Jump to content

e adevarat ?


Guest Pole

Recommended Posts

Eu zic ca e bine ca se fac la noi si ar fi si mai bine daca s-ar face repere mai importante. In Ungaria spre exemplu se fac CD-playerele, casetofoanele, magaziile de CD-uri. Foarte multe ies pe sub mana si se vand la preturi foarte mici.

114193[/snapback]

Se fac si mobile ..... :blink:

Daca unguru poate romanu de ce nu ???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

inca putin si o sa aflu ca Porsche e asamblat in Transnistria  :) 

La "tzoale" stiam ca multe firme mari trimit materialele de exemplu la Braila si le cos romansii acolo... dupa care pleaca in Rusia sau mai stiu unde... dar la automobile  :blink:

114167[/snapback]

 

Franele ceramice la Porsche se fac la Caracal :)

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE
da cam asa...regulile din fabricile din Ro nu sunt foarte stricte,nu se lucreaza cu profesionalism...se lucreaza ,nu se lucreaza...salariu merge.Pe cand in afara,in UE,in D regulile sunt foarte stricte,iar la cea mai mica abatere sau lipsa de profesionalism esti aspru pedepsit.Stiu destul de multe lucruri,tatal meu e inginer si lucreaza in UE.
Link to comment
Share on other sites

da cam asa...regulile din fabricile din Ro nu sunt foarte stricte,nu se lucreaza cu profesionalism...se lucreaza ,nu se lucreaza...salariu merge.Pe cand in afara,in UE,in D regulile sunt foarte stricte,iar la cea mai mica abatere sau lipsa de profesionalism esti aspru pedepsit.Stiu destul de multe lucruri,tatal meu e inginer si lucreaza in UE.

114272[/snapback]

 

 

Pai salariul o merge,dar este foarte mic.Poate si de aici dorinta de a munci :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE
Pai salariul o merge,dar este foarte mic.Poate si de aici dorinta de a munci :blink:

114274[/snapback]

 

foarte adevarat...salariul fiind factorul motivant decisiv...

Link to comment
Share on other sites

Pai salariul o merge,dar este foarte mic.Poate si de aici dorinta de a munci :blink:

114274[/snapback]

Nu cred ca doar salariul este problema. Chinezii au salariul mult mai mic. Si fac o gramada de chestii foarte bune ... procesoarele de la pc-uri, hdd-urile ... mobila ... usturoiul de la metro e tot chinezesc ...

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca doar salariul este problema. Chinezii au salariul mult mai mic. Si fac o gramada de chestii foarte bune ... procesoarele de la pc-uri, hdd-urile ... mobila ... usturoiul de la metro e tot chinezesc ...

114277[/snapback]

 

 

Chinezii fac cam orice acum,pentru toata lumea.

Daca nu banii ar fi problema,cum vezi tu situatia?Care ar fi cauza?

Link to comment
Share on other sites

Romanii 23 de milioane .................

114312[/snapback]

 

aici s-ar impune bancu cu cetateanul chinez care vine in RO si in aeroport il intreaba pe soferul de taxi, cati locuitori suntem in RO , iar acesta ii raspunde ca suntem 22 mil si chinezul in replica " aaaaa inseamna ca va cunoasteti toti intre voi" :blink:

Link to comment
Share on other sites

aici s-ar impune bancu cu cetateanul chinez care vine in RO si in aeroport il intreaba pe soferul de taxi, cati locuitori suntem in RO , iar acesta ii raspunde ca suntem 22 mil si chinezul in replica " aaaaa inseamna ca va cunoasteti toti intre voi" :)

114324[/snapback]

:blink:

Link to comment
Share on other sites

din intamaplare il cunosc pe un sef neamt si seful austriac de la draxelmaier hunedoara....... in HD se fac cablajele pentru bmw :) dar au o politica super super stricta..... au fost returnate cablaje pentru ca in cutia/husa lor - livrata in germania - nu stiu ce cablu inloc sa fie impaturit din dreapta spre stanga a fost impaturit invers.... procedurile sunt super super stricte..... nu e loc de greseala ..... pentru ca se returneaza instalatia la fabrica inapoi...

 

apoi termenele de livrare sunt super stricte..... se platesc penalizari de zeci de mii sau sute de mii de euro pentru intarzieri chiar banale... and life goes on... :)

 

mi se pare ca firele in sine sunt taiate intr-o fabrica si mufate si legate la hunedoara :) .... eu l-am intrebat pe X de la hunedoara daca ei fac cablajele caci am vazut cand am schimbat un bec pe spate .... o eticheta cu draxelmaier :blink:

 

[edit] cum zicea lumea mai sus ca tot romaneste s-o lucra..... totusi pe bune au niste standarde super super..... acum de curand fabrica de la hunedoara a fost autorizata dupa nu stiu ce noi standarde germane de calitate.... deci mi se pare ca au sarit de iso 9001 sau cat era......

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

Eu lucrez aici la Pitesti la Lear Corporation, cine cunoaste e unul dintre cei mai mari producatori de interioare auto, scaune, cablaje , din lume. Aici se fac cablaje pentru Renault , si daca ati vedea cu ce strictete se lucreaza si cat scandal se face la fiecare incident de calitate...Oricum am prieteni si la Lisa Draexlmaier , tot la fabrica de aici, mi-au spus ca pe cablajele de BMW au avut cele mai putine reclamatii,deci daca au fost probleme poate au plecat de la alte fabrici...

Si inca ceva ..sa ne bucuram ca marii producatori de componente vin aici la noi...zona s-a dezvoltat extraordinar in cativa ani, plus ca ofera salarii mult peste orice firma de profil romaneasca, chiar si peste institutii financiare..

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca din ce in ce mai multi "producatori grei" deschid fabrici in RO nu trebuie decat sa ne bucure. Stiu destui oameni care lucreaza in astfel de firme si toti spun de cat de bine sunt verificate produsele pe care le fac si de rezultatele foarte bune in ceea ce priveste calitatea, comparativ cu filialele din tari mai vestice.

 

Apropo de lucru prost, nu va mai tine si asta pentru ca si la noi concurenta incepe sa isi puna cuvantul. In aceste cazuri de vina este in general managementul iar strainii isi pun proprii manageri, in unele locuri chiar si controlori de calitate.

Link to comment
Share on other sites

Eu am toate reperele si numerele de ce se face la un BMW si unde si vad si stiu calitatea nu e chiar cum cred unii sau altii,daca nu ar fii vorba de bani nu ar produce pote nnimeni in cine stie ce tara dar cum Globalizarea concurenta face ce poate s-a ajuns sa se fabrice mai peste tot piese oricum masinile in ziua de azi nu mai sunt ce au fost sunt bune nu zic nu,dar numai mai bune ca altele fiindca ei le fac mai proaste,in concluzie poate facem masini ieftine dar asa cum au fost odata numai sunt si poate nici nu trebuie o foloseti catva ani unii 2-3 ani.O arunci si iei alta sau trecut vremurile cand cumparai cate un Mercedes de 10 ani si mai mergeai vreo 6 ani fara probleme.Cat despre cat costa munca nu depinde numai de muncitori fiindca lucrurile nu sunt asa de calitate si trebuie si multa munca inca dupa,ma uit mai zilnic cum stau cu treaba in fabrica,important sunt subventile de la UE si Ro si impozitele mici sau chiar de loc pentru a crearea locuri de munca.Stiu sigur ca daca nu ar exista aceste componente nu ar produce nimeni in Ro.
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Eu am toate reperele si numerele de ce se face la un BMW si unde si vad si stiu calitatea nu e chiar cum cred unii sau altii,daca nu ar fii vorba de bani nu ar produce pote nnimeni in cine stie ce tara dar cum Globalizarea concurenta face ce poate s-a ajuns sa se fabrice mai peste tot piese oricum masinile in ziua de azi nu mai sunt ce au fost sunt bune nu zic nu,dar numai mai bune ca altele fiindca ei le fac mai proaste,in concluzie poate facem masini ieftine dar asa cum au fost odata numai sunt si poate nici nu trebuie o foloseti catva ani unii 2-3 ani.O arunci si iei alta sau trecut vremurile cand cumparai cate un Mercedes de 10 ani si mai mergeai vreo 6 ani fara probleme.Cat despre cat costa munca nu depinde numai de muncitori fiindca lucrurile nu sunt asa de calitate si trebuie si multa munca inca dupa,ma uit mai zilnic cum stau cu treaba in fabrica,important sunt subventile de la UE si Ro si impozitele mici sau chiar de loc pentru a crearea locuri de munca.Stiu sigur ca daca nu ar exista aceste componente nu ar produce nimeni in Ro.

114474[/snapback]

 

off topic: stii pe cineva NELU AVRAM care lucreaza la BMW , in Munchen parca... ar trebui sa aiba vreo 55 de ani asa ? si e de mult la voi...

Link to comment
Share on other sites

Calitatea muncii a scazut la nivel global si asta pentru ca pe de o parte se produce din ce in ce mai mult si pe de alta parte materialele cu care se lucreaza sunt din ce in ce mai sofisticate iar procesele mai complexe.

Va rog sa nu mai dati exemple cu chinezii muncitori ca nu aveti habar despre ce vorbiti... Procesoarele de calculatoare si orice alte chestii de inalta tehnologie produse in China sunt facute de roboti nu de oameni... ei doar impacheteaza sau fac operatii minore care nu afecteaza calitatea produsului... Cunosc bine de tot situatia de acolo si am fost in fabrici chinezesti...

 

Ca tot vorbeam de ce anume determina fabricarea unui reper intr-o zona a globului sau alta eu personal sustin si sunt de acord cu punctul de vedere al lui Turbo Mann... Pur si simplu e vorba de avantaje economice oferite producatorului de un stat sau altul in conditiile unei investitii si a oferirii unor locuri de munca pentru localnici... Noi romanii nu avem inca manageri de calitate superioara deci in mod clar nu avem cum sa ne ocupam singuri de ce ni se cere sa livram dar in timp (10-15 ani) o sa putem sa producem la nivel foarte bun calitativ sub management propriu...

 

Personal sunt mandru ca subcomponente BMW sau Porsche sau orice altceva se fac in Romania si nu ma simt in nesiguranta din acest motiv pentru ca stiu ca nemtii de la BMW verifica procesele si calitatea componentelor... Pentru mine e suficient...

 

Masinile se fac sa tina 4-5 ani fara probleme pentru noi oamenii ne schimbam gusturile des si nu are sens sa faci o masina sa tina 10 ani cand deja dupa 3-4 ani te-ai plictisit de ea si vrei ceva mai altfel... Din ce am vazut eu in Occident lumea isi cumpara mai exact isi schimba masina la 3-4 ani si permanent au rate la masina... Pur si simplu ei platesc niste bani pe luna si au sub fund ceea ce isi permit sa aiba si

asta e... Nu viseaza nici unul sa lase masina mostenire copiilor sau nepotilor... Desigur daca e vorba de un Morgan e altceva dar masina nu mai e de mult un lux ci mai degraba o comoditate...:blink:

Link to comment
Share on other sites

off topic: stii pe cineva NELU AVRAM care lucreaza la BMW , in Munchen parca... ar trebui sa aiba vreo 55 de ani asa ? si e de mult la voi...

114541[/snapback]

Din pacate la BMW lucreaza multi oameni si din Ro pe unii sau altii stiu de ei.E greu cand la o fabrica lucreaza vreo 20-30.000 oameni.Dar la BMW in Germania lucreaza vreo f f multe natiuni si eu zic ca fac treaba buna.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Din pacate la BMW lucreaza multi oameni si din Ro pe unii sau altii stiu de ei.E greu cand la o fabrica lucreaza vreo 20-30.000 oameni.Dar la BMW in Germania lucreaza vreo  f f multe natiuni si eu zic ca fac treaba buna.

114690[/snapback]

 

da, ai si tu dreptate... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.