Jump to content

retrogradare in viteza intai


idx

Recommended Posts

Daca bagi 1 din mers cam fortezi sincroanele si cu timpul o sa iti faca figuri cutia cand incerci sa bagi 1 chiar si de pe loc. Ideea e ca exista un moment in care daca incetinesti suficient poti sa bagi 1 chiar lejer.. dar descoperirea acestui moment vine din experienta..

Pe de alta parte, daca fortezi cu a2a fiind subturat o sa ai cu timpul probleme cu ambreiajul.. dar ambreiajul e mai ieftin decat cutia de viteze..

 

Raspunsul perfect, bravo! :)

Link to comment
Share on other sites

eu la calea ferata am mari probleme......mai ales daca are multe linii, ma scoate din minti.....si nu vb de cale ferata de-asta moderna, ci de de-aia de pe vremea bunica-mii...pt cei din craiova, cum e cea de la banie! cu 1-a si tot mi se pare ca fac naveta pe verticala
Link to comment
Share on other sites

Dar socul suportat de articulatie nu este mai mare?

Trebuie sa alegi variantele : indelungat dar usor sau scurt dar tare :)

 

Si eu iau liniile de tren , tranvai , sfarcurile alea din asfalt (ca nu stiu cum le zice) extrem de incet , ocolesc orice groapa posibila , orice pietricica , si bulgarii de zapada ii ocolesc. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mi-a spus cineva sa le abordez cu vreo 30 km/h cica la viteza aia se simt cel mai putin...si intr-adevar asa este.

 

Se simt cel mai putin din ce punct de vedere ?! Eu zic ca plang bucsele :) !

Se simt gropile/sinele de tramvai pentru sofer/pasageri mai usor, dar pentru articulatie nu e treaba buna :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Eu nu opresc niciodata complet... Franez suficient sa comprim puntea fata, chiar inainte de bumper si imediat inainte las complet frana. Rezultatul este ca fata este impinsa putin in sus de amortizoare, cat sa preia socul intr-un mod optim. De asta spuneam mai sus ca n-as baga in viteza I.

 

Cel mai corect! Asa se face! Inainte de orice groapa, denivelare sau orice alt obstacol mai mult sau mai putin previzibil, dai in frane cat poti pana ajungi fff aproape de acea groapa/denivelare si atunci iei piciorul de pe frana, daca dai in groapa/denivelare cu piciorul pe frana, e si mai nasol pentru masina.

 

In cazul acestor "bumpere" sau cum le zice, mai ales daca le stii, franezi inainte de ele, dar nu consider ca e nevoie sa opresti complet. Dai in frana inainte de ele, aproape de ele ridici piciorul de pe frana, treci peste ele, si dupa aia ii dai a 1-a sau a 2-a, in functie de ce viteza ai (daca e mai mare si permite fara sa fortzei ambreiajul si sa fie subturata masina, dai 2, daca a incetinit suficient masina dupa ce ai trecut de "bumper" dai 1) si go. Din viteza a 4-a poti sa-i dai a 3-a, chiar si din a 3-a sa-i dai a 2-a, dar sa dai a 1-a, niciodata. Nu stiu sa zic exact de ce, dar parerea mea e ca s-ar fortza prea mult masina.

 

Bafta:)

Edited by amuzat
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nu am mai intrat de luni bune pe topic-ul asta si am fost surprins sa observ acum cate pareri a adunat :) Multumesc tuturor celor care au postat!

 

Intre timp, ce-i drept, am devenit ceva mai putin stresat cu masina, chiar daca am avut ocazia sa schimb si ambreiaj si volanta, tampoane motor, cutie, rulmenti, brate etc... iar luna asta schimb cel mai probabil si suspensia. In ceea ce priveste relantoarele de viteza, le abordez... cand cu viteza 1, cand cu a 2-a, depinde de situatie... :)

Ce ma intresa mai mult era cat de daunatoare poate fi retrogradarea in viteza 1 din mers, intrucat am observat ca multa lume practica asta. Si m-am cam lamurit. :twoup:

 

Asadar, din punctul meu de vedere topic-ul poate fi considerat inchis.

Edited by idx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu la 50kmh bag in treapta intai si dau drumul brusc la ambreiaj, se blocheaza rotile cat sa fuga de spate si sa intre in drift. dupa aceea accelerez blana si iese ceva foarte marfa. fac chestia asta si cu a doua dar la peste 90kmh. de asemenea cand franez folosesc frana de motor in fiecare treapta, adica trec prin fiecare treapta de viteza si la retrogradare. pana acum masina nu are nimic (decat probleme la articulatii). si plus de asta ambreiajul ala nu e de plastic, e facut sa reziste. si gandeste-te ca atunci cand ii dai drumul usor intr-a doua e ca si cum ai pleca de pe loc cu treapta intai (tot atat iti ia pana ii dai drumul, deci tot atat patineaza).

si in general bmw-urile sunt facute sa suporte multe chestii si parca cer intotdeauna sa dai in ele mai mult. nu stiu cum sunteti voi dar eu pentru un fier nu am nici un fel de sentiment. de ce sa tin la masina daca ea nu tine la mine?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai de vreo 4 luni de cand am descoperit ca se blocheaza rotile o fac in fiecare intersectie cand e ud, in unele curbe de pe dealul negru (cu a doua) si cand ma mai apuca asa, dar nu trece zi fara sa fac cel putin o data chestia asta. am masina de 50.000 de km si nu am bagat bani in ea decat ce am cheltuit pe ulei, filtre, placute de frana si benzina. dau in ea de parca n-ar fi a mea si ea imi face in ambitie si nu se strica. motorul merge perfect, cutia merge perfect. cand se strica asta e dar din ce vad e destul de ambitioasa. si are 275 de mii de km
Link to comment
Share on other sites

Se numeÂşte MITOMANIE.

 

nici unul din motivele tale nu este o scuza sa nu-ti iei un 525i. am 523 si este cea mai buna masina pentru mine la varsta asta. e perfecta! pot sa iau orice din portbagaj conducand cu 200. testat! poti sa faci ce vrei. daca iti place sa te dai cu ea te invat eu cum sa o tii in asa fel incat nu vei folosi dsc-ul. eu asa fac. de la valcea la bucuresti ieri nu m-a depasit nimeni tot drumul. am mers pe ceata cu proiectoarele aprinse FARA FARURI cu 200. e cea mai sigura masina. are bari in x in fiecare usa.

 

 

cand am scos masina la o tura din autohaus de-a latul. si pe drumul inapoi la 250 (atat indica). si de atunci in fiecare zi. si mai ales cand depasesc un audi. nu m-a depasit niciunul. niciodata

 

as putea chiar sa-ti fac un demo pe splai. chiar acum. nu vorbesc din basme. dar ia-ti in plm un reno ca la ala nu se rabateaza banchetele si tre` sa opresti. stiu ca nu toti sunteti ca mine. dar timpul meu inseamna bani. n-am timp de orpit pe autostrazi. urca-te in ce e39 vrei si da scanunul soferului in spate la maximum, pune pilotul automat la cat vrei, ridica-te si intinde-te in spate, coboara spatarul si ia-ti ce vrei din portbagaj. nu fii fraier ca nu invat pe nimeni de rau.

ciupanezule tot bordul maical. tot. oricand oriunde

 

 

astazi m-am intalnit cu seful de statie de la lukoil virtutii. a zis ca au mai venit oameni sa laude carburantii dar nimeni nu a vorbit atat de bine ca mine despre ei. m-a asigurat personal ca atat benzina cat si motorina sunt de calitate superioara si eco-friendly.

ma simt obligat sa va spun ca, dupa aceasta intalnire, dansul mi-a promis anumite reduceri la produsele din benzinaria lukoil virtutii (crangasi) daca va creste considerabil numarul de clienti.

pana acum nu am facut si nu am vrut sa fac reclama cuiva, doar mi-am expus parerea foarte buna despre un produs comun dar care se gaseste intr-un singur loc. acum ca mi s-a oferit oportunitatea pe care n-am putut sa o refuz ma vad obligat sa nu mai scriu pe acest topic.

cine ma crede il provoc sa incerce cine nu e liber sa faca ce vrea.

daca vrea cineva vreo recomandare sau parere din partea mea sau a staff-ului lukoil virtutii va astept pe privat.

 

NU OBLIG PE NIMENI SA ALIMENTEZE DINTR-O STATIE ANUME, NICI NU GARANTEZ PENTRU VREUN PRODUS.

 

P.S.: oamenii se nasc sa fie liberi sa aleaga. nu sa fie indoctrinati de cineva. fiecare e liber sa faca ce vrea, ce alege si nu ce zic eu. la revedere si mi-a parut bine. bafta!

 

 

cand aveam 16-17 ani aveam perimis categoria A1 si conduceam motocicleta mea si supernova lui tata cand pleca el de acasa. intr-o zi, a venit la mine un prieten (el avea 15-16 ani) la volanul unui 325i compact. i-am zis sa ma dea si pe mine (nu mersesem cu nici un bmw pana atunci si nu condusesem prea multe masini). a zis sa ma urc la volan ca eu am permis si scap cu amenda administrativa (stiam si eu asta ca de aia conduceam supernova fara stres). am condus prin oras la 16 ani o masina de aproape 200 de cai... pe lanaga dacia mea asta era mai ceva decat un avion cu reactie. mie nu-mi placeau bmw-urile si nu mi-au placut pana am avut un e34 pe mana o vara intreaga si credeam ca de la ala am luat microbul dar acum mi-am dat seama ca de fapt, de la un compact m-am imbolnavit. deci n-as putea spune ca este o masina urata, nu exista bmw urat. la vremea aceea (acum am 23 de ani) vedeai destul de rar un bmw prin oras iar mie nu-mi placeau ca sunt fan mercedes de mic copil (am mers cu un mercedes 190 prin 1996 cand tata avea oltcit si de atunci mi-a ramas in cap). cred totusi ca in sinea mea admiram orice bmw pe care-l vedeam si imi placea compactul ala la nebunie. nu-mi placea cum arata, imi placea cum se conducea si cum tragea. am aflat mai tarziu ca asta e esential la o masina. nici acum nu ma intereseaza aspectul exterior (nici al masinii si nici al meu), nu ma intereseaza ca e plina de namol, sau zgariata sau ca mai are ceva puncte de rugina, ma intereseaza cum merge si cat de confortabil si de repede ma duce din punctul A in punctul B. nu uitati ca mergeti in masina, nu pe masina. deci la masini ma intereseaza mai mult interiorul, la motociclete... e alta treaba

 

totusi mie imi place sa conduc mai mult decat sa dorm. cel mai mult am condus 36 de ore fara alti stimulenti in afara de mancare (cand mi se facea foame), cola si tigari.

 

oltcit la 3 ani in poala la tata si il mai bagam eu in gard cam in fiecare zi pana a picat gardul de tot si s-a prins tata si a inceput sa ascunda cheile
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Userul RMG a dat cheia pentru retrogradare dar am observat ca nu l-a bagat nimeni in seama. Asa este... Ca la camioane... Sprit in neutru cu ambreiajul neapasat si pana sa cada turatia la relanti apesi ambreiajul si bagi in viteza. Daca vrei sa fii intr-adevar sportiv faci chestia asta cu calcaiul in timp ce franezi cu varful talpei dr.

La majoritatea diesel-urilor am observat ca in tr. II e mult mai usor sa reiei acceleratia cu ambreiajul ridicat complet. Daca esti finut cu talpa nu tremura deloc, nu ai socuri, nu te doare ambreiajul dar esti mai mosmondit cateva secunde.

Link to comment
Share on other sites

Userul RMG a dat cheia pentru retrogradare dar am observat ca nu l-a bagat nimeni in seama. Asa este... Ca la camioane... Sprit in neutru cu ambreiajul neapasat si pana sa cada turatia la relanti apesi ambreiajul si bagi in viteza. Daca vrei sa fii intr-adevar sportiv faci chestia asta cu calcaiul in timp ce franezi cu varful talpei dr.

La majoritatea diesel-urilor am observat ca in tr. II e mult mai usor sa reiei acceleratia cu ambreiajul ridicat complet. Daca esti finut cu talpa nu tremura deloc, nu ai socuri, nu te doare ambreiajul dar esti mai mosmondit cateva secunde.

 

Corect... "dublu ambreiaj" cum i se mai zice. Si asta nu e valabil doar la speed-bumpers, ci oricand esti nevoit sa incetinesti pana aproape de oprire si plecare in treapta intai. E drept ca necesita putin exercitiu, insa rezultatul face sa merite...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.