Jump to content

cum prelungim viata anumitor componente ale masinii


vladps

Recommended Posts

La steptronic asa schimba. Cu softul mai nou sau mai vechi...indiferent !

Daca nu este kick-down, schimba DE OBICEI pana in 2000rpm !

 

Intradevar la mers constant cu 50km/h este in treapta a 4'a !

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dar filtrul de aer neschimbat la timp 100% afecteaza debitmetrul.

Ce crezi ca se intampla cand nu se schimba la timp filtrul de aer? Crezi ca nu mai filtreaza bine si praful incepe sa treaca prin filtru?

Sau daca nu e schimbat la timp, filtrul se imbacseste de praf si se obstructioneaza trecerea aerului prin filtru?

 

la ambreiaj stiu cazuri care stau la stop cu piciorul pe ambreiaj. total gresit, se uzeaza f rapid placa de presiune, chiar daca este apasat partial. apas ambreiajul doar cand bag in viteza sa plec de pe loc; stresatilor din spate care claxoneaza inca de la galben...succes

Daca stai cu piciorul pe ambreiaj se strica rulmentul de presiune, nu placa de presiune. Placa se uzeaza in zona de contact cu rulmentul doar daca acesta este defect si se blocheaza.

Link to comment
Share on other sites

...schimba a3a pe la 2500 parca si a4a in jur de 3000 a5a la 3500 sa zic...

 

Asta e valabil la mersul afara. Cand vrei sa ajungi repede la viteza de croaziera...sa zicem de 90km/h sau mai mult.

Daca nu te grabesti sa ajungi la viteza dorita cutia sigur schimba sub 2000rpm chiar daca vrei sa mergi cu 120km/h.

Link to comment
Share on other sites

Dar filtrul de aer neschimbat la timp 100% afecteaza debitmetrul.

Ce crezi ca se intampla cand nu se schimba la timp filtrul de aer? Crezi ca nu mai filtreaza bine si praful incepe sa treaca prin filtru?

Sau daca nu e schimbat la timp, filtrul se imbacseste de praf si se obstructioneaza trecerea aerului prin filtru?

 

 

Asta-i intrebare capcana.. :)

 

Raspunsul corect esteeee ...Ambele variante........cred.. :twoup:

 

Eu in ultimi 20k km am schimbat filtrul de aer de 4 ori,banuiesc ca numai de bine poate fi. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

la ambreiaj stiu cazuri care stau la stop cu piciorul pe ambreiaj. total gresit, se uzeaza f rapid placa de presiune, chiar daca este apasat partial. apas ambreiajul doar cand bag in viteza sa plec de pe loc; stresatilor din spate care claxoneaza inca de la galben...succes

Daca stai cu piciorul pe ambreiaj se strica rulmentul de presiune, nu placa de presiune. Placa se uzeaza in zona de contact cu rulmentul doar daca acesta este defect si se blocheaza.

ai dreptate, ma rog, ideea este ca apare o uzura nedorita la ansamblul ambreiaj, ceea ce este de evitat.

 

mai am o nedumerire, poate cineva stie:

la e90 am observat ca si dupa oprirea motorului si scoaterea cheii din contact la anumite intervale de timp masina mai face tot felul de check-uri si dupa sunet pare ca ar inchide fantele de la ventilatie din bord.

In ideea de a prelungi viata bateriei, intrebarea este:

la oprirea masinii pt o perioada mai lunga(pana a 2 a zi sau mai mult) este indicat a inchide masina din telecomanda sau poate fi lasata si descuiata(stau la casa si am garaj)

Am citit pe forum ca masina are tot felul de sisteme care stau in standby in orice moment pt plecare atunci cand este deschisa, si presupun ca acestea sunt consumatoare de energie.

Edited by vladps
Link to comment
Share on other sites

2. daca imediat dupa un drum care presupune folosirea intensa a turbinei(mers foarte sportiv sau parcurgerea unei sosele in rampa o perioada mai lunga-gen serpentine) soferul decide sa opreasca(la un popas - de ex), este indicat a se lasa motorul sa mai functioneze macar 30-40 secunde inainte de a-l opri. Inteleg ca racirea se face prin vapori de ulei, si motorul odata oprit nu asigura racirea controlata a turbinei.

 

 

 

de aceea cei ce participa la asa-zisele " liniute" nu opresc motorul imediat , ci il lasa pornit ceva timp dupa... bun topic-ul...

Link to comment
Share on other sites

...

la ambreiaj stiu cazuri care stau la stop cu piciorul pe ambreiaj. total gresit, se uzeaza f rapid placa de presiune, chiar daca este apasat partial. apas ambreiajul doar cand bag in viteza sa plec de pe loc; stresatilor din spate care claxoneaza inca de la galben...succes

 

dupa galben vine rosu.. succes

Link to comment
Share on other sites

...

la ambreiaj stiu cazuri care stau la stop cu piciorul pe ambreiaj. total gresit, se uzeaza f rapid placa de presiune, chiar daca este apasat partial. apas ambreiajul doar cand bag in viteza sa plec de pe loc; stresatilor din spate care claxoneaza inca de la galben...succes

 

dupa galben vine rosu.. succes

las ca ai inteles tu ideea

 

Dar ambreiajul cum se protejeaza, in afara sa nu stai cu piciorul pe el?

Se duce repede la plecari bruste de pe loc?

 

cred ca uzura cea mai mare este la plecarea de pe loc, cand sarcina de cuplu uzeaza cel mai mult, logic ca plecari in forta de pe loc duc la uzura accentuata

 

Cum sa stai cu piciorul pe ambreaj? Doar de lene sa nu-l misti.

De la plecari bruste, la un moment dat o sa vezi cum iese fum din el :)

crede-ma ca sunt destule cazuri

nu toata lumea e pilot din nastere. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu tre sa fii pilot pe mig ca sa nu tii piciorul acolo mereu. E si obositor. Doar nu au fost prosti cei care au pus chestia aia ca sa-ti tii piciorul (footrest -ul).

 

Chestia aia din plastic vai de capul ei care crapa? :twoup:

Daca imi tine sus ambreiajul inseamna ca e pe duca nu?

Link to comment
Share on other sites

Daca tin masina in garaj, las motorul maxim 1 minut.

 

Daca, din greseala, nu o bag in garaj, o las pana la 5 min pornita, pana baga caldura si se dezgheata geamurile.

 

Fabricantul zice in felul urmator : Se porneste masina si se pleaca cu ea de pe loc la o "viteza moderata", motorul incalzindu-se in mers.(valabil pentru E46 benzina). Nu se asteapta sa se incalzeasca apa stand la relanti, mai ales daca ai diesel ... o sa stai o vesnicie sa se ridice apa.

Link to comment
Share on other sites

Daca tin masina in garaj, las motorul maxim 1 minut.

 

Daca, din greseala, nu o bag in garaj, o las pana la 5 min pornita, pana baga caldura si se dezgheata geamurile.

 

Fabricantul zice in felul urmator : Se porneste masina si se pleaca cu ea de pe loc la o "viteza moderata", motorul incalzindu-se in mers.(valabil pentru E46 benzina). Nu se asteapta sa se incalzeasca apa stand la relanti, mai ales daca ai diesel ... o sa stai o vesnicie sa se ridice apa.

Sufar din cauza frigului, doar dimineata. Mi-e cam greu sa intru in masina inghetata. Daca prind garajul, atunci e alta treaba :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Iarna,las motorul la relanti atata timp cat imi curat masina de zapada/gheata iar apoi plec si vreo 10 min merg civilizat,nu o bruschez.In ceea ce priveste schimbatul vit la steptronic,eu am observat ca de multe ori imi schimba din 2in3 pe la2100/2200 turatii fara sa accelerez mai tare...Poate ma luminez daca gasesc un topic care trateaza strict 'Steptronic'-ul.
Link to comment
Share on other sites

Pt diesel:

1. M41 si M51

Probleme cu garn chiulasa rupta sau chiar craparea chiulasei din cauza supraincalzirii motorului datorata pompelor de apa cu palete de plastic.

Aceste motoare mai au probleme cu pompa de injectie si uzura mare a lantului+ansamblu distributie.

Pompa de apa se poate pune cu palete metalice, ceea ce va scuteste de probleme mai mari.

2. M47 si M57

Problema uzuala cu turbo. A se schimba filtrul epurator la fiecare 2 schimburi ulei. Ulei recomandat a se schimba intre 10-12 mii km.

Probleme cu misfire: a se verifica mufele+cablurile la injectoare. Acestea se pot "arde", din cauza intensitatii mari a curentului (la common rail)

Pornire greoaie + lipsa putere: a se verifica (si) pompa de sub sofer.

Link to comment
Share on other sites

A mea are 13 ani, si nu a crapat, nu da semne de oboseala.

Si pana la urma conteaza sa se simta piciorul bine, plasticul se poate cumpara :)

 

da dar a ta nu cred ca are 670 000 km

 

Ai masina de 670.000 km? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

da.

 

probleme ce am :

ambreiaj,bucse bara stabilizatoare, cap de bara stanga si bielete antiruliu dreapta.

turbina, motor, injectoare ok.

 

felicitari...pai in cazul asta chiar ai putea da sfaturi despre cum se merge cu masina...

Sunt curios ce motor e...si nu imi vine sa cred ca ai cu ea atatia km si nu ai avut probleme cu turbina. La ce turatie schimbi?

Edited by darkSoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.