Jump to content

Check engine


.Bogdan

Recommended Posts

Acum 5 minute am coborat la masina sa ma duc sa imi iau capacul de la e46_316i si cand am pornit masina m-am speriat: tremura toata si becul de la EML a ramas aprins. M-am uitat putin sub capota si se aude un fasait si un tacanit (concomitent) de undeva din zona incercuita de mine in poza.

 

Ce naiba o avea ?

 

PS:Masina nu mai fost pornita de sambata...

post-1921-1161797804_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute am coborat la masina sa ma duc sa imi iau capacul de la e46_316i si cand am pornit masina m-am speriat: tremura toata si becul de la EML a ramas aprins. M-am uitat putin sub capota si se aude un fasait si un tacanit (concomitent) de undeva din zona incercuita de mine in poza.

 

Ce naiba o avea ?

 

PS:Masina nu mai fost pornita de sambata...

143358[/snapback]

 

undeva in spate acolo unde ai incercuit (cam sub parbriz) se afla la motoarele de 1.9 de pe 316i valva PCV... cand se strica valva in cauza fasaie si se aude ca naiba plus ca relantiul e varza... asta genereaza trepidatii in draci dar cand o accelerezi merge OK... EML se stinge dupa ce inlocuiesti supapa in cauza...

 

tu ce motor ai totusi? :blink: poate ca voi aveti alta dispunere acolo...

 

LE- am vazut ce motor ai acum... scuze... ma uit acum pe Real OEM sa ma lamuresc ce ai tu pe acolo... in principiu insa si la mine se comporta la fel si era supapa in cauza dusa... vezi sa nu fie vre-un furtun intepat chestii deastea...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Valva e mai in dreapta fata de cum am "simtit" eu ca se aude... dar fiind intuneric si speriat ca dracu'... cine stie. Daca ma gandesc bine, putea sa fie si pe undeva pe la curele din spatele radiatorului/fata motorului... Masina e un 320i cu motor M54B22 (2200 cmc - ala din poza).

 

Edit: intr-adevar, am facut cativa metri in parcare si merge bine, insa la relanti se aude zgomotul ala (nu din habitaclu) si tremura un pic... insa in primele 30 de secunde dupa ce am pornit-o parca eram in tanc.... :blink:

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Valva e mai in dreapta fata de cum am "simtit" eu ca se aude... dar fiind intuneric si speriat ca dracu'... cine stie. Daca ma gandesc bine, putea sa fie si pe undeva pe la curele din spatele radiatorului/fata motorului... Masina e un 320i cu motor M54B22  (2200 cmc - ala din poza).

 

Edit: intr-adevar, am facut cativa metri in parcare si merge bine, insa la relanti se aude zgomotul ala (nu din habitaclu) si tremura un pic... insa in primele 30 de secunde dupa ce am pornit-o parca eram in tanc....  :blink:

143388[/snapback]

 

 

valva in cauza lucreaza la relanti si in mers nu o simti doar ca zgomotul ala de aer fasait ramane... nu-ti dai seama ptr ca e zgomotul de mers si antifonarea buna a masinii... cred ca de acolo e totusi... daca o pui pe tester o sa-ti dea ceva cu explozii aiurea in nu stiu care cilindru dar dispare alarma imediat ce schimbi supapa (maxim 2 minute)...

Link to comment
Share on other sites

Ai idee cam cat costa supapa ?  :blink:

143394[/snapback]

 

 

la mine a fost 40 euro si manopera e floare la ureche... totusi stai pana maine dimineata si vezi cu atentie de unde se aude... apoi te vei clarifica... totusi cred ca e de acolo ptr ca si la mine cand am ridicat capota se auzea un suierat continuu de acolo (din zona)... poate fi si un furtun intepat dar ma indoiesc... bafta si nu dispera... apropos, aveai variatii la relanti inainte de faza asta, asa din cand in cand?

 

LE- apropos, in general se defecteaza acea supapa ptr ca are corpul din plastic si elementele de prindere la blocul motor sunt metalice... datorita functionarii motorului (incalziri, raciri, conditii vitrege cu umezeala, etc.) apare o uzura la legatura dintre elementul de fixare pe motor si plasticul in care e prins... aceasta slabire a prinderii lasa sa intre aer fals pe langa supapa sau sa iasa... o sa observi uzura cand o demontezi...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

EML este acceleratia electronica. Clapeta nu mai e actionata de cablu de acceleratie, are un motoras electric.

 

E problema mare. In afara de EML, s-a mai aprins si altceva?

 

Am avut un prieten cu 320i cu motor de 2200, la care i s-a dus clapeta si l-a costat in jur de 300 de euro. I se aprindea EML, Check Engine, DSC si nu se mai accelera.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu aveam. Adica pornea foarte frumos, pe la 800-900 RPM si dupa ce se incalzea cobora pe la 600-700.

Tu ai fost la service si ti-ai schimbat-o acolo sau ai cumparat-o de undeva si ai schimbat-o tu ? (acum ma uit pe DIY pentru valva al lui deathrow).

 

Edit: Nu, nu s-a mai aprins si altceva. Dar repet, masina a mers foarte bine aia 10-20 de metri pe care i-am facut prin parcare. :blink:

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

nu prea cunosc motorul tau (de pe 320i adica) dar daca se accelereaza OK si doar in relanti vibreaza atunci e ceva pe supapa... mergi cu ea maine si vezi cum se simte si cum merge... daca e clapeta de acceleratie se va simti si la mers (banuiesc eu)... la mine, repet, la mers totul era OK doar la relanti o lua razna masina si facea de parca eram pe cal nu in masina...:blink:

cred ca wlf are experienta mai multa insa pe acest model...

Link to comment
Share on other sites

N-am rezistat si am scos masina pana la colt (500m). Merge ff bine, nimic suspect. M-am uitat si am ascultat din nou motorul: zgomotul metalic vine din zona inferioara a acelui "capac" de plastic (nu stiu denumirea corecta) care se pune peste motor si fasaitul din cutia neagra de plastic (vedeti atasament). Dincolo de zona cutiei respective e liniste...

 

In rest, e foarte ok masina: se accelereaza foarte bine, am forjat-o un pic pana in 4000 RPM si s-a comportat exemplar, nu se aprinde nimic altceva decat beculetul galben de la motor (nu cel pe care scrie EML - acum mi-am dat seama). Ce sa fie acel zgomot chiar in motor ? Si asa dintr-odata ?

post-1921-1161803340_thumb.jpg

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Situatia exacta:

143458[/snapback]

 

 

apropos, chestia aia se mai aprinde daca de exemplu nu ai pus bine busonul de la rezervorul de benzina... am patit-o si eu dupa ce am pus odata in graba benzina si nu am inchis bine busonul...

 

relantiul cum sta? misca macar putin acul sau sta nemiscat pe turatie?

 

zgomot metalic ai mereu cand dai drumul la motor dupa o stationare indelungata pentru ca uleiul se aduna in partea de jos si dureaza cateva secunde sa ajunga peste tot dar dupa cateva secunde nu se mai aude....

Link to comment
Share on other sites

Relantiul e nemiscat. Iar zgomotul ala metalic persista... e, cum sa spun, ceva in genul diesel... dar parca ceva mai metalic. Daca apas pe capacul de plastic ce acopera motorul se diminueaza...

143538[/snapback]

 

aici m-ai pierdut pe mine... trebuie sa vina cineva cu modelul tau de motor si masina sa-ti dea ceva sfaturi... la a mea stiu cam tot ce poate avea (m-am lovit de unele chestii altele le-am aflat aici) dar la tine maxim imi dau cu parerea... totusi pune-o pe un tester sa vezi ce zice ptr ca aprinderea acelui bec nu e intamplatoare... apropos, ai facut ceva schimbari la ea in ultimul timp (nu ma refer la chestii drastice ci la bujii, filtre, etc)?

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am fost jos si am verificat busonul de la benzina. Era inchis bine :blink: .

De cand am luat-o am schimbat asa: filtru aer, placute frane fata, ulei cutie de viteze.

 

Motorul toarce frumos, exceptand zgomotul ala. O sa ma duc la Filaret saptamana asta (pana atunci nu o mai pornesc), ca trebuie sa imi schimb suspensia spate + un semering si bucsi la cutie + schimb ulei + filtru si vreau sa le fac pe toate odata.

Presupun ca au un sistem de diagnoza acolo, ca sa imi citeasca eroarea din Engine Management System, nu ?

Link to comment
Share on other sites

Am fost la Filaret si problema sta in felul urmator: faza cu tremuratul de la pornire a fost o eroare a computerului care nu a startat 3 din cei 6 cilindri (ma rog, asta am inteles eu in mare :)). Pentru chestia cu zgomotul metalic nu au reusit sa imi dea un raspuns concret, ei zic ca asa trebuie sa faca, e normal. Mie nu mi se pare, dar o las moarta in papusoi pana pun mana pe cineva cu acelasi motor sa compar sunetele.

 

Ca remediu: au zis ca trebuie curatate injectoarele, clapeta, curatat regulatorul de relanti (desi nu am probleme de variatie a turatiei :) ), de schimbat o valva (cea care controleaza aerul si uleiul, din cate am inteles eu.... ma uit pe realoem si o sa pun si o poza - e undeva pe sub motor, din cate am inteles) si in plus, asa cum zicea si bogmw, ar trebui sa schimb si valva DISA (a zis tipul de la tester ca da rateuri din cand in cand...).

 

Alti bani, alta distractie... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pastele ma-sii ! Am observat o alta problema: merg frumos cu masina si inainte de semafor o scot din viteza, ca orice om normal. Dar, desi turatia motorului scade la 600 RPM (cum e normal), acul de la consum ramane la 6-8 si uneori urca pana la 10 (motorul e la relanti in acest moment, retineti).... abia cand se opresc rotile scade si acul la 0.

Pana la problema cu becul de la motor, totul era normal: odata cu scosul din viteza, acul de la consum scadea la 0-2 instant...

 

Ce mama naibii mai are ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Asa trebuie sa fie doar ca esti mai atent acum si abia acum ai observat. Pana la un anumit prag inferior al vitezei se calculeaza consumul instant care evident creste odata ca turatia moroului este constanta dar scade viteza. Apoi , dincolo de pragul respectiv, acul trece la ZERO ca sa nu strea tot timpul sus de tot. Exista unele model mai vechi de BMW la care acul statea sus cat timp masina stationa la relanti :blink:.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic... dar pot sa jur ca nu facea asa pana acum. Pe autostrada, daca o scoteam din viteza, acul scadea INSTANT la 0-2... asta imi aduc aminte foarte bine... ori sunt eu prea paranoic, ori chiar ceva nu e in ordine.

 

Despre partea cu DISA si regulatorul de relanti, injectoare, eroare computer.... ce spuneti ? ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pastele ma-sii ! Am observat o alta problema: merg frumos cu masina si inainte de semafor o scot din viteza, ca orice om normal. Dar, desi turatia motorului scade la 600 RPM (cum e normal), acul de la consum ramane la 6-8 si uneori urca pana la 10 (motorul e la relanti in acest moment, retineti).... abia cand se opresc rotile scade si acul la 0.

Pana la problema cu becul de la motor, totul era normal: odata cu scosul din viteza, acul de la consum scadea la 0-2 instant...

 

Ce mama naibii mai are ? :blink:

144733[/snapback]

 

 

:)

 

asta asa face si la mine e normal deci asta nu e problema :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.