Jump to content

"Problema" masinilor inmatriculate pe Bulgaria


euadicabobo

  

250 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cei cu numere de Bg stati linistiti ca nu au ce sa va faca... Eventual doar sicane facute de politistii care va opresc, in rest, nu au ce sa miste in front.

 

deocamdata, desi ar trebui sa nu uitam ca a venit taticul taxei la putere!.

eu as spune stati linistiti ca nu este inca infractiune daca este inregistrata corespunzator in BG.

Sa vedem cum ne vom simti dupa ce va fi infractiune, si cu toata neclaritatea de rigoare dintr-o eventuala OG fulger care va sa vina!.

 

acus am ajuns si eu acasa, din Bulgaria vin.

Am apelat la o firma specializata, cam cei mai vechi de pe piata..

Patronul participa si la diverse discutii pe TV cand se discuta magaria asta care o fac nemernicii cu taxa de prima inmatriculare.

 

Solutia aleasa a fost inmatriculare pe firma lor, cu contract de comodat, delegatie si C-V nedatat.

Toata treaba la a mea a costat 547 de euro, in care intra diversele taxe de inscriere, asigurare pe un an, ITP, impozit pe un an.

S-a facut la Ruse. .

Din pacate a durat mai mult de o zi deoarece erau niste cozi infernale, intrau la autentificare cate 40 de masini

Aia se facea relativ repede, dar certificatele ieseau destul de greu

Una peste alta sunt multumit.

Ca sa vedeti lacomia nemernica imputitului asta de stat roman, podul la dus e 26 re roni, ~ 6 euro, cand vii de la Bulgari e 4 leva, adica 2 euro :)

 

este cumva firma acelui Vornicu ?!.

nu as vrea sa mai deschid discutia in cazul in care a mai fost deschisa in alta parte dupa noile norme anuntate recent, dar ce ti-a spus acolo si de ce nu este ilegal astfel?. De ce nu pot fi calculate cele 90 de zile in baza actelor pe care le ai?. Oare doar pentru faptul ca nu exista un contract de vanzare-cumparare valabil in acest moment pentru tine ?.

Link to comment
Share on other sites

Eu cand am inmatriculat-o m-am dus acolo de dimineata la prima ora si am terminat totul intr-o singura zi. Ceea ce la noi e imposibil.

 

@SomeOne: citeste proiectul de lege. In special partea cu exceptiile.

Link to comment
Share on other sites

Eu cand am inmatriculat-o m-am dus acolo de dimineata la prima ora si am terminat totul intr-o singura zi. Ceea ce la noi e imposibil.

 

@SomeOne: citeste proiectul de lege. In special partea cu exceptiile.

 

multumesc pentru sugestie sa citesc legea, chiar daca am citit-o deja.

pe mine ma intereseaza ce zice nea cu imatriculari/interpretarea lor, si de aici sa trag si eu concluzia!.

ca asa gogosi din vorbe... , pot vinde si eu :rolleyes: .

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca n-ai citit bine. :rolleyes:

 

Scrie clar acolo care sunt exceptiile si firmele astea bulgaresti pot sa te incadreze la vreo 3 exceptii din alea in functie de preferinta personala. :thumbsup:

 

nu intentionez intru in polemica legislativa in nici un fel; actualmente sint calculationist.

 

pare utila explicatia de la :

 

http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_28775/Cat-timp-poti-circula-in-Romania-cu-un-autoturism-inmatriculat-in-strainatate.html

 

insa daca totusi s-ar opera cu noile modificari, fie ele si nevalidate de parlament, pare oricum dubios.

 

http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_26264/Modificari-la-Codul-Rutier-Masinile-inmatriculate-in-alte-state-pot-fi-conduse-in-Romania-maxim-90-de-zile-pe-an.html

 

 

"De asemenea, proiectul prevede ca autovehiculele si remorcile inmatriculate in alte state, detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, resedinta ori rezidenta normala in Romania, sa poata circula pe drumurile publice doar pentru o perioada de maximum 90 de zile de la data dobandirii titlului si nu mai mult de 90 de zile intr-un an calendaristic."

 

din nou, ca un neavizat complet, as spune ca aici ar putea intra si persoanele fizice si lece juridice, si deci tot ies maxim 90 de zile. Insa se poate face o revanzare..etc, deci chicite probabil tot se vor gasi.

 

deci fara polemica; doar ziceam;

insa daca zice D-na avocat ca nu a fost aprobata de parlament modificarea legislativa, poate asa o fi, desi parca era OG! :unsure:

 

atita bataie de cap, ca parca as da 2900 euro sa o inmatriculez in RO si gata :frantics:

Link to comment
Share on other sites

 

"De asemenea, proiectul prevede ca autovehiculele si remorcile inmatriculate in alte state, detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, resedinta ori rezidenta normala in Romania, sa poata circula pe drumurile publice doar pentru o perioada de maximum 90 de zile de la data dobandirii titlului si nu mai mult de 90 de zile intr-un an calendaristic."

 

din nou, ca un neavizat complet, as spune ca aici ar putea intra si persoanele fizice si lece juridice, si deci tot ies maxim 90 de zile. Insa se poate face o revanzare..etc, deci chicite probabil tot se vor gasi.

pai tot fara polemica: daca sunt inmatriculate pe firma bulgareasca, NU sunt detinute de persoane cu domiciliul/sediul/resedinta in Romania :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

repet: daca sunt inmatriculate legal, masinile sunt proprietatea firmei. Tie practic masina iti este imprumutata, data in folosinta, nu ai niciun drept legal asupra ei. Teoretic, bulgarul poate sa vina sa ti-o ia cand vrea muschiul lui. Aici intervine manaria cu actele "pe numele romanului" care este o practica psihedelica exact pentru "linistea" romanului, cum ca masina este a lui. Fals.
Link to comment
Share on other sites

repet: daca sunt inmatriculate legal, masinile sunt proprietatea firmei. Tie practic masina iti este imprumutata, data in folosinta, nu ai niciun drept legal asupra ei. Teoretic, bulgarul poate sa vina sa ti-o ia cand vrea muschiul lui. Aici intervine manaria cu actele "pe numele romanului" care este o practica psihedelica exact pentru "linistea" romanului, cum ca masina este a lui. Fals.

 

pai si aici nu era ca pui tu data pe contractul de vanzare-cumparare si te duci la bulgar si ii spui: mi-ai furat masina! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

De la aceasta regula sunt, insa, excluse autovehiculele si remorcile:

a) inmatriculate pe numele persoanelor care le conduc in Romania;

B) cu care se efectueaza, in conditiile legii, transport rutier public de marfuri sau persoane ori, dupa caz, transport in regim de inchiriere sau serviciu de inchiriere;

c) conduse de persoane fizice aflate in raporturi juridice de munca cu persoanele pe numele carora sunt inmatriculate acestea;

d) utilizate in baza unui contract de leasing.

 

Reprezentantii MAI precizeaza ca exceptia de la punctul c) fost introdusa pentru evitarea unor situatii de ingradire ori limitare a dreptului la munca al persoanelor ori libertatea alegerii locului muncii.

 

Intelegeti voi ce aveti de facut mai departe....

Link to comment
Share on other sites

repet: daca sunt inmatriculate legal, masinile sunt propritatea firmei. Tie practic masina iti este imprumutata, data in folosinta, nu ai niciun drept legal asupra ei. Teoretic, bulgarul poate sa vina sa ti-o ia cand vrea muschiul lui. Aici intervine manaria cu actele "pe numele romanului" care este o practica pshihedelica exact pentru "linistea" romanului, cum ca masina este a lui. Fals.

 

Aici as vrea sa fac o remarca ... romanul care utilizeaza masina are un drept de folosinta asupra acesteia care deriva din contractul de comodat, care , in lipsa unei stipulatii exprese, nu poate fi revocat unilateral de catre proprietar. Deci bulgarul nu prea poate sa o ia oricand. Iar in ceea ce priveste acel contract de vanzare-cumparare nedatat, din momentul in care acesta se dateaza, este perfect valabil si practic, din acel moment, masina este a romanului care o utilizeaza.

Link to comment
Share on other sites

Aici as vrea sa fac o remarca ... romanul care utilizeaza masina are un drept de folosinta asupra acesteia care deriva din contractul de comodat, care , in lipsa unei stipulatii exprese, nu poate fi revocat unilateral de catre proprietar.

da, e ok, eu evidentiam dreptul de proprietate acolo, nu de folosinta.

Link to comment
Share on other sites

da, e ok, eu evidentiam dreptul de proprietate acolo, nu de folosinta.

 

Si detinerea asta cu orice titlu de care vorbeste legea eu inteleg ca poate deriva si din contractul de comodat, nu doar din faptul ca esti proprietar.

Link to comment
Share on other sites

Si detinerea asta cu orice titlu de care vorbeste legea eu inteleg ca poate deriva si din contractul de comodat, nu doar din faptul ca esti proprietar.

pai procura notariala nu are aceleasi functii ca si un contract de comodat

Edited by verssatu
Link to comment
Share on other sites

pai ca procura notariala nu are aceleasi functii ca su un contract de comodat

 

De acord, dar romanii cu masini inmatriculate in Bulgaria le utilizeaza in temeiul unui contract de comodat, nu a unei procuri, nu? Adica nu vad cum ai putea sa imputernicesti pe cineva sa iti conduca masina pentru tine si in numele tau ... eu inteleg ca prin termenul de "procura" oamenii se refera de regula la un contract de comodat ...

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa aflu si eu o chestie de la cei care poseda masini inmatriculate in BG: ITP-ul si asigurarea la un 318i E46 din '99 cam cat costa pe an? Cum fac sa platesc banii astia? Intreb deoarece s-ar putea sa cumpar o astfel de masina inmatriculata in BG.
Link to comment
Share on other sites

OrdonanĂža nr.6 din 25.01.2012

 

Publicat in Monitorul Oficial 78 din 31 ianuarie 2012 (M. Of. 78/2012)

 

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 284/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

 

Art. 67. -

(1) Vehiculele inmatriculate in alte state pot fi supuse, la cerere, unei inspectii tehnice periodice, care se efectueaza de R.A.R. in conformitate cu reglementarile prevazute la art. 1.

(2) In vederea efectuarii inspectiei tehnice periodice prevazute la alin. (1), solicitantul declara pe propria raspundere situatia vehiculului in ceea ce priveste detinatorul si situatia inmatricularii vehiculului respectiv.

(3) Efectuarea inspectiei tehnice periodice prevazute la alin. (1) nu absolva detinatorul sau utilizatorul vehiculului de respectarea celorlalte prevederi legale privind circulatia pe drumurile publice din Romania.

(4) Recunoasterea inspectiei tehnice periodice prevazute la alin. (1) de catre alte state se face in functie de legislatia aplicabila a statelor respective."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.