Jump to content

De ce se "cracaneaza" rotile?


Recommended Posts

E deranjant pentru buzunar sa ai geometrie sport.Parerea mea e ca doar in cazuri extreme cand nu ai incotro(gen BRANDEX) e bine sa o faci,altfel e o prostie.Cauciucurile se duc mult mai repede.Cred ca nu exagerez daca spun ca trebuie sa le schimbi la 20-30k
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa este Brandex, se numeste geometrie sport.

La e36 exista un brat pe care daca-l inlocuiesti cu unul reglabil poti sa-ti reglezi unghiul de cadere cat vrea muschiul tau.

Cu asta stock poti sa-l reglezi doar 1-2 mm.

 

Cateva poze cu piesa respectiva. In prim 2 linkuri e piese albastra:

 

http://farm4.static.flickr.com/3635/357980..._326b4e72cd.jpg

http://www.geocities.com/odortiz/pics/rearArm.jpg

http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=262352

 

Unghiul de cadere la e30 si e36 este asa din doua cauze.

1. Toate bucsile si pivotii pe spate sunt praf si incepe sa stea saraca masina cracanata. Aveam o roata cu un unghi de cadere mult mai mare decat cealalta si troncanea o bucsa rau de tot, dupa ce am schimbat-o si-a revenit exact ca cealalta.

2. Din suspensia sport ... o masina cu cat este coborata mai jos ... nu 3-4mm cum sunt unele suspensii, ci pana iti intra 20-30% din roata sub aripa atunci rotile isi fac un unghi de cadere foarte mare. Am scos eu amortizoarele spate si am inceput sa apas puternic pe spatele masinii sa vad daca-mi mai ating gumele in aripi ... masina sarea de fund jumatate de metru sus-jos. Sus rotile statea normal ... cand era lasata jos de tot rotile aveau iarasi unghiul de cadere foarte mare.

Cred ca am filmuletul acasa.

Si tot la 2 cred ca intra si bratul reglabil ... dar nu prea l-am vazut prin romania <_<

Link to comment
Share on other sites

si eu am facut geometria acum o saptamana la filaret si se face in functie de model masina, marime roti, si suspensie... si avand suspensia sport OEM pe masina si mi-au iesit rotile cracanate pe spate <_< dar masina sta super pe curbe. am intrebat de ce stau rotile asa si mi-au zis ca rotile se indreapta in mers din cauza ca masina se ridica la viteza... deci este ceva normal...
Link to comment
Share on other sites

si eu am facut geometria acum o saptamana la filaret si se face in functie de model masina, marime roti, si suspensie... si avand suspensia sport OEM pe masina si mi-au iesit rotile cracanate pe spate <_< dar masina sta super pe curbe. am intrebat de ce stau rotile asa si mi-au zis ca rotile se indreapta in mers din cauza ca masina se ridica la viteza... deci este ceva normal...

eu stiam ca masina se lasa la viteze mari nu ca se ridica

Link to comment
Share on other sites

Haide sa imi dau si eu cu parerea.

 

Eu am un E30 iar atunci cand l-am luat rotile din spate erau atat de cracanate incat aproape imi dadea fundul de pamant.

 

Propietarul mi-a zis ca are suspensii sport si de aia sta asa.Bun. Cum am ajuns insa in bucuresti am urcat-o pe elevator si ce sa vezi>?

 

Lonjeroanele spate erau pur si simplu inexistente iar basulele mancate de rugina.

Am refactu tot incepand cu lonjeroane, schimbate bascule cu tot cu bucse iar in final masina s-a indreptat considerabil.

 

Imediat am urcat-o pe rampa cu laser ptru verificarea directiei si unghiurilor.Am gasit programul special ptru E30 323 (modelul meu).

 

Spre surprinderea mea rotile inca mai erau cracanate (nu ca la inceput, insa erau departe de a fi drepte), insa la laser au iesit aproape 100% pozitie corecta.

 

Asadar unele modele sunt facute cu o anumita deviatie a rotilor, iar suspensia sport o accentueaza, probabil din cauze de stabilitate.

 

Boala insa des intilnita si cracanarea atat de agresiva este din cauza uzurii basculeor in general, a bucselor aferente si in unele cazuri - din cauza tractiunii spate si forjei- imbatrinirea lonjeroanelor care usor cedeaza, permitand arcului sa intre spre contra-aripa si astfel sa modifice pozitia rotii.

 

Cam asta este ce am aflat pe propie piele despre rotile spate ale ursoaicei mele.

 

Bafta./

 

Inca ceva, E30 NU are reglaj pentru puntea spate a rotilor sau orice altfel de ajustare.

 

cracanarea extrema.. :)

 

 

Da , cam asa arata o masina cu suspensii sport , insa cracanarea nu este deloc extrema.,.,.,.este exact cum ar trebui.:lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
am un prieten care si-a luat un X5 din 2002 si are rotile f cracanate .La bmw i-au spus ca e normal si ca masina se ridica in mers ..In acelasi timp am vazut cateva X5 parcate si rotile sunt perpendiculare pe sosea .Am sa-i fac o poza sa vedeti daca e normal
Link to comment
Share on other sites

Sunt anumite kituri de suspensii sport care fac rotile sa stea mai cracanate. Pun si o poza cu masina mea, nu stiu cat se observa dar are rotile cracanate pe spate tocmai din cauza suspensiei reglabile.

 

 

Mie imi place cum arata asa cracanata , a ta arata beton

Ca si aspect arata mai bine (zic eu) si stabilitatea este mai buna.

Link to comment
Share on other sites

Iar in cazul suspensiei sport, pt a intra roata sub aripa, nu sa dea in ea :)

 

La suspensia sport cam slabe Âşanse sĂŁ intre roata sub aripĂŁ.

Totul depinde de tipul suspensiei sport ,mai exact depinde cat de mult coboara sau ridica masina, daca masina coboara considerabil , roata isi modifica unghiul ,iar la majoritatea masinilor care nu sunt coborate in exces cracanarea mare este datorata uzurii accentuate.

Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 cauze:

1. Roata nu se vrea din fabrica sa fie dreapta - sunt masini cu unghi reglabil sunt masini la care pe spate unghiul nu este reglabil;

2. Uzura bucsilor. (in loc sa tina elementul de articulatie fix pe mijloc il tine descentrat). Cumuland aceste abateri in 2-3 locuri se "cracaneaza" si mai mult.

 

Eu la Seat Cordoba model 2001 le-am verificat si erau in parametrii; Desi la ochi pareau in ne-regula (cracanate rau). Oricum erau ne-reglabile.

La modelele noi se pot regla.

Link to comment
Share on other sites

Totul depinde de tipul suspensiei sport ,mai exact depinde cat de mult coboara sau ridica masina, daca masina coboara considerabil , roata isi modifica unghiul ,iar la majoritatea masinilor care nu sunt coborate in exces cracanarea mare este datorata uzurii accentuate.

 

MĂŁ refer la suspensii sport OEM, nu la aftermarket.

Link to comment
Share on other sites

Ca si aspect arata mai bine (zic eu) si stabilitatea este mai buna.

 

mie nu-mi plac deloc astea cracanate . Arata ca un caine care sta sa se pise .Probabil ar fi normal si pe fata sa fie cracanate , daca tot vb de stabilitate

 

myxage tractiunea e pe spate prietene, iarna iti fuge spatele nu fata, u macar ai bmw?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.