Jump to content

Condusul Econom


janea

Recommended Posts

Cutia automata "consuma" mai mult,asta e un lucru stiut.Eu sunt adeptul cutiilor manuale.Pentru ca sunt pentru condusul sportiv,si,in cazul topic-ului si pentru un condus econom.

67487[/snapback]

Consuma mai mult, e adevarat. Dar cutie automata nu inseamna neaparat condus "nesportiv", adica batraneste, pe banda 1. Daca stii cum s-o folosesti, cutia automata e tare. Si cu automata am senzatia aia misto ca "n-am sosea", ca sa merg cum poate ea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am inteles de la cineva ca intardevar la o masina se skimba turatia undeva pe la 2500rpm,fiti atenti la toate masinile de germania care vin in tara si spuneti-mi ce procentaj din ele scot fum?

Asta pt ca soferu neamt nu skimba niciodata viteza la o turatie mai mica de 2500 rpm.Si mai ales la un motor de beemer :blink:

Exemplul cel mai concret este ca urcatul unui deal pe o bicicleta pe pinionul cel mai mare!la fel de greu ''da din picioare'' si motorul tau.

 

cine se pricepe mai bine sa ma contrazica!

salut la toti

Link to comment
Share on other sites

eu am inteles de la cineva ca intardevar la o masina se skimba turatia undeva pe la 2500rpm,fiti atenti la toate masinile de germania care vin in tara si spuneti-mi ce procentaj din ele scot fum?

Asta pt ca soferu neamt nu skimba niciodata viteza la o turatie mai mica de 2500 rpm.Si mai ales la un motor de beemer :blink:

Exemplul cel mai concret este ca urcatul unui deal pe o bicicleta pe pinionul cel mai mare!la fel de greu ''da din picioare'' si motorul tau.

 

cine se pricepe mai bine sa ma contrazica!

salut la toti

67788[/snapback]

 

 

toate scot fum ca.. motor cu aprindere ... esapament.... fum... :) neamtu schimba si sub 2500 iti spun eu sigur la cat de zgarcit e... nu poti compara o bicicleta cu cutia masinii..eu cu treapta 5 urc si dealuri.. si turata sub 3000. ceeea ce vrei sa spui tu. ca masina dezvolta mai muti cai putere la o turatie mai mare.... dar cuplul maxim e dezvoltat la o turatie mai mica.... si iti trebuie mai mult cuplu sa urci dealuri decat cai:) la fum te refereai... la consumul de ulei.. la fum alb?

Link to comment
Share on other sites

eu am postat doar un exemplu-nu am comparat bicicleta cu masina,intelegi?

Daca tu o sa continui sa urci dealuri cu turatia sub 2500,o sa vezi dupa catva timp efectele,si apropo nu AM zis toti nemtii,ca mai sunt si ''zgarciti''dar cine tine la masina lui.sa nu te gandesti ca afirm ca turatia se skimba normal la 5000rpm,dar nici la 1500rpm cum o skimba unii.Si apropo uita-te de cuplu maxim si o sa vezi la bmw la ce turatie e dezvoltat,in nici un caz la 2500 rpm!nu stiu unde ai citit asta.

 

era vorba de consumul de benzina in topic nu de consumul de ulei,s-au daca ai astfel de probleme fa un nou topic,La revedere domnule!

Link to comment
Share on other sites

eu am postat doar un exemplu-nu am comparat bicicleta cu masina,intelegi?

Daca tu o sa continui sa urci dealuri cu turatia sub 2500,o sa vezi dupa catva timp efectele,si apropo nu AM zis toti nemtii,ca mai sunt si ''zgarciti''dar cine tine la masina lui.sa nu te gandesti ca afirm ca turatia se skimba normal la 5000rpm,dar nici la 1500rpm cum o skimba unii.Si apropo uita-te de cuplu maxim si o sa vezi la bmw la ce turatie e dezvoltat,in nici un caz la 2500 rpm!nu stiu unde ai citit asta.

 

era vorba de consumul de benzina in topic nu de consumul de ulei,s-au daca ai astfel de probleme fa un nou topic,La revedere domnule!

68051[/snapback]

ce efecte? daca masina urca lin.. si nu se forteaza.. voiam sa te faci sa intelegi ca la urcat dealuri iti trebuie mai mult torqe(cuplu) decat cai putere.. si cuplul il obtii la turatii mai mici decat caii putere.. la ce sa schimb inferioara? tu ai zis ceva ca daca masinile scot fum.. nuam inteles prea bine.. toate scot fum. si te-am intrebat daca te refereai la ulei.. dupa cum stii .. masina cand consuma ulei s-ar putea sa scoata fum alb si mai mult decat de obicei.. cine tine la masina lui schimba la 3500 vrei tu sa spui, asta nu cred.. daca tu asa schimbi mereu.. nu refer numai cand i chef de forja.. .. service placut.

Link to comment
Share on other sites

[...] la urcat dealuri iti trebuie mai mult torqe(cuplu) decat cai putere..

68272[/snapback]

 

Imi pare rau, dar nu e chiar adevarat. Totusi puterea este cea care urca dealul. Cu tot respectul, e fizica pura. Daca ai putere 2 CP poti avea 2000 Nm ca nu-l urci cu o masina de 1,4 t. Daca ai in schimb 2000 CP si 2 Nm, tot il urci, dar cu o viteza mica.

 

Ca sa spun asa, cuplul se pune pe sosea in masura in care exista putere.

Link to comment
Share on other sites

Pana aici a fost abordat topicul nostru din perspectiva tehnicii conducerii si a cutiilor de viteze;dar acum rog sa mi sa spuna ce ulei sa folosesc(deoerece si el la fel poate creste/scade consumul de combustibil).Totul in materie de ulei/lubrifianti,filtre.Va multumesc. Edited by janea
Link to comment
Share on other sites

Pai din cunostintele mele generale :blink: pot afirma ca un ''castrol''sintetic este cea mai buna alegere;am inteles ca uleiul sintetic este recomandat de regula la masinile dupa 1998,deoarece este mai subtire,si la masinile cu km multi la bord poti risca sa samai fara ulei :)

 

Asa ca,un Castrol sintetic este dupa parerea mea cea mai buna alegere;si cred ca e si gata aditivat.

Link to comment
Share on other sites

ma eu nu cred in consumul instantaneu (de sub turometru). Pt ca mie in afara constnt in arata numai 5-6 max la 90-100km/h (mers noaptea cand nu e trafic deloc) si am facut de f mult ori proba cu plinul si mi-a iesit 7-7,5%. Iar in legatura cu consumul de 20-25%iarna asa consuma dc mergi pe distante scurte ca nu are timp sa se incalzeasca motorul si masina merge cu socul tras. Dar dc mergi cu masina 2-3 ore fara sa o opresti o sa it iasa 13-14 consum.
Link to comment
Share on other sites

ma eu nu cred in consumul instantaneu (de sub turometru).

69015[/snapback]

Nici eu nu cred. E mai mult orientativ, te ajuta sa-ti dai seama cam cum ar trebui sa mergi ca sa nu se "evapore" rezervorul. Consumul se face la suta de km, cu pompa-n mana. Oricum, e stresant rau sa te tot uiti la instantaneul ala. Ti-ai luat BMW, fa-ti compartiment separat la portofel, lipeste-i sigla alb-albastra si gata. Sau da cinciarul pe un 316. Nu poti sa vrei si putere, si confort si economii...

Link to comment
Share on other sites

Oricum, e stresant rau sa te tot uiti la instantaneul ala.

69939[/snapback]

Stressant sau nu,de cand a aparut topicul asta mi-am redus consumul de la 18 la 15 si inca mai progresez :blink: Masina mea nu e vinovata pentru consum,eu sunt!"Cherchez la femme" :)

Link to comment
Share on other sites

Stressant sau nu,de cand a aparut topicul asta mi-am redus consumul de la 18 la 15 si inca mai progresez :blink: Masina mea nu e vinovata pentru consum,eu sunt!"Cherchez la femme"  :)

69943[/snapback]

Fir-ar sa fie, eu nu reusesc sa progresez deloc! Sub 12 n-o s-o conving sa "pape" asa ca renunt. Peste 15 o conving mult mai usor. O sa lucrez in directia asta...

Link to comment
Share on other sites

Fir-ar sa fie, eu nu reusesc sa progresez deloc! Sub 12 n-o s-o conving sa "pape" asa ca renunt. Peste 15 o conving mult mai usor. O sa lucrez in directia asta...

69955[/snapback]

 

de cand citesc topicu asta, am evoluat de la 12 la 15 :)

daca vroiam consum de 7, imi luam golf 4 sdi.

ma enerveaza rau de tot situatia asta caracteristica pt poporul roman: "am masina, n-am benzina". acum ceva vreme, a venit unul la mine sa-si cumpere passat TDI. avea 10.000 de euro de dat jos si mi-a explicat ca el vrea sa cumpere diesel pt ca poate lua motorina furata la 15.000. motorina de la nu stiu ce baza de tractoare. :blink:

Link to comment
Share on other sites

de cand citesc topicu asta, am evoluat de la 12 la 15  :)

daca vroiam consum de 7, imi luam golf 4 sdi.

ma enerveaza rau de tot situatia asta caracteristica pt poporul roman: "am masina, n-am benzina". acum ceva vreme, a venit unul la mine sa-si cumpere passat TDI. avea 10.000 de euro de dat jos si mi-a explicat ca el vrea sa cumpere diesel pt ca poate lua motorina furata la 15.000. motorina de la nu stiu ce baza de tractoare.  :blink:

69958[/snapback]

Fiecare "evolueaza"cum vrea el,fara indoiala.Din punctul meu de vedere,"condusul econom"nu inseamna neaparat o economie in bugetul personal (si daca ar fi asa, chiar nu ar fi nici o rusine!), ci a invata sa conduci masina astfel incat sa functioneze in parametri cat de cat apropiati de cei specificati in cartea tehnica.Pentru exemplificare,in cazul meu ar trebui sa consume 11,7 in oras, dar mie imi consuma mult mai mult si nu reuseam sa inteleg de ce.Iar acum am realizat ca m-am suparat degeaba pe cineva care mi-a spus odata ca eu conduc cam "smucit" :) Mie personal acest topic mi-a fost foarte util si nu am in intentie sa aduc beneficii cuiva de la vreo baza de tractoare :) Sa nu te superi pe mine,am glumit!

Link to comment
Share on other sites

pe mine toti ma intreaba ''mah dar cat iti ia?",

sincer ma enerveaza,toti au impresia ca daca e bmw consuma 20,dar cand ii intreb eu imi spun ca la motor de 1.4 le ia in oras 11,atunci mie la un motor de 2000cmc daca imi consuma 14-15 pe frigul care a fost inseamna ca e mult...penibil

sunt foarte satisfacut de performantele masinii,si de soundul motorului...etc

Link to comment
Share on other sites

sunt foarte satisfacut de performantele masinii,si de soundul motorului...etc

70093[/snapback]

Exact!!! Traiasca 6-le in linie!!! :blink: Pt. "relaxare fiscala", recomand Corsa cu motor de 1 l. :) E si mica, incape in portbagajul cinciarului fara probleme, nu-ti face nici probleme cu politia... E tare, dom'le, ce mai!!! Hai c-am dat-o-n off topic...

Link to comment
Share on other sites

Exact!!! Traiasca 6-le in linie!!! :blink:  Pt. "relaxare fiscala", recomand Corsa cu motor de 1 l.  :)  E si mica, incape in portbagajul cinciarului fara probleme, nu-ti face nici probleme cu politia... E tare, dom'le, ce mai!!! Hai c-am dat-o-n off topic...

70108[/snapback]

 

hai ca mi-a placut replica ta mult........ :)

LA MULTI ANI!!! multa ungere klumea,si o viata fara peripetii!!!

Link to comment
Share on other sites

Am citit azi un articol in revista BMW magazin referitor la condusul economic.

Printre altele recomandau ca la orice oprire mai mare de 20 de secunde sa se opreasca motorul.

70450[/snapback]

 

paul esti sigur ca -recomandau- ei oprirea motorului, eu cred ca spuneau cam asa: in cazul stationarilor care dureaza mai mult de 20 de sec., din punt de vedere al economiei la carburant, este mai rentabila oprirea motorului. Si explicatia ar fi ca un motor consuma la relantii in 20 de sec. mai mult de cat consuma la pornire. dar nu cred ca recomanda BMW oprirea motorului la semafor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.