Jump to content

BMW 320D e90 nov 2005


Recommended Posts

Am vorbit cu Dl C_ipos si se pare ca singura turbina care nu se poate reconditiona este cea pe care o am eu, adica cea care vine pe motorul de 163 CP. Daca ar fi fost motorul de 12x sau 13x CP s-ar fi putut reconditiona, dar pentru asta, pentru ca este Mitsubishi, nu se gasesc piese aftermarket. In plus, de noua costa, conform specialistului mentionat, peste 1500 E.

 

Dl Equant, ai vreun nume de astfel de persoana, sa mai cer ceva pareri si preturi?

 

Dl ins1dez, asa mi se pare si mie logic, daca o cer in loc, sa imi dea tot una reconditionata. Urmeaza sa mai fac sapaturi.

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit cu Dl C_ipos si se pare ca singura turbina care nu se poate reconditiona este cea pe care o am eu, adica cea care vine pe motorul de 163 CP. Daca ar fi fost motorul de 12x sau 13x CP s-ar fi putut reconditiona, dar pentru asta, pentru ca este Mitsubishi, nu se gasesc piese aftermarket. In plus, de noua costa, conform specialistului mentionat, peste 1500 E.

 

Dl Equant, ai vreun nume de astfel de persoana, sa mai cer ceva pareri si preturi?

 

Dl ins1dez, asa mi se pare si mie logic, daca o cer in loc, sa imi dea tot una reconditionata. Urmeaza sa mai fac sapaturi.

 

 

Gasesti pe ebay, noua, cam la jumatate din pretul pe care ti l-a spus Cipos.

Link to comment
Share on other sites

ziceai undeva ca ti s-a aprins becul de ulei pe rosu...asta nu e bine deloc...

 

In niciun caz. Am spus despre rosu ca NU s-a aprins, s-a aprins numai galben. Sunt constient de gravitatea pe care o presupune uleiul pe rosu.

 

 

Intre timp am mai discutat cu cineva care mi-a spus ca as putea iesi mai ieftin in doua moduri:

 

- sa iau o piesa reconditionata non Mitsubishi, DAR a unui motor de pe 520 (pentru ca asa cum am spus, cele Mitsubishi nu se pot reconditiona). Nu stiu daca se potriveste la fata locului pe motor dar am sa ma interesez;

- sa iau o piesa noua, de tuning (cica exista) care sa fie facuta pentru motorul asta de catre alti producatori si care ar fi mai ieftina. O sa verific pe site-ul dedicat (banuiesc ca nu am voie sa il scriu aici dar il stiti cu totii).

Link to comment
Share on other sites

Am tractat-o astazi in service, au desfacut-o baietii pana au ajuns la turbo, axul cu palele au joc atat pe verticala cat si pe orizontala. In rest este intacta.

 

Desfacand componente au ajuns prima data la filtrul de polen - care cu certitudine nu fusese schimbat mai recent de 20 - 30 000 km in urma (mai ales ca in Germania nu prea este praf din cate am auzit). Apoi inaintand spre turbo au dat peste filtrul de aer care de asemenea nu a fost schimbat de foarte multi kilometri, gen 30 - 40 000 (baietii spun ca nu a fost niciodata la cum arata, eu nu cred ca e chiar niciodata).

Filtrul de epurare era uzat, este posibil ca din cauza lui sa fi picat turbo, acest filtru scapa ulei.

M-a costat 100 lei toata aceasta operatie. Manopera pentru montarea unui turbo si a unei revizii complete (vreau sa schimb toate consumabilele posibile din motor) va costa max 500 lei si va dura max o zi. Dar asta dupa ce fac rost de alt turbo si de toate consumabilele.

 

Astazi a durat cam o ora si jumatate pana s-a scos turbo, am portbagajul pe jumatate plin cu capace si piese care mai de care.

 

Pentru cine doreste sa se delecteze, am atasat cate ceva.

post-34334-1270236854_thumb.jpg

post-34334-1270236862_thumb.jpg

post-34334-1270236870_thumb.jpg

post-34334-1270236878_thumb.jpg

post-34334-1270236891_thumb.jpg

post-34334-1270236902_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

... iar aia cu anulatul turbo este de cascadorii rasului, parerea mea :)

 

Mergi la niste mecanici compepenti si inlocuieste turbina.

 

Nu e cascadorii rasului, o poti face pe marginea drumului in max 1 ora

si te poate salva de la un dezastru, dezastru pe care colegul patit nu a ajuns sa-l cunoasca din fericire.Asta nu inseamna ca a scapat, se va vedea la desfacere.

Anularea e bine sao faci cand simptomele unui turbo dus apar si e neaparat sa-ti continui calatoria.Asta o faci in cazul in care nu ai de gand sa o reconditionezi ci sa o inlocuiesti. Se intrerupe alimentarea turbinei cu ulei dar ea va continua sa se invarta, ceea ce duce la distrugerea ei, in schimb salvezi motorul.

E bine sa cunosti simptomele unuei turbine pe duca si sa ai cat de cat cunostinte de mecanica, ca sa stii ce ai de facut cand apar.Sunt situatii in care dintr-un anumit motiv nu poti sau nu ai timp sa apelezi la platforma.

 

Bafta la reparatii si ''e bine sa cureti si tobele''

 

Astazi a durat cam o ora si jumatate pana s-a scos turbo, am portbagajul pe jumatate plin cu capace si piese care mai de care.

 

 

Cat de mare era jocul axului, in cazul in care poti estima asta si ai pus mana pe el sa-l misti

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca daca ai de gand sa tii masina, fa un efort si ia una noua si stai linistit o buna perioada de timp.Numai de tine depinde cat o sa te tina.

Neaparat sa-ti dea si galeria de admisie jos pentru curatare, pe langa tot traseul de admisie.

Asta e parerea mea, tu stii mai bine ce bani ai.

Sarbatori fericite sa ai in continuare.

Mult noroc cu reparatia.

Link to comment
Share on other sites

cat crezi ca o sa stea linistit, daca au fost cazuri cand a picat si la 6000km? parca pe mine ma deranjeaza patania lui StGermain, iti iei o masina destul de noua, te bazezi pe ea, poate mergi cu familia prin europa, sau la nu stiu ce drum lung, si te trezesti ca te lasa.
Link to comment
Share on other sites

Dl Blitzu, noua prefer - dar daca gasesc tot noua cu garantie pe varianta de tuning, produsa non-original si e mai ieftina, atunci iau de tuning. Aceeasi situatie daca gasesc pentru motorul de 520 sau 525. Toate piesele facute de alti producatori sunt mai ieftine insa au aceeasi garantie, dupa cum bine stim cu totii.

Plus ca nu m-ar deranja vreo 15 CP in plus in situatia unui turbo de tuning, chiar daca trebuie sa rescriu softul. Oricum am de gand sa o verific de la A la Z in motor (daca tot il desfac) pentru ca vreau sa o tin si sa ma tina.

 

Dl increatul - mi-ai inteles perfect sentimentele, exact asa este.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles.

Ma refeream la noua, nu neaparat pe original, doar sa nu o reconditionezi.Sa nu ma inteleaga gresit cei care se ocupa cu asa ceva, nu zic ca una reconditionata nu va tine, doar ca poate vrei sa tii masina ceva ani de-acum incolo si nu e cazul sa te zgarcesti, mai ales ca nu e chiar veche.Nu e neaparat sa iti cada si cealalta turbina la 80k, cine stie in ce conditii s-a umblat cu masina aia inaintea ta

Link to comment
Share on other sites

Nu putem sa acuzam numai fabricantul, din moment ce nu a luat masina de 9.Poate 76.000 a umblat un mos care schimba viteza la 1700rpm.

 

Intr-adevar sunt destule cazuri in care au cazut turbine sub 20.000km, dar uite ca majoritatea trec de 150.000.Cred ca procentul ala mic de turbine care cad e alcatuit din defecte de fabricatie si proasta intretinere si exploatare a conducatorului auto.

Nici pe mine nu ma incanta patania colegului si n-as vrea sa fiu in pielea lui.

Link to comment
Share on other sites

Ironia este ca eu am fost intotdeauna adeptul masinilor noi, asa ca in decembrie am ales o masina noua de frica uneia SH pe care ar fi putut sa imi pice o piesa costisitoare. In acelasi timp, partenera mea de business, tot in decembrie a ales aceasta masina SH. Impreuna ales-o din vreo 15, impreuna am decis ca este de preferat ca vanzator o reprezentanta si nu un autohaus, etc.

 

Cand a venit masina asta in tara pe 28 decembrie, am vazut cat de impecabila arata la interior si mai ales la motor & portbagaj (aratau ca o masina cu 0km in bord), apoi am vazut si cum merge, mi-am schimbat un pic ideea asta cu alesul masinilor noi, parca parca imi parea rau ca eu cu mai putin de o luna inainte eu alesesem o masina noua si evident platisem in plus pentru asta. EIII, acum se pare ca am avut dreptate, trebuie sa umblu pe la mecanici, sa cheltuiesc pe piese si consumabilele pe care nemtii nu le-au schimbat, si asa mai departe. Stiu ca sunt o exceptie, si ca majoritatea cumparatorilor de Germania nu au probleme, dar nu ma intereseaza. Tot ce ma intereseaza e ca eu am patit-o si ca eu trebuie sa cheltui acum timp&bani.

Link to comment
Share on other sites

Pai da dar pe o masina noua in primu rand platesti bani mai multi, in prima clipa cand te-ai suit in ea si ai facut cativa km deja i-ai scazut pretul pt ca nu e mai NOUA, se devalorizeaza mult mai repede decat o masina SH. Parerea mea e ca o masina noua nu prea e o afacere BUNA :)
Link to comment
Share on other sites

Desfacand componente au ajuns prima data la filtrul de polen - care cu certitudine nu fusese schimbat mai recent de 20 - 30 000 km in urma (mai ales ca in Germania nu prea este praf din cate am auzit). Apoi inaintand spre turbo au dat peste filtrul de aer care de asemenea nu a fost schimbat de foarte multi kilometri, gen 30 - 40 000 (baietii spun ca nu a fost niciodata la cum arata, eu nu cred ca e chiar niciodata).

Filtrul de epurare era uzat, este posibil ca din cauza lui sa fi picat turbo, acest filtru scapa ulei.

 

 

cat crezi ca o sa stea linistit, daca au fost cazuri cand a picat si la 6000km? parca pe mine ma deranjeaza patania lui StGermain, iti iei o masina destul de noua, te bazezi pe ea, poate mergi cu familia prin europa, sau la nu stiu ce drum lung, si te trezesti ca te lasa.

Daca iti iei o masina destul de noua nu inseamna ca bagi in ea motorina, ii dai talpa si te tine la nesfarsit.

StGermain spune de componente care nu au fost schimbate de 20-30.000km, filtru de aer si cel epurator fiind foarte importante pentru viata turbinei (alaturi de ulei).

De curiozitate, uleiul de la motor l-ai schimbat de cand ai luat masina?

O regula de aur e ca atunci cand iei o masina, fie ca are 10.000km sau 200.000km sa-i schimb consumabilele, sa stii ca ai consumabile noi.

Eu am luat masina pentru prietena mea cu 28.000km reali, dar de 7 ani. Am schimbat distributie, curea accesorii, antigel, lichid frana, ulei motor, filtru ulei, filtru benzina, filtru aer, bujii etc.

Daca ii bagam numai benzina si talpa si mi se rupea cureaua de distributie trebuia sa dau vina pe producator...

 

Si mie mi-a cazut turbina la E90 320d, dar fara sa consume ulei. Se tocisera paletii si suiera foarte tare. Am schimbat-o cu una noua de la Groza Dan, a fost 4000lei. Mi-a cazut pe la aprox 140.000km. Acum are 160.000km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.