Jump to content

520d vs 530d si de ce are sens 520d


XSD

Recommended Posts

Topicul lui @XSD are ca scop tocmai inlaturarea ideii preconcepute potrivit careia "daca o masina nu are peste 200 - 250 CP ( sau motor peste 3.0l, nu e masina". Cu atit mai mult un BMW. La fel cum tu apreciezi motorul / CP la o masina, altii apreciaza confortul, dotarile etc.

 

EXACT ! Foarte corect !

 

Eu puteam sa iau 330d E90 sau 520d E60, aceleasi dotari. Am preferat 520d pt ca ofera un confort mai bun mai ales la drum lung.

 

Din pacate apare deseori aroganta cu motorul pe aici pe forum. Te duci, cumperi un 530i E60 cu 20k euro din Germania si apoi te dai rotund ca altii nu isi permit mai mult si de aceea au un 520d. Nu conteaza ca 520d-ul a fost luat de nou cu peste 50.000euro si per total in 100.000km iese mai scump omu` cu 520d decat cu 530i-ul dar na... fiecare isi cauta momentul lui de glorie :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru majoritatea sunt suficienti 136 cai si fara griji de fiabilitate. Pe de alta parte, daca ai grija de motorul tau si esti dispus sa-ti pui o turbina hibrid sau una putin mai mare in caz ca iti pica cea originala (care oricum s-ar putea sa-ti pice chiar si fara chip) atunci nu prea sunt argumente contra. Motorul poate si 220CP cu turbo mai mare dar e pacat sa-l impingi asa de tare. E bine insa sa stii ca tine. Asta inseamna ca 165CP nu sunt mare problema, nici pt. motor nici pt. cutie si grup. Acum ca si celelalte motorizari pot primi acelasi tratament e oarecum irelevant, ideea este ce poti face cu un 520d si care sunt optiunile tale, in functie de ce urmaresti.

 

Ai studii de specialitate sau vorbeºti din experienÞã proprie?

La 220 cp probabil cĂŁ vei avea o maÂşinĂŁ care suferĂŁ maxim la capitolul fiabilitate.

DacĂŁ pui o turbinĂŁ mai mare Âşi nu modifici soft-ul, nu schimbi injectoarele, este cam degeaba.

Ăn plus, mi se pare destul de aiurea sĂŁ ai putere mai mare dar sĂŁ laÂşi aceleaÂşi frâne, suspensii...

 

 

Timp 0-100 km/h :

530d : 7.8s

525d : 8.9s

520d : 10.6s

520d chip (estimat) : 8.4s

520i : 9.1s

525i : 8.1s

316i : 12.4s

Passat B6 1.9 tdi 105CP : 12.1s

Passat B6 2.0 tdi 140CP : 9.8s

Passat B5 1.9 tdi PD 100 CP (cel regular) : 12.4s

Passat B5 1.9 tdi PD 131 CP (cel "rau") : 9.9s

A6 1.9 TDI PD 131CP : 10.5s

A6 2.5 TDI PD 163CP : 9.3s

Dacia Logan 1.5dCi : 15s

ComparaĂžia cu alte maÂşini din alte clase nu mi se pare potrivitĂŁ.

 

Ce concluzii tragem ? Ei bine, masina nu este deloc lenesa pentru dimensiunile ei, nu o sa "plangi" langa ea asa cum sustin unii si nici nu te va lasa in depasiri datorita cuplului generos de diesel si a reprizelor bune. Chiar si cu puterea de fabrica, 2.8 secunde diferenta intre 530d si 520d nu e totusi o eternitate. Ca se "simte" altfel si ca 530 "te baga in scaun" asta e alta problema. Insa cifrele nu mint. Cu chip situatia e clara, nu sunt multe masini (chiar benzina) care sa ii faca fata la demaraj, insa din nou, nu asta e scopul comparatiei. Sa comparam si cu Dacia Logan 1.5 dCi (multi vor rade) care e totusi o masina cu care iti faci totusi treaba (stiu pt. ca am si asa ceva) si in 90% din timp este suficient ce poate daca nu vrei sportivitate. Diferenta de 4.4secunde, 520d e "avion" cum ar spune unii pe langa Logan. Aproape de 2 ori pe cat e 530d fata de 520d. Te pune pe ganduri ? Chiar nu e suficient ?

Ba da, este leneºã.

Cuplul generos de diesel - niºte cuvinte mari atunci când te referi la 520d.

ComparaĂžia cu Logan este inutilĂŁ.

 

A se nota si diferenta mica intre 520i si 520d, 1.5s nu e mult deloc si aici e vorba de 0-100, la elasticitate se schimba radical problema. Si pe tine te intereseaza elasticitatea pt. ca nu faci liniute in fiecare zi sa te intereseze 0-100 exclusiv. La elasticitate 80-120 in viteza a 4-a sau a 5-a 520d bate 520i usurel. Unii argumenteaza ca daca benzina retrogradezi timpul e mai bun, si intr-adevar asa e (nu cu mult), insa la drum lung cand intri in depasiri normale, chiar stai sa retrogradezi sa tipe motorul ca o matza si pentru ce ? Doar ai loc. In viata reala nu retrogradezi decat daca e neaparat, deci confortul de a sta in aceeasi viteza si de a avea performante mai bune fata de benzina merita cu varf si indesat. Pentru a putea face o comparatie trebuie un termen comun fix (80-120 si aceeasi treapta de viteza). Punct si de la capat.

O diferenÞã de 1.5 secunde este o diferenÞã mare atunci când compari 2 maºini.

 

Ca o completare, nu am inclus si motorizarea 525d pentru ca este mediocra dupa gusturile mele. Dupa cum am zis, ori ai una, ori alta. Fie performanta, fie economie. Multi dintre voi nu imi vor impartasi insa gusturile si cu siguranta 525d este o optiune viabila pentru voi. Toate calitatile lui 3.0 (silentiozitate, elasticitate, cuplu jos) si cu un consum mediu cu numai 1 litru mai mare decat 520d iar impozitul nu te loveste tare financiar.

 

Mai degrabĂŁ, 525d este o motorizare echilibratĂŁ.

 

Acum, pentru cei care nu au citit inceputul, probabil inlocuitorul lui E39 care l-am luat va fi un 535d E60 in 1-2 ani in functie de nevoi. Asta sper ca spune tot despre gusturile si obiectivitatea mea. Tot ce am vrut sa realizez prin comparatia asta este sa dau o sansa de lupta si motorizarii 2.0d asa de blamata de voi, pentru ca pur si simplu nu e rea deloc, e excelenta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Ce am facut este sa dau o optiune mai buna amatorilor de passat, A6, avensis si altele similare. Pur si simplu nu se compara. Confort de BMW si consum de Passat. Nu e un bmw "veritabil" ? Cine zice asta greseste. Poate nu "trage" ca un bmw puternic dar gena si toate celelalte caracteristici rutiere si de confort sunt acolo. Nu fugiti de el, e o alegere buna.

 

520d mi se pare o alegere proastĂŁ pentru cĂŁ poĂži lua un 525d la aceeaÂşi bani.

PerformanĂže superioare Âşi vibraĂžii mai puĂžine la acelaÂşi preĂž.

 

-------

 

Articolul tĂŁu este bun din punct de vedere tehnic, ĂŽnsĂŁ foarte prost pentru cĂŁ ĂŽncerci sĂŁ te/ne convingi cĂŁ 520d este o alegere perfectĂŁ.

Atunci când vrei sã compari mai multe maºini, obiectivitatea este foarte importantã, În caz contrar articolul κi pierde utilitatea.

 

Cat timp folosesti caii in plus

- depasiri periculoase

- viteza foarte mare (200+)

- "rafuieli" de semafor

- un ocazional drum virajat in concediu

 

Puterea În plus o foloseºti oricând pentru propria satisfacÞie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cat timp folosesti caii in plus

- depasiri periculoase

- viteza foarte mare (200+)

- "rafuieli" de semafor

- un ocazional drum virajat in concediu

 

Puterea În plus o foloseºti oricând pentru propria satisfacÞie.

 

Nu mai scrie asa ceva.E o prostie sa iti iei o masina peste 130-140 cai.Nu o sa ii folosesti.Niciodata.Nici pt. propria satisfactie.Si 136 sunt cam multi defapt, mai ales ca astia cu bmw-uri tot timpu ii vad la tv cu masinile lor puternice. :)

Link to comment
Share on other sites

Ai studii de specialitate sau vorbeºti din experienÞã proprie?

La 220 cp probabil cĂŁ vei avea o maÂşinĂŁ care suferĂŁ maxim la capitolul fiabilitate.

DacĂŁ pui o turbinĂŁ mai mare Âşi nu modifici soft-ul, nu schimbi injectoarele, este cam degeaba.

Ăn plus, mi se pare destul de aiurea sĂŁ ai putere mai mare dar sĂŁ laÂşi aceleaÂşi frâne, suspensii...

 

Perfect de acord cu tine la toate punctele, este perfect natural sa schimbi soft-ul daca schimbi turbo altfel schimbi degeaba si nu va merge in parametrii care trebuie. Orice masina dusa sus de tot fata de standard are soft individual, piggyback sau stand-alone management etc. Injectoarele de fabrica ar fi suficiente, doar soft si turbo, eventual o injectie de apa/etanol pt. a reduce temperaturile, a castiga cativa cai si fiabilitate. Exemplul a fost dat pt. ca "se poate" nu pt. ca e bine sa faci asa ceva si ramane un exemplu. Fiabilitatea va avea de suferit tare, fara discutii, asta se intamplat tot timpul la lucrurile duse spre extrem.

 

Studii de specialitate despre ce poti face dintr-un 2.0d sau 3.0d etc. nu se vor face vreodata dar din experienta altora se pot trage niste concluzii (sa zicem ca am legatura destul de apropiata cu fenomenul de tuning). Nu as recomanda asa ceva pt. un uz normal niciodata, si sincer nu cred ca as recomanda nici sa-ti faci flashtuning la 2.0 decat daca e neaparat nevoie. Exploram doar o posibilitate si atat.

 

Franele si suspensiile trebuie neaparat upgradate si ele daca ridici puterea foarte mult, fapt ignorat de majoritatea. Daca nu ai frane si suspensie pe masura puterii masina nu va mai fi echilibrata si pe un traseu virajat va iesi repede in evidenta lucrul asta (in special franele vor obosi foarte repede ceea ce devine periculos).

 

Discutia e lunga si nu am intentionat sa scriu de modificari motor decat ca o optiune pt. putinii care ar avea nevoie de ele, de aceea nu am vrut sa intru in detalii.

 

ComparaĂžia cu alte maÂşini din alte clase nu mi se pare potrivitĂŁ.

 

Este potrivita si asta pentru ca nu e vorba doar de clasa ci si de bani (valoarea masinii). Am comparat cu A6 care e aceeasi clasa/ani si alte masini care ar putea atrage "ochiul" cumparatorului si care sunt destul de comune la noi in tara. Din nou, e vorba strict de acceleratie si atat, mai pe romaneste sa se vada diferentele si in acelasi timp faptul ca e relativ competitiva dpdv performante cu o tona de masini comune care bantuie strazile noastre si cu care lumea traieste bine mersi zi de zi (masini care un potential cumparator le-ar lua in considerare). In definitiv se pot ignora cele care se considera ca nu sunt potrivite in comparatie, bagi la cap doar ce e relevant pentru tine, cititorul.

 

Ba da, este leneºã.

Cuplul generos de diesel - niºte cuvinte mari atunci când te referi la 520d.

ComparaĂžia cu Logan este inutilĂŁ.

 

Nu am zis pentru nici o secunda ca ar fi o masina rapida, am spus doar ca in mare parte din cazuri este "suficienta" pentru un uz normal. Si da, cuplul joaca un rol foarte important, pentru ca in uzul zilnic este (dupa mine) mai folositor decat caii putere. Nu vreau sa incep iar o discutie pe tema asta, s-a discutat suficient peste tot.

 

Comparatia cu Logan pare inutila, dar a fost facuta DOAR dpdv acceleratie si ca sa pun si o masina "noua" in banii de E39 diesel, iar dupa cum probabil vezi pe strazile noastre foarte multi aleg Logan si se descurca foarte bine sa ajunga din punctul A in puctul B cu ele, cu toate ca sunt asa lente.

 

Ca sa-ti dau un exemplu, ca i-as da tatalui meu un 520d sau un M5, tot la fel ar merge, nu ar folosi puterea in plus, si asta e cazul cu foarte multi potentiali cumparatori. Merg la viteza legala, linistit, in siguranta. Ce am vrut eu sa ilustrez prin comparatie este ca totusi nu sunt toti inebuniti dupa performante si timpi 0-100 si fix oamenii astia nu vor sta sa posteze pe forum-uri, nefiind pasionati. Cel mult fac cateva cautari pe google inainte sa aleaga o masina (asta in cazul bun in care folosesc internetul). Daca te intereseaza performanta fara multe compromisuri, alegerea e simpla, 530d sau benzina mare (asta daca e sa ne limitam la E39).

 

Mai degrabĂŁ, 525d este o motorizare echilibratĂŁ.

 

De acord, de aia am si scris ce am scris. Multi vor considera un compromis foarte bun. Eu am comparat 520d si 530d in special pt. ca am observat ca 530d se recomanda in general cand e vb. de E39 diesel. Obiectiv vorbind 525d e o alegere excelenta (cum de fapt fiecare din cele 3 este, in functie de om), de accea am mentionat ca e vorba de gustul meu.

 

O diferenÞã de 1.5 secunde este o diferenÞã mare atunci când compari 2 maºini.

 

Depinde in ce context faci comparatia. Daca e vb. de "liniute", de acord cu tine, e o eternitate. Daca e vorba de uz normal zilnic, nu prea. Acolo conteaza mai mult elasticitatea si sper ca nu ma vei contrazice aici.

 

520d mi se pare o alegere proastĂŁ pentru cĂŁ poĂži lua un 525d la aceeaÂşi bani.

PerformanĂže superioare Âşi vibraĂžii mai puĂžine la acelaÂşi preĂž.

 

Nu am spus nicaieri ca una ar fi mai buna ca alta, am ilustrat doar factorii si cifrele. Alegerea o face omul in functie de prioritatile lui. Iar ce ai spus tu vis-a-vis de performante si vibratii am scris si eu, nu te contrazic. La pret insa nu stiu daca ai nimerit-o, 525d e mai scump in general decat 520d la achizitie, cel putin din ce am observat eu la noi. Cam 1-1500 la aceleasi dotari. Nu e insa o regula sau ceva, poate nu erau si mai ieftine la vanzare in momentul in care faceam eu cautari. Banii nu se stie daca sau in ce masura ii recuperezi la revanzare.

 

Articolul tĂŁu este bun din punct de vedere tehnic, ĂŽnsĂŁ foarte prost pentru cĂŁ ĂŽncerci sĂŁ te/ne convingi cĂŁ 520d este o alegere perfectĂŁ.

Atunci când vrei sã compari mai multe maºini, obiectivitatea este foarte importantã, În caz contrar articolul κi pierde utilitatea.

 

Multumesc, insa mi-e teama ca nu era scopul meu sa conving pe cineva ca 520d e alegerea perfecta, nici pe departe. Consider doar ca merita luata in considerare cu avantajele si dezavantajele ei. Cred ca daca mai puneam un "si" la titlul topic-ului ca sa fie "520d vs 530d si de ce are sens si 520d" atunci era mai bine si mai putin discutabil. Am incercat sa fiu obiectiv pe cat am putut, insa e normal sa iasa discutii. Daca as putea, as mai completa acum cu ceva lucruri, unele pozitive si unele negative. Stii care e alegerea perfecta dupa mine ? Masina in starea cea mai buna la cel mai convenabil pret, cu motorizare si optiuni care le consideri suficiente pentru tine. In esenta, un compromis. Si atunci cand faci compromisuri, e bine sa stii la ce te inhami, fie ca e vb. de 520d 525d sau 530d.

 

Ca sa-ti dau un exemplu, daca un cumparator cauta E39 si gaseste un 520d cu 1500 euro mai ieftin si in stare mai buna decat toate 530d sau 525d va sti la ce sa se astepte si atunci va vedea daca are sau nu nevoie de motorizarea mai puternica si mai buna sau ii este suficienta cea mai mica pt. nevoile lui. De asemenea un cumparator care vrea economie insa are o ocazie de un 530d foarte bun, va sti la ce cheltuieli ar fi supus si va realiza daca investitia renteaza sau nu.

 

E bine cand stii exact ce vrei sa iti iei, dar de multe ori ocaziile fix pe ce vrei tu sunt rare si daca nu esti dispus sa astepti trebuie sa faci compromisuri (motorizare, optiuni, culoare si asa mai departe).

 

Esentialul care ar fi mai usor daca s-ar intelege este ca articolul nu este pentru "pasionati", ei stiu deja ce vor si ce au nevoie, care sunt costurile, avantajele si dezavantajele. Este scris mai mult pentru cei care nu stiu multe despre masina si motorizarile ei diesel. Aceiasi oameni care in marea lor majoritate nu urmaresc performantele ci doar o masina buna care sa le ofere ce au nevoie. Iar in functie de aceste nevoi pot face o alegere informata.

 

Nu vreau sa "ma conving" de nimic, ma crezi sau nu chiar nu spuneam prostii cand am afirmat ca imi era perfect indiferent daca gaseam 520d sau 530d, cel mai important era ca masina sa fie buna si la un pret cat mai corect. In rest fiecare are avantajele si dezavantajele ei si eu pot trai cu oricare din ele. Recunosc ca as fi preferat putin un 530d, insa am luat ce a fost o afacere mai buna per ansablu la oferta de piata de cand am luat-o. Iti spun cu siguranta ca daca aveam "pata" pe 530d nu mai conta cat de afacere e sau cat ma costa in plus, chiar nu e o problema pentru mine (cu toata modestia, e o realitate). Si daca voi simti nevoie de un 530d fii convins ca o schimb imediat, chiar daca ies putin in pierdere. Totul se reduce la feeling, ce iti inspira masina respectiva si daca in fiecare dimineata cand te urci in ea esti multumit cu alegerea facuta. Eu personal nu sunt adeptul unei singure masini care sa le faca pe toate, si de aia pot gandi putin mai open-minded. Sincer sa-ti spun daca as vrea o masina de alergat nu mi-as lua cu siguranta un E39, ar fi vorba de Impreza, Lancer Evo, M3 etc. pentru ca sunt construite pentru asta si iti ofera cu totul alte senzatii (si aici nu vb. din auzite). Si asta doar pt. ca masina aia ar avea un scop dedicat, sa mearga tare indiferent de confort, spatiu, consum. Asa cum in cazul meu E39 a fost luat pt. un scop, si anume calatorii lungi in europa cu consum mic, la un pret decent si fara foarte mare devalorizare in 1-2 ani. Ar fi multe de zis dar ma opresc aici, nu vreau sa justific alegerea mea, ideea era sa se faca o comparatie intre motorizari pentru a da o sansa de lupta si lui 520d care atatia il blameaza pe nedrept.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

Perfect de acord cu tine la toate punctele, este perfect natural sa schimbi soft-ul daca schimbi turbo altfel schimbi degeaba si nu va merge in parametrii care trebuie. Orice masina dusa sus de tot fata de standard are soft individual, piggyback sau stand-alone management etc. Injectoarele de fabrica ar fi suficiente, doar soft si turbo, eventual o injectie de apa/etanol pt. a reduce temperaturile, a castiga cativa cai si fiabilitate. Exemplul a fost dat pt. ca "se poate" nu pt. ca e bine sa faci asa ceva si ramane un exemplu. Fiabilitatea va avea de suferit tare, fara discutii, asta se intamplat tot timpul la lucrurile duse spre extrem.

 

La 220 cp nu cred că ar mai merge injectoarele de fabrică.

Ăn orice caz, nu cred că cineva s-ar apuca de astfel de modificări la 520d. :)

 

 

Este potrivita si asta pentru ca nu e vorba doar de clasa ci si de bani (valoarea masinii). Am comparat cu A6 care e aceeasi clasa/ani si alte masini care ar putea atrage "ochiul" cumparatorului si care sunt destul de comune la noi in tara. Din nou, e vorba strict de acceleratie si atat, mai pe romaneste sa se vada diferentele si in acelasi timp faptul ca e relativ competitiva dpdv performante cu o tona de masini comune care bantuie strazile noastre si cu care lumea traieste bine mersi zi de zi (masini care un potential cumparator le-ar lua in considerare). In definitiv se pot ignora cele care se considera ca nu sunt potrivite in comparatie, bagi la cap doar ce e relevant pentru tine, cititorul.

 

Rămân la părerea mea din următoarele motive.

Ăn primul rând, ĂŽntreţinerea unui E39 520d va costa mai mult decât ĂŽntreţinerea unui Logan sau a unui 316.

Nu e mare lucru să cumperi un E39, indiferent de motorizare, ĂŽnsă este altceva să fii capabil să-l ĂŽntreţii corespunzător.

Ăn plus, cel care are bani de Logan nu trebuie să aibă bani doar de achiţie ci şi bani de ĂŽntreţinere.

Prin urmare, comparaţia este inutilă din punctul meu de vedere.

 

 

Comparatia cu Logan pare inutila, dar a fost facuta DOAR dpdv acceleratie si ca sa pun si o masina "noua" in banii de E39 diesel, iar dupa cum probabil vezi pe strazile noastre foarte multi aleg Logan si se descurca foarte bine sa ajunga din punctul A in puctul B cu ele, cu toate ca sunt asa lente.

 

Ca sa-ti dau un exemplu, ca i-as da tatalui meu un 520d sau un M5, tot la fel ar merge, nu ar folosi puterea in plus, si asta e cazul cu foarte multi potentiali cumparatori. Merg la viteza legala, linistit, in siguranta. Ce am vrut eu sa ilustrez prin comparatie este ca totusi nu sunt toti inebuniti dupa performante si timpi 0-100 si fix oamenii astia nu vor sta sa posteze pe forum-uri, nefiind pasionati. Cel mult fac cateva cautari pe google inainte sa aleaga o masina (asta in cazul bun in care folosesc internetul). Daca te intereseaza performanta fara multe compromisuri, alegerea e simpla, 530d sau benzina mare (asta daca e sa ne limitam la E39).

 

Este adevărat, ĂŽnsă cel care cumpără un BMW vrea ĂŽn general o maşină capabilă de mai mult decât transportul de la A la B.

 

Şi asta e adevărat.

Şi tata a mai condus maşina mea şi nu i-a dat nici măcar un demaraj prin oraş.

Ănsă a condus-o la drum lung şi i-a plăcut mult rezerva de putere pe care o are ĂŽn caz de nevoie.

Plus faptul că are o suspensie mai dură, o direcţie mai exactă, o alta ţinută de drum decât o maşină normală.

 

 

Depinde in ce context faci comparatia. Daca e vb. de "liniute", de acord cu tine, e o eternitate. Daca e vorba de uz normal zilnic, nu prea. Acolo conteaza mai mult elasticitatea si sper ca nu ma vei contrazice aici.

 

Nu mă refer la liniuţe.

Ăn orice caz, un plus de putere şi cuplu nu poate dăuna.

 

 

Nu am spus nicaieri ca una ar fi mai buna ca alta, am ilustrat doar factorii si cifrele. Alegerea o face omul in functie de prioritatile lui. Iar ce ai spus tu vis-a-vis de performante si vibratii am scris si eu, nu te contrazic. La pret insa nu stiu daca ai nimerit-o, 525d e mai scump in general decat 520d la achizitie, cel putin din ce am observat eu la noi. Cam 1-1500 la aceleasi dotari. Nu e insa o regula sau ceva, poate nu erau si mai ieftine la vanzare in momentul in care faceam eu cautari. Banii nu se stie daca sau in ce masura ii recuperezi la revanzare.

Piaţa sh este practic picată, poţi găsi 530d foarte dotat la preţ de 520d, preţurile variază foarte mult ĂŽn funcţie de necesitatea de bani a vânzătorului.

 

 

Stii care e alegerea perfecta dupa mine ? Masina in starea cea mai buna la cel mai convenabil pret, cu motorizare si optiuni care le consideri suficiente pentru tine. In esenta, un compromis. Si atunci cand faci compromisuri, e bine sa stii la ce te inhami, fie ca e vb. de 520d 525d sau 530d.

 

Preţul convenabil diferă ĂŽn funcţie de maşină, ĂŽn funcţie de motorizare, ĂŽn funcţie de opţiuni.

Convenabil este un termen destul de vag.

 

E bine cand stii exact ce vrei sa iti iei, dar de multe ori ocaziile fix pe ce vrei tu sunt rare si daca nu esti dispus sa astepti trebuie sa faci compromisuri (motorizare, optiuni, culoare si asa mai departe).

Poţi căuta cu răbdare o maşină care să se potrivească gusturilor şi necesităţilor tale, mai ales că nu cumperi o maşină pentru câteva luni.

 

 

Totul se reduce la feeling, ce iti inspira masina respectiva si daca in fiecare dimineata cand te urci in ea esti multumit cu alegerea facuta. Eu personal nu sunt adeptul unei singure masini care sa le faca pe toate, si de aia pot gandi putin mai open-minded. Sincer sa-ti spun daca as vrea o masina de alergat nu mi-as lua cu siguranta un E39, ar fi vorba de Impreza, Lancer Evo, M3 etc. pentru ca sunt construite pentru asta si iti ofera cu totul alte senzatii (si aici nu vb. din auzite). Si asta doar pt. ca masina aia ar avea un scop dedicat, sa mearga tare indiferent de confort, spatiu, consum.

 

Foarte adevărat, totul se reduce la feeling.

Ănsă, dacă apuci să conduci un E39 mai puternic decât 520d, ĂŽţi va părea rău de alegerea făcută.

 

E39 poate fi o maşină de alergat, există şi 535i şi 540i şi, mai ales, M5 E39.

Nu trebuie să ai Impreza pentru a avea nişte senzaţii plăcute la volan.

 

Iar M5 E39 poate fi foarte uşor catalogată ca o maşină care ĂŽmbină utilul cu plăcutul.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord in mare cu tot ce ai scris (cu cateva amendamente) si nu cred ca ne contrazicem in general. Ar fi multe de zis dar din nou, nu vreau sa lungesc discutia pt. ca ne-am indeparta de la subiect. Ai punctat bine niste lucruri care am omis sa le scriu si ai detaliat niste lucruri care le-am scris intr-un mod general.
Link to comment
Share on other sites

eh e o diferenta, irelevanta nu stiu, e relativa treaba. Cine e cu banii la limita, cum sunt multe cazuri...

Avand in vedere ca iti iei diesel in principal pentru consum si nu ca esti prieten cu pinguinii cred ca orice cost e relevant. ..

Din cate stiu e diferenta si la discurile de frana si placutze, si alte consumabile.

Link to comment
Share on other sites

eh e o diferenta, irelevanta nu stiu, e relativa treaba. Cine e cu banii la limita, cum sunt multe cazuri...

Avand in vedere ca iti iei diesel in principal pentru consum si nu ca esti prieten cu pinguinii cred ca orice cost e relevant. ..

Din cate stiu e diferenta si la discurile de frana si placutze, si alte consumabile.

 

 

Scuza-ma cine e cu banii la limita nu-si cumpara BMW< pentru ca fie ca e 520d fie ca e 525d, cand i se duc placutele de frana si discurile, si are si 15.000 km facut intre schimbul de consumabile, se ia de cap, cand face calculul...

 

Teoretic in 2-3 ani nu schimbi nimic la motor ca sa fie diferenta de intretinere intre L4 sau L6

 

Placutele de frana tot atata costa, injectoarele la 525d intr-adevar sunt mai scumpe ca la 520d.. dar injectoarele de 520d costa exact cat costa injectoarele de 530d..

 

Cand ai banii la limita, nu-ti iei masina, mergi cu tramvaiul ca masina iti va crea mai mult greutati decat bucurii, masina papa bani, nu este o investitie.

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos scris totul. Dar eu unul am 2 masini in cap : 520i facelift sau 525D facelift. 520d mi se pare submotorizat, prea putini cai pentru gabaritul lui. 520i cum spune Ciupanezul in ghidul cumparatorului:520i, recomandat pentru consum redus si costuri de intretinere reduse, performante medii. Plus ca are si 6 cilindrii:P . 525d l-as alege poate pentru consumul mai redus de carburant fata de 520i.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Diferentele nu par chiar asa de mari, nu ? Ei, senzatia si timpul de accelerare difera clar, insa daca asta cauti, care e problema cu un chip pe 520d ? Nu recomand neaparat, insa daca vrei si 520d poate sa aiba performante. Hai sa vedem cum ii sta cu un chip-tuning standard stage 1 de 165 CP (nu race care se duce mult mai sus insa la fel se duce si fiabilitatea mai ales daca ai multi km) :

 

520d : 1490kg | 165 CP >> 110.7 hp/tona

Hopa, deja se schimba datele probleme, incepi sa te apropii tare de raportul cp/tona al lui 530d. Ce inseamna asta ? In primul rand ca nu discuti cu 525d si in al 2-lea rand ca 530d nu iti da fum asa tare cum te-ai astepta. Ei, asta doar daca te indoiai ca 520d nu "poate".

 

 

dar daca pui un soft si pe 530d ? hopa :) ce pui pe 520 poti pune si pe 530

 

te contrazic si la consum daca merg normal si regulamentar cu 530 nu imi consuma peste 5% eu cred ca e un consum bunicel :lol:

 

in rest....foarte frumos facut topicul felicitari

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E excelent 5% cu siguranta, dar tu vad ca ai E60 care e mai usor si motorul imbunatatit si mai economic (din ce am citit, nu bag mana in foc). Sa recunosc, cand am condus eu E60 aveam cam 16% dar deh, era test-drive. La mers constant 120/h avea 5.5% consum instantaneu. Era un 525d, nu 530d insa, dar tot cam pe acolo e motorul doar ca e putin "gatuit".

 

Normal ca poti sa pui soft si pe 530d, dar nu asta era ideea, e vb. de ce poti face pe 520d, ce optiuni ai si care sunt avantajele/dezavantajele.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

Normal ca poti sa pui soft si pe 530d, dar nu asta era ideea, e vb. de ce poti face pe 520d, ce optiuni ai si care sunt avantajele/dezavantajele.

 

Ba tocmai asta e ideea, cea pe care vad ca tu chiar nu o intelegi.NU poti adunce intr-o discutie argumentata un plus care e acelasi la toate.Mod se poate pune pe toate.Deci e total irelevant in "520d vs 530d si de ce are sens 520d".

Cand vinzi o masina argumentezi "frate, stii... pe masina asta se poate face chip-tunning".PE TOATE SE POATE.

Link to comment
Share on other sites

va precizez ca eu sunt posesorul modelului care este in discutie.. 520d cu chip tuning si vreau sa spun ca sunt foarte multumit, trage bine zic eu (cu jantele de 15 ca cele pe 17 mai greutz ce-i drept) si consumul este foarte satisfacator

am si destule optiuni pe ea zic eu (navi mare, piele, telefon, trapa, xenon) deci un confort ok iar din punct de vedere al fiabilitatii jos palaria: masina are in prezent 287000, este in posesia mea de 155 000 si pot sa spun ca nu am avut nici o problema gen turbine, injectoare etc, chiar nici bujii macar sau brate, asta in conditiile in care am pus chip pe ea aproape de cum am achizitionat-o

Link to comment
Share on other sites

foarte slab, ce este prezentat aici, aici este un punct de vedere subiectiv, 525d-u si 520d-u exploatate identic, au consum identic... diferenta apare la impozite, iar cand vrei sa te deplasesezi mai alert... 520d-u e lesinat... chiar si 525d-u e lesinat.. asa ca nu vad plusuri la 520d..

 

foarte slab, ce este prezentat aici, aici este un punct de vedere subiectiv, 525d-u si 520d-u exploatate identic, au consum identic... diferenta apare la impozite, iar cand vrei sa te deplasesezi mai alert... 520d-u e lesinat... chiar si 525d-u e lesinat.. asa ca nu vad plusuri la 520d..

 

care-i smecheria la 520d daca-i pui cip ? tot 200 de euro e cipu si ptr 530d...

 

Singurul avantaj la 520d este impozitul anual.... credca asta este o consolare ptr soferu de 520d... cand vine vorba de consum... garantez.. ca daca trebuie sa se tina 520d-u dupa 525d sau 530d.. o sa aiba consum identic..

iar eu garantez ca nu are cum sa fie acelasi consum la toate 3.. sunt dispus unui test daca mai vine cineva cu un 525 sau 530 sa testam diferentele de consum :)

eu am facut drumuri destul de lungi (Londra, Barcelona etc) si pot spune ca am scos consum de 6,5 la un ritm de mers de 150km/h pe autostrada si masina cu 4 persoane si bagaje full

daca sunt posesori de 525 si 530 care scot acest consum rog sa ma contrazica si sa posteze

Link to comment
Share on other sites

grozdan, asa o fi, eu personal nu le-am avut pe toate deci din experienta nu pot vorbi de consum, insa mediile de pe spritmonitor.de nu prea au cum sa minta la fel cum nici specificatiile cartea tehnica nu prea sunt in acord cu ce spui tu. Ce am scris a fost din datele pe care am considerat ca poti sa te bazezi, nu din auzite si presupuneri, asta e maxim ce as fi putut sa fac.

 

Cu chiptuning-ul raman la ideea mea ca este oarecum irelevant ca pe toate motorizarile poti sa faci. Si asta pt. ca nu iei 520d-ul pentru demaraj, daca asta te intereseaza in special te orientezi spre o motorizare mai puternica din start (care o modifici cum vrei tu, daca vrei). Este doar o optiune in-extremis daca ai luat-o deja si vrei mai mult de la ea, sa stii ca se poate si cam la ce performante si riscuri te supui. Prespun ca ar merge facut un articol mult mai cuprinzator in care sa fie ilustrate toate optiunile, aici am vrut mai mult sa scriu despre 520d de care se vorbeste des de rau, insa oarecum se poate zice ca am neglijat ce pot face si celelalte motorizari.

 

Mult noroc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.