Jump to content

chip tuningul- facatura sau realitate


al_padrino

Recommended Posts

:blink: fartilor..eu inainte sa am bmw (530d /2002) am avut un logan ...caruia i am facut un chip tuning la motor .... si sincer nu am sesizat nici o diferenta .... problema e urmatoarea .....pe care nu o inteleg ...toate firmele de tuning auto promoveaza ideea de chip tuning impreuna cu explicatiile de genul "domne' o sa consume la fel dar o sa fie mai puternica cu 20% (in cazul bmw) ......eee!!!....aici intervine problema pe care eu nu o inteleg.... daca pt a dezvolta o putere de ex de 200 cai la 5000rot/min folosesc o anumita cantitate de motorina sau ce o fi ea ..benzina etc...,,,,,, cum ??!!...repet...cumm???...cu aceeasi cantitate de petrol pot dezvolta o putere mai mare cu 20% avind in vedere ca folosim acelasi motor in ambele cazuri??!!........si pe linga asta cea de a 2 a explicatie a celor de la chip tuning este" domne ...viatza motorului nu este afectata"

 

CONSTRUCTORUL... reprezentat de sute de ingineri si minti luminate care concep acel motor si ai calculeaza parametrii ..DE CE NU S AU GANDIT CA ACEL MOTOR POATE DEZVOLTA O PUTERE CU 20% MAI MARE DECIT puterea initiala? (intrebare retorica)

 

CUM?...se face ca au aparut peste noapte srl-uri ....care pot mari puterea motorului fara sa i aduca modificari mecanice ..ba' chiar mmaaii mult ....cu acelasi consum ?...?

 

pentru mine este si va ramine o nebuloasa

 

 

unde vroiam sa ajung?......ei bine....pentru logan am dat 7 mil ...iar pt bmw am inteles ca e vreo 400euro... si nu vreau sa dau 400 euro si masina sa mearga la fel ......

 

daca e cineva ce mi poate da mai multe detalii sau care a facut asa ceva la bmw ul lui si mi poate comfirma ca "treaba" merge si ca intradevar a simtit diferenta pe pielea lui nu doar din vorbe i as fi recunoscator ....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ce logan ai avut?!Benzina aspirat?!

Chip-ul se preteaza cel mai bine pt motoarele cu turbina!!Acolo castigul este in jur de 30%..si chiar se simte!

La un aspirat castigul este in jur de 5-7%.foarte putin si mai ales pt un motor mic!

Link to comment
Share on other sites

Ai redeschis Cutia Pandorei. :D

116474[/snapback]

 

cum le stii tu pe toate ca un om mare...:D)

 

 

al_padrino- e greu de explicat dar eu iti pot spune doar ca aici pe forum e un tip care a cumparat un 330 xd din Germania si cand a luat masina a tras si un chiptunning la BMW cu un soft facut AC Schnitzer care e casa oficiala de tunning... Chiptunningul facut a fost destul de piperat la pret dar, culmea, are si garantie care desigur costa suplimentar... O sa pun linkul si eventual vorbeste cu el... Uite linkul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=8052&st=0 .... scuzele mele dar e un 330d fara X si chiptunningul in Germania facut de BMW cu soft AC Schnitzer a fost 600 Euro si era 2000 si cu garantie suplimentara...:) Cu alte cuvinte daca BMW ofera acest serviciu si da si garantie eu zic ca nu e placebo...

 

 

Punct de vedere personal- din diverse motive firmele ofera o anumita putere si setare standard a motorului pentru o masina... Sunt tari in care impozitul e dupa puterea motorului si tari in care cilindreea conteaza... Suplimentar masinile vin setate (sa zicem in cazul benzinei) sa mearga pe o anumita cifra ocanica minimala- 95 sa zicem... Se poate mari puterea si cuplul modificand avansul sau cantitatile de carburant pe plaja de turatie (din chip) si automat folosind o benzina cu cifra octanica mai mare (pentru a evita exploziile necontrolate) 98 de exemplu sau 100...

Uneori exista limitari datorate limitelor de poluare specifice si mai exista limitari constructive pentru ca 2 motoare de la aceiasi firma cu aceiasi putere declarata nu seamana la mers si comportament datorita tolerantei... In principiu sunt o multime de motive pentru un chiptunning si la fel si impotriva... In general chiptunningul personalizeaza masina pe stilul de condus al soferului iar rezultatul poate fi apreciat in primul rand de sofer...:)

 

Personal vorbind la masina mea 316i mi se pare ca motorul accelereaza liniar pe toata plaja si consider ca ar mai fi loc de ceva performanta la o anumita turatie in sus cand parca ar trebui bagata mai multa benzina sau naiba stie ce ca nu sunt specialist...

 

 

Si inca ceva, din ce am vazut, se preteaza la chiptunning mai ales masinile diesel, turbo... Nu stiu cum asta afecteaza viata motorului sau a intregului angrenaj dar consider ca trebuie sa existe o logica si responsabilitate in tunare pentru a nu depasi limitele constructive date de producatorii componentelor (turbina, motor, transmisie, roti, etc.)...

 

La Dacie fiind motor aspirat daca ai mers cu benzina de 95 si dupa tunning nu cred ca ai primit mai mult de 4-5 cai putere in plus iar cuplul nu a fost modificat sensibil... Aprpos, mi se pare cam scump cat ai dat sau cat ti s-a cerut...

 

Bafta...:)

 

dupa cum bine a zis wlf cu siguranta va fi iures pe aici... :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

desi trecerea de pe logan pe un 530 diesel a fost ceva dincolo de limitele imaginatiei mele :) (avind in vedere ca am condus in viatza doar logan ..papuc...cielo..matiz :) ) ....tot simt acel "ceva" care mi spune sa incerc mai mult ..macar putin mai mult....stiti cum e..... e ..sa zicem o boala...

 

 

ideea e ca nu prea cred in explicatiile de genul : producatorii nu au facut masina mai puternica pt ca e vorba de taxe platite de utilizator....impozite etc..

 

 

.............. probabil ca cei de la bmw care i au facut tuning amicului tau ..nu au facut un tuning doar din chip....sint sigur ca au mai pus cite ceva pe acolo

 

 

legat de logan ... era un 1,6 ..speram ca in urma tuningului sa sar de 180km/h pe autostrada..... dar dupa tuning am constatat ca nu am sarit nici macar cu 1 km /h peste 180(blana intins la drum lung)......deci am dat 7 mil degeaba ..si de aceea mi este frica sa ma duc cu bmw ul la "tunat ".............si m am saturat de hoti si gainari .....desi logica mea nu reusea sa ma comvinga legat de acea crestere "din burta" a puterii (vorbim de logan)...totusi "pasarica" din capul meu a spus" du te si fa ti tuning" .....si am facut un mare ...k..a.....k..a..pe 7 milioane ... :blink: si nu oriunde la C&C tuning

Link to comment
Share on other sites

sunt la publicitate aici si in general in Ro firme care fac chiptunning personalizat si ofera si test... nu-ti convine iti pune softul tau la loc...:blink: cum tu ai acum diesel cu siguranta o sa fii unul din clientii multumiti...:) vezi sa nu ai si limitare electronica la viteza maxima...:) musai trebuie scoasa...:)
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea ca constructorii (nu e cacofonie) au setat masinile sa oloseasca doar 80 % din puteere maxima....fapt datorat garantiilor motoarelor...Gandeste-te ca un producator....oricare ar fi el iti da garantie la un anumit produs 10 ani....ei sunt siguri ca produsul respectiva traieste 12-13.....asta ar fi explicatia mea..

Plus de asta am vazut si un documentar despre japonezii care isi preparau masinile pt driftinguri.....si spuneau acelasi lucru

Deci eu cred ca merita...nu fac reclame pt ca nu am nici un interes

Link to comment
Share on other sites

In ciuda tuturor sperantelor si aspiratiilor unora, BMW nu agreeaza nici un fel de chip tuning.

In atasament este un extras din pozitia oficiala a BMW.

116506[/snapback]

 

se refera doar la anumite motoare diesel si acele motoare sunt dintr-o generatie destul de veche (actul este emis in 1997)... desigur e un punct de vedere ce trebuie luat in calcul... insa daca BMW se exprima clar impotriva chiptunningului la respectivele motoare eu consider ca agreeaza modificarile la restul motoarelor... daca avea ceva impotriva ar fi mentionat la fel de clar...

si totusi verifica aici si discuta cu omul care a facut chiptunning in Germania: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=8052&st=0

 

e o larga controversa oricum pentru ca eu cunosc oameni care au chiptunning facut si sunt multumiti dar exista cazuri de nemultumire (personal mi se pare ca mult mai putine)... masina merge oricum altfel dupa o astfel de operatie si cel mai important lucru e sa iei in calcul toate detaliile... daca la o aspirata cresterea de putere poate fi usor asimilata in tolerantele de constructie si de rezistenta a transmisiei si trenului de rulare la o masina diesel turbo la care cresterea de putere si cuplu este foarte mare trebuie avuta in vedere si problema transmisiei sau a trenului de rulare si alte chestii ce ar putea fi afectate de puterea marita (de exemplu franele)...:blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Chiptunningul facut de amatori este foarte daunator,asta este indiscutabil.Putini constructori accepta chiptunning "oficial" ,si asta numai cu firme renumite.De ex.

sunt anumiti dealeri in America de Nord(in Europa nu stiu),care realizeaza chiptunnig si dau garantie.Firma este Dinan ,iar garantia este oferita de dealer,NU de BMW AG.

 

In Romania sunt firme care VAND chiptunning.Practic ei doar reprogrameaza computerul cu softul cumparat de la o firma din Germania(de ex).

Ca mai sunt unii care afirma ca ei realizeaza softul,asta este alta poveste.Daca cineva are incredere in asa ceva,modificari ale softului dupa ureche,go for it.

 

Nu putine sunt cazurile cand se face chiptunningul si apar probleme.Nu mai sta bine la relanti,scoate fum negru,se strica turbina,se strica garniturile de la galeria de admisie...etc.

Atunci firma reprogrameaza iar computerul cu alt soft..si tot asa,dispar problemele initiale ,apar altele.Sunt convins ca sunt si softuri foarte bune,dar sunt facute de firme mari si ofera garantie corespunzatoare.

Chiar spunea cineva care a cumparat un diesel din Germania,il costa 2000 de euro chiptunning cu garantie.Deci se poate,dar cu bani foarte multi.

Unii ofera rescrierea softului original,daca masina merge la o inspectie.Este foarte posibil ca masina sa nu mai corespunda normelor de poluare dupa chiptunning.

Ce este mai interesant,computerul poate fi reprogramat doar de 13 ori,dupa care trebuie...altul.

In fine,fiecare face ce il taie capul pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

ok ...deci sa inteleg ca mai bine ami vad de treaba mea nu ?...cu chip tuningul?...sau cel putin nu cel de 400euro(adica ma uit ca e o diferenta mare intre 400 si 2000 euro) si ma gindesc ca la 400 sa nu mi faca motorul praf

 

 

si 2000 euro nu dau pt un chip tuning

Link to comment
Share on other sites

Chiptunningul facut de amatori este foarte daunator,asta este indiscutabil.Putini constructori accepta chiptunning "oficial" ,si asta numai cu firme renumite.De ex.

sunt anumiti dealeri in America de Nord(in Europa nu stiu),care realizeaza chiptunnig si dau garantie.Firma este Dinan ,iar garantia este oferita de dealer,NU de BMW AG.

 

In Romania sunt firme care VAND chiptunning.Practic ei doar reprogrameaza computerul cu softul cumparat de la o firma din Germania(de ex).

Ca mai sunt unii care afirma ca ei realizeaza softul,asta este alta poveste.Daca cineva are incredere in asa ceva,modificari ale softului dupa ureche,go for it.

 

Nu putine sunt cazurile cand se face chiptunningul si apar probleme.Nu mai sta bine la relanti,scoate fum negru,se strica turbina,se strica garniturile de la galeria de admisie...etc.

Atunci firma reprogrameaza iar computerul cu alt soft..si tot asa,dispar problemele initiale ,apar altele.Sunt convins ca sunt si softuri foarte bune,dar sunt facute de firme mari si ofera garantie corespunzatoare.

Chiar spunea cineva care a cumparat un diesel din Germania,il costa 2000 de euro chiptunning cu garantie.Deci se poate,dar cu bani foarte multi.

Unii ofera rescrierea softului original,daca masina merge la o inspectie.Este foarte posibil ca masina sa nu mai corespunda normelor de poluare dupa chiptunning.

Ce este mai interesant,computerul poate fi reprogramat doar de 13 ori,dupa care trebuie...altul.

In fine,fiecare face ce il taie capul pana la urma.

116543[/snapback]

 

vizavi de chestia cu "germania" ...cind mi am facut chip....' la logan.....am stat linga ala de la c$c tuning si a stat vreo 1 ora spunind ca nu a primit mail ul ...din germania(cu softul.) intre timp eu am coborit la o tigara' si la 2 minute a venit si el cu calculatorul spunind ca a primit softul...cam ciudat nu credeti??

Link to comment
Share on other sites

ok ...deci sa inteleg ca mai bine ami vad de treaba mea nu  ?...cu chip tuningul?...sau cel putin  nu cel de 400euro(adica ma uit ca e o diferenta mare intre 400 si 2000 euro)  si ma gindesc ca la 400 sa nu mi faca motorul praf

si 2000 euro nu dau pt un chip tuning

116567[/snapback]

 

 

oricum e o decizie personala si nimeni de aici nu o sa bage mana in foc pentru un anumit raspuns pe aceasta tema... daca ai incredere si esti multumit de rezultat atunci e perfect, daca nu, nu-ti face si pace...:blink: simplu...

 

referitor la povestea cu C&C pot spune ca ai fost norocos ca ti-a mai mers masina... pur si simplu nu se pune un soft direct pe masina fara verificari ale masinii sau configurari ulterioare... dupa cum s-a mai spus masinile, cu atat mai mult cele mai vechi, au grade de uzura diferite si oricum au parametrii diferiti de noi asa incat mi se pare ilogic si stupid sa pui un soft venit din Germania direct pe masina si gata... plus ca din ce stiu eu efectele se simt mai bine in 50 de kilometri de mers cu masina pentru ca exista o memorie la nivel de computer in care raman inscrise datele initiale si trebuie resetata memoria sau mergi cu masina pana se reincarca cu noile date... nu cred ca un chiptunning profesionist se poate face in mai putin de 1-2 ore... In mod normal dupa prima varianta te urci in masina si mergi cu ea si vezi ce-ti place sau nu-ti place...

Link to comment
Share on other sites

Pe scurt, informatii care vad ca nu se prea ofera in Romania:

- prin chiptuning se pierde garantiei acordata de producator

- dupa chiptuning, consumul POATE ramane la fel sau sa creasca cu aproximativ 0.5-1l/100km, nicidecum sa scada

- pentru scaderea consumului se realizeaza ECO-tuning

- multe soft-uri, desi se spune ca provin din Germania, sunt de fapt din Italia sau Turcia, la calitatea foarte redusa

- incercati sa gasiti firme de tuning ce ofera garantie pe componentele masinii, nu pe soft-ul folosit si manopera. ATENTIE: nu vreau sa ne facem reclama

- pentru chiptuning este nevoie de ani de experienta si verificare modificarilor in timp real, pe Dyno test

- in Romania se fac modificari de soft, am avut ocazia sa vad cateva fisiere modificate si m-a surprins sa vad ca presiunea in turbina, cantitatea de combustibil etc. erau marite cu 10%, incredibil de mult si mai ales nejustificat

Link to comment
Share on other sites

ETS-Power , da-mi voie sa te contrazic . Daca inainte de chiptuning merg cu 140 km/h cu pedala de acceleratie deschisa la jumate , dupa chip-tuning , daca ai mai multa putere acum , cand mergi cu 140 kmh apesi pedala de acceleratie la mai putin de jumatate , deci ii dai mai putin gas . In schimb in sarcina consuma probabil mai mult .

 

Trebuie mentionat ca prin chip-tuning cresc noxele . Asa e ? Nu sunt specialist pe motarele astea noi cu injectie si alte prostii .

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o legatura pozitia pedalei de acceleratie cu puterea motorului sau cu consumul de combustibil. Asta era valabil la motoarele vechi, cu acceleratia pe cablu.

116801[/snapback]

 

Gresit... are legatura dar banuiesc ca ceea ce doreai tu sa spui era ca acceleratia nu mai este legata direct la clapeta ci exista un senzor care citeste pozitia si comanda injectia, desigur prin computer... In computer in functie de pozitia pedalei se pot seta parametrii de functionare a motorului (ca de exemplu cata benzina sa se bage)... fizic vorbind nu exista o legatura directa intradevar ci legatura este gestionata de computer si acolo umbla domnii cu chiptunningul...

Daca am gresit ceva imi cer scuze dar asta stiu eu...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am flash tuning pe un Yaris 1.4 D4D. Masina avea 75CP si acum ar avea teoretic 108CP (am ales versiunea normala nu cea ECO).

 

Efecte remarcate - cresterea consumului exact cu 0.5-1l/100km. Se simte insa si un plus de putere mai ales peste 3000 de ture, asa cum mi s-a si spus.

 

Si am observat ca a scazut numarul de ture la care ating o viteza. Ex. la 60km (in a 4-a cred) inainte aveam 2000 de ture si acum am vizibil sub 2000.

 

Deocamdata nu sunt reactii adverse, dar abia l-am facut acum 500 de km:)

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Eu am flash tuning pe un Yaris 1.4 D4D. Masina avea 75CP si acum ar avea teoretic 108CP (am ales versiunea normala nu cea ECO).

 

Si am observat ca a scazut numarul de ture la care ating o viteza. Ex. la 60km (in a 4-a cred) inainte aveam 2000 de ture si acum am vizibil sub 2000.

 

116870[/snapback]

 

Nu stiu cat de bun e tunningul, dar efectul placebo functioneaza perfect ... :blink:

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Nu este acelasi lucru,ca este pe cablu sau nu?

116875[/snapback]

Daca acceleratia este pe cablu atunci ECU poate controla doar cantitatea de benzina injectata si fara un aport de aer suplimentar ( cantitatea de aer prin ICV este insuficienta pentru regimul de mers in sarcina ) nu poate creste semnificativ turatia motorului.

 

Daca comanda clapetei de acceleratie este electrica atunci ECU poate comanda pentru o aceeasi apasare a pedalei de acceleratie orice turatie a motorului, deoarece controleaza atat cantitatea de combustibil injectata cat si cantitatea de aer.

Link to comment
Share on other sites

Daca acceleratia este pe cablu atunci ECU poate controla doar cantitatea de benzina injectata si fara un aport de aer suplimentar ( cantitatea de aer prin ICV este insuficienta pentru regimul de mers in sarcina ) nu poate creste semnificativ turatia motorului.

 

Daca comanda clapetei de acceleratie este electrica atunci ECU poate comanda pentru o aceeasi apasare a pedalei de acceleratie orice turatie a motorului, deoarece controleaza atat cantitatea de combustibil injectata cat si cantitatea de aer.

116907[/snapback]

 

 

Nu prea inteleg.Cantitatea de aer este masurata de debitmetru,in ambele cazuri.

Pe cablu sau nu,computerul primeste o informatie,cat de deschisa este clapeta.Singura diferenta este modul prin care se realizeaza deschiderea ei,rezultatul este acelasi.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea inteleg.Cantitatea de aer este masurata de debitmetru,in ambele cazuri.

Pe cablu sau nu,computerul primeste o informatie,cat de deschisa este clapeta.Singura diferenta este modul prin care se realizeaza deschiderea ei,rezultatul este acelasi.

116917[/snapback]

Nu prea ne intelegem. Nu ma refer la masurarea aerului.

Daca nu se deschide clapeta de aer nu are pe unde intra aerul.

La actionarea electrica a clapetei ECU isi poate da singur cat aer "vor muschii lui". Daca clapeta e pe cablu atunci nu mai are ce face saracu, ca nu are cum sa apese pe pedala.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea ne intelegem. Nu ma refer la masurarea aerului.

Daca nu se deschide clapeta de aer nu are pe unde intra aerul.

La actionarea electrica a clapetei ECU isi poate da singur cat aer "vor muschii lui". Daca clapeta e pe cablu atunci nu mai are ce face saracu, ca nu are cum sa apese pe pedala.

116920[/snapback]

 

 

Pai tu zici ca se misca singura clapeta?

La asta te referi?Clapeta se deschide proportional cu cat apesi pe acceleratie.Asa este normal.Ca se poate inchide singura,aia este alta treaba.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.