Jump to content

e 36 - 1993 praff


radu_gipy

Recommended Posts

Va salut, am si eu o mashinuta bmw 316i din 1993 si am de la un timp incoace niste probleme de imi vine sa o duc pe camp si sa i dau foc. Are probleme asa de mari incat efectiv nu mai merge. am intrebat o gramada de cunscatori de bmw din oras, mecanici, comercianti, posesori si nimeni nu m-a putut ajuta. Totul a inceput cica cu debitmetru. L-am schimbat. o mers bine vreo luna de zile dupa care a revenit la normal - simtome: nu se mai accelereaza masina cu acceleratia apasata pana in capat - turatia sta putin peste 0 si tinde sa moara motorul dupa care brusc isi da drumu se tureaza pana in 2500 - 3000 de ture dupa care iara nu se mai accelereaza deloc.. Offf.. Asa. Da rateuri pe filtru de aer incontinu. Am filtru sport montat pentru ca cu cel original nu se misca masina de pe loc cu acceleatia pana in capat moare motoru iar cu cel sport ma pot tarai pana la servici si inapoi. Si si cu cel original da rateuri. Benzina nu stiu ce sa zic. Am alimentat din MOL vreo 3 luni dupa care am trecut la OMV... iar acum la Rompetrol. Asa... la relantiv turumetru e in lumea lui fluctueaza constant intre 0 si 1500 ture. la plecarea de pe loc mo depasit si o batranica de pe trotuar. abia plec cu ea. greuuu greuuu.. cu acceleratia pana la podea turata undeva pe la 200-300 de ture.

La viteza mare la 80-90 km la ora stau cu accelatia calcata la maxim.. si efectiv scade turatia... de la 5000 la 4000 si ulterior la 3000 si ma franeaza... nu se accelereaza deloc.. isi mai da drumu si se accelereaza dupa care iara moare.

Un prieten de-al meu foooarteee bun mecanic si cunoscator in bmw mo ajutat cu niste sfaturi si niste reglaje dar masina nu o acceptat. merge din ce in ce mai rau. Abia o scot din parcare. Abia plec de la stop. Daca reusesc sa prind ca prin miracol 40 de km la ora prin oras ca vreun vitezoman inrait prinde drum liber si ma tin dupa el si ajungem amandoi la 40 la ora prin oras k mai mult nu se poate ca asa se circula la noi in oras cu vit max 30 km la ora indiferent de drum de agomeratie, trebuie sa franez sau ceva si iara nu se mai acceereaza si merg cu 20 -30 la ora cu acceleratia la maxim turata in 2000 de ture. Si ma tarai asa dintrun capat in altu a orasului...:) Noroc cu DNu ca macar acolo pot so mai accelerez fara sa franez pana la 80 - 90 la ora da nu e nevoie sa franez k franeaza masina singura. nu se mai accelereaza.. cum am spus mai sus.

Am auzit tot felu de variante. debitmetru (am schimbat 3 dintre care 2 au fost reglate) fise buji (nu stiu) acceleratia electronica(o mufa care cica ar face figuri), gauri in furtunul care iasa din debitmetru, ceva supapa de admisie, benzina, pompa de benzina, .. credetina ca nu mai stiu ce sa i fac.. sunt cu moralul la pamant. la tester totul e perfect.. nu conteaza ca nu o mai misc din service. a mai patit cineva ceva de genu? asa de rau incat sa nu mai poata sa scoata masina din parcare? :lol: daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi...:) Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

incearca sa te duci la reprezentanta, dar totusi pe tester dc. este ceva electronic trebuie sa iti dea ceva eroare, poate sa fie si debitmetru de aer care trebuie calibrat dupa motor, sau pompa de benzina sa nu bage la parametri normali, verifica bujiile si fisele , furtunele sa nu fie sparte/crapate , poate este sarita de la punct dar nu cred ca ar mai porni ... , vezi catalizator dc. nu este infundat sau sonda lamba , este imposibil sa nu ii dai de cap, numai ca trebuie mult timp/cash si rabdare si bineinteles un mecanic priceput si care sa iti acorde atentie.
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca n-ai cum sa stai linistit dar... Stai linistit :). Nu e absolut nimic grav. sunt 99% sigur ca-ti trage aer fals.

 

Vezi ca in spatele debitmetrului ai un cot de cauciuc in care se infige debitmetrul si se strange cu un colier.... Verifica cotul acela de cauciuc sa nu fie spart. La mine la 325 in cotul ala mai vin niste furtune vezi poate sunt si la tine... Vezi sa fie puse toate la locul lor. Debitmetrul nu se calibreaza la motorul tau. Ori e bun ori nu e bun. Poti scoate mufa de la debitmetru sa vezi daca se simte o diferenta. Eu am mers 2 ani fara debitmetru iar acum cand mi-am pus observ ca merge doar foarte putin mai rotund in rest nici o schimbare...

 

Cand ai pus filtrul sport ce ai facut cu furtunele alea ce intrau in carcasa de la filtrul de aer ?

 

Eu zic sa pui filtrul normal inapoi si sa verifici peste tot pe unde poate trage aer fals...

Daca nu o rezolvi asa incearca sa vezi daca ai bujii umede sau. Curatza clapeta de acceleratie. Vezi cum functioneaza cablul de acceleratie... Poate s-a uzat si nu mai culiseaza in interiorul lui cum trebuie si ramane blocat...

Ce ai tu nu e problema grava doar ca ai dat de tufe de mecanici...

Eu zic ca trage aer fals 99%...

99% cotul debitmetrului e spart.

pot spune ca as pune pariu ca e spart sau crapat...

Daca e spart ii tragi niste scoch pe el si s-a rezolvat...

Bafta si tine-ne la curent.... :lol: Sunt curios sa vad daca m-am inselat :)

 

Nu cred ca mecanica e un lucru atat de greu cum incearca mecanicii sa ne convinga... In general mecanicii habar n-au de meseria lor...

Edited by Rin_Tin_Tin
Link to comment
Share on other sites

Vezi sa nu ai evacuarea infundata. Se mai gasesc "prieteni" care sa faca glume proaste. Filtrul de benzina schimba-l, verifica presiunea in rampa de injectoare in prima faza.
Link to comment
Share on other sites

daca era evacuarea infundata nu se accelera brusc la 3000 de ture...

Ori tragea prost ori se oprea de tot.

 

Vezi sa nu ai evacuarea infundata. Se mai gasesc "prieteni" care sa faca glume proaste.

 

Glumele astea unde le-ai vazut ? In "Pistruiatu' " ?

Edited by Rin_Tin_Tin
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule evacuarea poate sa se infunde si daca cresc muschi sau ciuperci in ea dar nu se discuta asta...

Eu ziceam ca nu cred ca e infundata evacuarea pt ca altfel nu se accelera brusc in 3000.... Eu am avut catalizatorul infundat deci stiu cum se manifesta. Tu ai citit pe undeva si aia bagat la cap... Asta e diferenta dintre noi... Probabil ca mai ai de asteptat vreo 10 ani pana ti se infunda tie catalizatorul la E39...

 

Dar admit ca si tu poti sa ai dreptate... ( sincer ma indoiesc dar din politetze zic asta... )

Edited by Rin_Tin_Tin
Link to comment
Share on other sites

ce tip de motor ai m40 sau m43

din simptomele descrise motorul tau nu merge aproape de loc, sonda lambda defecta nu afecteaza in asa hal functionarea motorului, e posibil sa traga aer fals dar rau de tot, in acest caz dc scoti mufa de la debitmetru (si debitmetrul e functional) ar trebui sa se imbunatateasca functionarea motorului, bujiile musai verificate restul sist de apr depinde de tipul de motor.

alta posibila cauza este senzorul de rotatie de pe arborele cotit este o piesa vitala pt comanda corespunzatoare a injectiei si aprinderii deci ar trebui schimbat de proba.

 

mai multe se pot spune dar depinde de tipul de motor.

Link to comment
Share on other sites

exact asa face si a mea :))) tot 316 din 93

rezolvarea ii sonda lambda

 

uite aici de unde poti sa cumperi sa nu dai 5 mil in RO

 

http://www.worldcarparts.co.uk/tabid/144/C...41/Default.aspx

Ai cumparat tu sonda de acolo?

 

 

Au preturi foarte bune din ce vad,curios cat o fi transportul.

 

Poate ne poate spune cel ce a cumparat de acolo.

 

LE:

 

http://i47.tinypic.com/15medqw.jpg

Edited by wii
Link to comment
Share on other sites

Rateuri in admisie de obicei sunt cauzate de un amestec prea sarac parca. Cauze poate fie mai multe, de la aer fals, sau presiune de benzina in rampa prea jos (a fost verificat supapa de presiune la retur de benzina?), sonda lambda stricata, pompa de benzina care nu mai prea merge..

Poate sa fie si debitmetru, dar nu cred, ca prin sonda lambda ar trebui sa se corecteaza debit de benzina si masina merge la sarcina constante cat de cat ok.

 

ceva teste:

Ai verificat daca undeva trage aer fals? Sti cum sa verifica asa ceva?

Ai verificat daca vine benzina ca lumea pe retur dupa supapa de presiune? Daca nu, pompa nu face presiune destul.

Daca vine benzina la retur, ai verificat daca motor merge mai bine cand blochezi furtunas de retur (cu mana, de ceva seunde, atat!)?

Ai incercat sa mergi cu sonda lambda deconectat?

Link to comment
Share on other sites

exact asa face si a mea :))) tot 316 din 93

rezolvarea ii sonda lambda

 

uite aici de unde poti sa cumperi sa nu dai 5 mil in RO

 

http://www.worldcarparts.co.uk/tabid/144/C...41/Default.aspx

Ai cumparat tu sonda de acolo?

 

 

Au preturi foarte bune din ce vad,curios cat o fi transportul.

 

Poate ne poate spune cel ce a cumparat de acolo.

 

LE:

 

http://i47.tinypic.com/15medqw.jpg

 

Am aflat si eu tot de la ei.

 

Hi

 

UPS shipping cost to Romania is £21

 

Regards

 

Cat e o sonda din asta la noi?

Merita sau nu?

Link to comment
Share on other sites

Glumele astea unde le-ai vazut ? In "Pistruiatu' " ?

Am fost patit. De la Slatina pana la Calarasi am venit la sufa. Mi-a bagat o carpa pe toba si la fel nu tragea si nu se accelera.

O alta cauza poate fi de la distributie. Vezi sa nu fie sarita de la punct.

Edited by bdani
Link to comment
Share on other sites

mai bine vezi catalizatorul sa nu fie infundat. da-l jos si vezi cum merge masina. daca este de acolo poti lua unul universal de la autokarma

costa vreo 800 lei.

masina cu aceleasi simtome a "reparat" fratele meu gurindu-i catalizatorul cu o ranga astfel incat sa "curga " gazele spre iesire.

incercarea nu costa. spor la treaba

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma, daca spargi catalizatorul, se intampla ceva rau, sau e doar un mit?

 

 

nu se intampla nimic , numai ca gazele de evacuare vor iesi asa cum sunt in camera de ardere, fara ca acel carbune activ din catalizator sa le reduca la stadiul de noxe mai putin poluante. atata tot. in fond se va face o evacuare mai buna a gazelor de ardere in detrimentul poluarii atmosferice.

si binenteles, nu mai treci testul itp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.