Jump to content

BMW 320D e90 nov 2005


Recommended Posts

Salutari tuturor, imi pare rau ca nu mi-am facut anterior cont in vederea schimbarii unor opinii, ca m-am rezumat la a fi doar cititor aici pe forum, si ca sunt nevoit sa imi fac abia acum cu aceasta neplacuta ocazie relatata mai jos:

 

 

Am un 320D din septembrie 2005, pe care l-am luat in decembrie 2009 de la o reprezentanta din Germania, cu 75 000 in bord. A mers bine mersi pana astazi cand s-a ivit o problema mare cat casa (cel putin la prima vedere), despre care doresc sa va cer parerea, in special celor care au avut probleme cu turbo pe dieselerele lor - sa vedem daca despre turbo este vorba sau nu.

 

Astazi dimineata am plecat din Bucuresti cu destinatia Iasi - un traseu de 410 km de drum European, se spune printre cele mai bune din tara.

 

La un moment dat, simt ca turbo e decuplat, primul gand a fost ca motorul a trecut in safe mode pentru ca patisem asta la Mercedes, turbo decuplat+turatie limitata = safe mode. Il turez la 4000, si vad ca se duce, deci nu e safe mode. Continui sa merg normal (cat de normal poti merge cu jumatate din putere taiata, adica fara turbo) si incep sa aud la un moment dat impreuna cu turatia motorului un sunet similar celui care se aude cand fixam in casa usile deschise si e foarte curent, sunetul acela al alerului, un fel de uuuuuuu. Acest uuuuu mergea impreuna cu turatia si in sarcina si pe liber, iar cand trecea de 2500 parca se agata in ceva, ca si cum si-ar fi dres vocea. Cobor si ma uit la motor, evident ca pisica in calendar, asa ca imi continui drumul. Dau 1-2 telefoane, prin telefon ce sa povestesti, ce sa se inteleaga - mai nimic. Ba ca e o conducta sparta, ba ca e debitmetrul - mai ales ca fum nu scotea deloc. Am continuat sa merg stiind ca daca e ceva capital, mi se aprinde in bord, respectiv uleiul pe rosu sau lichidul de racire pe rosu. Doar pe acest considerent nu am oprit, adica nu sunt total nepriceput sau ignorant.

 

Dupa vreo 80 km constat la un moment dat ca atunci cand dau sa schimb treapta si apas pe ambreiaj motorul in loc sa scada spre relanti o ia in sus - il las si vad ca se duce pana la 4500. Zic oare asta ce sa mai fie - s-o fi stricat pilotul automat si dicteaza motorului sa urce in turatii? Il turez si eu de vreo doua ori dupa care continui sa merg normal. Acel sunet uuuuu de mai sus disparuse. Constat ca in anumite situatii incepe sa dea drumul la cate un jeton de fum albastru, de nu se mai vedea nimic pe nici una din cele 4 benzi ale drumului, in urmatoarele situatii:

- cand acceleram mediu sau tare de la 2500 in sus

- cand plecam de pe loc pana sa ajung printr-a 3-a sau 4-a

- cand incerca sa se tureze singur motorul, auzindu-l cum se strofoaca sa accelereze - eu fiind in treapta in acest timp si mentinand o viteza constanta.

In aceste situatii lasam un fum in urma cum nu am vazut la niciun fel de camion cat de vechi ar fi fost. Repet, fumul era albastrui, si NU negru.

 

Acele incercari de a se tura singur in timp ce eu mentineam o viteza constanta se produceau din ce in ce mai des, provocand un sunet metalic - de mi-am spus pe moment ca se freaca pistoanele pe uscat!

Ajung in Bacau, si hop mi se aprinde becul de ulei, pe fond galben (nu pe fond rosu). Stiam ca ulei are, il verificasem inainte de a pleca spre Buc si era optim, si nu imi explicam cum ramasese fara. Opresc imediat ce gasesc un loc pe dreapta, scot joja, este uscata. Ma duc si caut un magazin de piese, din fericire era unul chiar unde oprisem, cumpar 1l, il pun, astept 5 minute, joja la fel de uscata :)

Ma duc si mai cumpar unul, ma sfatuiesc cu baietii de la magazinul respectiv, si dupa ce il torn si pe al doilea joja arata minim. Ma duc si mai cumpar inca doua - dar nu cele recomandate pentru ca oricum dupa spusele baietilor inca 120 km pana la Iasi aveam sa il termin, deci iau tot Castrol dar mai ieftin, reusesc sa plec. Turnasem 3 litri de ulei si joja arata optim spre max.

 

Merg in acelasi chin si cu turatii de pana in 1500 rpm avand grija ca atunci cand da sa urce la 5000 sa bag 4 sau 5 si sa franez, sa nu cumva sa il las sa urce.

La Roman, dupa 40 km, mi se aprinde uleiul, joja uscata, noroc ca iar mi se aprinsese langa o sursa de ulei respectiv o statie MOL.

Torn bidonul de 1 l ramas din Bacau, tot uscata joja. Ma duc si mai cumpar un bidon de 4 litri, torn 1 litru, joja optim. Plec din Roman spre Iasi, nu mai spun cu ce efort ca nu imi permiteam sa opresc roata, pentru ca la relanti riscam sa se tureze in 5000 caz in care - dupa spusele celor de la magazinul de piese, ar fi prins ulei in cilindru distrugand motorul (uleiul nefiind suficient de comprimabil).

Dupa Roman, mai aveam 90 km pana la iasi - am mers 40 km in acelasi stil, deja ma saturasem de sunetul avariilor, de ce nu vedeam nimic in spate de la atata fum, cu 45 km inainte de a ajunge in Iasi (Tg Frumos) iar mi se aprinde uleiul. Nu-i problema, deja stiam lectia si oricum cumparasem 4 litri din care mai aveam 3.

 

Torn 2 litri, ajung la optim pe joja, ma rog sa ma tina pana in Iasi inca 45km ceea ce se si intampla. Cand ma uit in spate, teava de esapament plina de ulei, de asemenea tot spatele masinii plin de picaturi de ulei. Toate acele sesiuni in care brusc scoatea cate un tun imens de fum in numai cateva secunde era uleiul pe care il scuipa ori ca stropi, ori ca fum.

In total intre Bacau si Iasi (140 km) am consumat 7 litri de ulei, tot uleiul fiind evacuat pe esapament in situatiile descrise mai sus care apareau la tot pasul.

 

Cei cu care am discutat spun cu totii ca e turbo, pe care daca il inlocuiesc masina isi revine.

Ce ma puteti sfatui? Sunt sigur ca este o situatie intalnita nu numai la BMW ci la diesele cu Turbo in general.

 

Masina avea 78 000 cand a ajuns in tara (3000 din DE), acum are 81 si ceva.

 

Multumesc.

 

P.S. Aveam diverse alte intrebari legate de masina, insa acelea deja au devenit mici copii pe langa problema de mai sus, si le voi lasa pana cand voi putea fi din nou relaxat stiind ca masina este in starea sa de functionare optima si ma asteapta in parcare :)

Link to comment
Share on other sites

turbo-compresorul terminat-uleiul poti sa-l papi in doua moduri-ori iese pe partea de turbina si arde in esapament ce arde restul iese pe teava, ori este aspirat de compresor si bagat in admisie-cilindrii.. de acolo si turatiile nelalocul lor, tu practic nu mai mergeai cu motorina ci mai mult cu ulei :)

 

p.s. dupa ce schimbi turbo-compresorul curata admisia, egr-ul si esapamentul (catalizatorul este terminat, filtru de particule daca ai este terminat si el), toate au avut de suferit in urma intamplarii

 

mare noroc ai daca motorul mai este integru dupa cele patite-mai ales cu sunetul metalic sau cu incercarea de reducere a turatie din frana - pistoane segmenti cilindrii.. dar asta ramane de vazut dupa ce inlocuiesti turbocomp.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Nu mai misca masina, risti sa o ia pe ulei. Turbina e de vina, va trebui sa o schimbi. Uleiul dispare din motor pe doua cai, direct in evacuare sau in admisie/cilindrii/evacuare.

Neaparat inainte de montarea unei turbine noi, va trebui spalat tot traseul de la turbo la admisie. Furtune, intercooler, Egr, galerie admisie. Posibil de la atat ulei ars sa fie si catalizatorul infundat.

Link to comment
Share on other sites

Ai tras cam tare de masina , poate merita sa chemi o platforma de la primele semne de nebunie , sau cel putin de la nivelul la care tot turnai ulei in ea

Eu zic ca era obligatoriu sa nu mai ruleze cu ea, doar iti intra bucatile metalice de la ax si palete in motor. Speram macar sa nu fi produs si alte pagube in afara de turbina.

mi se pare cam aiurea sa pice turbina la ~80.000 km cat are masina in cauza...

Daca bine imi amintesc, este cineva aici pe forum la care i-a picat la aprox 6000km - masina aproape noua....

 

O turbina te va duce undeva spre 4000lei, vorbeste putin cu user-ul IulianC.

Link to comment
Share on other sites

Totusi, turbinele astea pica asa dintr-o data? Nu exista niste simptome premergatoare? Va intreb asta fiindca in vara vreau sa fac un drum mai lung in afara. Nu ar fi tocmai placut sa-mi pice pe acolo turbina, mai ales ca masina este sh si nu stiu daca a fost schimbata pana la cei 130 mii km pe care ii are acum.
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru toate opiniile!

 

 

Mie mi se pare ca deja a luat-o pe ulei, nu ca risc sa o ia. De rulat nu mai rulez deloc, am tras-o acasa si o iau de acolo tractata sau pe platforma, sau aduc mecanic acasa in garaj (mi-e cam frica ca in service-uri se inlocuiesc piese de pe masini).

 

De oprit si chemat platforma intr-adevar as fi putut poate daca as fi fost plecat in vacanta si nu m-as fi grabit, (ori eu eram plecat cu aceleasi activitati cu care mi-am permis masina) SAU daca mi s-ar fi aprins un martor ceva in bord.

 

Cumpar masina de tehnologie 2005 si trebuie sa stau cu urechile ciulite la motor si cu ochii in luneta dupa fum? Sunt mii de femei soferite care calatoresc singure in BMW sau altceva, total atehnice care pana nu li se aprinde rosu mare in bord insotit de beep-uri nu isi pun nicio problema, ele nu aud motorul, nu simt turatiile. Eu totusi am vazut fumul, am tinut-o usor, am verificat joja am completat cu ulei de 240 lei pentru 140 kilometri, cred ca este suficient.

 

Stiu ca suna a frustrare, dar ma plang pentru ca am luat-o din decembrie de la reprezentanta Recklinghausen, avea 75 000, in Romania a ajuns cu 77 000, acum are 81. Se poate asa ceva!?? Se pare ca da. Urmeaza sa sun in Germania si sa cer in scris o explicatie/lamurire.

 

 

Astazi am fost deja la 2 mecanici diferiti - ambii mi-au spus ca au mai intalnit chestia asta, ambii mi-au dat aceleasi solutii doar preturi diferite:

 

- trebuie inlocuit turbo - si cel mai probabil masina isi revine. Spun ca nu ar trebui sa aiba alte uzuri atata vreme cat uleiul mi s-a aprins pe galben si nu pe rosu, adica abia atunci cand e pe rosu - asa cum stie toata lumea - piesele se freaca fier pe fier.

- trebuie demontata si curatata toata toba din motor pana in finala pentru ca e plina de ulei care dauneaza acolo, cica sunt niste site pe parcurs.

- se poate desface pe langa inlocuirea turbo si chiulasa etc pentru a se vedea daca acolo in interior exista daune.

- de asemenea se poate anula turbo, pus ulei nou in motor si circula fara turbo pana se doreste montarea unui alt turbo.

 

Un mecanic mi-a cerut 150 lei pentru inlocuit turbo, altul 100E si alte pretentii. Ma mai vad cu inca 3-4 cel putin si dupa aia ma hotarasc, ca oricum nu ma grabesc, am cu ce merge si este o cheltuiala neprevazuta, deci imi cam strica planurile.

 

Voi continua sa povestesc pe masura ce mai fac demersuri, daca aveti si alte opinii sunt binevenite!

 

Edit: Daca tot se lauda toti producatorii cu senzori, si pun senzori pentru tot ce tine de motor si nu numai - oare de ce nu scot odata si un senzor pentru turbo!? Numai eu cunosc xyz femei sau barbati non-practici care pana nu li se aprinde in bord (sau poate nici atunci) nu se opresc din regimul normal de mers - desi sunt doar in plimbare sau in vacanta.

Edited by StGermain
Link to comment
Share on other sites

Problema principala e cand cumperi masina.O pui pe tester si vezi cat de uzat e turbo.De ex eu la 130 000 km cand am luat-o avea in jur de 10% uzura la turbina.Toate aceste neplaceri poate puteau fi evitate cu o verificare temeinica la cumparare.Dar cum tu ai luat-o din germania este f ciudat ce s-a intamplat...
Link to comment
Share on other sites

Exact..ma gandesc ca daca ar fi atat de simplu sa pui masina pe tester si sa spui ca mai are uzura 50% sau 80% ar fi o treaba..S-ar evita multe probleme, din pacate tind sa cred ca nu poate nimeni sa spuna exact chestia asta. Turbina nu e ca o baterie, care se consuma..Poti intr-adevar banuiesc sa spui ca are uzura, ca are joc in ax si altele, lucruri pentru care de obicei trebuie sa o dai jos. Asta din ce stiu eu, poate gresesc...
Link to comment
Share on other sites

La axul turbinei are niste semeringuri, in momentul cand axul isi face joc scapa ulei,si te trezesti ca iti mananca ulei in draci, motoarele astea bmw nu prea mananca ulei, doar daca e dusa turbina in cele mai multe caZuri, daca ai noroc sa se blocheze poti merge cu ea linistit,daca se rupe axul trebuie chemata platforma poti gripa motorul si te costa o avere ...
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost la un prieten de-al meu cu service,pasionat de bmw, si omu a venit cu laptopul si s-a conectat la masina si a verificat tot felul de parametri.

Adica m-a pus sa accelerez sa tin in 4000 rpm ,sa tin la alte turatii si tot felul de chestii destea+ ralanti.Apoi pe baza unor parametri si din experinta lui mi-a zis ca turbina are uzura undeva la 10%. Nu sunt asa cunoscator ,nu stiu exact la ce s-a uitat mecanicul...

Acum nu stiu daca se poate sau nu afla asa ceva ,eu va spun doar patania mea apropos de uzura turbinei :)

Cand am cumparat masina special m-am uitat la toate masinile care le-am vazut sa nu aiba turbina uzata(cu mecanicul).

Edited by alexnos
Link to comment
Share on other sites

La axul turbinei are niste semeringuri, in momentul cand axul isi face joc scapa ulei,si te trezesti ca iti mananca ulei in draci, motoarele astea bmw nu prea mananca ulei, doar daca e dusa turbina in cele mai multe caZuri, daca ai noroc sa se blocheze poti merge cu ea linistit,daca se rupe axul trebuie chemata platforma poti gripa motorul si te costa o avere ...

 

 

:) Exact asta mi s-a intamplat, nu am avut "norocul" sa se blocheze turbo ci sa scape ulei in cilindri. Vom vedea ce este de reparat la ea.

Link to comment
Share on other sites

N-ar fi trebuit sa mai mergi cu masina dupa ce-ai patit. La cat ai mers fara ulei + uleiul tras in motor, ma cam indoiesc sa nu exista si alte pagube la motor.

Din cate stiu, tobele nu se dau jos ca sa se curete dupa ce-ai schimbat turbo, ci se vor curata singure de la temp ridicata din evacuare (la inceput va scoate fum).

... iar aia cu anulatul turbo este de cascadorii rasului, parerea mea :)

 

Mergi la niste mecanici compepenti si inlocuieste turbina.

Link to comment
Share on other sites

Am sunat in Germania la reprezentanta sa le cer un raspuns oficial, au raspuns verbal in felul urmator:

 

1. V-am dat masina pe societate, si nu pe persoana fizica, pe persoana fizica v-am fi acordat garantie;

2. Pentru ca v-am dat-o pe societate v-am scutit de TVA pe care nu mi l-ati dat (nu prea am inteles cu ce i-am incurcat ca nu i l-am dat, asta dpdv legal);

3. AAAA, si oricum sunteti din Romania, deci exclus;

Punctul 3 :) e de toata panarama. Probabil s-au ars in diferite forme cu romanii. Oricum au spus-o destul de nesimtit.

 

Intre timp am mai abordat si alti mecanici, intr-adevar la tobe nu se umbla ci se vor curata singure dupa ce se repara masina. Trebuie plecat dupa inlocuire vreo 50 km de mers mai in forta si se curata toata.

 

Cineva avizat pe motoarele astea, care le face reparatii si revizii, a spus in primul rand ca la modelele astea se intampla foarte des sa pice turbinele, si in al doilea rand ca odata ce desface, este simplu sa isi dea seama daca este si altceva afectat, dar cel mai probabil nu este dupa simptomele pe care i le-am descris si dupa becul pe galben al uleiului.

 

Se va inlocui piesa propriuzisa, uleiul, filtrul de ulei, o garnitura, si inca un filtru de a carui denumire nu am mai auzit (probabil este ceva specific BMW).

 

Manopera dureaza o zi si costa pana in 500 lei tot la cineva avizat.

 

M-am interesat tot in Germania pentru piesa, as prefera sa iau una noua si cu garantie, chiar daca trebuie sa o trimit pe cea veche in schimb. Am inteles ca ajunge ca pret usor sub 1000 E.

Oricum primul pas este s-o scot pe asta stricata din motor, sa vedem cum arata si ce serie are pe ea (mi s-a spus din Germania ca e foarte importanta seria).

 

Va multumesc si va tin la curent.

 

PS. La colegul care imi propunea anularea turbo am renuntat din start, tariful si unele pretentii erau nejustificate.

Link to comment
Share on other sites

Am sunat in Germania la reprezentanta sa le cer un raspuns oficial, au raspuns verbal in felul urmator:

 

1. V-am dat masina pe societate, si nu pe persoana fizica, pe persoana fizica v-am fi acordat garantie;

2. Pentru ca v-am dat-o pe societate v-am scutit de TVA pe care nu mi l-ati dat (nu prea am inteles cu ce i-am incurcat ca nu i l-am dat, asta dpdv legal);

3. AAAA, si oricum sunteti din Romania, deci exclus;

Punctul 3 :) e de toata panarama. Probabil s-au ars in diferite forme cu romanii. Oricum au spus-o destul de nesimtit.

 

Intre timp am mai abordat si alti mecanici, intr-adevar la tobe nu se umbla ci se vor curata singure dupa ce se repara masina. Trebuie plecat dupa inlocuire vreo 50 km de mers mai in forta si se curata toata.

 

Cineva avizat pe motoarele astea, care le face reparatii si revizii, a spus in primul rand ca la modelele astea se intampla foarte des sa pice turbinele, si in al doilea rand ca odata ce desface, este simplu sa isi dea seama daca este si altceva afectat, dar cel mai probabil nu este dupa simptomele pe care i le-am descris si dupa becul pe galben al uleiului.

 

Se va inlocui piesa propriuzisa, uleiul, filtrul de ulei, o garnitura, si inca un filtru de a carui denumire nu am mai auzit (probabil este ceva specific BMW).

 

Manopera dureaza o zi si costa pana in 500 lei tot la cineva avizat.

 

M-am interesat tot in Germania pentru piesa, as prefera sa iau una noua si cu garantie, chiar daca trebuie sa o trimit pe cea veche in schimb. Am inteles ca ajunge ca pret usor sub 1000 E.

Oricum primul pas este s-o scot pe asta stricata din motor, sa vedem cum arata si ce serie are pe ea (mi s-a spus din Germania ca e foarte importanta seria).

 

Va multumesc si va tin la curent.

 

PS. La colegul care imi propunea anularea turbo am renuntat din start, tariful si unele pretentii erau nejustificate.

 

Eu unu mi-as reconditiona turbina (se inlocuiesc toate componentele din ea si mai ramane doar carcasa) care nu costa mai mult de 300 euro plus ca o sa ai si garantie (depinde de cel care o reconditioneaza). Am citit ca vrei turbina noua dar este de luat in seama ce ti-am zis si eu.O sa economisesti ceva banuti si poti investi in alceva. Bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.