Jump to content

520d vs 530d si de ce are sens 520d


XSD

Recommended Posts

520d e39 mi se pare foarte silentios in interior. chiar daca motorul ala toarce, in interiorul masinii zgomot nu prea ajunge, eventual putine vibratii, doar e diesel.

eu am mers pe principiul ca daca voiam ceva sport imi luam M dar nu imi permit sa il intretin. 520d e39 pe langa faptul ca arata foarte bine are si tot ce imi trebuie ( navigatie, tempomat,scaune comfort incalzire, faruri xenon, senzori parcare.....) pentru a mi face drumul cat mai placut. nu am nevoie de masina sa ma bag in depasiri riscante pentru ca nu asta e stilul meu de mers ( mai gresesc si eu uneori si ma ia valul). singurul lucru care m-a deranjat la ea a fost asta vara prin Grecia unde sub soare ala de te topeai din piciorare, cu masina plina ( 4 persoane + bagaje) masina se simtea mai grea......sper sa ajung si anul viitor pe acolo sa vad cum se prezinta dupa micile modificari pe care le-a suferit. era clar ca si clima de acolo avea un efect major asupra masinii deoarece cand m-am apropiat de romania si aerul s-a schimbat masina a mers mult mai bine......

parca nici faptul ca aveam clima pornita sau oprita nu mai avea vre un efect asupra motorului, singurul efect fiind in interior si clar ca fara clima te sufocai

 

PS: romania - grecia si retur plus turul greciei plus 7 zile de mers in corfu, cine a fost stie cum e insula (dealul negru e mic copil)..... -> 3500 km, consum mediu 6,5l/100km

Edited by T0M
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

520d consuma intr-adevar mai putin ca un 530d, dar la un stil de mers mediu spre ponderat.....dca te apuci de omorat la ele, nu cred ca mai e o asa mare diferenta, nemaivorbind de senzatii....

 

520d e totusi un bmw seria 5 respectiv acelasi sitem de franare, aceeasi geometrie a suspensiilor, acelasi feeling cand intri in curba sau cand iei o gaura...te vede lumea in BMW seria 5 si nu in Golf sau Passat (care au tot un 4 cilindri 2.0d).....

 

Acum multi ani, un motor de 2.000 cmc era ceva ceva de vis si arhisuficient....acum s-au inmultit exponential masinile, cilindreea motoarelor acestora crescand deasemenea.....Insa, daca iti place sa mergi mai repede si suporti diferenta de consum (care nu e chiar as mare), mergi pe 530d....face toti banii...

Link to comment
Share on other sites

zgomotul motorului in 4 cilindri nu se poate compara cu cel al motoarelor in 6 cil

Pai eu din exprimarea asta eu asta inteleg. 525D, 530D sunt niste masini extrem de rare, sunt vazute numai la show-uri exclusiviste si numai cativa muritori de rand au acces la ele.

Asa ca idee am avut si eu diesel in 6 cilindri.. stiu ce si cum suna foarte bine, pe langa faptul ca am mers de cateva ori cu diverse e39 sau e60, fie ele 525D sau 530D...

 

Dar acum lasand putin polemica la o parte adevarul e ca SH gasesti mult mai multe cu motoare mari. La masini noi in schimb, de cativa ani bunisori motorizarile mari, fie ele diesel sau benzina constutie o parte din ce in ce mai mica a vanzarilor. ..

Anul asta asta de exemplu, in Germania la majoritatea marcilor, inclusiv la BMW, ~ 60% din vanzarea de automobile noi a fost cea mai mica motorizare oferita. Motorizari de peste 150 de cai au fost cam 20%..

Se pare ca numai in Romania, unde banii cresc in copaci, intretinerea, pretul asigurarilor, consumul nu e absolut nici o problema si merita orice suma de bani pentru o motorizare mai mare care pentru multi nu aduce mare lucru(poate unora nu le pasa de cat de repede pleaca de la semafor sau ca trebuie sa schimbe in a 4-a sa faca o depasire).

Lucrurile sunt foarte simple.. cine vrea un pic de performanta scoate banul, pe cine nu intereseaza aspectul asta isi i-a 520D sau altceva cu motor mai mic si de diferenta trimite copilul la masterat in Anglia.

Sa ajungi sa zici ca e o masina complet superioara sau mai stiu eu ce e o aberatie... din punctul de vedere al unuia care isi i-a motor mai mic 530 D e o porcarie ca e dublu la intretinere(revizii, reparatii, costul pieselor, cauciucuri obligatoriu mai mari si mai scumpe s.a.m.d) si consuma si mai mult, si in traficul din Bucuresti la fel sta la semafor ca un 520D sau pe Bucuresti Arad tot 8h face ...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu e 520D foarte perfomant. Intr-adevar..totul e relativ. Intodeauna va fi unul mai rapid sau mai smecher. Totusi 520D e chiar o masina OK si are cai mai multi decat multe alte masini care sunt pe strada. Si pe multi ii satisface. Iti zic eu ca dupa ce vii de pe un clio 1.4 sau un Aveo 1.2 , 520D zici ca e nava spatiala, si chiar e in comparatie cu ele...
Link to comment
Share on other sites

Deci dupa ce am citit primul post care este de nota 10!bravo initiatorului,am ajuns la concluzia ca pe forumul asta sunt o gramada de oameni dezinformati ca sa nu jignesc(desi as face o) care nu stiu sa aprecieze o informatie utila.mi e mila de voi sincer...oameni la care o masina se rezuma la intrebarea:"cat prinde" mi e rusine ca oamenii astia conduc BMW...daca nu are 250cp nu e masina... wtf vorbim aici?mergeti la plimbare!!! :)

 

inca o data bravo ai punctat bine si nu mi s a parut sa fii deloc subiectiv...

personal te astept cu noi subiecte interesante pe acest forum

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mai prietene cat la suta folosesti intreaga performanta a masinii in every day use? hai sa o lasam balta...prin simpla afirmatie:"Daca am bani de 530d," e clara situatia...nimeni nu combate 530d dar probabil ptr tine seria 5 s a scos doar cu motorizarea de 3.0L altceva e "varza"... ce dreaq vorbim aici?

esti ca si hondarii aia care si iau fireblade uri de 1000cmc ca alea de 600 s "fumate" "nu poate" ...

 

i mi cer scuze de offtopic si dupa ce l vede si userul de mai sus poate fi sters...

tu chiar nu intelegi nimic :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Frumos topic, felicitari autorului.

Intradevar exista suficiente argumente si pt. 520d.

530d e un vis frumos si greu de realizat si mai cere si buget pe masura. Bravo pentru cei ce au asa motor si-l pot intretine.

520d e un vis realizabil si accesibil. Bravo pentru cei ce au acest motor si folosesc banii care raman (diferenta fata de 530d, achizitie si intretinere) pentru alte scopuri.

Link to comment
Share on other sites

DTM - Si eu mi-am luat Fireblade-ul mare pt. ca ala de 600 nu are cuplu suficient, chiar daca pe hartie e f. rapid :) Aici intr-adevar se poate discuta serios de performanta si nu de costuri, rapoarte si "daca se merita", nu la bmw-uri diesel. Vis-a-vis alte asemenea comparatii, ma voi abtine pentru ca nu vreau sa incep alte discutii.

 

Ca tot am inceput cu motocicletele, eu va inteleg perfect pe voi cei carora nu le "ajunge" un 520d, apoi nu le ajunge 525 samd. este perfect natural pentru ca performanta masinii este un factor mai important din ecuatie in comparatie cu altii. Dau exemplul tatalui meu care nu e "cursar" si ii este suficienta o masina buna care sa-i ofere confort si siguranta in drumul lui de la A la B. In momentul ala conteaza banii care ii bagi in masina/combustibil in loc sa-i bagi in altceva. Revenind la treaba cu motocicletele dupa ce tragi serios de un miar nu prea mai sunt masini care sa te impresioneze sau sa-ti ofere cat de cat satisfactie. Si atunci ce poti face, nu mai conduci masini ? Iti iei doar de la M5 in sus (daca iti permiti) ? Eu unul am ales sa merg linistit, legal si fara excese (dese) astfel incat o plimbare cu masina este relaxanta si fara stress. Si nu o sa-mi fie deloc rusine ca-mi da "fum" un 530d la semafor in timp eu eu pornesc linistit in treaba mea.

 

Insist pe faptul ca sunt mai multe categorii de oameni iar fix cei care ar lua un 520d probabil nu sunt timpul de oameni care stau pe forum, au nevoie de o masina buna pentru familie de exemplu. Acum m-as astepta sa spuneti ca acei oameni nu sunt "adevarati" posesori de bmw. Come on. Nu cox-ul este totul oameni buni, si sa fiu sincer daca e sa o luam la modul general, si 530d e extrem de lenes fata de o masina cu adevarat rapida.

 

Sa rezumam, alegerea depinde de importanta urmatoarelor criterii pentru tine : confort, imagine, performanta, fiabilitate, costuri intretinere/reparatii, costuri rulare. Avand in vedere ca se compara acelasi model, importanta este pozitionarea in "top" a criteriilor performanta si costuri.

 

Daca performanta e sus si costurile jos, atunci ia 530d. Daca ambele sunt pe la mijloc atunci ia 525d. Daca costurile sunt sus si performanta jos, atunci 520d.

 

De discutat altceva mi se pare inutil.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

DiferenĂžele de preĂž sunt de fapt mici.

 

DacĂŁ-Ăži permiĂži cu adevĂŁrat un 520d, ĂŽĂži permiĂži Âşi un 530d.

 

Generalizezi aiurea!

 

diferenta intre 520d si 530 este de apro 8-9 mii de euro. Mai sunt pe lumea asta si persoane care prefera masinile de noi pt care diferenta nu se justifica si prefera 520d sau pur si simplu nu isi permit.

Link to comment
Share on other sites

XSD: cand am vrut sa schimb e39 525d cu un e46 318d din 2004, dupa ce l-am dat pe tata o tura cu e46-le.. se-a uitat de-a latu la mine... ca totusi... ce fac cu 318d.. dupa ce m-am obisnuit cu 525d.. nici tata nu e "cursar" da stie ce inseamna o masina mai puternica putin...fata de una la limita de jos
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@XSD, excelent topicul, bine alcatuit, frumos si sistematic prezentat, argumentat impecabil, impartial si corect. Ti-o spune unul care are studii de specialitate si care a vandut sute de masini in ultimii 2 ani si care are un BMW cu motor de 3000cmc si diesel si common-rail.

Interesant ar fi sa faci sau sa facem in comun un topic despre noua serie 5, denumita intern F10.

Motorul de 2000diesel cu o singura turbina are 184 de cai putere, putere similara cu M-uri din trecut care ni se pareau rachetute la momentul lor. Cu siguranta vor intra si motoarele biturbo, inclusiv pe motorul de 2000cmc. Atunci puterea o sa fie in jur de 220cp si sunt curios ce or sa spuna unii dintre "combatantii" tai.

Noul 520d este creditat cu 8,1sec de la 0 la 100km/h si are si reprize foarte bune. Nu mai vorbesc ca s-au eliminat complet vibratiile si dezavantajele fata de motoarele cu 6 cilindri. Bineinteles ca un straight six, ramane straight six dar devine o chestiune de moft si nu neaparat de necesitate.

 

In fine, ceea ce ai expus tu in topic s-ar sintetiza asa: "520d e suficient, asigura necesitatea si motoarele superioare sunt mai mult de moft decat un strict necesar?"

 

In rest, am citit comentarii absolut pertinente din partea unora care te-au contrazis dar am citit si posturi tampite din partea unor copii de bani gata care nu au produs nimic si doar au cheltuit in viata lor dar vin si pe aici si vorbesc de sutele de cai putere fara de care nu poti exista din punctul lor de vedere. Daca i-as trimite sa plateasca impozitul pentru o masina de 3000cmc, asigurarea RCA... nu le-ar mai ramane bani de-o cola.

Deasemenea, una e sa vorbesti de masini la mana a doua, alta e sa vorbesti de masini noi. Atunci s-ar vedea diferenta care uneori ajunge la 10.000euro intre o motorizare si alta.

Oricum, sa nu iti faci sange rau cand intalnesti ciumpalaci care nu inteleg ca poti compara si un Ferrari cu un Logan la anumite capitole ca tot din regnul masinilor face parte si una si alta.

 

Ceea ce uita unii aiuriti e ca indiferent de motorizare benficiezi de tot ceea ce inseamna o masina care are roundelul pe capota si tot un BMW ramane, una dintre cele mai bune masini din lume.

Link to comment
Share on other sites

am deja de 2 ani e39 530d manual, si NICIODATA nu mi-a consumat medie 8.5 sau cum spui tu....la mine media e de 6.7...si vorbesc de drumuri gen ploiesti-pitesti-lacul balea( deci transfagarasan)-fagaras-sarmizegetusa-tg jiu-ploiesti...deci vreo 1500 km....am mai facut ploiesti-iasi-turul manastirilor moldova-vatra dornei-p-ta neamt-ploiesti vreo 2500 km consum 6.4...si credema ca am pus plin pe plin , deci am verificat bordul...e adevarat ca nu am depasit 140km/h....iar in oras acum am 10.8...dar in perioada cu zapada crescuse undeva la 12.7...mentionez ca mers cuminte si linistit si schimb undeva la 1500, deci sunt calm...cand ma apuca ii dau dei sar capacele ,dar de obicei rar,oricum inca prinde 240 pe ceas...acuma real o fi 230 dar tot e de bine ptr ea...

 

in afara de impozit, restul nu importanta, deci nu mi-as lua 520d pe aceasta carosie grea, e prea mic....un prieten a avut 520i pe e60 si era putoarea lumii consuma 14-16 si trageai de el...cum trag eu de megane-ul meu incarcand sa ma misc mai repede prin trafic...degeaba...

Link to comment
Share on other sites

Excelenta comparatie, gindita si muncita - nota 10 cu felicitari.

 

Fiecare din noi are un punct de vedere si toti au dreptate. Deoarece exista multe puncte de vedere am sa-l spun si pe al meu referitor la 520d.

 

Avind citeva seria 3 (320d, 318d), nu m-am gindit niciodata sa cumpar seria 5, mai ales 520d, o astfel de masina mai under power. Acum 2 ani am vazut un E39 MPaket (2003 albastru metalizat) si mi-a placut instant, suspensii sport, piele, jante de M5 (dimensiuni diferite fata spate) etc...

Am mers cu ea si accelera ca un E46 318d. Am cumparat masina si am inceput sa o aranjez putin:

- i-am curatat tot ce se poate curata la un diesel ca sa-l revigorezi: intercooler, galerie de admisie, EGR, MAF

- schimbat toate filtrele, ulei subtire 0W30 Castrol,

Rezultate: o masina mare, foarte confortabila, consum mediu (Buc - Coasta de Azur dus si intors) pe 5000 Km cam 5,4 %, consum in Bucuresti 6,7% acum iarna (nu in bara la bara).

Ce-i lipseste - dieselul de 4 cil are o vibratie usoara din "nascare" care te face permanent sa-i simti turatia, dar pentru mine nu e obositoare ci este chiar ca un indicator al mersului motorului. Personal i-am schimbat suportii motorului crezind ca se imbunatateste ceva dar n-a fost mare lucru, i-am schimbat degeaba, (suportii sunt cu vacuum, la viteza mare vacuumul este aplicat suportilor si mai coboara putin motorul sa fie mai stabila).

Accelereaza binisor, nu te face de rusine dar este loc de mai bine, fuge fara probleme 206 - 210 Km/h (in Germania), poti sa o mentii la 150 -170 fara probleme sute de km ca nu oboseste deloc.

Daca vrei sa faci chiar economie la combustibil (sa ai si tu un avantaj la un motor mic si o masina mare) poi scoate la 82 - 90Km/h si mers uniform 4,0 %. In testele mele special pentru consum minim, vara cu motorul incalzit, cauciucuri umflate etc.. am obtinuit de la Ploiesti la Bucuresti si 3,8% dar m-am tiriit pe sosea, am profitat de orice sa obtin un consum mic.

Exemplarul asta cu suspenii coborite este extrem de stabil in curbe, poti sa mergi tare in curbe si este extrem de stabila, nu se apleaca deloc, zboara doar totul in masina datorita fortei centrifuge. Pe serpentinele de la Predeal spre Bucuresti in urcare totdeauna merg tare si din cite tin minte am depasit tot ce am intilnit.

Cum se simte la drum: sotia mea care nu este experta in masini mi-a spus masina asta este masina asta merge ca un tren, iti inspira incredere si siguranta.

 

Comparatie cu E60, 525d (2004, steptronic).

De curind am mers 2 saptamini cu un E60 525d, automata (steptronic), este altceva, pe cit e de mare accelereaza fata de 520d de nu-ti vine sa crezi. Nici o vibratie inautru, si motorul asta de 6 cilindri este perfect echilibrat si trage de rupe. Accelerezi fuge imediat, tot imi venea sa caut schimbatorul de viteze, dar te obisnuiesti repede cu 2 pedale. Totul e in plus fata de 520d, este si mai grea (fara combustibil are 1670 Kg fata de 1485 Kg la E39 520D). Cu plinul facut si 2 persoane are 1900 Kg). Este practic alta masina. Consumul insa in oras s-a dus la 10 -11%, in bara la bara a ajuns si la 13,5%, dar afara la mers uniform este cam 6,7%. Consumabilele toate sunt cu 30% mai scumpe. In baia de ulei intra 8,3 litri de ulei, la 520d 5,5 litri. A trebuit sa-i schimb uleiul si filtrul m-a dus la 670RON - la 520d parca este cam 450RON.

Simplist: dai un ban bun dar stai in fata.

 

Finalul pentru 520D - masina mare, confortabila cu performante bune fata de alte masini si cred ca la marimea ei este cea mai economica. Daca este intretinuta bine obtii chiar performante cu binisor peste medie. Am avut si E46 320d si 318d citiva ani, seria 5 este mult mai confortabila e ceva mai mare. Pina te obisnuiesti cu dimensiunile ia ceva timp si daca nu le ai cu manevratul prin parcari e util un PDC - eu n-am, m-am obisnuit cu ea in 6 luni fara sa o ating. Seria 3 este o masina foarte buna, excelenta, dar daca ai trecut la seria 5 nu-ti mai vine sa te intorci la seria 3. Este ca si cum ai vrea sa te muti din confortul unui apartement de 3 camere inapoi la 2 camere, nu-ti mai gasesti locul.

 

Eu am trecut de prima tinerete si nu-mi mai doresc sa fiu primul la demaraj dar confort si viteza (cind e cazul) nu renunt.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.