Jump to content

PROBLEMA VENTILATOR RACIRE E46


GabyR

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da...mi-am dat seama mai tarziu ca nu am postat la Probleme tehnice si rez...se adunasera niste posturi deja si nu l-am mai sters...sperand ca ma va ajuta si mai mult sa-mi rez pb...unde-s 2 puterea creste <_< ...nu trebuie sa fim rautaciosi pt nu cred ca-i chiar asa de deranjant...

Multumesc.

 

ha ha ha.. ai dat UP la ambele posturi pe aceeasi tema... tare

 

ma mir cum de au ratat moderatorii asta...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Eu am problema asta la un 320d, ventilatorul sta degeaba - nu porneste la cuplarea climei.

Am pus venitlatorul pe direct - e ok.

Am verificat modulul ventilatorului la un electronist - e ok.

 

Ce nu e ok...am langa farul stang (cum se priveste motorul) o mufa care nu am idee de unde vine si e lasata in aer. Tototdata nu gasesc senzorul de temp al lichidului de racire...

 

Mai mentionez faptul ca acum 1luna de zile am curatat galeria de admisie...intrebarea mea... sub galerie sunt senzori care au treaba cu acest aspect? Ma gandesc sa nu fi stricat un senzor?

Link to comment
Share on other sites

Eu am problema asta la un 320d, ventilatorul sta degeaba - nu porneste la cuplarea climei.

Am pus venitlatorul pe direct - e ok.

Am verificat modulul ventilatorului la un electronist - e ok.

 

Ce nu e ok...am langa farul stang (cum se priveste motorul) o mufa care nu am idee de unde vine si e lasata in aer. Tototdata nu gasesc senzorul de temp al lichidului de racire...

 

Mai mentionez faptul ca acum 1luna de zile am curatat galeria de admisie...intrebarea mea... sub galerie sunt senzori care au treaba cu acest aspect? Ma gandesc sa nu fi stricat un senzor?

 

daca ai o mufa decupla pe partea dreapta a masini (cum stai la volan ) acolo vine o mufa pt senzorul de presiune , care citeste presiunea de freon din instalatie si porneste acel ventilator, deci trebuie mufata !

Link to comment
Share on other sites

daca nu ai rezolvat inca, incearca daca vine curent si daca ai masa in mufa dinaintea releului. acolo intra 3 fire, un plus si un minus ambele groase si un "excitator" care da comanda.daca ai plus si minus bune, incearca cu un alt releu.cand dai comanda la aer conditionat ar trebui sa vina curent si pe firul subtire,controleaza cu un ap de masura,
Link to comment
Share on other sites

Salut, si eu am problema asta, dar am rezolvat-o mai empric, am luat comanda de la compresorul de ac, am pus un releu normal deschis iar in momentul in care pornesc aerul, pe firul de comanda al acestuia imi vine + si imi cupleaza releul care mai departe cupleaza minusul de la motorul ventilatorului, pornindu-l. Este cam empiric, nemtii nu de prosti au pus modului ala plin de electronica, langa ventilator, dar noi fiind romani improvizam. In schimb ma confrunt cu o alta problema, cand pornesc aerul imi porneste compresorul, merge cam un minut, dupa care decupleaza, sta 10 secunde dupa care iar cupleaza si tot asa. Ce sa aiba? La inceput am crezut ca nu are freon suficient, l-am inlocuit dar tot asa face.
Link to comment
Share on other sites

Eu am problema asta la un 320d, ventilatorul sta degeaba - nu porneste la cuplarea climei.

Am pus venitlatorul pe direct - e ok.

Am verificat modulul ventilatorului la un electronist - e ok.

 

Ce nu e ok...am langa farul stang (cum se priveste motorul) o mufa care nu am idee de unde vine si e lasata in aer. Tototdata nu gasesc senzorul de temp al lichidului de racire...

 

Mai mentionez faptul ca acum 1luna de zile am curatat galeria de admisie...intrebarea mea... sub galerie sunt senzori care au treaba cu acest aspect? Ma gandesc sa nu fi stricat un senzor?

 

Inca o chestie...sub galeria de admisie, in zona valvei EGR, e un senzor cu 2 furtunase si o mufa electronica, unul din furtunase duce la deschiderea jaluzelelor de la radiator...iar problema e ca senzorul ala ii da comanda permanenta de a-mi tine jaluzele tot timpul inchise indiferent de situatie... e normal asa ceva? (am scos furtunasul si l-am obturat cu ceva, acum am jaluzele in permanenta deschise)

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

Inca o chestie...sub galeria de admisie, in zona valvei EGR, e un senzor cu 2 furtunase si o mufa electronica, unul din furtunase duce la deschiderea jaluzelelor de la radiator...iar problema e ca senzorul ala ii da comanda permanenta de a-mi tine jaluzele tot timpul inchise indiferent de situatie... e normal asa ceva? (am scos furtunasul si l-am obturat cu ceva, acum am jaluzele in permanenta deschise)

Asa imi face si mie alea deschid numai in situatia in care temperatura motorului este mai mare de 101 grade C.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Flavius, mufa aceea despre care spui ca "este lasata in aer" este posibil sa fie de la senzorul AUC. Acesta arata ca o cutiuta paralelipipedica si este fixat pe carcasa electroventilatorului, imediat sub mufa de cuplare a acestuia.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Flavius, mufa aceea despre care spui ca "este lasata in aer" este posibil sa fie de la senzorul AUC. Acesta arata ca o cutiuta paralelipipedica si este fixat pe carcasa electroventilatorului, imediat sub mufa de cuplare a acestuia.

 

Revin cu update-uri...acea mufa lasata in aer a primit azi senzorul (170lei) care lipsea (imi scapa denumirea -arata ca un mini modul electronic) ... are locas dedicat exact in laterala stanga din carcasa ventilatorului - dreapta farului stang.

 

Din pacate nici o schimbare...tot nu porneste ventilatorul. Ce ar mai trebuii sa verific?

 

Am o intrebare la cei care va merge perfect sistemul de ventilatie... perdelutele/jaluzele din carcasa ventilatorului, la mine imi stau tot timpul inchise indiferent de situatie - se deschid doar dupa ce opresc motorul ...e normal asa ceva?

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

!

@flavius.paul : Respecta regulamentul forumului!

Am inteles ca ai o problema cu ventilatorul, dar nu estre permis sa-ti postezi problema in toate topicurile pe care le gasesti.

 

23. Flood. Nu este permisa postarea unui mesaj pe mai multe subiecte de conversatie. Orice comportament de acest gen va fi sanctionat imediat prin suspendare.

 

 

Deocamdata ai un avertisment.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update-uri...acea mufa lasata in aer a primit azi senzorul (170lei) care lipsea (imi scapa denumirea -arata ca un mini modul electronic) ... are locas dedicat exact in laterala stanga din carcasa ventilatorului - dreapta farului stang.

 

Din pacate nici o schimbare...tot nu porneste ventilatorul. Ce ar mai trebuii sa verific?

 

Am o intrebare la cei care va merge perfect sistemul de ventilatie... perdelutele/jaluzele din carcasa ventilatorului, la mine imi stau tot timpul inchise indiferent de situatie - se deschid doar dupa ce opresc motorul ...e normal asa ceva?

 

Nu ti-am spus ca va porni ventilatorul daca vei monta senzorul AUC. Acest senzor comanda inchiderea ventilatiei in habitaclu in cazul in care detecteaza gaze nocive in trafic, DACA ai apasat butonul "Auto" din panoul de comanda al climei. Atat si nimic mai mult. Este bine ca ai completat, dar nu suficient pentru a-ti rezolva problema. In mod normal, ar trebui sa pui un tester pe masina si sa observi daca iti pleaca ventilatorul la atingerea temperaturii de 101-102C. De asemenea, ventilatorul ar trebui sa porneasca si la cuplarea aerului (dupa circa 3-4 secunde).

 

Jaluzelele nu ai de unde sa stii cum lucreaza in timpul functionarii. In mod normal, daca ele sunt inchise, aerul cald/fierbinte "tras" prin fantele radiatorului este orientat pe sub masina, nu ar avea nici un rost sa incalzeasca si mai mult blocul motor. Racirea se face prin sistemul de racire, prin radiator, nu sufland aer spre blocul motor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

Inca o chestie...sub galeria de admisie, in zona valvei EGR, e un senzor cu 2 furtunase si o mufa electronica, unul din furtunase duce la deschiderea jaluzelelor de la radiator...iar problema e ca senzorul ala ii da comanda permanenta de a-mi tine jaluzele tot timpul inchise indiferent de situatie... e normal asa ceva? (am scos furtunasul si l-am obturat cu ceva, acum am jaluzele in permanenta deschise)

Nu exista propriu-zis un senzor pentru acele obturatoare.

Obturatoarele (jaluzelele) se deschid doar in urmatoarele situatii:

•Temperatura lichidului de racire este mai mare de 111 °C, sau

•Turatia ventilatorului este mai mare de 3000 rpm

 

Daca ai scos furtunul de la vacuum, jaluzele nu se mai inchid niciodata.

Link to comment
Share on other sites

salut! revin cu un update si eu referitor la acea problema de la ventilator. am inlocuit acel releu de pe carcasa ventilatorului cu un releu de la un motor pe benzina si acum imi merge ventilatorul foarte bine si deci acum am si aer conditionat cand stau cu masina pe loc. iar referitor la acele clapete (jaluzele), acestea stau inchise redirectionand aerul cald de la radiator pe sub masina. cand senzorii simt ca temperatura in blocul motor este mai mica decat temperatura optima de lucru, acestea se deschid, permitand aerului cald sa bata direct in blocul motor, incalzindu-l mai repede. Asta se intampla atunci cand e frig afara. Sper sa va fie de folos informatia si totodata mentionez ca mi-a fost spusa si mie de un tip care e specializat pe reparatii si intretinere BMW. va multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Poti sa-i spui tipului sa se apuce de altceva.

cand senzorii simt ca temperatura in blocul motor este mai mica decat temperatura optima de lucru, acestea se deschid, permitand aerului cald sa bata direct in blocul motor, incalzindu-l mai repede.

Rar auzi asemenea aiureli, cum ca motorul e inclazit de radiator :blink:

 

Deci aerul cald dinspre radiator incalzeste blocul motor. Tipul respectiv e tamplar?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutari....eu am o probl asemanatoare...alaltaieri, am mers cu clima pornita...si un pic mai sportiv, iar cand am porit motorul ventilatoarele au ramas pornite si nu s-au mai oprit....a trebuit sa scot mufa pt a oprii ventilatoarele...

ceva pareri....mersi!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Eu am problema asta la un 320d, ventilatorul sta degeaba - nu porneste la cuplarea climei.

Am pus venitlatorul pe direct - e ok.

Am verificat modulul ventilatorului la un electronist - e ok.

 

Ce nu e ok...am langa farul stang (cum se priveste motorul) o mufa care nu am idee de unde vine si e lasata in aer. Tototdata nu gasesc senzorul de temp al lichidului de racire...

 

Mai mentionez faptul ca acum 1luna de zile am curatat galeria de admisie...intrebarea mea... sub galerie sunt senzori care au treaba cu acest aspect? Ma gandesc sa nu fi stricat un senzor?

sal! si eu am aceeasi problema si aceeasi mufa scoasa, ai idee de unde mufa???multumesc

Link to comment
Share on other sites

sal! pe radiatorul mare sau intercooler? eu am o mufa atarna pe undeva in stanga cum stai in fata la motor, o mufa cu 2 pini mufa "mama" e atarnata prin bara ,la mine pleaca ventilatorul cand vrea el ,cate ventilatoare are? cand pornesti clima trebuie sa plece?? la mine nu pleaca decat uneori, nu stiu ce are!!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Cam vechi topicul dar tot n-am reusit sa ajung la o concluzie citindu-l. Am verificat tensiunea pe firul de comanda negru/verde si e 5.8 V indiferent de situatie (cu motorul peste 100 grade, cu motorul rece, cu clima cuplata sau decuplata). Am citit temperatura cu inpa si crestea pe masura ce se incalzea motorul. Nu am reusit sa o citesc cand motorul era f fierbinte ca sa vad ce valori maxime sunt pt ca nu aveam laptopul la mine.

 

Compresorul porneste, radiatorul de la clima se infierbanta f tare. Din cate am inteles ventilatoul ar trebui as fie comandat de pornirea compresorului.

Am o eroare citita cu INPA pe motor zice "27 Coolant temperature heater" short to b- sau ceva de genul. Fiind tradus din germana presupun ca e gresita traducerea si trebuia sa scrie coolant temperature sensor. Chiar daca ala ar fi defect de ce nu primesc comanda de la clima? Aveti alte idei?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.