Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

mai da detalii, an fabr, scrie euro2 pe brieful mare, adica cel cu specificatiile din fabricatie scos la data punerii masinii in circulatie?

s-ar putea sa mai existe o sansa, noxele trebuie refacute si incearca sa ai o copie dupa rezultate.. daca nu poti sa le faci la rar, la orice service, numai sa fie reale (unii zic ca nu conteaza noxele, dar din ce stiu eu, daca ies prost apar alte probleme).

 

din cate imi dau seama, dupa codul motor 184 e1, are euro2 pus dupa fabricatie, adica ulterior, si cam ar fi fost nevoie de acte doveditoare, dar daca noxele sunt bune, eu zic ca poti sa faci un dosar de contestatie.

adresa aceasta a fost data de un user aici pe forum, cand ai dosarul poti sa mergi personal.

 

REGISTRUL AUTO ROMAN

DEPARTAMENTUL COORDONARE BAZE DE DATE TEHNICE, POLUARE SI CONSULTANTA

Bucuresti - 010719, sector 1, Calea Grivitei nr. 391A

Tel.: 021 318.17.42 int. 251, 242

E-mail: ctpc@rarom.ro

Persoana de contact: ing. Adrian CRIT - Sef Departament

Sal,ms de mesaj,chiar azi a fost frate-meu la cei de la RAR si i s-a spus ca sa schimbat ceva la masina care trebuie dovedit prin ceva act.Acel act trebuie luat de la service-ul din germania,iar directorul de la RAR cu care a vb frate-meu ia spus ca in acel moment trece masina pe euro2,chiar e posibil asa ceva?Oricum va multumesc pt toate mesajele.O sa va mai scriu aici sa vedeti ce se intimpla.

 

mai da detalii, an fabr, scrie euro2 pe brieful mare, adica cel cu specificatiile din fabricatie scos la data punerii masinii in circulatie?

s-ar putea sa mai existe o sansa, noxele trebuie refacute si incearca sa ai o copie dupa rezultate.. daca nu poti sa le faci la rar, la orice service, numai sa fie reale (unii zic ca nu conteaza noxele, dar din ce stiu eu, daca ies prost apar alte probleme).

 

din cate imi dau seama, dupa codul motor 184 e1, are euro2 pus dupa fabricatie, adica ulterior, si cam ar fi fost nevoie de acte doveditoare, dar daca noxele sunt bune, eu zic ca poti sa faci un dosar de contestatie.

adresa aceasta a fost data de un user aici pe forum, cand ai dosarul poti sa mergi personal.

 

REGISTRUL AUTO ROMAN

DEPARTAMENTUL COORDONARE BAZE DE DATE TEHNICE, POLUARE SI CONSULTANTA

Bucuresti - 010719, sector 1, Calea Grivitei nr. 391A

Tel.: 021 318.17.42 int. 251, 242

E-mail: ctpc@rarom.ro

Persoana de contact: ing. Adrian CRIT - Sef Departament

Sal,ms de mesaj,chiar azi a fost frate-meu la cei de la RAR si i s-a spus ca sa schimbat ceva la masina care trebuie dovedit prin ceva act.Acel act trebuie luat de la service-ul din germania,iar directorul de la RAR cu care a vb frate-meu ia spus ca in acel moment trece masina pe euro2,chiar e posibil asa ceva?Oricum va multumesc pt toate mesajele.O sa va mai scriu aici sa vedeti ce se intimpla.Euro 2 scrie doar pe actul cel mic.!!??

Link to comment
Share on other sites

Pai eu ce ti-am spus ? daca e E1.. masina e non euro... dar neamtul a fi pus ceva dispozitive sa o aduca la standardul euro2.. romanii sunt prea prosti sa se ia dupa ce scrie in brief, si le trebuie acte doveditoare in plus.... Fara actele acelea din DE, cu TUV si minuni la aparatura ce s-a instalat, nu iti da nimeni euro2... repet, ei se iau dupa codu ala al motorului, si lor in calc le apare euro1... cum iti explici ca cineva pe forum a scos golf 5 2008 non euro ???

 

Si nu stiu cum gasesti tu in de.. pe oamenii aia sa-ti dea acte doveditoare, care poate se dau doar la proprietaru care a facut modificarea, oricum prevad ca distractia de adus acte te poate costa cat diferenta de la taxa de inmatriculare...

 

Bafta in continuare, si nu ti-am spus din rautate ca sa te iei de mine, ti-am spus o situatie cat se poate de reala.

 

daca pe brief scrie E1... era clar pentru toata lumea care a mai cumparat masini ca e non euro... is curios unde scrie euro2... pe brief, daca poti sa ne pui o poza, oricum ei se uita dupa codul ala, e1 e cam non euro... poate fi euro2..doar daca are montat ceva dupa care sa o aduca la nivel euro2.. da ptr aia.. trebuie o testare la ei daca ai chef sa dai 1000 de euro ptr asa ceva..
Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Euro 2 scrie doar pe actul cel mic.!!??

 

daca scrie doar pe brieful mic, atunci intr-adevar e pus mai tarziu euro 2. masina are clar euro2, dar traim in romania si am mai zis eu ca birocratia e tipic romaneasca.

daca ai pe cineva care vb germana, si poti lua legatura cu fostul proprietar, care 90% s-ar putea sa mai aiba actele de la instalarea catalizatorului, ai rezolvat problema mai usor decat crezi.

Link to comment
Share on other sites

Salutare la toata lumea. Am vazut ca discutiile in privinta normei de poluare se invart in jurul modelelor E36/316/318. Un E 36-325i, M50, fab.93, (sedan) unde se incadreaza? Pe realoem am vazut ca s-au facut de la sfarsitul lui 1992, si toate pana in 1996 apar cu motor M50. M-ar tenta o ,,jucarie,, d-asta.Eventual posesorii de asa ceva poate imi dau ceva sfaturi referitor la modelul acesta, pana acum nu am avut decat diesel(inca mai am unul, dar necesitatile familiale cer doua masini). Raman dator.. :)
Link to comment
Share on other sites

Pai eu ce ti-am spus ? daca e E1.. masina e non euro... dar neamtul a fi pus ceva dispozitive sa o aduca la standardul euro2.. romanii sunt prea prosti sa se ia dupa ce scrie in brief, si le trebuie acte doveditoare in plus.... Fara actele acelea din DE, cu TUV si minuni la aparatura ce s-a instalat, nu iti da nimeni euro2... repet, ei se iau dupa codu ala al motorului, si lor in calc le apare euro1... cum iti explici ca cineva pe forum a scos golf 5 2008 non euro ???

 

Si nu stiu cum gasesti tu in de.. pe oamenii aia sa-ti dea acte doveditoare, care poate se dau doar la proprietaru care a facut modificarea, oricum prevad ca distractia de adus acte te poate costa cat diferenta de la taxa de inmatriculare...

 

Bafta in continuare, si nu ti-am spus din rautate ca sa te iei de mine, ti-am spus o situatie cat se poate de reala.

 

Cristi,nu stiu ce sa mai zic,stiu ca masina din fabrica e euro 1 si sa facut modificari si are euro 2 ,dar cei de la rar trebuie sa vada actul necesar si trebuie plecat in germania dupa el.masina are si acum verificare valabila pina in 2009 in germania.oricum sunt niste inculti cei din romania si fara spaga nu poti face nimik.o sa incerca frate-meu sa o inmatriculeze pe handicap,sau merge dupa acte in germania.depinde de timp ,ca bani deja sa stricat o groaza.stii cum e ,pina nu patesti pe pielea ta nu te inveti minte.in legatura cu golful 5 care l-a scos non euro ....e " demential" ,asta e ROMANIA si lumea in care traim.ms de mesaj si stai linistit ca nu mai iau de nimeni,citesc tot ce scrieti si mi se pare corect sa si raspund,imi cer scuze tuturor dak am deranjat cu ceva.te salut.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu ce ti-am spus ? daca e E1.. masina e non euro... dar neamtul a fi pus ceva dispozitive sa o aduca la standardul euro2.. romanii sunt prea prosti sa se ia dupa ce scrie in brief, si le trebuie acte doveditoare in plus....

 

De fapt vor sĂŁ ĂŽncaseze taxe mai mari.

Link to comment
Share on other sites

chalid_84: nu are ce contestatie sa faca, testu pentru a dovedi contrarul tot la RAR il face si e mai scump decat taxa de prima inmatriculare.. mai ieftin este ptr el sa duca actele doveditoare, dar nu stiu daca pe cei de la RAR o sa-i multumeasca actele ce i-au multumit pe nemti.. ca romani-s mai ...
Link to comment
Share on other sites

VLH, motorul M50 92-96 pe care-l am si eu e scos non-euro la rar.

 

Am vb cu increatul98 pe mess si el a reusit sa-si puna euro2 pe masina, Eu am sunat la Automobile Bavaria din RO si mi-au spus ca mana de lucru pentru montare catalizatoare pt euro2 si restul de chestii ma costa cam 5 milioane ... pe urma sun la piese sa`ntreb cat ma costa catalizatorul si ce-mi mai trebuie si s-a blocat tipul ala de acolo ... ca domne` pt masina asta nu stiu ce iti trebuie ... ca nu exista piese pt ea. Cred ca se uita saracul pe realoem si i s-au terminat paginile. Bineinteles cu numere rosii de RO nu poti sa treci de vama, macar ma duceam in germania si stiam o treaba. Doamne cat iubesc yo romania.

 

App ... pt cine vrea sa-si puna catalizator pe masina ii trebuie certificat de conformitate eliberat de la service-ul respectiv ... iar la noi in ro cand vine vorba de BMW nu exista decat doua ... Automobile bavaria si inca unul la care nici nu mai am curaj sa sun si sa`ntreb, presimt ca o sa consum creditul degeaba.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Salutare la toata lumea.

Vreau sa aduc pentru un prieten un E36 318is Coupe din 04/95.

Conform realoem am vazut ca exista 2 tipuri de motor pe masina, si anume M44 (194S1) si M42 (184S1). Nu stiu care dintre motoare sunt pe masina. Stiti ceva de normele de poluare la aceasta masina ? Or fi ambele variante Euro 2 ?

Link to comment
Share on other sites

Pt cine mai intereseaza am vb pe unde se putea prin romania, inclusiv la RAR.

 

Trecerea de la non-euro la Euro2 in Romania n-o face absolut nimeni, catalizatoare monteaza o groaza de oameni dar certificate de conf, garantie, factura nu prea iti da nimeni iar prin urmare rarul nu-ti recunoaste nimic. Singurul loc unde se poate face chestia asta 100% pe bune e in germania.

 

Cand montezi in germania euro2 trebuie sa-ti dea de la service urmatoarele hartii:

1. Carte cum se monteaza data de fabricantul sistemului euro (euro2 in cazul nostru)

2. Carte omologat de la x la y (omologare in Euro2 din non-euro) - cred ca asta se numeste cert de conf

3. Certificat de garantie pe tot sistemul montat

4. Zicea ceva de o stampila de service dar am uitat sa intreb unde se pune asta

5. Factura pentru toata treaba.

 

Asta e ce am tinut yo minte si sper ca nu am uitat nimic.

 

Dupa ce ati iesit in service se merge si se face modificarea in BREIF-uri, sau in Brieful mare de fapt, ca ala mic e doar provizoriu in cazul meu. Aici increatul98 a spus ca a platit 25 de euro.

 

Cand ajungi inapoi in RO cu toate actele si briefurile modificare cu euro2 pe ele se merge la rar. Acolo din cate mi-au spus iti verifica masina daca intr-adevar s-a montat euro 2 + verifica si certificatele, garantia, factura, manual de montaj, etc. Dupa toate astea se face modificarea in cartea mare a masinii si gata.

Cel mai important de tinut minte ... l-am intrebat pe Inginerul de la rar de 3 ori ... NU TREBUIE SA MAI FACI TESTUL DINAMIC pentru omologarea in euro 2 (test dinamic care costa 600 de euro). Se verifica masina si actele vizual si atat.

 

Cheltuieli ar fi din cate spunea si increatul 98, 350E montaj sistem in service + 25E modificare brief + benzina si cazare ajungi la un 400-500 de euro.

In cazul meu decat sa dau 120 de milioane (taxa E0) prefer 20 de mil (taxa E2) + 500 de euro cat ma costa montat euro2 cu acte. Deocamdata mai astept cateva saptamani sa vad ce se mai aude prin parlament cu desfiintarea taxei. Doamne ajuta.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

ziemenz, vestea ca nu mai e nevoie de testul dinamic, e una f buna, cine doreste sa puna euro2 in germania, are in cazul asta o alternativa mult mai buna decat sa plateasca taxa la noi. totusi, cheltuielile s-ar putea sa sara de 500eur cu drum si tot, euro2 costa efectiv 400 (375, 25).

 

mai ramane de vazut cum se iese din tara, ar trebui insistat la inmatriculari pe tema asta, chiar trebuie sa existe o cale. dar in cazul asta nu vad cum se mai schimba briefurile in germ, daca masina are nr de romania, poate nu mai trebuie schimbate, se vine cu toate actele aici.

 

referitor la acte, astea le-am primit eu:

 

1. manual de conformitate, care nu are nici o firma pe el, scrie doar -Federal Motor Transport Authority-, Type-Approval, si tipul de catalizator, adica un fel de manual care atesta euro2 (e punctul 2 la ziemenz) are inauntru si niste fluturase cu firma catalizatorului (Twin-Tec)

 

2. certificat de verificare (asa se traduce), e dat de service cu data si ora.. nu scrie pe el euro2 sau ceva, dar are o stampila ca o viza, lipita

 

3. certificat de deducere fiscala (cred ca asa se traduce, daca nu sigur are legatura cu fiscalitatea) - aici scrie exact euro2, ce schlusell nr are si ce fel de catalizator (se mentioneaza si firma Twin-Tec)

 

4. factura de la service BMW

 

5. O hartie si bon (nefiscal) de la biroul lor de inmatriculari (unde am schimbat briefurile, si unde se fac nr provizorii).

 

Pt cei cu non-euro merita un drum pana in germania, pt cei cu euro1 nu prea, ies mai scump decat daca ar plati taxa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.