Jump to content

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR- E46 fl 320d


ionatan

Recommended Posts

Fratilor nu se rezolva nimic cu operatiunea de curatarea acelui filtru minuscul.Pe acolo nu trece aer.Acel filtru foloseste numai la o egalizare a presiunii atunci cand circula pistonasul in Valva.

Eu am desfacut o astfel de capsula, i-am taiat inelul de "ambutisare", pentru ca nu mai trecea aer prin conductele de vacuum ale capsulei.Problema des intalnita este ca se infunda acele canale micute, de intrare si iesire din Capsula vacuumatica, si nici nu se pot desfunda .Am incercat inainte de a desface valva cu solutii de tot felul, dar introducand in valva Solutii de curatat EGR , membrana de cauciuc de acolo s-a umfltat si s-a rupt.Elecrovalvele de la BMW sunt asemanatoare in interior cu cele de la VW-Audi, numai ca le difera mufa electrica.Cele de la VW nici makar nu au acel filtru micutz(asa ca nu are sens atata efort de curatare a acelui filtru).In cel mai rau caz suflati si trageti aer pe cele 2 canale. daca aerul trece liber , inseamna ca nu sunt canalele infundate .Puteti incerca circularea aerului prin electrovalva numai prin simpla atasare a altor furtunase provizorii la tuburile electrovalvei, prin care sa trageti aer cu gura , creeind vacuum.

Valva nu se poate deschide decat prin taierea inelului de ambutisare, iar apoi nu se mai poate lipi decat printr-o improvizatie cu silikon si un Kolier cu surub, dar acesta cred ca nu merita facuta de oricine, pentru ca e posibil sa traga aer fals.eu am cumparat alta de la dezmembrari (100Ron in VL).

La mine se infundase un canal de vacuum din electrovalva.Dupa ce am skimbat-o am constat ca ma chinuisem cu ea asa nefunctionala de cand am cumparat masina, adica mai mult de un an. S-a observat o schimbare in bine la mersul motorului.Nu mai trepida intre 1500-2000 rotatii/min.

Recomand mai bine tuturor schimbarea furtunaselor de vacuum,atat de la EGR cat si Turbo, operatiune care am am facut-o pt ca acestea se incind si se inmoaie, si nu mai creeaza "subpresiunea " dorita si comandata de vacuumurile si elctrovalvele de comandare a vacumuului la EGR si Turbo.Aceste furtunase se cumpara la metru, noi.Cele imbracate in textil albastru mi se par cele mai bune, mai rezistente.

Aceasi problema am rezolvat-o si la VW passat (5.5) 1.9Tdi.131CP an 2002, Dupa ce i-am schimbat furtunasele de vacuum s-a schimbat total puterea motorului

"succesuri" tuturor!! :)

Edited by sorynvl
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
@ sorynvl, eu cred ca prin filtrul acela trece aer ( aer atmosferic ) pentru atunci cand se anuleaza comanda de vacumm. Daca sita/filtrul e prea infundat cu praf atunci egr s-ar inchide cu intarziere deoarece inca nu a disparut vacumul din instalatie dupa ce, electrovalva, a primit comanda de anulare a vacummului. Egr-ul se inchide partial in accelerari si daca se inchide cu o usoara intarziere apare lagul inaintea demarajului...daca prin filtrul acela nu ar trece aer ca sa dispara vacummul, atunci eger-ul nu ar ramane tot timpul deschis? La masinile VAG ( audi, golf, seat, skoda...etc), nu mai exista acel filtru, in locul lui e montat un furtunas care e legat la filtru de aer al motorului...mi se pare mai fiabil asa cum e la VAG.
Link to comment
Share on other sites

@ sorynvl, eu cred ca prin filtrul acela trece aer ( aer atmosferic ) pentru atunci cand se anuleaza comanda de vacumm. Daca sita/filtrul e prea infundat cu praf atunci egr s-ar inchide cu intarziere deoarece inca nu a disparut vacumul din instalatie dupa ce, electrovalva, a primit comanda de anulare a vacummului. Egr-ul se inchide partial in accelerari si daca se inchide cu o usoara intarziere apare lagul inaintea demarajului...daca prin filtrul acela nu ar trece aer ca sa dispara vacummul, atunci eger-ul nu ar ramane tot timpul deschis? La masinile VAG ( audi, golf, seat, skoda...etc), nu mai exista acel filtru, in locul lui e montat un furtunas care e legat la filtru de aer al motorului...mi se pare mai fiabil asa cum e la VAG.

 

 

Chiar zilele trecute am studiat o electrovalva la VAG si am observat diferenta constructiva.

 

In practica pot sa zic ca in 7 ani de VW nu am avut aceste probleme legate de partea vacumatica sau cu EGR-ul infundat de depuneri la VW si am avut 2 masini pe mana.

 

Oricum odata ce cunosti problema e destul de simplu de curatat filtrul dar ar fi fost si mai fain daca s-ar fi gasit ca piesa de schimb acest micut filtru.

 

La Mercedes Vito exista un alt tip de filtru, seama cu cel din poza: http://www.steco.ro/shop/images/filtre-de-benzina.jpg -daca ma mai supara cu prima ocazie voi cumpara un filtru dupa cod de mercede si il voi monta in locul celui de pe electrovalva. In definitiv e nevoie de 5cm de furtun vacumatic si filtru.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

si eu am facut operatia, urmand tutorialul de la ionatan. nu a fost complicat, am terminat in aprox 1 ora. am facut asta din lipsa de ocupatie, ca masina mea nu are inca problemele descrise, cu toate ca filtrul era destul de imbacsit cu praf.

testul la drum il fac maine si revin si eu cu pareri . :twoup:

Link to comment
Share on other sites

am revenit cu concluzia: merge la fel de bine :) . am totusi o intrebare catre ionatan : sita de la cealalta electrovalva (langa filtrul de aer, prinsa de caroserie) ai curatat-o ?

 

NU! Eu am actuator electromagnetic la turbina, deci o singura electrovalva.

 

 

aceeasi problema o am si eu.culmea e ca daca o pun pe pilot automat nu se mai ingatuie! a mai incercat cineva? :twoup:

 

Da stiu pe pilot mergea OK! acum merge bine in orice situatie.

Link to comment
Share on other sites

La mine de cand am luat masina ma scutura la plecarea de pe loc (problema 1). Am zis ca e masina mai grea si trebuie sa accelerez mai mult, sau o fi volanta descentrata sau, sau.... Adica de 2 ani vechima de cand am cumpaar masina.

 

Ceea ce a descris Ionatan am patit si eu timp de 2-3 zile. (in ultima zi chiar foarte evident) - problema 2.

Adica in mers daca tineam pedala in acelasi loc incercand sa merg constant avea niste intreruperi ciudate (evidente la turatii mici 1800-2000). La mine a disparut spontan, fara sa fac nimic (nici macar combustibilul nu apucasem sa il schimb).

Am mers un pic mai turat decat de obicei 3000-4000 de ture pe unde apucam si a disparut. (nu stiu daca are legatura cu mersul mai turat sau nu - poate fi o coincidenta).

 

La mine dupa curatarea filtrului si senzorului de pe galerie a disparut problema 1.(veche si impamantenita ca sa zis asa - problema pe care eu o asociasem gresit pana la acel moment cu volanta dezechilibrata, uzata neuniform).

 

Altii pentru aceeasi problema (am citit chiar pe bmwclub) au schimbat si kitul de ambraiaj si volanta si tampoanele la motor si erau nemultumiti ca tot persista trepidatia. Erau 2-3 nu unul singur. Simptomele asa pareau - si pe mine m-au indus in eroare grav...

Bine ca nu m-am apucat sa schimb piese aiurea.

 

Unde dai si unde crapa...

 

Avem DIY despre curatarea EGR-ului, a facut Ionatan si cu filtrul de la electrovalva EGR; o sa mai fac eu unul cu pozitia pe galerie a senzorului si cu galeria in sine; Am poze si tot ce imi trebuie. Maine o sa fie gata cred.

Salut, vreau sa intreb : de ce ai mai schimbat galeria de admisie daca problema s-a rezolvat prin curatarea senzorului,sitei,egr..etc?

Intreb pentru ca am si eu aceleasi simtome la masina.

Multumesc pentru raspuns!

Link to comment
Share on other sites

Pai galeria de 320d fl are o "hiba" clapetele de admisie se desprind de pe ax si ajung in motor. Exista topic si poti vedea poze cu daunele care le produc aceste clapete si suruburile de prindere.

 

Galeria pe care a montat-o colegul este una modificata de producator, care are inlaturata aceasta problema.

 

Diferenta consta in grosimea axului 4.5mm fata de 4mm.

 

Daca citeai atent postarile colegului ai fi dedus motivul.

Link to comment
Share on other sites

Pai galeria de 320d fl are o "hiba" clapetele de admisie se desprind de pe ax si ajung in motor. Exista topic si poti vedea poze cu daunele care le produc aceste clapete si suruburile de prindere.

 

Galeria pe care a montat-o colegul este una modificata de producator, care are inlaturata aceasta problema.

 

Diferenta consta in grosimea axului 4.5mm fata de 4mm.

 

Daca citeai atent postarile colegului ai fi dedus motivul.

 

A m vazut pozele cu avariile de pe pistoane si cand trebuie schimbata galeria ? cand au joc "clapetele' sau dupa un anumit nr de km?

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine sa stii cand trebuie schimbata dar din pacate de cele mai multe ori nu poti decat sa constati pagubele facute.

 

Colegul care a schimbat galeria a facut-o preventiv si fara sa aiba vre-un simtom. Alti colegi au anulat clapetele de admisie. Exista topic si pe aceasta tema.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine sa stii cand trebuie schimbata dar din pacate de cele mai multe ori nu poti decat sa constati pagubele facute.

 

Colegul care a schimbat galeria a facut-o preventiv si fara sa aiba vre-un simtom. Alti colegi au anulat clapetele de admisie. Exista topic si pe aceasta tema.

Merci , o sa merg maine la mecanic sa verific toti senzorii si sitele lor inclusiv galeria , ma enerveaza cum oscileaza turatia.

Link to comment
Share on other sites

Salut oameni buni,

 

Dupa binecunoscuta expresie "fiecare cu ce-l doare", hop si eu cu prostul meu" : cine stie mare lucru despre Valva PCV ( scuze daca am intrat cu bocancii murdari de benzina intr-un topic al turbinistilor diesel...)

 

Trepidatii am si eu la benzinarul meu si daca tot se discuta de curatat si schimbat in ceea ce priveste admisia ( la al meu i-am curatat injectoarele si i-am schimbat bujiile), poate m-o lumina cineva care s-a lovit de problema asta :cu precadere la ralanti, acul turometrului scade de la 800 rpm la 500 si apoi incepe sa trepideze deranjant, mai ales daca e AC pornit...pe e90post.com si pe alte forumuri de afara se zice ca ar fi de vina valva PCV ... altfel masina trage bine, urca in ture, nu face alte figuri,pe tester nu mi-a dat nicio eroare...

 

Scuze daca v-am inoportunat cu taraniile mele!

 

mthks celor ce-si dau cu parerea !

Link to comment
Share on other sites

Este filtru acesta de la electrovalva si la 320d din 2000?Am un lag intre 2200-2500 d rpm.Am curatat egr,am schimbat filtru epurator si am pus si alt debitmetru.Nu se mai simte asa de tare lag-ul dar tot mai persista un pic.Multumesc
Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema o am si eu.am curatat filtrul supapei dar tot se mai ingatuie!am pus masina pe tester si mi-a dat eroarea (charger air preassure actuator) si cread ca e vorba de senzorul de presiune.

ai actuatorul infundat probabil; pune un furtunel mai lung si incearca sa sufli- pe el sa vezi daca nu e infundat,eventual tragi sa faci vacuum. Verifica si furtunelul de vacuum si actuatorul pt turbo, e cel asemanator cu cel de la valva EGR , vezi ca nu fie furtunelul crapat

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
aceeasi problema o am si eu.am curatat filtrul supapei dar tot se mai ingatuie!am pus masina pe tester si mi-a dat eroarea (charger air preassure actuator) si cread ca e vorba de senzorul de presiune.

 

Eroarea asta am avut-o si eu la a mea P1253 sau 43 parca(charge air pressure actuator). Rezolvarea a fost in felul urmator: Eu am turbina cu actuator electric si cand am fost la Bavaria otopeni sa schimb tampoanele au uitat sa-mi mai puna si mufa de la actuatorul electric. Daca nu ai electric inseamna ca ai blocat wastgate-ul

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.