Jump to content

M5 diesel


dvdcore

Recommended Posts

Foarte puţini oameni din străinătate ĂŽşi cumpără un M ca să meargă zilnic cu el.

Există maşini mult mai potrivite pentru aşa ceva.

M-urile, supercar-urile, maşinile exotice, ĂŽn general orice maşină sport veritabilă nu este menită să o conduci zilnic, poate doar Porsche.

 

Nu are nici un rost, dacă gândeşti raţional, să conduci o astfel de maşină zilnic.

Deci aia care merg zilnic cu ele sunt irationali bag seama. Asta ca sa nu mai zici ca bag de la mine :D Iote ca bag direct de la matale.

Poate ai sa pricepi si tu, in inteligenta ta, ca am mai zis si in niste posturi anterioare, ca sunt oameni la care placerile lor sunt diferite de ale tale. Daca tu nu poti sa intelegi asta si emiti o unitate de masura a gandirii rationale e vesnica ta problema.

Mai sus e un coleg de forum care ti-a descris foarte frumos ca-i place de cand se urca in ea si-i da cheie chiar daca merge pana la paine. Daca tu nu esti de acord cu acel om asta un inseamna ca respectivul nu e rational... Si vezi insemnatatea cuvantului rational in sensul folosit de tine, e in DEX.

Dar na, renunt, ce nu a reusit natura nu o sa reusesc eu si incapatanarea ta e ridicata la rang de calitate din punctul tau de vedere.

Si da, asa cum zici tu, o sa-mi iau un non-supercar din asta Porsche, dupa cum zici tu si sa ma duc cu el la paine :( Oricum, mistoaca afirmatia ta... M-urile, supercar-urile, maşinile exotice, ĂŽn general orice maşină sport veritabilă nu este menită să o conduci zilnic, poate doar Porsche.

Mai ai putin si-i bagi in farfurie cu Loganul pe astia de la Porsche...

Esti funny rau si ai si mult timp liber...

 

Cu mine in scara sta unul care are un M3 si mai sunt multi altii cu Porsche 911turbo, Cayenne, etc.

:twoup:

Da-n ce scara locuiti, domnule?

Sa stiu sa fac in asa fel incat sa mi se strice rabla prin preajma, sa admir si eu hailaiful galatean! :)

Te astept :) Intr-o seara am constatat ca doua treimi din numarul de masini erau "troace" de peste 50k euro si ma intrebam ce naiba cauta aia la bloc :)

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problema e puÞin mai delicatã. Dar poate Þine ºi de avântul vânzãrilor diesel mai ales la nemÞi, unde mulÞi km Înseamnã economie serioasã la pompã.

 

Ăn UK un 335d (350HP, doar soft) pe 7/8 dintr-o milĂŁ (adicĂŁ pe mai bine de un km) a fost egal cu M3 CSL, care e o maÂşinĂŁ spre hardcore serios Âşi nu a fost un singur CSL Âşi un singur 335d.

Tot acolo, cã ãia n-au ce face, 335d (340 de cai soft) pe circuit a fost mai bun decât 335i (360 de cai soft).

 

Ăn momentul ĂŽn care ai performanĂže sesizabil asemĂŁnĂŁtoare Âşi diferenĂže de consum mari, ĂŽntr-o maÂşinĂŁ bine antifonatĂŁ, conteazĂŁ Âşi economia, chiar Âşi la un M5, deÂşi teoretic la banii ĂŁia consumul e ultima grijĂŁ.

 

Ăn F1 ĂŽncĂŁ nu e diesel, dar ĂŽn alte competiĂžii diesel fie dominĂŁ de ani buni, fie a ĂŽnceput acum Âşi nu mĂŁ refer la arat vitezĂŁ.

 

Pe de altĂŁ parte nimic nu se comparĂŁ cu plĂŁcerea unei benzinare de ture multe, dar fiecare poate alege ce doreÂşte.

Link to comment
Share on other sites

aici pus punctul pe i, ct. Intr-o masina antifonata bine nu se simte. Eu, daca ajung sa imi permit asa ceva refuz sa dau 120.k pe o masina antifonata bine, vreau sa aud ceva care sa imi ridice parul de pe mana....

Si mai e o chestie, felul cum trage un diesel, tipic motorului diesel cu geometrie variabila si un V8, V10 sau chiar un 6 in linie..Nu ma refer aici la date gen ala are cuplu X si celalat Y. Ma refer la senzatie. Pentru ca pe asta dai banii in final,

Nu vad de ce as da bani similari sau foarte aproape pe un TD care nu imi aduce genul asta de satisfactie..

Oricum.. sa dea dumnezu sa ajung eu la dilema asta... :)

Link to comment
Share on other sites

Deci aia care merg zilnic cu ele sunt irationali bag seama. Asta ca sa nu mai zici ca bag de la mine :) Iote ca bag direct de la matale.

Poate ai sa pricepi si tu, in inteligenta ta, ca am mai zis si in niste posturi anterioare, ca sunt oameni la care placerile lor sunt diferite de ale tale. Daca tu nu poti sa intelegi asta si emiti o unitate de masura a gandirii rationale e vesnica ta problema.

Mai sus e un coleg de forum care ti-a descris foarte frumos ca-i place de cand se urca in ea si-i da cheie chiar daca merge pana la paine. Daca tu nu esti de acord cu acel om asta un inseamna ca respectivul nu e rational... Si vezi insemnatatea cuvantului rational in sensul folosit de tine, e in DEX.

Dar na, renunt, ce nu a reusit natura nu o sa reusesc eu si incapatanarea ta e ridicata la rang de calitate din punctul tau de vedere.

Si da, asa cum zici tu, o sa-mi iau un non-supercar din asta Porsche, dupa cum zici tu si sa ma duc cu el la paine :) Oricum, mistoaca afirmatia ta... M-urile, supercar-urile, maÂşinile exotice, ĂŽn general orice maÂşinĂŁ sport veritabilĂŁ nu este menitĂŁ sĂŁ o conduci zilnic, poate doar Porsche.

Mai ai putin si-i bagi in farfurie cu Loganul pe astia de la Porsche...

Esti funny rau si ai si mult timp liber...

 

Da, cam aÂşa este.

Cu siguranÞã nu are vreun rost sã mergi zilnic cu un supercar.

Un supercar este o maÂşinĂŁ greu de parcat din cauza vizibilitĂŁĂžii, cu o gardĂŁ la sol foarte joasĂŁ, e foarte greu sĂŁ-Ăži facĂŁ plĂŁcere când auzi cum o jantĂŁ de câteva mii de € calcĂŁ ĂŽntr-o groapĂŁ.

Scopul tĂŁu este de a emite jigniri voalate Âşi de a te certa.

Agresivitatea gratuitĂŁ pe care ĂŽncerci sa o machezi prin ironii nereuÂşite denotĂŁ nervozitate Âşi multĂŁ energie negativĂŁ.

Mai ieÂşi Âşi tu din casĂŁ, practicĂŁ un sport, asta dacĂŁ tot vorbeÂşti de timp liber.

Acel coleg ºi-a vândut maºina destul de rapid, probabil cã existã ºi un motiv În spatele acelei decizii.

Porsche-urile sunt considerate "daily drivers" de foarte mulĂži jurnaliÂşti auto, nu este un lucru inventat de mine.

Un motiv ar fi faptul cã, de exemplu, un Porsche 911 are o gardã la sol mai ridicatã decât un Ferrari 599 sau un Lamborghini Gallardo.

Mi se pare destul de aiurea sĂŁ-Ăži faci praf spoiler-ul supercarului tĂŁu de 150-200 000 € atunci când vrei doar sĂŁ-l parchezi.

 

Dau Âşi un argument pentru atitudinea ta pe care am descris-o mai sus.

Dacã erai genul de om pe care nu-l intereseazã cã România e plinã de gropi ºi tranºee, nu Þi-ai fi luat X3 ci un seria 3 coupe sau M3 E46, e clar cã preÞurile ar fi fost similare.

ĂnsĂŁ, aÂşa e pe internet, e mai plĂŁcut sĂŁ faci scandal decât sĂŁ participi civilizat la o discuĂžie, iar acest lucru denotĂŁ un anumit nivel de inteligenÞã Âşi civilizaĂžie.

Link to comment
Share on other sites

Da, cam aşa este.

Porsche-urile sunt considerate "daily drivers" de foarte mulţi jurnalişti auto, nu este un lucru inventat de mine.

Un motiv ar fi faptul că, de exemplu, un Porsche 911 are o gardă la sol mai ridicată decât un Ferrari 599 sau un Lamborghini Gallardo.

Mi se pare destul de aiurea să-ţi faci praf spoiler-ul supercarului tău de 150-200 000 € atunci când vrei doar să-l parchezi.

 

In primul rand Ferrari pe langa Porsche la capitolul fiabilitate este o gluma proasta,asta e motivul principal pt. care porsche este considerat "daily drivers" ci nu garda la sol.Porsche ani la rand a iesit cea mai fiabila marca germana iar de curand pe primul loc in America la capitolul fiabilitate in topul lui J.D.Power.In schimb Ferrari-urile rar reusesc sa treaca de 20-30 de mii de km fara sa se strice serios.

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Păi ai avut Ferrari sau Porsche ĂŽncât emiţi păreri ĂŽn legătură cu fiabilitatea lor? :)

 

Pe de altă parte, am văzut de mai multe ori la Top Gear cum aveau dificultăţi să treacă peste speed bumps cu diverse supercar-uri, aşa că garda la sol e ĂŽntr-adevăr o problemă când vrei să mergi cu o asemenea maşină prin România.

 

Din spusele lui Jay Leno, un om avizat atunci când vine vorba de maşini, doar are sute, la Ferrari pică mai des ambreiajul şi discurile de frână, din acest motiv a preferat să cumpere Carrera GT, o maşină cu disc de ambreiaj ceramic, la fel ca şi discurile de frână.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Daca e lipsita de logica si substanta nu are rost sa mai comentam.

Dar un mpotor 6.0 aspirat benzina (cam printre cele mai puternice motoare de strada) si un 5.5 TDi care e tot un motor nu vad de ce sa nu le compar.

Si nu inteleg care din ele consideri tu ca are 2 roti.

 

Eu nu vad nici un motiv sa nu compar aceste motoare. Daca BMW nu va produce motoare diesel mai puternice va pierde un esantion de clienti care doresc si diesel si sportivitate-putere.

 

Pun 2 poze, poate sesisezi diferenĂža.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Neckarsulm-AudiForum-Audi-R10-TDI.jpg

 

http://germancarscene.com/wp-content/uploads/porsche-le-mans-3-12-6.jpg

 

Ăntr-adevĂŁr, ambele au 4 roĂži, ĂŽnsĂŁ aici se terminĂŁ asemĂŁnĂŁrile.

Gândeºte-te la faptul cã una este o maºinã de curse pur sânge, În timp ce a doua este o maºinã de stradã modificatã destul de puÞin pentru a putea concura.

 

Prima este un monopost, ĂŽn timp ce a doua are aceeaÂşi caroserie ca o maÂşinĂŁ de stradĂŁ cu 4 locuri.

Probabil cĂŁ din acest motiv cele douĂŁ maÂşini nu concureazĂŁ ĂŽn aceeaÂşi clasĂŁ.

 

Nu cred cã BMW este În pericol sã piardã vreun eºantion de clienÞi care doresc diesel-uri mai puternice, BMW-urile diesel chiar se vând foarte bine, sunt pline strãzile de BMW-uri cu motoare de 3 litri ºi 3 litri biturbo.

 

NU mai pierd vremea sa caut nimic. Daca tu consideri ca pe porschele ala sunt modificari minime inseamna ca nu ai vazut cum arata modelul de strada.

Gume, eleron, aripile alea evazate inca 20 cm fata de normal, garda la sol etc. Toate imi spun ca si pe interior sunt modificari mari.

 

Probabil doar coaja din fibra de sticla are design de porsche ca sa dea bine la marketing.

 

Daca e asa greu de recunoscut ca un diesel turbo bate un motor aspirat pe benzina - vezi si WTCC (in unele cazuri si cu cilindree mai mica, in altele la cilindree identica sau asemanatore) asta e.

Stiu ca o sa spuneti ca nu e fair, ca e nedrept, ca nu e cinstit, ca orgoliul de benzinar are de suferit - dar pentru mine este un prim pas.

 

O sa fiu primul care o sa va anunte cand se va face pasul 2 :) :)

Link to comment
Share on other sites

Acele modificãri sunt infime În comparaÞie cu construirea unei maºini de curse special pentru curse de anduranÞã.

 

Ăn rest, faptul cĂŁ un diesel turbo bate un motor pe benzinĂŁ aspirat nu este un capĂŁt de lume.

 

Pui turbo Âşi pe aspirat Âşi rezolvi problema definitiv.

Link to comment
Share on other sites

Ma ciupanezule, incapatanarea ta nu are limite.

Copile, nu am nimic cu tine dar te dai asa mare profesor si asa rau ti-o iei de fiecare data... Nu mai sustine prostia asta cu diesel turbo si benzina aspirat.

Motoarele in sine, turboD si turboGas, tot turboD e mai bun. Fizic e asa...

 

In rest, comentariile sunt de prisos. Nu ai inteles in trecut nimic, nu intelegi in prezent, nu ai sa intelegi nici in viitor. Ai confirmat.

Zici de cearta... pai tu te certi ma cu toata lumea (cu mici exceptii) si nu eu. Eu doar cu tine am ce am si nu mai confunda faptul ca nu-si pune mintea nimeni cu tine cu a avea dreptate.

Iti place sa o faci pe profesorul... tocmai din nestiinta. Cu timpul o sa iti recitesti posturile si o sa te pufneasca si pe tine rasul de ce esti/erai in stare sa scrii.

Hai sa cresti mare si spor la succesuri.

Link to comment
Share on other sites

Ma ciupanezule, incapatanarea ta nu are limite.

Nu eşti chiar un exemplu din acest punct de vedere.

 

Copile, nu am nimic cu tine dar te dai asa mare profesor si asa rau ti-o iei de fiecare data... Nu mai sustine prostia asta cu diesel turbo si benzina aspirat.

Motoarele in sine, turboD si turboGas, tot turboD e mai bun. Fizic e asa...

 

Vorbeşte aşa cu cine ĂŽţi permite.

Nu-mi spune mie un individ de nici 40 de ani "copile".

Nu mi-o iau rău deloc, drept dovadă discuţia asta.

Ai nişte argumente atât de bune ĂŽncât nu demonstrezi nimic.

Fizic din cauza randamentului şi consumului de combustibil.

Ănsă asta nu ĂŽnseamnă neapărat "mai bine".

Motoarele diesel vor fi mai bune decât cele pe benzină atunci când se vor putea tura pe o plajă la fel de mare, până atunci mai trebuie să aştepţi. Mult.

Pe mine nu mă interesează că, din punct de vedere fizic, motoarele diesel au un randament mai bun şi un consum mai mic din moment ce, ĂŽn viaţa reală, un motor pe benzină supraalimentat va fi mult ĂŽn faţă.

 

In rest, comentariile sunt de prisos. Nu ai inteles in trecut nimic, nu intelegi in prezent, nu ai sa intelegi nici in viitor. Ai confirmat.

Zici de cearta... pai tu te certi ma cu toata lumea (cu mici exceptii) si nu eu. Eu doar cu tine am ce am si nu mai confunda faptul ca nu-si pune mintea nimeni cu tine cu a avea dreptate.

Iti place sa o faci pe profesorul... tocmai din nestiinta. Cu timpul o sa iti recitesti posturile si o sa te pufneasca si pe tine rasul de ce esti/erai in stare sa scrii.

Hai sa cresti mare si spor la succesuri.

Eu sunt absolut sigur că ai nevoie de nişte discuţii serioase cu nişte oameni de specialitate.

Eu am mulţi prieteni pe forum, eu nu mă cert ci discut ĂŽn contradictoriu.

Nuanţa este foarte importantă.

 

Cu alte cuvinte, eu nu sunt cel care ameninţă şi ĂŽnjură lumea pe pm, aşa cum ai făcut tu ĂŽn trecut, asta dacă tot vorbeşti de copii şi infantilism.

Felul ĂŽn care scrii pe forum nu este decât o mască, ĂŽn realitate nu eşti deloc civilizat şi nici măcar inteligent.

 

Poate o să te maturizezi cândva.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Aceleasi discutii interminabile benzina aspirat vs diesel turbo ?

 

Ce e de discutat ? turbo diesel este peste benzina aspirat la aceiasi cilindree . Dar nu este o comparatie buna.

 

Comparatie este intre un DIESEL normal , gen SDI de la grupul VW cu benzina aspirat.

 

Turbo diesel se compara cu turbo benzina ca performante la aceiasi cilindree.

 

De ce comparam capra cu varza ?

 

2.0d de la VW are 140cp . 1.4 TFSI de la VW are 170cp . 30cp mai mult si 600cmc mai putini.

 

Un motor de 3.0d de la BMW are 230-240-250cp . Un motor 3.0 turbo benzina are de la 350cp in sus.

 

Ce rost au discutiile de genu asta ? Nu se ajunge nicaieri.

 

Pentru sustinatorii dieselului , comparati in continuare TURBO DIESEL cu BENZINA ASPIRAT . Va veti simtii superiori. Bravo.

 

Eu personal am 2.2 170cp benzina aspirat . Un 2.0d 150cp este o idee mai slab . In linie dreapta abia daca iau o jumatate de masina in fata pe 400m . Aceiasi cilindrii , 20cp in plus . Tot acolo este . Singura diferenta e ca a mea e aspirata iar a lui e turbo . A mea e simpla , a lui e complicata . A mea poate suferii imbunatatiri majore (un turbo spre exemplu si va avea lejer 250cp) iar a lui e la limta , deja e turbo si are 150cp.

Link to comment
Share on other sites

Ciupi, nu eu ti-am zis ca ai ochelari de cal ci muuulti altii. Da, tu ai multi prieteni, f bine, te felicit.

 

Pentru cultura ta tehnica afla ca plaja de turatii relativ redusa la un diesel comparativ cu benzina nu este un dezavantaj in conditiile in care cuplul este mult mai mare. Unde gresesti, judeci motorul singur dar motorul ala e legat la ceva, la cutia de viteze. Faci aceeasi mare greseala ca multi care vorbesc de puterea unei masini prin prisma puterii motorului si nu luand in calcul tot ansamblul si vazand care e puterea la roata, puterea reala care masina o pune jos cum se spune. Asta apropos de limitari si de ochelarii de cal :)

 

In fine, crede-ma ca nu mi-a ars si nu imi arde niciodata sa stau de vorba cu tine pentru ca esti incapatanat si te contrazici aiurea. Daca ai avea mai mult discernamant ai putea avea sanse sa fii o voce ascultata, dar asa, comportamentul si afirmatiile tale duc automat la sintagma: "mai copile".

Te-ai contrazis cu Motanul, cu altii... habar nu ai nivelul acelor oameni si singurul tau argument a fost: "pleaca domne de aici ca nu ai dreptate". Ca o baba in piata...

Sa fii iubit si sa revenim la M-urile noastre, ipotetic vorbind. Cel putin eu unul nu te mai bag in seama ca nu am timp de tine si de prostiile tale.

Link to comment
Share on other sites

La motorizarea ta decat sa faci modificarile acelea mai bine cumperi o motorizare superioara de 3.0 si iesi si mai bine la consum si fiabilitate.

 

La clasele de 2.0 Bmw au realizat mereu versiuni mai performante in varianta D pe cand la i din 95 pana azi nu au avansat decat 20 de cai putere.Bine nu e vorba numai de putere aici , motorizarile 2.0 sunt axate mai mult pe economie decat spre performanta.

 

O masina turbocharged atata in varianta tdi cat si tsi este mai performanta decat varianta aspirata datorita eficientei arderi combustibilului.aspiratul se bazeaza deopotriva doar pe arderea interna pe cand turbo pe langa arderea interna capacitatea de ardere este mai creescuta prin expulzarea lor cat mai rapida.

 

Aparitia unui M5 diesel nu va fi intamplatoare , ci va fi data de cererea pietii facuta prin intermediul sondajelor a ceea ce si-ar dori viitori clienti de la marca lor favorita.

Am vazut ce poate 335d impotriva unui 335i ,dizelul fiind cu 10 km mai lent in primele trepte si crescand la 20 de km/h diferenta pe treptele superioare.

 

Nu m-ar deranja sa fiu cu 20 de km/h in spatele unui M5 si in acelasi timp sa tin pasul. :)

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Ciupi, nu eu ti-am zis ca ai ochelari de cal ci muuulti altii. Da, tu ai multi prieteni, f bine, te felicit.

Continui să arunci rahat cu lopata fără să foloseşti vreun argument.

Măcar te pricepi şi tu la ceva.

 

Pentru cultura ta tehnica afla ca plaja de turatii relativ redusa la un diesel comparativ cu benzina nu este un dezavantaj in conditiile in care cuplul este mult mai mare. Unde gresesti, judeci motorul singur dar motorul ala e legat la ceva, la cutia de viteze. Faci aceeasi mare greseala ca multi care vorbesc de puterea unei masini prin prisma puterii motorului si nu luand in calcul tot ansamblul si vazand care e puterea la roata, puterea reala care masina o pune jos cum se spune. Asta apropos de limitari si de ochelarii de cal :)

 

Tu singur ĂŽţi fixezi foarte multe limitări pentru că pleci de la premisa greşită că diesel-urile sigur sunt mai bune.

Ar trebui să conduci câteva maşini cu motoare mari pe benzină ĂŽnainte să tragi concluzii eronate cu privire la sportivitatea diesel-urilor, dată de cuplul mare.

Strict pentru demonstrarea performanţelor unei maşini există cursele de drag.

Iar la astfel de curse, la nivelul maşinilor de stradă, motoarele pe benzină supraalimentate sunt suverane.

Dacă nu poţi ĂŽnţelege asta, e doar problema ta.

 

 

In fine, crede-ma ca nu mi-a ars si nu imi arde niciodata sa stau de vorba cu tine pentru ca esti incapatanat si te contrazici aiurea. Daca ai avea mai mult discernamant ai putea avea sanse sa fii o voce ascultata, dar asa, comportamentul si afirmatiile tale duc automat la sintagma: "mai copile".

Te-ai contrazis cu Motanul, cu altii... habar nu ai nivelul acelor oameni si singurul tau argument a fost: "pleaca domne de aici ca nu ai dreptate". Ca o baba in piata...

Sa fii iubit si sa revenim la M-urile noastre, ipotetic vorbind. Cel putin eu unul nu te mai bag in seama ca nu am timp de tine si de prostiile tale.

 

Ba da, ĂŽţi place scandalul, cearta, se vede că te simţi ĂŽn largul tău aşa.

Ai dexteritatea golanului care sparge două geamuri cu aceeaşi piatră, nu te mai da intelectual fin pentru că nu te prinde.

 

Eu am dat o grămadă de argumente, tu ai preferat să treci la jigniri şi inepţii.

 

Hai pa!

 

Aparitia unui M5 diesel nu va fi intamplatoare , ci va fi data de cererea pietii facuta prin intermediul sondajelor a ceea ce si-ar dori viitori clienti de la marca lor favorita.

 

Mai degrabă din cauza ĂŽnţelegerii psihologiei cumpărătorului de maşină scumpă din unele ţări.

 

De ce-şi pun toţi cocalarii M pe maşină deşi BMW-ul lor şi un M nu au mare legătură?

 

E o chestie de orgoliu, o tentativă de a ieşi ĂŽn evidenţă.

 

De M5 diesel chiar nu este nevoie.

Un exemplu relevant este E60 535d.

Toţi posesorii de diesel-uri aplaudă apariţia acestei maşini, dar majoritatea ĂŽşi cumpără 520d sau 320d.

 

La ce ar fi bun un M5 diesel? Să aibă posesorii de diesel ĂŽncă un subiect de discuţie?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Aceleasi discutii interminabile benzina aspirat vs diesel turbo ?

 

Ce e de discutat ? turbo diesel este peste benzina aspirat la aceiasi cilindree . Dar nu este o comparatie buna.

 

Comparatie este intre un DIESEL normal , gen SDI de la grupul VW cu benzina aspirat.

 

Turbo diesel se compara cu turbo benzina ca performante la aceiasi cilindree.

 

De ce comparam capra cu varza ?

 

2.0d de la VW are 140cp . 1.4 TFSI de la VW are 170cp . 30cp mai mult si 600cmc mai putini.

 

Un motor de 3.0d de la BMW are 230-240-250cp . Un motor 3.0 turbo benzina are de la 350cp in sus.

 

Ce rost au discutiile de genu asta ? Nu se ajunge nicaieri.

 

Pentru sustinatorii dieselului , comparati in continuare TURBO DIESEL cu BENZINA ASPIRAT . Va veti simtii superiori. Bravo.

 

Eu personal am 2.2 170cp benzina aspirat . Un 2.0d 150cp este o idee mai slab . In linie dreapta abia daca iau o jumatate de masina in fata pe 400m . Aceiasi cilindrii , 20cp in plus . Tot acolo este . Singura diferenta e ca a mea e aspirata iar a lui e turbo . A mea e simpla , a lui e complicata . A mea poate suferii imbunatatiri majore (un turbo spre exemplu si va avea lejer 250cp) iar a lui e la limta , deja e turbo si are 150cp.

 

E prea simplist văzut şi aşa. Oricum BMW nu e un bun exemplu, mai edificator e să ne uităm la VAG şi la evoluţia motoarelor. 2.0 aspirat nu era nici pe departe la fel de plăcut la condus precum 2.0TDI. 1.9TDI avea un potenţial de tuning mai bun decât orice alt motor al lor echivalent, sunt destui care l-au dus spre 200 de cai. Ăn ultima vreme VAG au lăsat motoarele diesel pe o linie moartă (abia au trecut la CR cu greu şi fără schimbări majore ĂŽn putere, s-au axat pe alte direcţii), dar au tot dezvoltat motoare pe benzină turbo, turbo+compresor, compresor, tendinţa fiind de a renunţa la cele aspirate (chiar mari, din vârful audi). De ce? TAXE pe linie. Cilindree, poluare, diesel ĂŽncă are probleme ĂŽn unele ţări, oraşe etc. Abia anul trecut prin AUDI au reuşit cel mai "verde" motor diesel, un 2.0 TDI care a devansat chiar şi hibridele şi a fost ales motorul ecologic pe 2009.

 

Un diesel e turbo din X motive, dar e o maşină accesibilă, cu mult cuplu, cu o creştere de putere măricică la bani puţini, doar din soft. Adică oferă multicel pt. nişte diferenţe financiare mici, mai ales la SH.

Apoi toată exploatarea corespunzătoare duce la economii majore legate de consum, benzina cu cât e mai performantă, cu atât consumă mai mult. Mai mult, pe afară diesel-ul e considerat un motor mai fiabil, cu sute de mii de km fără reparaţii.

 

Nu se limitează totul la motorul din care poţi scoate mai mulţi cai. Din 2l poţi avea si 500 de cai la nevoie, dar totuşi foarte puţini au. Costurile sunt prea mari, la fel şi neajunsurile. Cel puţin ĂŽn trecut.

 

Problema e că la un M5 cele mai mai sus sunt oarecum irelevante, dar probabil că există totuşi clienţi şi pt. un M5 diesel, dacă mulţi laudă versiunile diesel foarte puternice de pe Audi cu privire la performanţă/consum ĂŽntr-o ţară ĂŽn care se fac şi 100k km pe an lejer la viteze mari (de aici au si apărut cutiile de viteze cu milioane de trepte, cele performante pot avea 4-5 cel mult, nu de 2 ori mai multe, să vezi la subaru cum mergi cu a3-a ĂŽntre 120 si 200).

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

Corect . E o gandire mai simplista , dar in acelasi timp e 100% reala.

 

Un diesel turbo tunat la maxim este un compromis intre performanta si cheltuieli . Atat !

 

Iar cat despre intretinere , un diesel turbo este MULT mai costisitor si problematic ca o benzina aspirata . Sunt mult prea multe piese care pot sa cada si cad la un anume interval , sunt mai pretentioase . In schimb la benzina aspirat nu !

Link to comment
Share on other sites

Normal, numai cĂŁ trebuie motor mare. Ai greutate, taxe, consum. ÂŞi nu toĂži fac motoare de BMW sĂŁ te ĂžinĂŁ la forje, chiar dacĂŁ sunt aspirate.

 

Ar mai fi soluĂžia Type R 80 milioane de ture, cuplu dupĂŁ primele 60 de milioane. Pt. omul normal un diesel e mai ok. OferĂŁ mai multe comparativ cu cerinĂžele.

 

NU se justificĂŁ la un M5.

 

Cu toate acestea, acum ceva vreme la 5th gear cred, a fost invitat un lord de-al lor, ceva pilot prin tinerete cred, posesor de super-car-uri. Ei bine spunea cã cea mai interesantã maºinã pt. el este un Phaeton V10 diesel resoftat (stock masina e praf, de fapt softul stock al motorului e foarte cuminte). ªi nu cred cã era nebun, când ai cuplu cu mia de Nm ºi ceva sute de cai cred ºi eu cã senzaÞiile sunt pe mãsurã ºi cã sãrãcia prindea vreo 300 la orã. ªi ãla nu e un motor economic, dar tot consuma jumãtate faÞã de nu ºtiu ce benzinar compara el acolo.

 

Deci existã o posibilã piaÞã, cã nu-s proºti. Astãzi am vãzut primul X5M din România, cel puÞin pt. mine. La cât costã ºi cam ce performanÞe are, nu vãd de ce nu Þi-ai lua o maºinã sport adevãratã, dar totuºi are clienÞi. ªi are clienÞi chiar dacã un Cayenne Turbo S e considerat sensibil mai bun ºi mai uºor de condus.

Link to comment
Share on other sites

@ct69

 

Cand intra v-tec la hondele alea, se cam incheie jucaria, iti aduc un banal 1.6 160 cp la baza, care iti mucifica 535d. Sti ce cuplu are honda aia de care vorbesc? 150nm.

Nu neaparat cuplul conteaza la o liniuta. Suna bine 9000rpm? :)

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate rocco dar nu e proiectata pentru viteze mari decat pentru distante scurte, tine-o la blana 230-240 vreo cativa zeci de km si-ai sa-i vezi fiabilitatea.

Un 535d iti merge 250 constant multi km pentru ca asa a fost proiectat.

 

Stefan in afara de turbo ambreiaj si volanta nu prea are ce sa-ti cada, care la orice masina daca abuzezi cad, mai putin la kompressor pentru ca sunt mai fiabile.

Link to comment
Share on other sites

SunĂŁ bina rĂŁu, dar dupĂŁ o vreme nu(-l) mai auzi :)

 

Nu mi-a placut niciodatĂŁ sĂŁ aÂştept sĂŁ "intre" ceva :)

 

Oricum corect ar fi Type R (FN2 de preferat) vs. 123d sã spunem, BMW are 3 cai În plus, jumãtate din ture, cam 150kg minim mai mult ºi cuplu cam dublu. Cuplu ãsta suplineºte destul de bine ºi greutatea (cu o mare toleranÞã) ºi lipsa turelor, astfel cã maºinile sunt cel puÞin identice ca ºi performanÞe.

 

La FN2 dacĂŁ e Âşoferul mai gras ... :twoup:

Am vĂŁzut cum greutatea e un mare inamic pt Type R.

 

Ăn plus, la 123d mai faci un soft de 2 lei (exagerez, unul bun e cam 1k€) Âşi ai cam 240-250 de cai. Decent Âşi asta e.

 

La Type R ĂŽncepi sĂŁ pui tot felul de piese Âşi faci maÂşina hardcore. Cele 2 cred cĂŁ au clienĂži diferiĂži.

 

Apropo, nu cred cĂŁ mucificĂŁ nici un 535d, care e o maÂşinĂŁ poate mult subestimatĂŁ. DacĂŁ nu e modificatĂŁ, nici FN2 nu-l face decât pe circuite foarte tehnice unde se simte masa mare la seria 5. Ăn linie dreaptĂŁ nu prea. PânĂŁ Âşi eu am 402 mai repede decât FN2 stock 100%.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.