Jump to content

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR- E46 fl 320d


ionatan

Recommended Posts

Salut,

De curand am achiZitionat un 318d din 2008. Am citit deja topicurile voastre si gasesc simtomele descrise de voi de genul "dardaielii" specifice cam la 1000 de turatii si deasemenea smucitura in momentul cand schimb pana in viteza a treia. Intrebarea mea este ce test ii pot face sa stiu daca este blocata valva EGR sau daca trebuie curatata si galeria de admisie.

Daca exista si un user care sa ma ajute cu operatiunea asta, ma refer la niste indicatii mai precise promit sa nu raman dator :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mai, din cate stiu eu, la asta ii zice convector de presiune si sunt doua pe masina. mai e unul in partea dreapta a motorului, in spatele bidonului cu lichidul de spalare parbriz. sunt identice si sunt facute de pierburg. asa ca, daca mai vreti sa mai curatati iar un filtru, il gasiti acolo. din el ies doua furtunase, unul la turbina, celalalt la rezervorul de vacuum.

 

Am inteles ca ele ar fi responsabil cu datu' in nas si placarile fara vlaga de pe loc. Acum as avea o intrebare. Cum pot verifica daca convectoarele astea merg??

 

Salut,

De curand am achiZitionat un 318d din 2008. Am citit deja topicurile voastre si gasesc simtomele descrise de voi de genul "dardaielii" specifice cam la 1000 de turatii si deasemenea smucitura in momentul cand schimb pana in viteza a treia. Intrebarea mea este ce test ii pot face sa stiu daca este blocata valva EGR sau daca trebuie curatata si galeria de admisie.

Daca exista si un user care sa ma ajute cu operatiunea asta, ma refer la niste indicatii mai precise promit sa nu raman dator :)

 

electrovalva egr o poti verifica asa: dai furtunul ala gros de pe electrovalva jos, adica destrangi colierul, si scoti furtunul afara din ea. pe acolo ai acces sa il si cureti. apoi pornesti motoru si pui pe cineva sa ti-o accelereze. daca axul de pe mijloc se misca, merge, daca nu se misca, ii blocata.

Edited by andrewbenito
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Eu am avut egr blocat si am mers cu el asa vreo 40.000 de km. Acum o saptamana am cumparat altul bun si l-am pus pe masina. Masina trage cu 5-10% mai bine insa au aparut alte probleme.

1. Pe loc au loc fructuatii rapide ale relantiului.

2. In mers da uneori in nas ca si cum motorina ar avea apa

3. Miros intepator in masina, la fiecare semafor ma ustura ochii

4. Scoate fum cand o accelerez pe loc

 

Dupa ce am anulat din nou EGRul problemele enuntate mai sus au disparut.

DE CE?

Link to comment
Share on other sites

Ma numar si eu printre cei cu probleme de genul "intreruperi intre 1800-2200rpm" sau "oscilatii ale relantiului"

Masina: E46 2.0d 2004

Pana acum am facut urmatoarele operatiuni:

- eliminat clapete galerie admisie (preventiv)

- curatat galerie admisie. Am omis senzorul insa :(

- curatat EGR

- curatat filtrul epurator

- inlocuit bujiile (pe tester apareau ca fiind arse)

Imediat dupa operatiune am fost extrem de incantat si eram convins ca am rezolvat problema. Masina trage mult mai bine, urca repede in ture insa am simtit din nou intreruperile pe plaja 1800-2200rpm. Ba mai mult, m am pricopsit cu o noua problema. Relantiul oscileaza. Inainte o facea doar cand era motorul rece, iar acum oscileaza mai

mereu, in special cand pornesc instalatia de climatizare( caldura)

 

Urmeaza sa verific si acest filtru de pe electrovalva dar si furtunele.

Ma poate ajuta cineva cu o rezolvare la aceste probleme? Acum ma deranjeaza foarte mult faptul ca relantiul oscileaza. Este posibil ca releul de bujii sa fie defect. ( urmeaza sa verific pe tester) Ar putea fi acesta o cauza ptr aceste oscilatii?

Link to comment
Share on other sites

Ma numar si eu printre cei cu probleme de genul "intreruperi intre 1800-2200rpm" sau "oscilatii ale relantiului"

Masina: E46 2.0d 2004

Pana acum am facut urmatoarele operatiuni:

- eliminat clapete galerie admisie (preventiv)

- curatat galerie admisie. Am omis senzorul insa :(

- curatat EGR

- curatat filtrul epurator

- inlocuit bujiile (pe tester apareau ca fiind arse)

Imediat dupa operatiune am fost extrem de incantat si eram convins ca am rezolvat problema. Masina trage mult mai bine, urca repede in ture insa am simtit din nou intreruperile pe plaja 1800-2200rpm. Ba mai mult, m am pricopsit cu o noua problema. Relantiul oscileaza. Inainte o facea doar cand era motorul rece, iar acum oscileaza mai

mereu, in special cand pornesc instalatia de climatizare( caldura)

 

Urmeaza sa verific si acest filtru de pe electrovalva dar si furtunele.

Ma poate ajuta cineva cu o rezolvare la aceste probleme? Acum ma deranjeaza foarte mult faptul ca relantiul oscileaza. Este posibil ca releul de bujii sa fie defect. ( urmeaza sa verific pe tester) Ar putea fi acesta o cauza ptr aceste oscilatii?

daca ti-a aratat pe tester ca erau toate bujiile arse e posibil sa ai releul defect

Link to comment
Share on other sites

Iti scoate si fum in momentul cand trepideaza?

Nu, nu scoate fum deloc.

 

 

daca ti-a aratat pe tester ca erau toate bujiile arse e posibil sa ai releul defect

Bujiile erau arse toate, insa e posibil ca si releul sa fie defect.Voi pune din nou tester-ul. Cam cum ar influenta acesta mersul masinii?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
La acea electrovalva daca pun mana pe cele doua supape mici de unde ies furtunele (admisie si EGR), la relanti, ar trebui sa faca vaccum puternic ? La mine pare ca nu are niciun efect acea valva, iar pe DIS, la EGR control am air mass ~500 mg/stroke in loc de 200-300 mg/stroke, si duty cicle in loc de 40 50% am 4% indiferent daca accelerez sau nu ..
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
O poti pune in locul valvei EGR , desfaci furtunul de la EGR si apesi putin acceleratia. Daca EGR se trage cum ar trebui inseamna ca e buna, si daca auzi motorul mergand regulat in relanti. Daca valva nu e buna sau are scapari, in relanti o sa se auda niste oscilatii in zona EGR.
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cablu INPA sa-i dai o scanare? Ceva tot trebuie sa apara 100%. Ca si test babesc poti scoate furtunul de la turbo ce intra in admisie sa-si traga singur aer de-afara in relanti, EGR blocat si te uiti la piston daca misca sau nu si daca oscileaza relanti-ul.

Nu stiu cum se comporta edc16/euro4 la erori de genul asta dar un lucru e cert : nu are ce sa bubuie.

Link to comment
Share on other sites

Am cablu si nu am nici o eroare pe masina

i-am facut la diagnoze cu dis-ul la injectie de m-am plictisit si e totul impecabil, are 90.000km masina

si la injectoare e totul ok

pistonul de la egr se misca ca l-am pornit din dis cu furtunul de aer scos, si se misca, e curatat e totul ok

Link to comment
Share on other sites

Atunci oscilatia sigur nu e o problema de aer. L-ai blocat EGR(scos vacuum), tot oscileaza? Ai scos furtunul turbo sa lasi masina fara el pus in admisie?

 

o sa incerc lucrurile astea, nu am blocat egr-ul si nici nu am incercat sa o las pornita fara furtunul de aer, decat atunci cand am verificat egr dar nu mai tin minte daca facea sau nu

 

daca aveai ceva probleme la egr ai erori in dde

 

ce motor ai m47?

 

am M47, nu am avut niciodata erori in dde decat de la bujii, inainte sa le schimb

 

ma tot gandeam la regulatorul de presiune de la rampa, da e cam scump, e 1000 de lei si la banii astia nu merita s-o iau pe incercate

 

masina face asa de la 60.000 de cand am luat-o, acum are 90.000

nu ma deranjaza, e doar o chestiune la relanti, in sarcina nu intrerupe, merge impecabil, dar as fi vrut sa rezolv si problema asta

Link to comment
Share on other sites

o sa incerc lucrurile astea, nu am blocat egr-ul si nici nu am incercat sa o las pornita fara furtunul de aer, decat atunci cand am verificat egr dar nu mai tin minte daca facea sau nu

 

 

 

am M47, nu am avut niciodata erori in dde decat de la bujii, inainte sa le schimb

 

ma tot gandeam la regulatorul de presiune de la rampa, da e cam scump, e 1000 de lei si la banii astia nu merita s-o iau pe incercate

 

masina face asa de la 60.000 de cand am luat-o, acum are 90.000

nu ma deranjaza, e doar o chestiune la relanti, in sarcina nu intrerupe, merge impecabil, dar as fi vrut sa rezolv si problema asta

 

atunci ai clapetele active pe admisie ? poate trebuie o verificare, plus furtunasele de vacum noi

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Si eu zic razvan ca e ceva legat de presiune injectie, oricum ceva legat de injectie, exista acolo intermitente. Legat de aer cand testezi cu furtunul turbo scos afara si lasi EGR pe blocat chiar nu mai are ce sa obstructioneze aerul incat sa se gatuie, ai 1 bar presiunea atmosferica. Nu cunosc despre clapetele alea desi pe toti care ii cunosc cu masini de gen, le-au dat jos, doar probleme aduc in timp.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.