Jump to content

esapament enervant


sarpe74

Recommended Posts

...si totusi de ce dracu' imi trepideaza esapamentul la relanty?! e super enervant, baga trepidatii si in caroserie si face si un zgomot de zici ca am vreo dacie din '80 care are toba legata cu sarme. Face chestia asta doar pana la 900 RPM.

Am observat ca si cand schimb viteza de ex. 1-2 / 2-3 se aude un clinchet metalic ciudat exact in momentul in care intra in cuplu ambreiajul.

Nu-mi baga gaze in masina dar zgomotul si dardaiala aia e super enervanta. La semafor stau cu piciorul pe pedala s-o tin la 900 de ture ca sa nu mai faca.

(este vorba de un 320d - e46)

 

 

Am fost la mai multe sevice-uri si toti mecanicii au venit cu cate o varianta:

1. vreun tampon de motor care a cedat

2. racordul flexibil

3. nu-stiu-ce bucsa/tampon pe baza de presiune de ulei si arcuri care centreaza esapamentul (imediat dupa ce iese din evacuare) care cica ar fi dus (mi l-a si aratat omu')

4. pur si simplu motorina romaneasca care nu tine relanty-ul unde ar trebui (cu toate ca am bagat si de import de la OMV)

5. pur si simplu esapamentul e descentrat

 

 

voi ce parere aveti, i s-a mai intamlat cuiva?

Link to comment
Share on other sites

...si totusi de ce dracu' imi trepideaza esapamentul la relanty?! e super enervant, baga trepidatii si in caroserie si face si un zgomot de zici ca am vreo dacie din '80 care are toba legata cu sarme. Face chestia asta doar pana la 900 RPM.

Am observat ca si cand schimb viteza de ex. 1-2 / 2-3 se aude un clinchet metalic ciudat exact in momentul in care intra in cuplu ambreiajul.

Nu-mi baga gaze in masina dar zgomotul si dardaiala aia e super enervanta. La semafor stau cu piciorul pe pedala s-o tin la 900 de ture ca sa nu mai faca.

(este vorba de un 320d - e46)

Am fost la mai multe sevice-uri si toti mecanicii au venit cu cate o varianta:

1. vreun tampon de motor care a cedat

2. racordul flexibil

3. nu-stiu-ce bucsa/tampon pe baza de presiune de ulei si arcuri care centreaza esapamentul (imediat dupa ce iese din evacuare) care cica ar fi dus (mi l-a si aratat omu')

4. pur si simplu motorina romaneasca care nu tine relanty-ul unde ar trebui (cu toate ca am bagat si de import de la OMV)

5. pur si simplu esapamentul e descentrat

voi ce parere aveti, i s-a mai intamlat cuiva?

88705[/snapback]

Ai schimbat cumva racordul flexibil?

Edited by GuestX
Link to comment
Share on other sites

...si totusi de ce dracu' imi trepideaza esapamentul la relanty?! e super enervant, baga trepidatii si in caroserie si face si un zgomot de zici ca am vreo dacie din '80 care are toba legata cu sarme. Face chestia asta doar pana la 900 RPM.

Am observat ca si cand schimb viteza de ex. 1-2 / 2-3 se aude un clinchet metalic ciudat exact in momentul in care intra in cuplu ambreiajul.

Nu-mi baga gaze in masina dar zgomotul si dardaiala aia e super enervanta. La semafor stau cu piciorul pe pedala s-o tin la 900 de ture ca sa nu mai faca.

(este vorba de un 320d - e46)

Am fost la mai multe sevice-uri si toti mecanicii au venit cu cate o varianta:

1. vreun tampon de motor care a cedat

2. racordul flexibil

3. nu-stiu-ce bucsa/tampon pe baza de presiune de ulei si arcuri care centreaza esapamentul (imediat dupa ce iese din evacuare) care cica ar fi dus (mi l-a si aratat omu')

4. pur si simplu motorina romaneasca care nu tine relanty-ul unde ar trebui (cu toate ca am bagat si de import de la OMV)

5. pur si simplu esapamentul e descentrat

voi ce parere aveti, i s-a mai intamlat cuiva?

88705[/snapback]

 

am intalnit la modelul e46 sa se rupa racordul flexibil de la toba cel care face legatura intre catalizator si toba,ala se rupe si se aude ca o toba care are sitele rupte,acum nu stiu daca si la tine este acelasi lucru

Link to comment
Share on other sites

sau poate atinge portiunea de toba de dupa catalizator in podeaua masinii...sau nu e fixata cu cleme de cauciuc ci poate cu sarma...asa facea si la vechiul bmw al meu....am prins toba cu sarma ca s-au rupt prinzatoarele din fabrica ...si trepida
Link to comment
Share on other sites

sau poate atinge portiunea de toba de dupa catalizator in podeaua masinii...sau nu e fixata cu cleme de cauciuc ci poate cu sarma...asa facea si la vechiul bmw al meu....am prins toba cu sarma ca s-au rupt prinzatoarele din fabrica ...si trepida

88906[/snapback]

 

esapamentul meu nu e prins cu sarma in nici un loc si sigur nu bate in caroserie... doar ca zornaie si daca ma uit la finalul tobei (unde iese de sub bara spate) trepideaza vizibil 1 cm stanga-dreapta. Daca ma sprijn usor cu piciorul pe el nu mai face zgomotul ala dar se simte in talpa cum trepideaza.

Link to comment
Share on other sites

esapamentul meu nu e prins cu sarma in nici un loc si sigur nu bate in caroserie... doar ca zornaie si daca ma uit la finalul tobei (unde iese de sub bara spate) trepideaza vizibil 1 cm stanga-dreapta. Daca ma sprijn usor cu piciorul pe el nu mai face zgomotul ala dar se simte in talpa cum trepideaza.

88909[/snapback]

 

daca misti de toba de la spate nu se aude nimic in fata ,vezi ca daca se balangane prea tare este rupt racordul .

Link to comment
Share on other sites

Verifica daca capatul tevii de esapament e fix sau are un joc (cit de mic). Daca are, e posibil ca sistemul de prindere al respectivei tevi, care se afla sub puntea spate, sa fie rupt si sa cauzeze vibratiile. Miine am programare la reprezentanta tocmai pentru asa ceva :blink:
Link to comment
Share on other sites

la fel mi-a facut si mie. cu 4 suruburi o rezolvi.pe mine m-au pus sa schimb toata toba de la cap la cap.unii spuneau ca sitele altii ca de la motorina si tot asa.problema e chiar intre scaunele din fata.cred ca-i zice racord,nu prea ma pricep.daca ti apasata toba finala mai trepideaza? la mine nu mai facea
Link to comment
Share on other sites

am fost la unii care se ocupa de esapamente si nu au gasit nimic stricat sau fisurat si nici un tampon belit sau uzat... s-au uitat si la racordul flexibil si au zis ca nu merita sa-l schimbe pt. ca cel de pe masina este foarte bun in opinia lor. mi-au zis ca e posibil sa fie tamponul hidraulic drept - care sustine motorul... oricum e ceva foarte ciudat, chiar nimeni nu stie de ce baga vibratiile astea enervante si am fost prin 4 service-uri pina acum sa cer parerile specialistilor in esapamente...
Link to comment
Share on other sites

Verifica daca capatul tevii de esapament e fix sau are un joc (cit de mic). Daca are, e posibil ca sistemul de prindere al respectivei tevi, care se afla sub puntea spate, sa fie rupt si sa cauzeze vibratiile. Miine am programare la reprezentanta tocmai pentru asa ceva :blink:

90291[/snapback]

Ai rezolvat-o? Daca ai remediat problema cu esapamentul, te rog sa-mi zici si mie cum s-a rezolvat...

La mine trepideaza capatul tevii si face un zgomot ca de site sparte numai la relanty si numai atunci cand e cald motorul. Daca apas cu piciorul nu mai face zgomotul ala dar de trepidat tot trepideaza, simt in talpa, dar oricum mai putin...

La rece nu face deloc. Adica atunci cind o pornesc dimineata sau daca sta in jur de 30 min/1 ora cu motorul oprit.

Link to comment
Share on other sites

am avut aceeasi problema.. la mine insa toba finala fusese data jos si apoi sudata stramb.. si din cauza vibratiilor se fisurase f putin.. au desfacut sudura dintre finala si detenta, au sudat fisura apoi au pus tobele ca lumea pe masina si s-a rezolvat.. nu stiu daca asta e si la tine dar merita sa te uiti.. eu am facut operatiunea asta la filater si m-a costat in jur de 800-1mil parca.. numai bine
Link to comment
Share on other sites

Cu motorul pornit si cu o manusa de azbest intra intr-o rampa si tine de sistemul de evacuare pe la punctele unde ai tampoane de sustinere...incepi treaba asta dinspre toba mare spre motor...s-ar putea sa ai surprize...placute, sper eu :blink: adica sa desoperi tu insuti problema trepidatiei :)

Succes :)

Link to comment
Share on other sites

eu am fost cu e30 meu si i-am schimbat garnituri: baie ulei, capac motor , baie ulei cutie viteze si garniturile de la iesirile planetarelor din diferential. si senzoru de presiune. asta n-are treaba cu topicu de aici dar ideea e ca au umblat aia la delcou si a doua zi am fost iar la ei sa mi-l regleze. nu stiu daca innaite sau dupa reglaj da exact aceeasi problema am si eu , nu are legatura una cu alta e posibil ca aia sa i-mi fi belit ceva la esapament. ideea e ca se si aude ca o teava sparta. am citit raspunsurile si am sa-mi arunc si eu un ochi sub masina. :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

imi cer scuze pentru raspunsul destul de tirziu dat la topic.

 

Asadar, am mers in ziua respectiva pentru programarea la reprezentanta, dar am mers cam degeaba, mi-au ridicat masina pe elevator, au fost decenti sa ma cheme in atelier ca sa imi arate unde e problema, insa nu aveau piesa defecta pe stoc. Bineinteles m-au taxat pentru deranjul lor si m-au trimis la un alt atelier (pentru clujeni: pe fabricii 59, se ocupa numai cu esapamente, si sunt de treaba).

 

Problema la mine era la piesa care prinde partea din spate a tevii de esapament si care amortizeaza in acelas timp vibratiile acesteia. E o piesa metalica imbracata in cauciuc.

 

Pentru ca nici la atelierul respectiv nu aveau asa ceva (mi-au zis ca nu aduc piese asa de noi) mi-au pus una echivalenta, dar "model mai vechi". M-a costat 30ron toata operatiunea.

 

Dupa 2 saptamini insa am ajuns tot la ei, piesa se uzase putin si avea joc, din nou auzeam cum se lovea teava de esapament atunci cind porneam si opream masina. Mi-au mai pus ceva garnitura acolo si de atunci pot spune ca e ok, desi am un sentiment ca in timp se uzeaza mult mai repede decit s-ar una originala. Cind va veni momentul sa o schimb voi face comanda la piesa originala si voi merge la ei sa mi-o monteze (tot acolo am schimbat si racordul flexibil).

Am uitat sa precizez, la a doua interventie nu m-au taxat cu nimic, am ramas mirat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.