Jump to content

s-a dus turbina :((


Recommended Posts

In general motoarele sunt mai bine protejate de "abuzuri" de catre o cutie automata.

 

 

mda,numai ca pica cutia mai des,deci tot in cacao esti

 

pe langa cutie, nu e cel putin probabil ca turbina mare sa fie protejata de cea mica, la turatii joase?

 

ca o parere personala, as zice ca cel mai bun compromis e un motor pe benzina, 1.8 sau 2.0, cu o turbina cu geometrie fixa, fiabila ca cele de pe tdi-urile anilor '90.

Link to comment
Share on other sites

tocmai m-am intors din service... dupa o zi intreaga acolo nu am reusit prea multe. am dat jos turbo si am constatat ca e in stare foarte buna. problema vine de la partea electronica cum banuiam. mecanismul de la motorasul care actioneaza clapeta de la turbo se bloca. motorasul functioneaza impecabil. am lubrifiat bine acel mecanism si totul parea ok. dar nu am rezolvat problema. cand se incalzeste, din nou clapeta nu mai functioneaza. am racit cu aer comprimat clapeta impreuna cu partea electronica si si-a dat drumul singura. imediat ce se incalzeste se blocheaza din nou. nu ne putem da seama de ce se comporta asa ... are cineva creo idee?
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca vorbesti de geometria variabila, care orienteaza aerul de pe evacuare pe palele turbinei. Eu stiu ca se da jos si se curata de toata mizeria pe care o are. Daca-mi aduc aminte bine de la Renault, acolo exista un actuator care se umple de mazga si nu mai da comanda cand si cum trebuie, actuator care comanda unghiul de deschidere a valvelor de directionare.
Link to comment
Share on other sites

Turbina este un "organ" mai sesibil la diesel. Un regim de functionare anormal duce la o defectare prematura. Asta e clar.

 

Insa daca ajung sa stau cu masina pornita sa se raceasca turbina sau sa stau vesnic cu ochii pe turometru sa nu schimb aiurea, mi se pare exagerat.

 

Deja nu se mai aplica ideea: imi conduc masina ci masina ma conduce pe mine.

 

P.S. Din cate se pare conduc destul debine pt turbina. Nu imi voi schimba stilul de mers. Cand pica pica. Am 33.000km si merge perfect. Cand o pica de tot o schimb sau reconditionez.

Link to comment
Share on other sites

azi am comandat turbina noua, dar mi-e frica nu cumva sa nu fie asta problema.

 

daca pe tester singura eroare pe care o da e intrerupere la turbo si inca una legata tot de turbo, plus ca am vazut cu ochii mei clapeta de la geometria variabila ca nu functioneaza cum trebuie, e posibil sa nu fie turbo si sa fie filtrul de particule? sau cine stie ce altceva ?

Link to comment
Share on other sites

Referitor la cel de pe vwforum, si anume CIPOS, pot spune cu mana pe inima ca este unul din mai buni in reconditionarea turbinelor si nu numai. Il cunosc personal de multi ani si de fiecare data cand am avut o problema m-a ajutat indiferent de ora. Acum vreo 2 ani cand am avut o problema cu un furtun de la turbo, daca nu ma duceam la el, schimbam turbina asa cum recomandase Porsche Romania si problema tot nu era rezolvata. Este un om de exceptie. Apelati cu incredere la el.
Link to comment
Share on other sites

Exista topic in care anumiti useri pretind un consum mediu de 4.5% :)

 

pe 320d poti scoate 4.5% mediu ... pe o portiune de drum ... eu am scos bucuresti-rm sarat 4.2% 320d automat - mers extremmmmmm de calm ....

 

cu 320d e46 am scos 3.8 bucuresti-drajna ... dar a fost de test drumul ala ... intr'o seara de vara cand nu ma grabeam nicaieri ... nu am facut decat o singura depasire de caruta tot drumul si acceleram extrem de incet ...

 

dar un 4.5 eu cred ca se poate scoate ... si bucuresti-tg mures am scos ceva asemnator ... deci nu sunt povesti .

Link to comment
Share on other sites

azi am comandat turbina noua, dar mi-e frica nu cumva sa nu fie asta problema.

 

daca pe tester singura eroare pe care o da e intrerupere la turbo si inca una legata tot de turbo, plus ca am vazut cu ochii mei clapeta de la geometria variabila ca nu functioneaza cum trebuie, e posibil sa nu fie turbo si sa fie filtrul de particule? sau cine stie ce altceva ?

 

 

Salut, daca clapeta de la geometria variabila nu functioneaza cum trebuie nu inseamna ca turbina e dusa, desfa si curata turbina, e posibil ca geometria variabila sa fie blocata de la depuneri, curata si egr-ul, verifica toata instalatia de turbo.

 

ps: cum sa ajuns la concluzia ca turbina trebuie schimbata? doar ca nu mai trage cum trebuie masina si ca acuratorul nu lucreaza in parametrii?

Link to comment
Share on other sites

turbina e impecabila din punct de vedere mecanic. am desfacut si curatat tot ce se putea. problema vine de la partea electronica. ceva nu mai functioneaza cum trebuie dar nu are cine sa verifice acea parte. vreun contact imperfect sau ceva. motorasul care actioneaza clapetele e ok, are putere si invarte. e o defectiune pe placa. placa e facuta din carbon si nu se poate interveni pe ea. piesa electronica nu poate fi comandata separat ... asa ca ... vine doar cu toata turbina.

 

plus ca toata lumea pleaca in concedii si ar trebui sa astept inca o luna ca sa se apuce de treaba. prefer sa cumpar piesa noua si sa am masina decat sa o tin abandonata prin service-uri... doar ca sper sa fie turbo si nu altceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am patit si eu ceva asta cu turbina (cred ca de la ea este )

 

Eram la semafor si am plecat mai tare,in 100 de metri sa zic asa mi s`a auzit un mic zgomot (gen PUFFF) foarte subtil si am pierdut din putere. Am tras imediat pe dreapta si m-am uitat la furtunul care vine de la intercooler sa vad daca a sarit( o mai patisem). Dar in timp ce am plecat de pe loc,am observat ca turbo nu mai imi fluiera ( de ceva vreme luase un fluierat,shuierat) am banuit de atunci ca e ceva de la turbo.

Am ajuns acasa,am dat capacul jos,am chemat un mecanic si se pare ca ar fi de la turbo ,ceva care actioneaza supapa de la turbo,daca am inteles eu bine. Oricum legat de aer,vacum.

Am putere pana`n 2000 de ture,putere mica,dar dupa pot sa zic ca nu mai trece de 3000.

Cand sunt pe liber se tureaza normal,dar tot la fel parca nu intra turbo.

 

Astept pareri....

Apropo...eu am mai reconditionat turbo la ROBNEC.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.