Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pai radeam de replica ta. Era din alt film in contextul discutiei de mai sus.

Daca esti atat de priceput in e39 si fan benzinare, poate poti explica de ce 525d cu cai mai putini si greutate mai mare e mai sprinten pana la 100 km/h decat 520i.

Sau hai sa o luam altfel. De ce in general la aceeasi putere, dieselul e mai rapid? Esti sigur ca greutatea conteaza?

309554[/snapback]

 

Nu merge deloc comparatia ta. Daca vrei sa-mi arati ca diesel-ul este mai rapid la aceasi putere, spune-mi doua masini identice pentru ca astfel au aceasi aerodinamicitate , aceasi greutate, neaparat aceasi transmisie, diferential, etc.

Tu crezi ca la demaraj conteaza doar puterea si atat? Mai exista destui factori: greutate, transmisie, diferential, aerodimanica, repartitie a maselor...

Normal ca are o mare importanta cuplul la diesel insa oricum nimeni nu ia diesel pt performante ci pt consum.

 

Iar faza asta cu " Daca esti atat de priceput in e39" nu inteleg de unde vine... Ai cumva ceva cu mine? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu merge deloc comparatia ta. Daca vrei sa-mi arati ca diesel-ul este mai rapid la aceasi putere, spune-mi doua masini identice pentru ca astfel au aceasi aerodinamicitate , aceasi greutate, neaparat aceasi transmisie, diferential, etc.

 

Eu nu ma pricep chiar asa de bine. Iau si eu ce scrie in manual.

1. 520i are 170 de cai, 525d are 163

2. 520i are 1570 km, 525d are 1670 (100 de kg in plus e o diferenta insemnata)

3. conform carfolio 520i ar avea aerodinamica oleaca mai buna.

Acum habar nu am ce diferente sau asemanari au la transmisie si la diferential. In orice caz imi e greu sa cred ca BMW a pus pe 520i transmisie si diferential mai proaste doar pentru a-l face de ras in fata lui 525d.

 

Normal ca are o mare importanta cuplul la diesel insa oricum nimeni nu ia diesel pt performante ci pt consum.

In momentul in care cumperi un BMW nu-l cumperi pentru consum sau performante. Il cumperi pentru ce ofera el ca masina. E un tot, nu poti cumpara o masina doar pentru motorul ei. Nu cred ca soundul unui benzinar il face mai performant. Nu cred ca un 535d e mai slab decat un 520i. Ti se pare ca noi toti astia cu diesel sintem niste sarantoci care n-avem bani de benzina. Nimic mai gresit. Sintem doar pragmatici. Eu ma simt mult mai bine cand de 1 mil fac un cadou fiicei sau sotiei mele decat daca il cheltui pe benzina consumata la 6000 de ture. Sau pe langa o bere mananc si o friptura de aceeasi bani. Banii oricum se duc, dar e chestie de optiune a fiecaruia cum ii cheltuieste si de satisfactia pe care o are cand ii cheltuieste.

 

Iar faza asta cu " Daca esti atat de priceput in e39" nu inteleg de unde vine... Ai cumva ceva cu mine?  :blink:

309859[/snapback]

Nimic personal, a fost doar o constatare, doar ai facut un ghid foarte util si bine documentat despre e39. Doar ca mi s-a parut o prostioara sa bagi greutatea in ecuatia de mai sus si incepusem sa am indoieli ca stii atat de multe despre masini. Sper ca m-am inselat. :)

Edited by avlad
Link to comment
Share on other sites

Eu nu ma pricep chiar asa de bine. Iau si eu ce scrie in manual.

1. 520i are 170 de cai, 525d are 163

2. 520i are 1570 km, 525d are 1670 (100 de kg in plus e o diferenta insemnata)

3. conform carfolio 520i ar avea aerodinamica oleaca mai buna.

Acum habar nu am ce diferente sau asemanari au la transmisie si la diferential. In orice caz imi e greu sa cred ca BMW a pus pe 520i transmisie si diferential mai proaste doar pentru a-l face de ras in fata lui 525d.

In momentul in care cumperi un BMW nu-l cumperi pentru consum sau performante. Il cumperi pentru ce ofera el ca masina. E un tot, nu poti cumpara o masina doar pentru motorul ei. Nu cred ca soundul unui benzinar il face mai performant. Nu cred ca un 535d e mai slab decat un 520i. Ti se pare ca noi toti astia cu diesel sintem niste sarantoci care n-avem bani de benzina. Nimic mai gresit. Sintem doar pragmatici. Eu ma simt mult mai bine cand de 1 mil fac un cadou fiicei sau sotiei mele decat daca il cheltui pe benzina consumata la 6000 de ture. Sau pe langa o bere mananc si o friptura de aceeasi bani. Banii oricum se duc, dar e chestie de optiune a fiecaruia cum ii cheltuieste si de satisfactia pe care o are cand ii cheltuieste.

Nimic personal, a fost doar o constatare, doar ai facut un ghid foarte util si bine documentat despre e39. Doar ca mi s-a parut o prostioara sa bagi greutatea in ecuatia de mai sus si incepusem sa am indoieli ca stii atat de multe despre masini. Sper ca m-am inselat. :blink:

309930[/snapback]

In certificat la 523i imi scrie 1495kg....deci cam asa are si 520i (e39)

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa faci comparatii, compara 525i si 525d.

E usor sa faci comparatii in care avantajezi diesel-ul. Asa spun si eu, hai sa comparam 525d cu o basculanta...este echitabil?

 

Eu nu agreez comparatiile intre motoare turbo si motoare aspirate si nici discutiile despre performante la diesel, asta daca nu e vorba de 530d E39,

sau 535d E60 sau 335d E92, masini care se pare au devenit adevarate laitmotive in discutiile pro-diesel.

 

Performantele diesel-urilor, daca vorbim de E39, sunt inferioare fata de performantele motoarelor pe benzina de aceiasi cilindree insa asta nu cred ca are importanta avand in vedere obiectivul pentru care cineva cumpara diesel.

 

 

Cat despre pragmatism..eu as spune mai degraba spirit calculat in functie de necesitati.

 

Fiecare are necesitatile si pasiunile proprii, si in functie de varsta aceastea se schimba.

Diesel-ul este clar un compromis...

 

Nimic personal, a fost doar o constatare, doar ai facut un ghid foarte util si bine documentat despre e39. Doar ca mi s-a parut o prostioara sa bagi greutatea in ecuatia de mai sus si incepusem sa am indoieli ca stii atat de multe despre masini. Sper ca m-am inselat. :blink:

309930[/snapback]

 

Eu am vorbit despre demaraj in general, nu strict asupra celor doua masini. In cazul de fata, e clar ca factorul decisiv pt avansul diesel-ului este cuplul mai mult si de jos.

 

In certificat la 523i imi scrie 1495kg....deci cam asa are si 520i....

309938[/snapback]

Avlad are dreptate, 520i are 1570 kg..

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa faci comparatii, compara 525i si 525d.

E usor sa faci comparatii in care avantajezi diesel-ul. Asa spun si eu, hai sa comparam 525d cu o basculanta...este echitabil?

Deja devine redundanta discutia asta. S-a mai pus problema, am mai raspuns. Pentru mine 4 litri/suta diferenta de consum nu justifica 0,8 secunde la 0-100. Nu fac liniute, prefer sa am siguranta ca la orice apasare de acceleratie necesara unei depasiri masina sa raspunda fara sa fie nevoie sa mestec schimbatorul. Nu sint lenes, imi place manuala dar nici nu fac un scop in viata din a schimba vitezele cat mai des.

 

Eu nu agreez comparatiile intre motoare turbo si motoare aspirate si nici discutiile despre performante la diesel, asta daca nu e vorba de 530d E39,

sau 535d E60 sau 335d E92, masini care se pare au devenit adevarate laitmotive in discutiile pro-diesel.

Stiu, am spus si eu mai sus ca abia asteapta cate un fan benzinar sa vina cu replica asta din putul gandirii. Acu ce sa facem daca BMW nu mai face diesel aspirat. Sau orice producator care face masini cu tehnologia din secolul 21. Sa facem comparatii intre diverse modele Mahindra?

 

 

Performantele diesel-urilor, daca vorbim de E39, sunt inferioare fata de performantele motoarelor pe benzina de aceiasi cilindree insa asta nu cred ca are importanta avand in vedere obiectivul pentru care cineva cumpara diesel.

Cat despre pragmatism..eu as spune mai degraba spirit calculat in functie de necesitati.

Cine a zis ca dieselul e mai performant decat benzinarele? Fie modele vechi, fie modele noi. NIMENI. Noi tractoristii spunem ca dieselul de astazi este o masina corecta care ofera cam tot ce poti dori de la o masina. Performante dinamice, economie, confort. Eu apreciez ambele motorizari, doar ca mie nu-mi trebuie o masina ca a ta de exemplu. Si totusi eu n-am ras niciodata de masinile voastre performante pe benzina, dar voi simtiti tot timpul nevoia sa ne faceti agricultori, ca n-avem bani de benzina sau ca mergem cu carute. Nu inteleg inversunarea asta mai ales din partea celor care au condus doar benzinare. Cum poti fi obiectiv in felul asta?

 

Fiecare are necesitatile si pasiunile proprii, si in functie de varsta aceastea se schimba.

In sfarsit un lucru cu care sint de acord.

Link to comment
Share on other sites

Stiu, am spus si eu mai sus ca abia asteapta cate un fan benzinar sa vina cu replica asta din putul gandirii. Acu ce sa facem daca BMW nu mai face diesel aspirat. Sau orice producator care face masini cu tehnologia din secolul 21. Sa facem comparatii intre diverse modele Mahindra?

 

Sa se faca comparatii intre motoare turbo diesel nu comparatii cu benzinare unde proprietarii de diesel sa zica ca au masina perfecta.

Ce rost are sa faci comparatii benzina-diesel cand oricum cei care cumpara diesel sunt axati pe diesel si orice parere pro-benzina ii lasa reci?

 

La fel cum am mai zis-o, nici motorul otto nici motorul diesel nu este perfect.

Motoarele pe benzina consuma mai mult, motoarele diesel sunt mai slabe ca performante si mai scumpe de intretinut insa au un consum simtitor mai mic.

 

Fiecare alege ceea ce doreste si i se potriveste si isi si permite..

 

Cine a zis ca dieselul e mai performant decat benzinarele? Fie modele vechi, fie modele noi. NIMENI. Noi tractoristii spunem ca dieselul de astazi este o masina corecta care ofera cam tot ce poti dori de la o masina. Performante dinamice, economie, confort. Eu apreciez ambele motorizari, doar ca mie nu-mi trebuie o masina ca a ta de exemplu. Si totusi eu n-am ras niciodata de masinile voastre performante pe benzina, dar voi simtiti tot timpul nevoia sa ne faceti agricultori, ca n-avem bani de benzina sau ca mergem cu carute. Nu inteleg inversunarea asta mai ales din partea celor care au condus doar benzinare. Cum poti fi obiectiv in felul asta?

Nu am spus ca proprietarul de diesel nu are bani de benzina...

 

Nu am spus ca sunt tractoare...tractorist te-a numit amicul Redcap daca nu ma insel, eu nu jignesc pe nimeni gratuit.

 

Un diesel nu-ti ofera tot ce-ti poti dori de la o masina, asta e o remarca 1000% subiectiva. Daca ar fi asa, n-ar mai exista motoare Otto.

 

Sunt destul de obiectiv, am condus 520d, 525d si 530d.

525d-ul este al lui kretzu_sla...

 

In caz ca ai citit ghidul meu ca tot ai amintit de el, am zis ca 525d-ul este un compromis intre consum si performante si ca este o motorizare ok, deci sunt destul de obiectiv nu crezi?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu nu agreez comparatiile intre motoare turbo si motoare aspirate si nici discutiile despre performante la diesel, asta daca nu e vorba de 530d E39,

309939[/snapback]

 

mai da tot bateti moneda pe chestia asta :blink: . eu cand iau o masina ma intereseaza puterea si consumul daca un diesel are de ex 200 cp si un benzinar are tot 200 de cp eu le compar .. nu ma intereseaza ca una are turbina alta nu, una are motorul rosu si celalalta verde... ma intereseaza stric performante si consum (cand e vorba de motoare). de ce ne tot afundam in detalii mecanice? daca una are furtunasele de alimentare lila gata nu o mai comparan cu cealalta???

Link to comment
Share on other sites

ok hai sa incerc sa iti explic altfel poate asa nu intelegi.

daca opresti la semafor in drept cu un 535d si te provoaca la o liniuta, evident te face. la sfarsitu tu zici pai stai ca nu e cinstit , tu ai turbo si eu nu am? cui ii pasa .. ai pierdut ciao.

acum intelegi ce vreau sa spun?

Edited by Sini
Link to comment
Share on other sites

Pai aici vorbesti de generatii diferite si preturi diferite.

 

Cu 15 000 iei un 535i E39 dar un 535d nu prea cred.

 

Cu jumatate din cat costa un E60 535d iau un M5 E39 si nici numai vad 535d :blink:

 

Plus ca normal ai bagat faza cu 535d. Uite alta situatie mai usor de intalnit.

535i la semafor cu 525d. 535i-ul n-are turbina eh pe cine intereseaza pa ai pierdut :)

 

Sau din nou 535d. Pai mai pun 10 000 de euro si am 535i bi-turbo si e undeva departe 535d si asta si la bani mai putini.

 

Atatea discutii fara rost...

Iti urez multa sanatate in 525d-ul tau, eu ma simt perfect in 535i-ul meu.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

presupunand ca masina mea consuma 10 litri in oras la 100 de km intr-o spt trebe de obicei sa fac un plin.. un 525i consuma cam 16-17 deci cu 6-70% mai mult deci in loc de un plin trebeuie inca cam 70 de rezervor = cam 55 de l = 55 euro .. in 52 de spt ale unui an = 2860 euro.. asta intr-un an.. in cazul meu. dar sunt altii care circula mult mai mult.

cam ce ar putea intr-un an sa cada in valoare de 2860 de euro? in 2 ani = 5700... fain nu?

Link to comment
Share on other sites

Pai aici vorbesti de generatii diferite si preturi diferite.

 

Cu 15 000 iei un 535i E39 dar un 535d nu prea cred.

 

Cu jumatate din cat costa un E60 535d iau un M5 E39 si nici numai vad 535d :blink:

 

Plus ca normal ai bagat faza cu 535d. Uite alta situatie mai usor de intalnit.

535i la semafor cu 525d. 535i-ul n-are turbina eh pe cine intereseaza pa ai pierdut :)

 

Sau din nou 535d. Pai mai bun 5000 de euro si am 535i turbo si e undeva departe 535d...

 

Atatea discutii fara rost...

Iti urez multa sanatate in 525d-ul tau, eu ma simt perfect in 535i-ul meu.

310018[/snapback]

 

mai omule eu ti-am dat un exemplu ca sa iti dai si tu seama cum gandesc unii dintre noi.. nu ma intereseaza insiruirea de numere ce ai scris-o acolo. era un exemplu ca sa intelegi ideea. ce trebuia sa intelegi era ca unora nu le pasa de detalii mecanice... ci pur si simplu compara cu lejeritate 2 masini de aproximativ acceasi putere indiferent daca e diesel sau benzina, turbo sau aspirat.

Edited by Sini
Link to comment
Share on other sites

mai omule eu ti-am dat un exemplu ca sa iti dai si tu seama cum gandesc unii dintre noi.. nu ma intereseaza insiruirea de numere ce ai scris-o acolo. era un exemplu ca sa intelegi ideea. ce trebuia sa intelegi era ca unora nu le pasa de detalii mecanice... ci pur si simplu compara cu lejeritate 2 masini de aproximativ acceasi putere indiferent daca e diesel sau benzina, turbo sau aspirat.

310021[/snapback]

Sa stii ca sunt cam slow nu intelegeam ideea daca nu-mi exemplificai tu foarte minutios.

 

Eu zic ca ma intereseaza daca o masina e turbo sau nu pt ca astfel vad si cam ce piese pot pica, un motor mai simplu este clar mai fiabil.

Link to comment
Share on other sites

Intretinere nu te intereseaza? Piese care cad in general?

310017[/snapback]

Piesele alea cad o singura data, ca doar nu te ingropi cu masina aia. Daca iei un second si-l tii 3,4 ani tot nu iesi in pierdere fata de un benzinar, chiar daca-ti pica si turbina si injectoarele. Si in 3,4 ani pica ceva si la benzinar, ca doar nu e indestructibil. Ba la un benzinar second cu o varsta de 4 ani sa zicem si peste 100k km, mers inca 3,4 ani cu soundul de 6000 de ture la maxim poa sa-i pice motorul cu totul. :)

Desigur depinde de norocul fiecaruia, poate nu pica nimic si atunci diferenta chiar se simte. In rest pretul reviziilor nu e semnificativ sa conteze, se egaleaza dupa 2 plinuri. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca sunt cam slow nu intelegeam ideea daca nu-mi exemplificai tu foarte minutios.

 

Eu zic ca ma intereseaza daca o masina e turbo sau nu pt ca astfel vad si cam ce piese pot pica, un motor mai simplu este clar mai fiabil.

310023[/snapback]

 

tu cred ca ai o obsesie cu picatul pieselor.. am o gramada de prieteni cu o gramada de feluri de masini si la toti ni se strica f rar masinile .. mie mi s-a stricat o data in 2 ani. tu cand cumperi o masina deja te pregatesti sa ii schimbi piese saptamanal? sau tu o tii o viata?

Link to comment
Share on other sites

rofl... tu esti constient care este adaosul comercial la AB?

310030[/snapback]

:blink: Stiu foarte bine asta dar nu cred ca toti cei care isi cumpara un BMW au timp sa stea pe forum si sa se informeze asupra locurilor de unde sa ia piese, sunt cred destui oameni care n-au timp de asa ceva si n-au ce sa faca decat sa repare la AB.

 

Eu nu cumpar piese de la AB, cumpar in general direct de la producatorul pieselor, de exemplu Bosch..

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Oamenii sunt mai incuiati decat crezi tu in general, sunt destui chiar si pe forum care au impresia ca la AB se dau piesele cele mai bune si in rest sunt piese mai slabe calitativ deci nu m-as baza pe asta.

 

Iar service-urile de la AB si Filaret sunt pline deci sunt destui oameni destul de prost informati.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.