Jump to content

Vibratii la frnare..pls helppp


Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

am si eu o problema de genul asta si ma gandeam poate s-a mai lovit cineva de ea:

- masina merge ok cu orice viteza am incercat (pana in 180km/h-190km/h) fara sa resimt nici o vibratie

- la franare brusca (180km/h-120km/h) cu volanul un pic virat (cat sa reintri in coloana dupa o depasire) a inceput sa imi vibreze puternic volanul stanga-dreapta, in pedala nu se simte vibratia specifica discurilor ovalizate

- la viteze mici (<100km/h) nu simt nici o problema :) dar si sa recreez conditiile ca sa vad daca am rezolvat problema imi e cam greu

 

cauciucurile de pe fatza sunt cam varza ca profil, sunt si de iarna si sunt si diferite... o putea influenta atat de mult?

Link to comment
Share on other sites

...mai este un aspect, mai rar Întâlnit....se mai Întâmplã sa aiba joc tijele din telescoape, asta dã tot o vibraÞie.....eu am avut o mici problemã de vibraÞii la e39, acestea datorându-se atât dezechilibrãrii ºi ovalizãrii jantelor cât ºi jocului la bielete de direcÞie (jocul trebuie verificat cu maºina lãsatã pe roÞi)....
Link to comment
Share on other sites

si la mine a vibrat, am schimbat discurile , s-a rezolvat dar dupa 10000 km vad ca vrea sa revina vibratia. O face parte din dotarile de serie???

Mai conteaza si norocul,oricum discurile normale care sa nu vibreze la viteze de peste 150km.h,nu le tii pe masina mai mult 8-10000km.

Cum adica sa schimbi discurile la 10 mii?

Nici placutele nu le schimbi asa repede. :)

Am avut BMW la care aveam vibratii la franare, am schimbat doar placutele ca erau uzate si s-a rezolvat, am mai mers 30 de mii cu placutele si discurile si nu avut nici un fel de vibratii. Daca schimbi discuri la 10 mii , ori sunt din placaj, ori iti bati joc de frane si masina.

Link to comment
Share on other sites

si la mine a vibrat, am schimbat discurile , s-a rezolvat dar dupa 10000 km vad ca vrea sa revina vibratia. O face parte din dotarile de serie???

Mai conteaza si norocul,oricum discurile normale care sa nu vibreze la viteze de peste 150km.h,nu le tii pe masina mai mult 8-10000km.

Cum adica sa schimbi discurile la 10 mii?

Nici placutele nu le schimbi asa repede. :)

Am avut BMW la care aveam vibratii la franare, am schimbat doar placutele ca erau uzate si s-a rezolvat, am mai mers 30 de mii cu placutele si discurile si nu avut nici un fel de vibratii. Daca schimbi discuri la 10 mii , ori sunt din placaj, ori iti bati joc de frane si masina.

Poti merge si 60000km dar sa nu te mire ca-ti vibreaza volanul cand franezi la vteza mare!

Link to comment
Share on other sites

Recitind topicul, mi-am dat seama ca am uitat sa precizez ca din cauza acestei bucse pe care am schimbat-o, se simteau vibratii si la rulare la 80-90 km/h, dar la franare erau mult mai puternice. Bucsa era rupta in interior din cauza unui soc puternic (groapa), iar la o prima vedere nu dadea semne de uzura mare. Cauciucul rupt la interior s-a vazut dupa ce am dat bratul jos.

Userul Capitanu a depistat problema si mi-a explicat totodata ca, la franare, aceste bucse permit inclinarea usoara inspre interior a rotilor care formeaza un unghi in forma literei V, deci mare parte din greutatea masinii este suportata de aceste bucse in momentul franrii.

Capitane, ai avut dreptate, multumesc! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
asa ma gandeam si eu la faza cu vibratul mereu...dar el face numai la franare...si e calr ca cinveva provoaca acest lucru..dar nu pot sa imi imaginez ce..am desfacut rotile, discurile si placutele de m-am saturat..si tot ca naiba face...e belea...

repet.. la mine era de la jante si facea doar la franare nu tot timpul. degeaba e echilibrat daca un cauciuc e cu probleme... muta rotile de pe spate pe fata si o sa vezi ca nu-ti mai face sau pune rezerva pe o parte si dupaia o muti pe cealalta parte ca sa vezi care-i roata cu probleme. eu zic ca e de la janta sau cauciuc

 

imi dau si eu cu parerea

poate e de la abs

ai putea incerca sa scoti senzorul de abs sau vo mufa ceva ca sa nu mai lucreze abs ul si apoi vezi daca mai face

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu problema la e39 dar a aparut dupa ce am schimbat placutele din cauza ca cele vechi erau mai inguste iar cele noi putin mai late.

Acum dupa vreo 4000km, se vede cum discurile s-au uzat si in locul unde erau ruginite iar vibratiile au disparut. mentionez ca vibratiile erau doar la franare in jurul vitezei de 80km/h in jos resimtindu-se si in volan.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Se pare ca aceasta problema este generala pentru BMW. Am si eu un e39 din 2001 care are aceeasi problema cu trepidatia volanului in momentul franarii dar numai la viteza de peste 110 km\h. Am echilibrat rotile, am schimbat rotilie cu cele de iarna, am schimbat discuri (BREMBO max) si placute (ATE) noi pe fata, am verificat toata directia si am inlocuit doua brate care aveau bucsele defecte si problema PERSISTA in continuare. Am intrebat toti cunoscutii si prietenii care au BMW si consolarea a fost "stai linistit ca si masina mea face la fel". Pentru mine asta nu este o consolare dar se pare ca nu cunoaste nimeni solutia acestei probleme. Discutii sunt multe dar nimic concret. E o problema care ma enerveaza la maxim si nu mai stiu ce sa-i fac. Se pare ca si 5-ul nou are aceeasi problema. Un prieten de-al meu are unu din 2005 si face la fel.
Link to comment
Share on other sites

Azi am rezolvat problema trepidatiilor la franare la 525-ul meu. Am schimbat bucsa de la bratul superior dreapta si trepidatiile au disparut. Problema aparea la viteza de 80-90 km/h.

 

am si eu un 525 dar aceasta problema imi apare doar peste 100 km/h daca am 160 170 si franez pana pe la 60 - 70 trepideaza foarte tare volanul, la viteze de sub 100 nu trepideaza.

mai am o problema cand accelerez(demarez) undeva intre turatii 1500 - 3000 trepideaza masina , doar masina , nu volaul sau altceva , se simte k o bataie de la roata , dar mi a zis cineva k sunt tampoanele de la motor . mai trepideaza si suna un pik urat cand opresc motorul , cam scutura toata masina . oare sunt tampoanele sau e altceva ? daca sunt tampoamnele , unde pot gasi asa ceva ?

Edited by Dariusel
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma :) ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

:lol: si a mea face lafel un e 39 din '96 520i , dar io macar stiu ca e de la rulmenti de pe fata care imi uruie si trebuiesc scimbati...sunt tare curios daca o sa mai trepideze dupa ce o sa-i schimb...din cate am vazut io e o problema generala la bmw si e cam nasoala

colegului meu de munca ii face lafel si e din 2002 si a scimbat toata suspensia pe fata... :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Daca zici ca discurile nu bat atunci schimba placutele de frana. Ori nu sunt de calitate ori sunt puse invers ( cele dinspre pistonase sunt diferite stanga / dreapta ).

Nu are nici o legatura vibratia in volan care apare DOAR cand pui frana cu janta sau cauciucul stramb. Ar vibra tot timpul.

CORET!

 

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma :) ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

:lol: si a mea face lafel un e 39 din '96 520i , dar io macar stiu ca e de la rulmenti de pe fata care imi uruie si trebuiesc scimbati...sunt tare curios daca o sa mai trepideze dupa ce o sa-i schimb...din cate am vazut io e o problema generala la bmw si e cam nasoala

colegului meu de munca ii face lafel si e din 2002 si a scimbat toata suspensia pe fata... :lol:

Sunt in aceeasi situatia si eu si nu-i dau de cap. Am schimbat tot si degeaba.

 

 

am si eu o problema de genul asta si ma gandeam poate s-a mai lovit cineva de ea:

- masina merge ok cu orice viteza am incercat (pana in 180km/h-190km/h) fara sa resimt nici o vibratie

- la franare brusca (180km/h-120km/h) cu volanul un pic virat (cat sa reintri in coloana dupa o depasire) a inceput sa imi vibreze puternic volanul stanga-dreapta, in pedala nu se simte vibratia specifica discurilor ovalizate

- la viteze mici (<100km/h) nu simt nici o problema :) dar si sa recreez conditiile ca sa vad daca am rezolvat problema imi e cam greu

 

cauciucurile de pe fatza sunt cam varza ca profil, sunt si de iarna si sunt si diferite... o putea influenta atat de mult?

Ar fi bine sa incepi cu cauciucurile

Link to comment
Share on other sites

Daca zici ca discurile nu bat atunci schimba placutele de frana. Ori nu sunt de calitate ori sunt puse invers ( cele dinspre pistonase sunt diferite stanga / dreapta ).

Nu are nici o legatura vibratia in volan care apare DOAR cand pui frana cu janta sau cauciucul stramb. Ar vibra tot timpul.

CORET!

 

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma :) ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

:lol: si a mea face lafel un e 39 din '96 520i , dar io macar stiu ca e de la rulmenti de pe fata care imi uruie si trebuiesc scimbati...sunt tare curios daca o sa mai trepideze dupa ce o sa-i schimb...din cate am vazut io e o problema generala la bmw si e cam nasoala

colegului meu de munca ii face lafel si e din 2002 si a scimbat toata suspensia pe fata... :lol:

Sunt in aceeasi situatia si eu si nu-i dau de cap. Am schimbat tot si degeaba.

 

 

am si eu o problema de genul asta si ma gandeam poate s-a mai lovit cineva de ea:

- masina merge ok cu orice viteza am incercat (pana in 180km/h-190km/h) fara sa resimt nici o vibratie

- la franare brusca (180km/h-120km/h) cu volanul un pic virat (cat sa reintri in coloana dupa o depasire) a inceput sa imi vibreze puternic volanul stanga-dreapta, in pedala nu se simte vibratia specifica discurilor ovalizate

- la viteze mici (<100km/h) nu simt nici o problema :) dar si sa recreez conditiile ca sa vad daca am rezolvat problema imi e cam greu

 

cauciucurile de pe fatza sunt cam varza ca profil, sunt si de iarna si sunt si diferite... o putea influenta atat de mult?

Ar fi bine sa incepi cu cauciucurile

 

am auzit de pb asta si sunt curios si eu care ar fi rezolvarea. eu am avut mai multe e39 *touring

dar n am avut asa ceva.

incearca urmatoarea> da cate un disc cu vaselina *apoi cureti discul cu solutie speciala pt discuri. vazi daca pot sa deduci ceva in felul asta. (ex daca se mentine vibratia si cu discul uns atunci pare sa fie discul (sau prinderea discului descentrate etc, daca face numai la o roata s.a.m.d.) poate pare de ras dar e singura chestie care imi vine in gand ...

 

Azi am rezolvat problema trepidatiilor la franare la 525-ul meu. Am schimbat bucsa de la bratul superior dreapta si trepidatiile au disparut. Problema aparea la viteza de 80-90 km/h.

 

am si eu un 525 dar aceasta problema imi apare doar peste 100 km/h daca am 160 170 si franez pana pe la 60 - 70 trepideaza foarte tare volanul, la viteze de sub 100 nu trepideaza.

mai am o problema cand accelerez(demarez) undeva intre turatii 1500 - 3000 trepideaza masina , doar masina , nu volaul sau altceva , se simte k o bataie de la roata , dar mi a zis cineva k sunt tampoanele de la motor . mai trepideaza si suna un pik urat cand opresc motorul , cam scutura toata masina . oare sunt tampoanele sau e altceva ? daca sunt tampoamnele , unde pot gasi asa ceva ?

 

 

pt verificat tampoane

tragi frana de mana si pisti uror acceleratia dar in asa fel ca masina sa nu plece si apoi lasi acceleratia brusc. atunci ar putea sa se vada daca tampoanele sunt duse. in plus, dar nu musai, tampoanele originale sunt hidraulice si daca sunt duse probabil ca vezi ceva urme de lichid pe ele. de asemenea la oprirea motorului se aude un zgomot specific daca sunt duse tampoanele.

tampoanele sunt cam scumpe (vo 7mil bucata) eu am luat de la sh cu 150ron. s-au potrivit (aproximativ) unele de pe seria 3.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problema e mult mai simpla decat pare.Am studiat luni de zile problema, a trebuit sa-mi amintesc toata fizica si matematica de acum 15 ani...si degeaba. De fapt problema era...PNEURILE!

Vibratiile se accentuai si devenise insuportabil.Pe o autostrada, la 115 km/h cand se simteau cel mai bine, am avut senzatia ca masina vibra si pe"x" si pe "y".Bucsele erau ok, discuri noi si tot tacamul.

Asa ca am suspendat spatele, am dezactivat dsc-ul, si intr-a 5-a la 115 km/h masina mea tremura de credeam ca sare de pe motostivuitor.Era vizibil ca uzura pneurilor era neuniforma, interiorul pneului varia cu +/- 5 mm.Am pus si rotile de pe fata in locul celor de pe spate...acelasi rezultat. Am cumparat deci 4 cauciucuri "de marca", si mi-am regasit confortul si placerea neegalata de a conduce un E39, pe care nu-l voi schimba decat cu alt E39, cu km mai putini...

Link to comment
Share on other sites

Problema e mult mai simpla decat pare.Am studiat luni de zile problema, a trebuit sa-mi amintesc toata fizica si matematica de acum 15 ani...si degeaba. De fapt problema era...PNEURILE!

Vibratiile se accentuai si devenise insuportabil.Pe o autostrada, la 115 km/h cand se simteau cel mai bine, am avut senzatia ca masina vibra si pe"x" si pe "y".Bucsele erau ok, discuri noi si tot tacamul.

Asa ca am suspendat spatele, am dezactivat dsc-ul, si intr-a 5-a la 115 km/h masina mea tremura de credeam ca sare de pe motostivuitor.Era vizibil ca uzura pneurilor era neuniforma, interiorul pneului varia cu +/- 5 mm.Am pus si rotile de pe fata in locul celor de pe spate...acelasi rezultat. Am cumparat deci 4 cauciucuri "de marca", si mi-am regasit confortul si placerea neegalata de a conduce un E39, pe care nu-l voi schimba decat cu alt E39, cu km mai putini...

Problema noastra este ca doar in momentul franarii trepideaza volanul. La tine, din cate am inteles, trepida masina fara sa franezi la viteza de 115km/h. Aceasta trepidatie e clar ca e din pneuri, dar la mine nu se simte dacat in momentul franarii o trepidatie in volan. Probabil cauzele sunt diferite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.