Jump to content

Sondaj despre eficienta sistemul de franare


r0n1n

  

363 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am votat NU. In conditii de exploatare extreme (condus sportiv) dupa cca 3 ore apare efectul de fading (in conditii de vara).

Am condus un 5-ar (530 D) din Arad pana in Bucuresti in regim sportiv. Cand am ajuns in Bucuresti, seara, discurile erau sacojii.

La un E39 le-am decalibrat (pe un drum de Olanda-Italia): S-au ovalizat si s-au crapat.

Pe acest E39 am pus discuri zimmerman cu gauri si nu am mai avut aceasta problema.

 

 

Singurele frane care m-au impresionat (la o masina din categoria limuzina nu sport) au fost la un MB E 270

Edited by bknight73
Link to comment
Share on other sites

Am votat NU. In conditii de exploatare extreme (condus sportiv) dupa cca 3 ore apare efectul de fading (in conditii de vara).

Am condus un 5-ar (530 D) din Arad pana in Bucuresti in regim sportiv. Cand am ajuns in Bucuresti, seara, discurile erau sacojii.

La un E39 le-am decalibrat (pe un drum de Olanda-Italia): S-au ovalizat si s-au crapat.

 

Cam nasol sa aud lucrurile astea pentru o masina premium!

Acum nah, este posibil sa fi avut discuri de producator.

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

Am votat NU. In conditii de exploatare extreme (condus sportiv) dupa cca 3 ore apare efectul de fading (in conditii de vara).

Am condus un 5-ar (530 D) din Arad pana in Bucuresti in regim sportiv. Cand am ajuns in Bucuresti, seara, discurile erau sacojii.

La un E39 le-am decalibrat (pe un drum de Olanda-Italia): S-au ovalizat si s-au crapat.

Pe acest E39 am pus discuri zimmerman cu gauri si nu am mai avut aceasta problema.

 

 

Singurele frane care m-au impresionat (la o masina din categoria limuzina nu sport) au fost la un MB E 270

 

Daca ai condus sportiv cu devarat si fading-ul a aparut dupa 3 ore, asta e o performanta notabila, la cateva masini pe care le-am condus pe drumuri virajate fading-ul a aparut dupa cateva frane mai puternice, deci sunt sigur ca ce spui tu e o chestie de interpretare.

 

La BMW-ul actual, din semnatura, pot sa zic ca sunt multumit de frana, chiar si cei care au condus ocazional masina au apreciat fermitatea si faptul ca in acelasi timp se dozeaza usor forta de franare.

 

Eu am schimbat la masina setul de placute fata spate - ATE si discurile fata - ATE si din cauza asta am o frana, zic eu foarte buna, s-a verificat si pe stand si e ok din toate punctele de vedere. Multi folosesc piese ieftine la sistemul de franare si apoi se plang ca nu e eficient.

 

Amortizoarele lucreaza in parametri - sunt deosebit de importante, starea lor influenteaza pe langa stabilitatea masinii si distanta la franare.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am spus vreau doar sa fac un test cu roti pe 16 fata si 17 spate, cativa km, nu sa merg asa.

Daca si cu rotile pe 16 care au gume noi intra abs-ul trebuiesc verificate amortizoarele.

Discurile si placutele sunt BREMBO respectiv ATE, schimbate in urma cu 6000km.

 

Despre brake fadding nu stiu, nu am experimentat.

 

Totusi poate fi ceva in neregula cu ABS-ul?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Pai ce altceva ar putea afecta franarea in afara de amortizoare si anvelope?

 

Repet: iarna nu-ti ofera conditii perfecte pentru ati putea face o idee despre cum si cat de bine iti franeaza masina.

Mergi totusi la un test de telescoape si daca o sa-ti pui anvelope, in cazul in care nu sunt noi, cele second sa nu fie de prin '06, '05 sau mai rau '04. O sa fii mai mult decat dezamagit.

 

Cand ai schimbat lichidul de frana ultima data?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ce discutati voi aici e de domeniul spatial.

Sa vezi senzatii cu-n Aro 244 cu frane pe tambur cand o calci si te duci in drift spre trecerea de pietoni( CU PIETONI PE EA BINEINTELES) si nu opreste.

Asta a fost senzatia dupa ce m-am dat jos din bmw si m-am urcat in aRO :) .

Link to comment
Share on other sites

...Masina este un E34 si desi e maricica franeaza bine...

 

La vremea lui, BMW E34 frana cel mai bine din toata clasa din care facea parte.

Si nu exista nici un motiv pentru care BMW sa involueze. Din tot ce am vazut dealungul timpului ca si teste comparative intre BMW si competitori, cel putin la testul de franare, BMW castiga :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Toata lumea pomeneste de ABS, ca intra, ca nu intra, pedala moale ,tare, amortizoare etc.

Nu aud pe nimeni sa zica: Da, am avut noroc cu ABS ca am reusit sa trag de volan si sa evit ! Asta e avantajul ABS, ai control asupra directiei. Distanta de franare de obicei e mica in cazul obstacolelor vazute tarziu , asa ca ABS sau nu ABS, tot intri in copac:) , doar ca, cu ABS poti frana(prelungesti timpul de reactie) si poti actiona(evitarea obstacolului prin actionarea directiei).

Avem obiceiul de a ne propti in pedala si a ne impinge in volan cu toate ca stim ca avem ABS...si Dumnezo' cu mila. Putini sunt cei care franeaza si trag de volan.

Asta e rolul cel mai important al ABS ,mai ales in conditii meteorologice nefavorabile . Scurtarea distantei de franare e relativa..

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada ABS poate chiar sa te incurce in loc sa te-ajute. Nu sunt anti ABS dar am patit-o pe zapada ca-n filmele cu prosti.

Drum de tara acoperit cu zapada batatorita, frig , tot tacamul.Si cum mergeam eu linistit si precaut, drumul a inceput sa urce si, la un moment dat se face si o curba destul de larga,o iau frumos, apoi rampa a devenit mai abrupta si ghici, in varful rampei a rupt zapada de la suprafata si am dat de gheata, nu a mai vrut sa urce nici in ruptul capului in nici o viteza.Ramas fara optiuni am apasat frana(masina era stationata nu mai urca, rampa aprox 7-8%) si surpriza, a luat-o la vale si ABS si-a facut datoria, nu a lasat rotile sa se blocheze. In spate(MB Vito, folii pe geamuri laterale si luneta) s-a instaurat panica, 4 copii si o femeie urlau care mai de care.

Am luat curba cu spatele, datorita ABS si continuam sa merg la vale cu spatele si piciorul pe frana pana am vazut ca aveam cam 40-50/h. Ma ghidam doar in oglinzile laterale .

Singura optiune pe care am avut-o a fost sa trag brusc de volan sa ma intorc, macar sa merg cu fata :) spre moarte. Drumul ingust, pe o parte deal, pe cealalta sant de cativa metri.

Pana la urma asta am facut, am oprit motorul, am tras brusc dar nu s-a intors decat cam 100 grade(frana de mana la pedala si nu prindea extraordinar) si am ramas pe marginea santului suspendat pe praguri, cu fata spre sant si spatele perpendicular pe drum si rotile in aer.

Pana la urma am scapat toti si am ajuns acasa. Daca sunteti curiosi cum , am sa scriu in alt topic sa nu plictisesc lumea.

 

Oricum, experienta neplacuta alaturi de ABS :)

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

In weekend am mers la un drum mai lung cu un Chevrolet Cruze.

Vreau sa spun ca m-a impresionat pe franare, este superior BMW-ului meu.

Fata de Cruze, eu am pedala mult mai moale si parca nu am aceea forta la franare.

Link to comment
Share on other sites

In weekend am mers la un drum mai lung cu un Chevrolet Cruze.

Vreau sa spun ca m-a impresionat pe franare, este superior BMW-ului meu.

Fata de Cruze, eu am pedala mult mai moale si parca nu am aceea forta la franare.

 

ai nevoie de un schimb lichid de frana

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.