Jump to content

Turbo / Non-turbo


Cioli

Recommended Posts

1.ok

2.ok

3. intercoolerul de pe un diesel nu e ceea mai buna alegere, este mult mai mic decat la turbo pe benzina.

4. se gaseste aftermarket 80/100 euro (dumpvalve)

5.sigur se pot face ,daca nu la borla in alta parte

6.circuitele separate sunt relativ inutile si iti complica proiectul.

7 kitul de admisie e mai degraba doar un filtru sport pt ca turbina v-a trage aer din alta parte.

8. nu cred ca este neaparat necesar sa schimbi injectoarele dar nici nu stiu vre-o forumula de calcul . poti sa pui un regulator de presiune reglabil si un ceas pt AFR defapt ar fi foarte indicat.

9. schimbata ... da... cu una de 318 nu.

10.cip custom made se poate face si TREBUIE facut. defapt poate gasesti cateva sute de euro in plus pt un ECU programabil (search omex)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

bineinteles ca se poate face un chip custom-made. Sunt cateva firme de chiptuning avizate pentru asa ceva.(Aspad de ex. sunt aproape sigur ca poate face asa ceva) Daca vrei ma interesez si-ti spun unde te poti duce. :blink:

43376[/snapback]

aspad doar "copiaza" cipuri, kali are nevoie de cineva care sa lucreze hartile pe masina in timp real.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, din surse foarte sigure, ca WRC-ul isi pune TURBO pe motorul M5! In ce constau modificarile? :blink:

Care e dif. dintre motor Turbo si cel cu compresor (cum are Cooper S) ca am inteles ca nu-i acelasi lucru! Sincer nu stiu chestiile astea! Ma lamureste cineva? :)

Edited by butcky
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, din surse foarte sigure, ca WRC-ul isi pune TURBO pe motorul M5! In ce constau modificarile?  :blink:

Care e dif. dintre motor Turbo si cel cu compresor (cum are Cooper S) ca am inteles ca nu-i acelasi lucru! Sincer nu stiu chestiile astea! Ma lamureste cineva? :)

43559[/snapback]

 

atit compresorul cit si turbina baga aer "cu forta" in admisie.

compresorul este antrenat de motor printr-o curea, iar turbina este antrenata de gazele de esapament.

 

compresorul are raspuns foarte bun la turatii mici, turbina are raspuns foarte bun la turatii mari.

 

eu am auzit ca CRISTIAN isi mai face o masina :)

Link to comment
Share on other sites

@beck

1. la intercooler cred ca as putea opta si pt unul de pe un turbo pe benzina (gen de pe 1.8 turbo de la VW/Audi/Seat)

2. dump valve - este de fapt o supapa cu senzor de presiune, care deschide daca presiunea depaseste o valoare presetata? (asta as cauta eu, sa nu depasesc o presiune limita in admisie - 1.2-1.3 bar, la o rata de compresie a motorului de 8:1)

3. la circuite separate, m-am referit de fapt sa ma "intep" cumva in circuitele stock ale masinii ... la apa e simplu, dar la ulei am o mare problema : filtrul de ulei este capsulat (si inca n-am gasit un filtru potrivit cu deschidere)

4. evacuarea este in stinga motorului (unde voi monta turbina), iar filtrul de aer (carcasa) este in dreapta ... pe de alta parte, priza de aer este tot in stinga .. aerul circula printr-o conducta izolata pe deasupra radiatorului .. in concluzie as lega un filtru conic de admisia din turbina (cred ca am gresit spunind "kit") care sa ajunga la priza de aer stock

5. buna ideea cu regulatorul reglabil .. unde as putea gasi asa ceva? si la ce bani?

6. nu as pune o axa "radicala" - sa mute cuplul foarte sus - asta ar fi o solutie buna pt un motor aspirat .. la turbo e ok sa ai cuplul intre 3.000 - 4.000 rpm, dar nu la 2.500rpm - ca masina ar fi prea nervoasa in ture joase

7. cip-ul e principala problema pe care o am - nu am nici o varianta "sigura" in care sa stiu ca dupa ce instalez componentele, managementul motorului va fi ok ... si la turbo nu te risti cu avansul, sau ale de-astea .. ca daca detoneaza - "game over"; apropo - motorul meu are o chestie "knok sensor" - nu stii ce, mai exact face senzorul asta - sesizeaza detonatiile?

parca vroiai si tu sa pui turbo - ai mai facut proiectul?

am vazut motorul facut de Cristian (2.500 marit la 3.200, aproape transformat in M si supralimentat cu compresor mecanic .. o solutie sper tare, dar si la super bani ... cred ca a trecut de 10.000E .. eu nu vreau sa trec de 2.500E ...

Link to comment
Share on other sites

[am vazut motorul facut de Cristian (2.500 marit la 3.200, aproape transformat in M si supralimentat cu compresor mecanic .. o solutie sper tare, dar si la super bani ... cred ca a trecut de 10.000E .. eu nu vreau sa trec de 2.500E ...

43609[/snapback]

 

 

Nu cred ca mai este motorul original.Daca nu am inteles gresit,are un motor de M3 varianta US.

 

Varianta e36 m3 ,este un m52 cu vanos pe admisie,capacitate marita si soft diferit.

 

Cel putin asa stiu eu.

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria: asta a zis Cristian ca a facut la motorul lui (pornind de la un M50B25):

 

Masina mea s-a nascut in anul 1995... fiind atunci un E36 325i Cabrio... daca va vine sa credeti.

A fost construit aici in Romania in Service-ul BMW Filaret folosind un kit de piese originale BMW de transformare a motorului M50 de 2,5 litri in motor S50 m power de 3200cmc. Acest kit mi-a fost furnizat de HIOP RaceTec Germany www.hiop-racetec.com si costa 4200 euro.

S-a pornit de la blocul motor M50 original al masinii mele, folosit de BMW in 1995 pentru construirea ambelor motoare de 2,5 litri si 3,2 litri m-power.

Acest bloc a fost alezat de la 84mm la 86,4mm pentru a primi cele 6 pistoane noi de M3. Acestea au venit din Germania pe comanda gata "scobite" in interior pentru a genera o compresie statica scazuta de 9.7:1 specifica si necesara unui motor supraalimentat cu un compresor mecanic.

Apoi s-au mai montat 6 biele originale M3 si 1 vibrochen forjat original BMW M3 dar modificat de catre Hiop RaceTec... ceva mai inaltat si special echilibrat pentru ture multe... avand o cursa mai lunga de 91mm.

Rezultatul unui vibrochen de 91mm si a pistoanelor de 86.4mm este o capacitate cilindrica de 3203cmc.

In chiulasa s-au schimbat axele cu came cu 2 axe originale BMW M3 specifice versiunii US... avand specificatiile de 262grade/10.5mm lift pe admisie si 254grade/9.7mm lift pe evacuare...

Pentru a masura corect curentul de aer aspirat de noul motor mult mai mare... s-a instalat un debitmetru de aer Bosch ceva mai mare de 3.5" fata de 3" cel vechi... fiind acelasi debitmetru folosit si pe M3 Euro.

Sistemul de evacuare din inox a fost furnizat tot de Hiop RaceTec... si este compus din: 2 galerii de evacuare ceva mai groase cu 2 colectoare de 56mm, 2 tobe racing intermediare fara catalizator si o toba dubla finala DTM... tot traseul tobelor fiind de 60mm grosimea tevii... fata de 48mm cat sunt tevile unui M3 normal.

Sau mai montat radiator de ulei original M3, radiator mare de apa original M3, si doua ventilatoare electrice slim.

Rezultatul inainte de montarea compresorului mecanic... a fost un motor normal aspirat de aprox. 300hp.

Link to comment
Share on other sites

Kit-ul de la Hiop - 4200E + compresorul 8.000USD + diverse : cred ca proiectul a trecut binisor de 10.000E, dar sa scoti peste 400CP e ceva ..

43643[/snapback]

 

La partea de soft chiar nu ai de ce sa-ti faci probleme Kali:)Referitor la knock sensor, sesizeaza detonatiile si scade avansul automat:)

Link to comment
Share on other sites

io zic ca ai putea sa te incadrezi in 2500 euro.

 

vezi ca vindeau unii turbine pe 4tuning.

 

masina ta are radiator de ulei? ar trebui marit si debitul si presiunea de ulei,din cate am observat eu bmw merge cu low pressure .

 

kitul de pistoane ar trebui sa contina si biele cu stropitori de ulei.

 

eu am vrut a fac asa ceva dar pe un motor m3 , pe czre nu am reusesc sa il gasesc.

 

mai bine lasi axa cu came la urma, poate nu te incadrezi in buget . si oricum sa stii ca motorul tau o sa traga dupa ce intra turbina asa ca nu ai dc sa te sperii de cuplu la putere joasa, oricum si sub 3k rpm tot o sa traga mai bine ca asta aspirat .

 

p.s. cred ca o sa rupa aderenta cind intra turbina :)

:blink: :) :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

@beck

masina nu are radiator de ulei ... si, oricum, in acest moment cea mai problematica chestie e asigurarea ungerii - ma gindesc din ce in ce mai serios la un circuit separat (care sa includa si radiator de ulei) - motorul este cu electoventilator, asa ca e usor de pus inca o fulie care sa antreneze a doua pompa de ulei (este si spatiu suficient pentru asta)

nu m-am decis inca asupra setului de pistoane si biele forjate - cei de la Hamann nu mi-au raspuns (pe site-ul lor apare un kit complet de forjate pt motorul asta - care mareste capacitatea la 2.050 cmc) - cred ca pana la urma o sa apelez la firma din state, de unde si-a luat si Cristian pistoanele si bielele .. ajung cam 800USD, fara taxe.

turbine Garett T03 sau T25, sau Holset, KKK sunt la greu si pe E-bay, in jur de 600E ... am gasit si un magazin pe linga Obor, care aduc T03 45 trim la 25 mil (700E)

de aia vreau T03 sau T25 - cu geometrie variabila, sa nu intre turbina asa de brusc ... si imi tb o turbina cu control pe vacumuuri, ca una gestionata electronic inseamna inca o bataie de cap cu computerul ..

@rabanne

cred ca masina ar trebui sa mearga acceptabil si cu ECU existent .. pana la urma debitul pe injectoare este controlat in functie de indicatiile deitmetrului si a sondei de oxigen .. debitmetrul citeste presiunea pana la 1.2 bar ...

ar fi o problema cu avansul, care nu stiu daca va trebui ajustat - dar este solutia cu unicip, sau cu un powerbox (sunt o gramada de modele la preturi intre 200USD si 600USD)

daca ai o solutie mai buna - shoot ..

fa-ti putin timp in w/end-ul asta sa mai vorbim ... vin eu cu berea ...

Link to comment
Share on other sites

ar mai fi si problema gestionarii spatiului in engine bay ...

in partea stinga a motorului, unde e evacuarea, si unde va trebui sa montez turbina sunt conductele de la AC, si spatiul este destul de mic ... conductele de AC vor trebui deviate (m-am gindit sa le trec prin spatele oalei de amortizor)

admisia de aer in turbina va fi tot in partea stinga (unde e si pe motorul stock), apoi va trebui sa pun tubulatura pt intercooler, care va fi in partea dreapta a motorului (in alta parte nu prea am loc - decit sa-l pun in fata celor doua radiatoare existente ..), de unde va ajunge in debitmetru (cam pe unde e carcasa filtrului de aer acum, si apoi in admisie .. cred ca va trebui sa fac un colector special si pt admisie - patru tevi sudate intr-un colector, care se leaga direct la corpul de acceleratie ...

ma aberez sa iau in calcul ideea cu un intercooler racit cu apa ?

mai sunt de pus doua holendere in radiator - pt circuitul aditional de racire a turbinei ..

o sa verifc zilele astea daca nu cumva se potriveste evacuarea de pe 318td pe motor (ca as avea gata facute evacuarea cu tot cu colector ... numai sa pun turbina ...

Link to comment
Share on other sites

ar mai fi si problema gestionarii spatiului in engine bay ...

in partea stinga a motorului, unde e evacuarea, si unde va trebui sa montez turbina sunt  conductele de la AC, si spatiul este destul de mic ... conductele de AC vor trebui deviate  (m-am gindit sa le trec prin spatele oalei de amortizor)

admisia de aer in turbina va fi tot in partea stinga (unde e si pe motorul stock), apoi va trebui sa pun tubulatura pt intercooler, care va fi in partea dreapta a motorului (in alta parte nu prea am loc - decit sa-l pun in fata celor doua radiatoare existente ..), de unde va ajunge in debitmetru (cam pe unde e carcasa filtrului de aer acum, si apoi in admisie .. cred ca va trebui sa fac un colector special si pt admisie - patru tevi sudate intr-un colector, care se leaga direct la corpul de acceleratie ...

ma aberez sa iau in calcul ideea cu un intercooler racit cu apa ?

mai sunt de pus doua holendere in radiator - pt circuitul aditional de racire a turbinei ..

o sa verifc zilele astea daca nu cumva se potriveste evacuarea de pe 318td pe motor (ca as avea gata facute evacuarea cu tot cu colector ... numai sa pun turbina ...

43969[/snapback]

 

Kali, in privinta softului unichip nu te ajuta prea mult.Trebuie facut un chip custom.Daca esti intr-adevar interesat , cand faci masina dai un PM.In privinta ungerii iar se poate rezolva fara batai de cap si iar exista PM.In privinta turbinei iar se poate rezolva undeva pe la 350 de euro si iar ai PM.NU-ti va merge niciodata masina cu acelasi chip si asta pentru ca vei mari substantial debitul injectoarelor.Axa cu came, nici sa nu te gandesti la ea pe un motor turbo, ramane cea de serie.Astept un PM de la tine , poate ne vedem in week end la un tenis si cu Darren sa discutam mai pe larg;)

Link to comment
Share on other sites

deci masina nu v-a merge 1 kilometru cu chipul standard, topesti pistoanele pana sa schimbi a 3-a :blink:

 

pompa de ulei pe fulie???? nu am mai auzit de asa ceva dar teoretic mi se pare posibil, totusi un circuit separat de ulei numai pt ungerea/racirea turbine mi se pare ceva interesant, eventual cu o pompa electrica.

Link to comment
Share on other sites

nu vad de ce s-ar topi pistoanele ... mai ales alea forjate ...

e o solutie si cu pompa electrica, dar in situatia asta ar trebui sa pun un alternator mai mare, sau macar sa schimb bateria .. eu am baterie mica, pusa in fata ..

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

nu vad de ce s-ar topi pistoanele ... mai ales alea forjate ...

e o solutie si cu pompa electrica, dar in situatia asta ar trebui sa pun un alternator mai mare, sau macar sa schimb bateria .. eu am baterie mica, pusa in fata ..

43994[/snapback]

 

pai un motor turbo merge cu presiune "negativa" pana la 3 mii rpm cind "intra turbina" (aproape ca un aspirat) .. dupa 3 mii volumul de aer creste de cateva ori .. daca nu are destula benzina, cum a intrat turbina iti va merge cu amestec foarte sarac, poti sa ai si pistoane de titan ca tot se topesc.

 

Gandeste-te ca poti sa topesti pistoane la un motor aspirat daca merge cu amestec sarac... la un turbo e mult mai rau.

 

p.s. nu trebuie sa schimbi nici bateria nici alternatorul pt o pompa electrica de ulei.... daca iti pui subwoofer trebuie sa schimbi alternatorul?

am auzit ca la noul m5 au pus 4 pompe electrice de ulei :blink:

Edited by beck
Link to comment
Share on other sites

pai un motor turbo merge cu presiune "negativa" pana la 3 mii rpm cind "intra turbina" (aproape ca un aspirat) .. dupa 3 mii volumul de aer creste de cateva ori .. daca nu are destula benzina, cum a intrat turbina iti va merge cu amestec foarte sarac, poti sa ai si pistoane de titan ca tot se topesc.

Gandeste-te ca poti sa topesti pistoane la un motor aspirat daca merge cu amestec sarac... la un turbo e mult mai rau.

p.s. nu trebuie sa schimbi nici bateria nici alternatorul pt o pompa electrica de ulei.... daca iti pui subwoofer trebuie sa schimbi alternatorul?

am auzit ca la noul m5 au pus 4 pompe electrice de ulei :blink:

44990[/snapback]

oricum, ziceam doar asa ca nu ar trebui neparat sa schimb managementul electronic al turbinei (s-au mai facut supralimentari fara cip schimbat .. doar cu un piggy back care sa controleze avansul) ... pe de alta parte, dupa cum ai vazut, problema a fost luata serios in calcul ...

corect ca merge cu presiune "negativa" - m-am gindit si la o solutie de "decuplare" manuala a turbinei (pentru economie de carburant la mersul in oras), cu by passuri pe admisie si evacuare, dar n-am gasit inca nimic viabil ...

T03 sau T25 fiind turbine mici, intra foarte devreme (in jur de 2.500rpm) - si nui e nici o distractie sa stai cu turbina turata la o coada de 100 de masini ...

@florin

la ce G-uri te referi? ... motorul turbo nu merge la turatii mai mari decit cele aspirate, iar greutatea pistoanelor si bielelor forjate este mai mica decit a celor stock ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.