Jump to content

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR- E46 fl 320d


ionatan

Recommended Posts

Verificati toate furtunele de vacum.

In special acela care trece din rezervorul de vacum din parte stanga a motorului pana in partea dreapta.

Trece exact pe langa busonul de ulei. Caldura mare, vechime (daca nu a fost schimbat preventiv) si poate fi crapat.

La mine a fost crapat in cateva locuri dar era extrem de fragil. Pacat ca nu i-am facut poze.

Acum masina merge struna.

Link to comment
Share on other sites

Sita acea fina NU este un filtru :twoup: Are un alt rol acolo. Pe acel orificiu iese aer din convertorul acela de presiune !!!

 

 

Degeaba ''curatati'' sita respectiva.

 

Care e rolul sitei??? Cred ca ai o PARERE eronata. Convertorul limiteaza sau elimina vidul ce se produce intre pompa de vacuum si egr, sau turbo. Daca prin acel orificiu iesea aer, nu cred ca se mai murdarea sita, deci pe acolo intra aer atunci cand se anuleza vacuumul. Priveste aici cum lucreaza acuratorul

daca nu se elimina vacuumul, turbo facea suprapresiune. Casa dispara vacuumul, trebuie lasat sa intre aer din afara convertorului...si ca sa nu intre cu mizerie, s-a pus sita aceea foarte fina. :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Salutare tuturor!

Gata? dintre toti acei care dupa ce curatasera sita urmau sa-si dea cu parerea despre cum s-a modificat mersul masinii lor nu mai spune nimeni nimic?

Cei care spuneati ca va merge masina in "suturi" sau cu intreruperi si ati curatat sita, va rog sa postati si impresiile voastre ulterioare.

 

Cu respect!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor!

Gata? dintre toti acei care dupa ce curatasera sita urmau sa-si dea cu parerea despre cum s-a modificat mersul masinii lor nu mai spune nimeni nimic?

Cei care spuneati ca va merge masina in "suturi" sau cu intreruperi si ati curatat sita, va rog sa postati si impresiile voastre ulterioare.

 

Cu respect!

Le-am curatat si eu pe toate, dar sincer nu s-a simtit nici-o modificare... <_<

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de la ce ar putea sa dea masina in nas.exact da in nas de pe la 1800 2200 si cand ii acul de la consum pe 4-6l/100 si vreau sa accelerez.

Salut Raul,

Am rezolvat eu problema asta si sti bine ca noi am mai vorbit, la fel imi facea si mie. In mers pe la 1.800 de ture imi dadea in nas, aveam mici intreruperi, am curatat EGR, vacum tot...mergeau perfect.

Am ajuns saptamana trecuta pe la George( Pitesti ), mi-a pus testerul si nu aveam nici o problema, in schimb mi-a anulat EGR ( a scos furtunelul si l-a obturat cu un surub ). De atunci nu mai am nici o intrerupere, motorul merge perfect indiferent de plaja de turatii in care ma aflu.

Incearca si tu si fa o tura, vezi daca mai ai problemele astea.

Link to comment
Share on other sites

Salut Raul,

Am rezolvat eu problema asta si sti bine ca noi am mai vorbit, la fel imi facea si mie. In mers pe la 1.800 de ture imi dadea in nas, aveam mici intreruperi, am curatat EGR, vacum tot...mergeau perfect.

Am ajuns saptamana trecuta pe la George( Pitesti ), mi-a pus testerul si nu aveam nici o problema, in schimb mi-a anulat EGR ( a scos furtunelul si l-a obturat cu un surub ). De atunci nu mai am nici o intrerupere, motorul merge perfect indiferent de plaja de turatii in care ma aflu.

Incearca si tu si fa o tura, vezi daca mai ai problemele astea.

 

pai n-o sa mai ai problema asta..o sa ai altele.. :)

Link to comment
Share on other sites

Sita aia trebuie neparat sa se faca alba? :twoup:

Eu, doar ce l-am spalat la 320d nfl si nu vrea sa se albeasca deloc...cu alte cuvinte trebuie sa frec mai bine sau.... nu de alta, dar mi-e frica sa n-o rup.

 

Nu te mai chinui, o sa se simta ceva diferenta dar nu o sa elimine problema daca exista. Convertorul ala de presiune mai are un filtru inauntru pe care nu ai cum sa-l cureti, doar daca tai convertorul.

Cumpara unul nou si o sa simti diferenta ( cel nou e alt model ceva upgrade, cele vechi au colierul ala metalic pe ele, cel nou arata diferit)

Link to comment
Share on other sites

pai n-o sa mai ai problema asta..o sa ai altele.. :)

Uite Alex eu nu vreau sa intru in conflict cu nimeni dar intre un specialist si cineva care isi da cu parerea eu merg pe mana celui dintai.

Problema e ca induci in eroare si pe cei care au probleme asemanatoare si se uita peste toppicul asta...Decat sa spui ceva cu un aer misterios " o sa ai alte probleme " mai bine argumenteaza...

Este stiut faptul (nu o data a fost discutat pe forum subiectul asta despre anularea egr), concluzia e aceiasi : tehnic vorbind nu intervin probleme de nici o natura.

Rolul egr este doar de a recircula gazele nearse pentru o poluare cat mai mica (in limita unui motor euro 3 nu...ceva iesit din comun). Asta se intampla numai la relanti sau la turatie constanta, inchiderea deschiderea egr facandu-se treptat si progresiv (nu se inchide - deschide si gata).

Cu egr anulat, in fapt nu se intampl nimic cu motorul, la relanti in loc sa mai plimbe gazele pt. o reardere sunt eliminate direct (mare fass....ai alte norme de poluare) dar ia in calcul si o admisie mai putin murdara....

EGR s-a montat incepand cu normativele (daca nu ma insel euro 3, daca ma insel mea culpa).

Raul, daca iti merge mai bine fara egr...parerea mea lasa-l in masa anulat, posibil la accelerari bruste sa dea cu un pic de fum (la mine unul nu se observa).

P.S. Cunosc persoane care au egr anulat de cativa ani si nu au probleme de nici o natura!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Ca sa dezmortesc putin topicul, ma numar si eu printre cei care au rezolvat micile intreruperi din plaja de turatii 2000-2500rpm la e46-320d-FL. Toata afacerea a durat cel mult o ora (demontat, curatat filtrul, montat la loc, fara complicatii cu sigurante sau suruburi cazute in scut). Pentru filtru am folosit un diluant 509 (Kober) si o pensulica. Filtrul era foarte murdar cu ceva slinos - parca o combinatie de praf fin cu ulei. Diluantul nu a atacat plasticul sau filtrul si a curatat extrem de repede.
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa cred ce modificari au aparut in comportamentul masinii de la curatarea sitei respective ! :)

Cum stateau 1600 kg si un motor de 2000 cmc in sita aia de 1 cm!

 

Mai exact.

- 1000-1500 ture; daca doream sa plec de pe loc la aceasta turatie masina dardaia la greu

- 1500-2000 ture; daca doream sa plec de pe loc la aceasta turatie masina dardaia la rece dupa care se ameliora

- 2000-2500 ture; masina pleca de pe loc OK.

Am pus eu diagnostic gresit ca o fi volanta sau ambreiajul sau ceva pe acolo.

In mers daca ajungeam in vit. 2 la 1000-1500 de ture de exemplu si acceleram iar o apuca dardaitul. Asa ca o bagam in mers in vit 1 ca sa plece liniar fara dardaiala.

 

De ieri sunt posesorul unui BMW 320D care pleaca de pe loc fara dardaiala indiferent de turatie si care lasat in vit 2 chiar si la 800 ture pleaca liniar cand accelerez.

 

Eu am dat pe sita cu pulverizatorul si uscam cu compresorul pentru curatare. (am dat pana a devenit aproape alba)

 

PS: tot ieri am schimbat si galeria dar sunt 99% convins ca nu de acolo este schimbarea; ar mai putea fi de la senzorul de pe galerie care avea multa mizerie pe el - curatat cu aceeasi ocazie.

 

http://img689.imageshack.us/img689/206/20100325o0082.jpg

 

Piesa 17 e?

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/u/123.png

Edited by Gizmo.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Asa o fi cum zici tu dar uite ca eu am curatat cu ceva timp in urma, aproape 2 ani cred si nu am mai avut probleme, adica la vre-un an dupa operatiune a reinceput si am curatat iar sita exact cum au zis colegii mai devreme fara sa dau electrovalva jos. Acum am o alta sita luata de pe un filru mai nou si merge chiar perfect mi-au disparut sumunciturile in totalitate. Oricum am pregatita deja electrovalva modelul nou numai ce urmeaza sa o pun pe masina.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.