Jump to content

Mi s-a rupt o bujie in blocul motor!e de rau?


Guest BbMmWw

Recommended Posts

Mersi, Paul, m-am linistit.

 

Attention

The threads on all BERU glow plugs are nickel-plated. In this way seizing of the glow plug is reliably prevented. Thus, under no circumstances oil or grease the thread!

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

paul - nu ti-au trecut cu siguranta tie prin mana atatea bujii incandescente cate mi-au trecut mie.

daca stii care este "acoperire metalica rezistenta la temperatura" lamureste-ne si pe noi.

nu mai cauta pe net ca n-ai ce sa ne lamuresti.

ca ne-ai lamurit si cu "vasilina cuprata"....

 

cand o sa fii competent pe pb tehnice practice, prin care ai trecut tu personal si le-ai si rezolvat cu succes, atunci sa "imi rezerv dreptul de a le sterge"...daca nu stii inca google nu-i tot aia cu atelierul+ practica.

 

ihearto - orice surub de otel care se infileteaza in chiulasa, la o marca de bun simt, are macar o acoperire galvanica. cu toate astea toate forumurile auto sunt destul de populate cu intrebari despre scoaterea unor bucati de suruburi din gaurile in care au fost infiletate in chiulase. oare de ce ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai la mine, la o masina de peste 8 ani, au iesit nesperat de usor. Citisem pe forum ca ar trebui service, mester priceput, etc, dar am constatat ca mai greu e sa ajungi la ele. Plus ca trebuie sa ai rabdare, nu sa tragi aiurea de ele, mai ales ca la fiecare, la un moment dat, la desfacere, am avut senzatia ca se invart in gol.
Link to comment
Share on other sites

La scoaterea bujiilor coteaza scula si putina pricepere. Cred ca de multe ori se strica capul bujiei sau se rupe din cauza asezarii incorecte pe capul bujiei a cheii si la inclinarea cheii, in loc s-o tii perpendicular pe bujie. Evident si strangerea ciobaneste are meritul ei. Ajuta mult ca acea cheie sa aiba bratul de care trageti lung, sa aveti cuplu mare. Asa puteti trage usor, fara a aplica socuri. Eu am pus un degripant pe bujie si motorul cald. Pana acum nu am avut surprize si nu doresc nimanui sa i se intample.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La magazinele auto se gaseste PASTA PT. MONTAJ. Scrie pe eticheta ca se foloseste pt. carcase rulmenti, bujii. Ca o fi buna sau nu, nu stiu. Insa am folosit de multe ori. Contine teflon si MOS2 (nustiu ce-i ala) dar mi-am adus aminte cand a pomenit brownshark.

Cand mi-am schimbat bujiile pe 525-ul meu, eu le-am dat cu un strat fin. Ca a fost bine sau nu, ramane de vazut cand proprietarul actual isi va schimba si el bujiile.

Link to comment
Share on other sites

Pai la mine, la o masina de peste 8 ani, au iesit nesperat de usor. Citisem pe forum ca ar trebui service, mester priceput, etc, dar am constatat ca mai greu e sa ajungi la ele. Plus ca trebuie sa ai rabdare, nu sa tragi aiurea de ele, mai ales ca la fiecare, la un moment dat, la desfacere, am avut senzatia ca se invart in gol.

 

asta inseamna ca cine le-a montat le-a strans cu bun simt, poate a si folosit vreo unsoare cu MoS. norocul tau.

daca lucrezi cu rabdare, citesti inainte ce si cum au facut altii in aceeasi situatie si nu faci economie la scule, mester priceput sigur esti si tu pt masina ta, mai ales ca un proprietar sigur lucreaza mai cu mila/atentie / grija la masina lui.

eu in '91 am astepta 6 luni sa ma poata trimite un prieten impreuna cu un mecanic de-al sau la palazzo di sona , cand s-a dus pt instructajul anual. sa stii sa faci distributia si punerea la punct cum zice cartea in vremurile alea la 524 nu prea era de colt de bloc.

 

La scoaterea bujiilor coteaza scula si putina pricepere. Cred ca de multe ori se strica capul bujiei sau se rupe din cauza asezarii incorecte pe capul bujiei a cheii si la inclinarea cheii, in loc s-o tii perpendicular pe bujie. Evident si strangerea ciobaneste are meritul ei. Ajuta mult ca acea cheie sa aiba bratul de care trageti lung, sa aveti cuplu mare. Asa puteti trage usor, fara a aplica socuri. Eu am pus un degripant pe bujie si motorul cald. Pana acum nu am avut surprize si nu doresc nimanui sa i se intample.

 

e f corect ce scrii tu, metoda cu chiulasa calda si degripant e f buna. beleaua e ca daca s-a facut economie si s-au pus bujii ieftine, la cald, risti sa se reteze corpul bujiei de la fundul filetului daca n-a fost cutitul / discul ascutit cum trb.

 

la chestia cu bratul lung pt cheie nu-s de acord, la bujii incandescente, bratul ala de 20 cm de la trusa de 1/4 e suficient, daca nu merge cu el e cazul de degripant, incalzire. cu un brat prea lung risti sa depasesti momentul de forfecare si sa nu ai control, face pac...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Eu am dat galeria la un E39 525d s-o lipesc. M-am chinuit ca a fost prima oara dar nu cred ca-ti ia mai mult de 1-1,5ore. Cred ca blocul motor se raceste mult mai greu. Bagi degripant si pana dai admisia jos e numai bine. Asta vara, acum n-as demonta nici scrumiera din bord.
Link to comment
Share on other sites

Acoperirea metalica initiala este eficienta pana la prima demontare. Daca au fost demontate bujiile, la remontarea trebuie unse neaparat cu vaselina antiblocaj speciala sau cu vaselina cuprata. In nicun caz cu ulei sau cu vaselina normala, deoarece acestea se carbonizeaza si blocheaza bujia.

 

paul - nu ti-au trecut cu siguranta tie prin mana atatea bujii incandescente cate mi-au trecut mie.

Tot ce se poate. Poate ca ai desfacut mai multe bujii chiar si decat cel care a proiectat respectivul motor. Asta nu te face insa capabil ca la randul tau se proiectezi un motor similar...

 

Cum ziceam, mai multa modestie nu strica niciodata. Si nu e niciun capat de tara sa recunosti cand spui aiureli.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acoperirea metalica initiala este eficienta pana la prima demontare. Daca au fost demontate bujiile, la remontarea trebuie unse neaparat cu vaselina antiblocaj speciala sau cu vaselina cuprata. In nicun caz cu ulei sau cu vaselina normala, deoarece acestea se carbonizeaza si blocheaza bujia.

 

paul - nu ti-au trecut cu siguranta tie prin mana atatea bujii incandescente cate mi-au trecut mie.

Tot ce se poate. Poate ca ai desfacut mai multe bujii chiar si decat cel care a proiectat respectivul motor. Asta nu te face insa capabil ca la randul tau se proiectezi un motor similar...

 

Cum ziceam, mai multa modestie nu strica niciodata. Si nu e niciun capat de tara sa recunosti cand spui aiureli.

 

persisti sa rastalmacesti ce am scris eu.

n-am scris sa dea nimeni cu "ulei sau vasilina normala".

iar unsoarea cuprata are alte intrebuintari, chiar nu-i indicata la bujiile incandescente pt ca se taseaza particulele de Cu la cald in santurile filetului, daca are si ceva rugozitate la temp aia se face in timp un fel de "sudura" ca montajul placutelor de carburi metalice pe scule.

 

avand in vedere ca in cazul de fata asta iti vine ca o manusa "Cum ziceam, mai multa modestie nu strica niciodata. Si nu e niciun capat de tara sa recunosti cand spui aiureli." nu pot decat sa fiu de acord cu ceeace ai scris.

Link to comment
Share on other sites

persisti sa rastalmacesti ce am scris eu.

n-am scris sa dea nimeni cu "ulei sau vasilina normala".

iar unsoarea cuprata are alte intrebuintari, chiar nu-i indicata la bujiile incandescente pt ca se taseaza particulele de Cu la cald in santurile filetului, daca are si ceva rugozitate la temp aia se face in timp un fel de "sudura" ca montajul placutelor de carburi metalice pe scule.

 

avand in vedere ca in cazul de fata asta iti vine ca o manusa "Cum ziceam, mai multa modestie nu strica niciodata. Si nu e niciun capat de tara sa recunosti cand spui aiureli." nu pot decat sa fiu de acord cu ceeace ai scris.

Edited by paul
Nu mai citati inutil posturile anterioare! Asta face topicul mai greu de urmarit.
Link to comment
Share on other sites

fa-ti timp sa le desfaci si sa dai bine pe filetul lor care intra in chiulasa cu unsoare grafitata (nu cu cupru).
n-am scris sa dea nimeni cu "ulei sau vasilina normala".

Vad ca uiti tare repede :twoup:. Ai spus exact invers de cum este corect. Ai spus chiar mai rau, sa dea cu vaselina grafitata.

 

 

PS: Corect se spune vaselina, nu vasilina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tu cred ca ai o pb de perceptie / intelegere.

ti-am scris clar, de nenumarate ori, pe forum ca degeaba incerci sa ma provoci prin jigniri sa-ti raspund coborandu-ma ala acelasi nivel. " Asta nu te face insa capabil ca la randul tau se proiectezi un motor similar..."

daca tu crezi ca , in ziua de azi o singura persoana proiecteaza un motor....e inutil sa mai consumi curentul pornind PC-ul....poti sa te joci la "butoane" se aud la fel si daca nu-i pornit.

 

avand in vedere ca asta iti vine ca o manusa " Cum ziceam, mai multa modestie nu strica niciodata. Si nu e niciun capat de tara sa recunosti cand spui aiureli. " aici nu pot decat sa fiu de acord cu tine.

 

post-5642-1291587270_thumb.jpg

 

poate incerci sa intelegi...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deja nu mai esti coerent. Te repeti ca un patefon stricat, fara sa spui nimic.

 

PS : Daca ai ceva de zis, spune fara sa mai dai quote la tot carnatul de posturi anterioare. Este enervant si face ca topicul sa fie mai greu de urmarit.

 

Vad ca intre timp ti-ai editat postul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vezi bine cum merge forum-ul, asa cum ti-a iesit si tie un post dublu, tot asa mi-a afisat si mie aiurea.

 

on topic, cred ca nici nu realizezi care e diferenta intre unsoarea grafitata si normala.

 

iar asta "ulei sau vasilina normala" e chiar copy/paste de la ce ai scris tu inainte sa-ti rectifici greseala. eu am folosit doar termenul "unsoare'...vezi replica, mai sus cateva posturi....

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.