerat ca bucuresti( istambul) mai tata.. la semafor de la astra 1.4 la m3 toata lumea pleaca in 6 mii.. ca sa prinda banda pe care vrea sa se incadreze..  acolo mi-am dat si seama ca partronicul nu este o invenite numai ca  sa mai iti bage ceva in optiuni.. masinile se parcheaza la milimetru cu partronic sau cu cele doua prietene.. care apreciaza.. cam larg si spun stop  cu lag de o secunda. e vorba de consum si eu cred ca la bmw peste 2000 cu dublu vanos.. valvetronic. ai un consum modest fata de performante. daca consumul este o optiune importanta in achizitionarea unei masini.. exista o gramada de masinute diesel care te pot satisface.am citit un studiu in care erau niste cifre cu privire la gadurile fiecarui om , neamt , francez, si italian cand se afla intr-un traffic jam si am vazut ca nemtii sunt primi care se gandesc la consum., francezii ca intarzie, si italienii cum sa faca sa taie fata cuiva ca sa ajunga mai in fata. cine scoate cu un bmw sub 10 in bucuresti de la ora 9 dimineata la 7 seara. il premiez.. nu conteaza motorizare.. diesel benzina.. orice motor chiar si alea de 1.6

70609[/snapback]

ai fost tare tatae ....si chiar ai dreptate ....

in pana mea ....ori cat de mult ai vrea sa conduci economic ...si cand vezi cate un ghertoi care ba iti fae fata ba se gaga cu rabla lui de dacie ....te enervezi si ...chiar apesi pedala de acceleratie ...ca doar AVEM BMW....ce dumnezeului.

Link to comment
Share on other sites

In articolul ala nu am vazut vreo pozitie oficiala bmw..

70609[/snapback]

 

 

Pentru ca nu exista.

 

Sunt abonat la BMW magazin,articolul respectiv nu exista.Probabil este un BMW magazin made in Romania,cum este si reprezentanta BMW.

 

Sa opresti motorul dupa 20 de sec de mers la relanti, nu mi se pare o idee foarte buna.

 

 

PS

Cine doreste asa ceva ,sa cumpere VW Ecomatic nu ....BMW.

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_...v15/ai_15853910

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

@alextrust: Exact, dom'le! Esti ziarist pe undeva? Ai surprins grozav o zi obisnuita de trafic... Concluzia: romanul e prea temperamental pt. consum economic... Si am gasit o alternativa si mai economica a BMW: metroul... :blink:

Seara, dupa 10, scade consumul drastic. Atunci chiar poti sa mergi calm (ma rog, mai putin pe Magheru, unde toata lumea tine sa faca "liniute", ca sa-ti arate ca Audi A3>Bmw 540i :) ). Chiar, ati obsesrvat cam cate BMW-uri sunt in Bucuresti, noaptea, dupa ora 10-11? Imi pare rau ca n-am facut o poza, intr-o seara: eu cu e34, in fata un tip cu un e60 argintiu si in spatele meu un rechin simpatic foc. La o intersectie, tipului cu e60 ii taie fata un e39 negru. Parca eram intr-o reclama...

Link to comment
Share on other sites

Poate ar trebui sa reformulam si sa zicem "Cum sa nu conducem neeconomic" :blink: .

De exemplu este complet lipsit de sens sa merg constant pe autostrada cu mai mult de 180-190. Diferenta de consum intre 180 si 220 este cam de la 12.5 la 17. Suficient cat sa nu-mi mai ajunga un plin dus intors Constanta Bucuresti.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.