Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

tot timpul am bagat in BMW 5w30, acasa luam de pe forum de la Dan, aici luam de la un magazin care aduce originale, chiar mi-au venit in cutie cei 7L cu eticheta BMW din DE, nu am avut probleme nici acasa si nici aici, dar cand depaseam pragul de 10k se simtea cum la pornire mai ales se auzeau tachetii mai tare si motorul dupa o alergatura mai zdravana era un pic mai zgomots la relanti. De consumat foarte putin, 500ml la 10k km si asta nu mereu. In USA am vazut ca se folosesc o gramada de alte brand-uri de ulei, gen Redline, BND, etc., unele de care nici nu am auzit pana sa vad la ei pe forumuri, si sunt foarte multumiti de ele, prea putini care folosesc uleiul OEM, si cam toti fac schimburile la 5-6k mile! Ideea este ca schimbul la intervale de 10k km clar prelungeste viata motorului si chiar daca folosesti un ulei prost, daca il schimbi des cred ca tot este mai bine decat sa folosesti un ulei mai bun dar pe care il schimbi la 30k km, asa cum recomanda producatorul. Aditivi sau engine flush, sunt impotriva lor, nu am folosit niciodata si nu as face-o, am citit destule povesti cu astea si am ajuns la concluzia ca nu fac nicio minune, chiar mai rau, mai ales in cazul unui engine flush la un motor cu multi km ! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Cu BMW 5w30 am auzit si la mine tacanit de tacheti, la pornire pe timp rece(doar iarna) 1-2 secunde, asta spre 10 mii de km.

Iarna trecuta cu BMW 5w40 nu s-a mai intamplat. Toate schimburile le fac la 10 mii de km. Acum sunt tot pe BMW 5w40 dar iarna inca nu se simte.

Link to comment
Share on other sites

Aditivi sau engine flush, sunt impotriva lor, nu am folosit niciodata si nu as face-o, am citit destule povesti cu astea si am ajuns la concluzia ca nu fac nicio minune, chiar mai rau, mai ales in cazul unui engine flush la un motor cu multi km !

 

Partial de acord, cu o exceptie: aditivi/uleiuri cu MoS2. In vremurile bune, rodajul motoarelor se facea doar cu MoS2, toate suprafetele cu frictiune beneficiind de depunerea unui strat de lubrifiant solid care proteja motorul pe toata durata vietii. Acum exista variante mai noi - poate (nu si) la fel de bune, cu produse ceramice.

Link to comment
Share on other sites

liqui molly mai face ulei cu MOs2.

La motoarele euro 4 si mai sus, uleiurile recomandate, in cazul BMW LL04, au toate un procent mult mai mic de aditivi antiuzura, ca aia infunda catalizatorul..

Treaba e destul de complicata oricum.

Link to comment
Share on other sites

Baga castrol Slx professional power flow, daca exista cu specificatiile care iti trebuiesc tie.

 

Eu de cand am cumparat masina, am facut 3 schimburi de ulei: unul cu castrol edge 0w30, al doilea cu castrol professional power flow 0w30 si ultimul cu BMW 5w30 [ambele uleiuri sunt recomandate pt motorul meu].

 

Cu SLX Professional Power Flow am facut 20.000km si nu am completat 1 mL. Era la maxim inainte de schimb.

 

BMW oem = mare rahat. Am facut 5000km si mi-a ajuns la minim, iar cand s-a facut schimbul, pers care a pus uleiul a scapat 100 mL in plus, deci a fost destul. Concluzia e ca pe la 8.000km il dau afara si revin la powerflow.

 

Ca sa nu zic, ca asta 5w30 BMW e cam apa chioara, e mult mai fluid decat Castrol 0w30, desi trebuia sa fie invers.

Link to comment
Share on other sites

Castrol 5W30 schimbat la 10-12.000km - E32 740iL 210.000 km

http://s17.postimage.org/j5z3dak6z/740001.jpghttp://s17.postimage.org/dvu4lzzy3/740002.jpg

 

Mobil 1 0W-40 inlocuit la fiecare 15 000 km - Volkswagen Jetta GLI 2.0T FSI 2006 160.000 km (proprietarul spune ca majoritatea drumurilor le face pe autostrada)

http://s17.postimage.org/ilk2alqyj/jetta_0.jpg

 

 

BMW LL-01 0W40 - E46 330ci 190.000 km

http://s12.postimage.org/q6f52dfft/014.jpghttp://s12.postimage.org/j5vqnc31l/013.jpghttp://s12.postimage.org/ndlxicf3d/012.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e o regula asta cu colorarea, tine mai mult de detergentii si compozitia uleiului folosit.

 

Liqui Moly 10W40 cu MoS2 dupa 10.000 km - Volvo XC70. E o prima folosire, cred ca detergentii si-au spus cuvantul...

http://s16.postimage.org/vmsdr2ncx/image.jpg

 

 

Un ulei sintetic (nu precizeaza care) schimbat la fiecare 8.000 mile. LEXUS LS400 290.000 mile

Curioasa e starea camelor...

http://s8.postimage.org/i2x7m04hd/xxco_019_1.jpghttp://s8.postimage.org/n2untya41/xxco_019_2.jpg

http://s8.postimage.org/51biw5g35/xxco_019_3.jpghttp://s8.postimage.org/fpf9uzq29/xxco_019_4.jpg

http://s8.postimage.org/eof15v92p/xxco_019_5.jpghttp://s8.postimage.org/i9awp3dm9/xxco_019_6.jpg

http://s8.postimage.org/68pgod67l/xxco_019_7.jpghttp://s8.postimage.org/45f1gp6ep/xxco_019_8.jpg

http://s8.postimage.org/bmo8vwvxt/xxco_019.jpg

 

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Galben - Senzor nivel ulei. Te anunta ca este nivelul scazut!

Rosu - Lipsa presiune ulei. Este de rau daca se aprinde cel rosu, inseamna ca mai este foarte putin ulei in baie sau ca pompa de ulei s-a stricat. In caz ca se aprinde cel rosu, se recomanda oprirea imediata a motorului si verificarea nivelului!

 

@.Bogdan - Nu am vazut ca ai postat! :D

Edited by MarioE43
Link to comment
Share on other sites

Intrebari :

Se face schimbul de ulei si cand scoti filtrul de ulei, il scoti "murdar". Este bine ? adica uleiul isi face treaba, compozitia uleiului curata impuritatile anterioare ?

Daca scoti filtrul curat asta inseamna ca uleiul folosit nu are agenti de curatare si depuneri vor exista de la schimb la schimb ?

Este o chestie ambigua, adica daca scoti filtrl si uleiul este curat poate nu ai nici un fel de depuneri in compartimentul motor. Mai departe daca uleiul este murdar, aici clar exista depuneri anterioare.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

Prin curat nu ma refere sa fie galben ca unul nou, faceam referire la pozele anterioare cu filtre care parca erau bagate in vaselina arsa.

Oricum concluzia mea este ca nu exista motor care sa nu aiba depuneri mai devreme sau mai tarziu, depinde de intervalul de service in primul rand si apoi de ce bagi in masina( eu zic ca este o loterie cu uleiurile pentru ca sunt atatea pe piata bune proaste, mii de pareri incat nu mai stii ce sa iei).

Am putea sa facem un top...!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.