Jump to content

Cat costa un scooter?


teddy

Recommended Posts

Mai bine ĂŽţi iei A-ul şi cumperi o motocicletă. :twoup:

 

Sau iei A-ul şi ĂŽţi iei un Suzuki Burgman.

 

E mult mai confortabil şi mai sigur decât un scuter normal.

Frânează mai bine, este mai rapid, are multe spaţii de depozitare.

 

Un Suzuki Burgman de 400 cmc costă cam 1000 € la mâna a doua.

 

Scuterele mi se pare foarte periculoase, mult mai periculoase decât o motocicletă.

 

O motocicletă are alt demaraj, poţi sta mai departe de trafic ĂŽncât să fii ĂŽn siguranţă.

 

Cu scuterul de 49 cmc mergi doar printre maşini.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da si la chestia asta m-am gandit.. Dar cum e cu categoria A? Tre sa faci scoala (30 de ore sau cat mai e) si examen (traseu si scris)? Parca nu prea am chef sa ma apuc de asta acum.. Poate nici n-o sa-mi placa apoi.. Asa, vad care-i treaba cu scuterul,si pe viitor poate avansez..
Link to comment
Share on other sites

Da si la chestia asta m-am gandit.. Dar cum e cu categoria A? Tre sa faci scoala (30 de ore sau cat mai e) si examen (traseu si scris)? Parca nu prea am chef sa ma apuc de asta acum.. Poate nici n-o sa-mi placa apoi.. Asa, vad care-i treaba cu scuterul,si pe viitor poate avansez..

 

Exact.

Traseul e foarte simplu, iar la scris nu poĂži avea probleme din moment ce ai deja permis.

MĂŁ rog, aÂşa zis scris, acum se dĂŁ pe calculator.

 

ÂŞi aÂşa e ok, ĂŽnsĂŁ nu cred cĂŁ are cum sĂŁ nu-Ăži placĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

si-a luat un prieten , o chinezarie a dat 1200 lei pe el, merge perfect, nu a avut probleme.

1200 nou?

Ma gandeam ca e mai bine sa dau acum 2000 pe un chinez, merg cu el pana ma plictisesc si apoi il vand (daca mai am ce :twoup:) si apoi imi iau unu mai serios (de 3-400 cmc) si mai de firma..

 

Tot ar cam fi o problema cu depozitarea.. In fata blocului legat cu lant nu prea-mi vine sa-l las (desi am mai vazut)

Link to comment
Share on other sites

1. Propunerea mea este sa nu te bagi in trafic cu un motor...chiar si cu permis esti carne de tun. In cei 2000km facuti prin oras cu scuterul am invatat MULTE si daca eram pe moto imi rupeam oasele de 4 ori pana acum. Acum am sa fac scoala si trec pe moto, dar cel putin am experienta in trafic pe doua roti cat de cat.

 

2. Un scuter bun de 50cmc este o mica racheta. Al meu demareaza mai bine ca multe alte masini si viteza maxima e 100km/h. Este excelent in trafic fata de un maxiscuter cu care nu te mai poti strecura asa cu el.

 

3. Un scuter chinezesc este FFF prost pe drumurile noastre: sasiu, amortizoare si frane slabe. Daca te uiti atent la ele din spate ai sa vezi ca si modificat abia prinde 65km/h. Decat un scuter chinezesc nou mai bine unul Piaggio,Gilera,Yamaha SH care sunt in jur de 800-1000E deja modificate si in stare f buna. Plus ca il poti vinde apoi f usor.

 

4. Daca vrei sa treci pe moto ulterior, ia o Aprilia RS sau Derbi GPR50, insa sunt scumpe.

Link to comment
Share on other sites

Chinezariile nu ti le recomand, sunt cam proaste. Sunt cateva modele de scutere care sunt cele mai recomandate: Piaggio NRG, Yamaha Aerox, Aprilia SR50, Gilera Runner si ceva mai clasic&fancy Piaggio Vespa. La acestea gasesti piese ieftine si sunt si fiabile. Plus ca cu inca 10 mil le poti face rachetute :twoup: (sa atinga usor 90-100km/H)

In principiu tot ce este Yamaha, Piaggio, Aprilia si Gilera este bun, motoarele sunt asemanatoare 2 timpi sau 4 timpi, difera designul.

Eu pe al meu il tin afara pt ca e parcarea pazita, insa in oras il bag prin mall-uri, parcari luminate, etc. legat cu lant.

 

Daca ai vreo boxa/garaj ceva e f bine, poti dormi mai linistit...insa cea mai sigura investitie este Casco...pt 5mil/an eu zic ca este destul de bine, chiar daca nu-ti recuperezi toti banii inapoi cel putin nu iti dispare toata investitia.

Yamaha Aerox ,sunt cele mai misto scutere,are o cunostinta de a mea.

 

Eu daca as cumpara scuter as lua unul in 4 timpi ,imi place la nebunie sunetul care il scoate ..

 

Stie cineva daca pt cele sub 49cmc trebuie permis ,parca A1 daca nu ma insel...

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie permis. Aerox este un scuter bun si foarte tunabil, insa nu e cel mai confortabil, suspensia e cam tare si locul din spate (pasager) e o coaja de cauciuc :twoup:

Cele mai bune, sunt scuterele in doi timpi si carburatie, pt ca sunt fiabile, piesele sunt mai ieftine, au cuplu mai mare si sunt foarte usor de modificat. Plus ca nu ai probleme cu injectoare, CDI-uri etc...

 

PS: cu 15 mil pt toba, transmisie si carburator iti faci scuterasul de 50cc sa alerge ca un nebun, daca vrei mai mult, poti schimba setul cu unul de 70 sau 80cc, insa atunci va pleca f usor pe o roata si nu e f recomandat in trafic.

Link to comment
Share on other sites

Modificãrile astea sunt destul de puÞin gândite dacã ai un scuter care trebuie sã prindã maxim 50 km/h pentru cã este pentru cei fãrã permis.

 

DacĂŁ dai de un echipaj mai al naibii, mai ales un poliĂžist pe motocicletĂŁ, poĂži avea probleme destul de mari.

Link to comment
Share on other sites

Modificãrile astea sunt destul de puÞin gândite dacã ai un scuter care trebuie sã prindã maxim 50 km/h pentru cã este pentru cei fãrã permis.

 

DacĂŁ dai de un echipaj mai al naibii, mai ales un poliĂžist pe motocicletĂŁ, poĂži avea probleme destul de mari.

 

Da, iti da 50 roni amenda pt depasirea vitezei...:twoup: Cred ca 75% dintre scuterele de pe sosele au capacitate de 70 sau 80cc, in special cele chinezesti care sunt mult mai puturoase decat unul de 50cc Piaggio sau Yamaha.

Singura modalitate pt a-ti verifica cilindreea este sa-ti demonteze scuterul, ceea ce nu cred ca se poate intampla.

 

Un scuter limitat e MULT mai periculos si mai dificil de condus in trafic. Mie unul mi-a fost fff greu in prima mie de km cand a trebuit sa-i fac rodajul si sa merg cu el limitat. Toti treceau razant pe langa mine cu 70-80km/h, ma injurau la semafor ca plecam mai incet...etc. De cand e delimitat si e mai sprinten decat masinile, totul e ok, insa trebuie sa fii atent pt ca o cazatura la 70-80km/h nu e la fel ca una pe la 40-50km/h ... si sunt foarte multi soferi neatenti pe sosele...!

Link to comment
Share on other sites

ĂnseamnĂŁ cĂŁ e o lege tâmpitĂŁ.

ExistĂŁ degeaba Âşi nu se aplicĂŁ.

 

Cam ca aceea despre conducerea ĂŽn primul an de permis categoria A a unei motociclete de maxim 125 cmc.

Cred cĂŁ aproape nimeni nu respectĂŁ legea asta.

Link to comment
Share on other sites

am avut si eu un Aprilia sr50 pana acum cateva luni ! un scuter foarte bun care isi merita fiecare $ .... aveam pe el kit de 50cc dupa care l-am schimbat cu unul malossi de 80cc .. si fugea cam 105-110 ... prindea greu viteza asta dar o prindea ! eu am dat 2000 lei pe el prin 2007 ... si am mai investit anul trecut cam 1200 lei.. pentru revopsire , set motor , role etc... ( mov este acum ... albastru acum 2 ani si ultimele poze sunt de cand l-am cumparat atunci era :twoup: ) Edited by CRYSTY_fane39
Link to comment
Share on other sites

Eu am preferat sa las NRG-ul meu cu 50cc si am schimbat doar toba (Gianelli) si transmisia (MHR), acceleraza foarte bine pana la 80km/h, de acolo ceva mai greu pana la aprox 100. Insa e configurat mai mult pe acceleratie si nu pe viteza maxima(role usoare si arculete sport).

 

@Ciupa: din cate stiu eu in primii doi ani de gr A, trebuie sa conduci cu motorul limitat la 25Kw si nu unul de max 125 cc. Ceea ce inseamna ca poti avea si o Busa insa limitata electronic. Totusi sunt putini care respecta aceasta lege, iar rezultatul se vede!

 

Referitor la delimitarea scuterelor, sa fim seriosi, un scuter delimitat simplu ajunge la 65-70km/h ceea ce e ok in trafic. Naiba erau biciclisti pe cursiere care ma depaseau cand il aveam limitat :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt posesor de scooter Aprilia SR50 modelul mai vechi fabricat in "96. Am luat si A-ul in eventualitatea cumpararii unui motor. Dar nu mai imi trebuie pentru ca m-a plimbat cineva cu Yamaha R1 cu 200 km/h si era sa fac infarct! :)

La examenul de A se da doar sala si poligonul (faci jaloane, trei opturi pe stanga, trei pe dreapta si 50 de metri cu o mana intinsa) si dupa aceea esti "donator de organe" cu acte! :twoup:

Eu stiam ca scuterul chiar daca are 50 cilindree dar nu are pedale (asa cum sunt majoritatea), iti trebuie A1.

Fara permis:http://images02.olx.ro/ui/1/61/97/23465497_3.jpg

Cu permis A1:http://www.bikez.com/pictures/aprilia/2005/21778_0_1_2_sr%2050%20ditech_Image%20credits%20-%20Aprilia.jpg

In trafic nu am avut probleme cu ceilalti participanti, chiar mi s-au parut ingaduitori cu mine.

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

@Ciupa: din cate stiu eu in primii doi ani de gr A, trebuie sa conduci cu motorul limitat la 25Kw si nu unul de max 125 cc. Ceea ce inseamna ca poti avea si o Busa insa limitata electronic. Totusi sunt putini care respecta aceasta lege, iar rezultatul se vede!

 

AÂşa este, am cĂŁutat Âşi eu ĂŽn cod.

Eu nu cred cĂŁ o respectĂŁ cineva.

 

Eu cred cĂŁ rezultatul se vede nu pentru cĂŁ aceastĂŁ regulĂŁ nu este respectatĂŁ ci pentru cĂŁ foarte mulĂži idioĂži ĂŽÂşi cumpĂŁrĂŁ motociclete pentru show off sau pentru cĂŁ este la modĂŁ sĂŁ ai motocicletĂŁ vara.

 

Nu se chinuie sĂŁ ĂŽnĂželeagĂŁ dinamica motocicletei, nu merg echipaĂži, nu sunt atenĂži.

 

Dupã pãrerea mea, poÞi merge cu orice motocicletã dacã gândeºti raÞional.

Link to comment
Share on other sites

@ Iceman: pt moped nu iti trebuie permis. Moped = max 50cc si viteza maxima constructiva 45km/h. A1 este pt cei de 16-18 ani (dar nu numai) si cap. intre 70-125cc. Un scuter de 50cc este considerat Moped, asa este si al meu trecut in acte, iar un maxiscuter este considerat motocicleta.

 

@Ciupa: asa-i cocalari sunt si pe moto, chiar foarte multi, iar pusi in acelasi trafic cu cocalarii si bizonii conservari...iese cu victime.

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

@tiberiuenache; Uite ce a patit cineva:

 

"Am cumparat un scuter First Bike cu 49cc , viteza max constructiva 40 , puterea max 2,10kw

 

Problema mea:

 

L-am cumparat cu retineri deoarece auzisem ca trebuie carnet pt el,dar oricum l-am cumparat...

M-a oprit politia prima oara si am reusit sa-i vrajesc si sa ma lase in pace,asa si a2-a oara si a3-a...

Dar a4-a oara m-a oprit un echipaj mai imputit si m-a luat la sectie.

A inceput sa citeasca dintr-o carte (legea cred) cum ca nu-ti trebuie carnet pt ciclomotoare (ceea ce sustineam io) dar iti trebuie carnet pt vehiculele care nu au caracteristici de bicicleta si dupa o mica cearta madanimated.gif m-a scos afara si m-a pus sa-i arat pedalele (de bicicleta) de la scuterul meu cursing.gif si m-am lasat batut...

Am dat vreo 2 declarati cum ca am fost..si ma duceam..si faceam...(prostii d-ale lor),fotografii la scuter de catre criminalist (infractor mare scuterul ala) puke.gif

In cele din urma mi-a spus ca o sa primesc amenda penala(vreo2 mil) +dosar...

Gresala mea a fost ca nu am incercat sa-i "cinstesc" cu vreo 1-2 mil ca la asta se cam gandeau ei,dar nu pot tolera ideea sa-i dau la un scarbos de militian bani finger.gif "

 

Daca nu are pedale, iti trebuie permis A1. Iti spun sigur!

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau de colegul tau, dar nu e adevarat. Pt MOPED de 49cc trebuie Atestat cum ca ai absolvit un curs de legislatie rutiera sau alt permis Gr.B,C,D,E etc...

Ai dreptate. Eu stiam chestia asta din 2002:

 

"In conformitate cu prevederile art.6 pct. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, prin ciclomotor se intelege: vehicul cu doua sau trei roti, care este prevazut cu un motor cu ardere interna, avand o capacitate cilindrica de cel mult 50 cmc, care pastreaza caracteristicile generale ale bicicletei, putand fi pus in miscare si cu ajutorul pedalelor si a carui viteza de deplasare prin constructie nu depaseste 50 km/h."

 

Mi-am facut update si am aflat ca de cand am plecat s-au schimbat treburile si in 2006 a aparut asta:

 

"21. moped - vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kW"

(extras din Legea nr. 49/2006 din 08/03/2006 M.Of nr. 246 din 20/03/2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice)

 

Deci este moped, nu trebuie permis.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
n-am avut incotro, am luat iar scuter dar mai mare, yamaha x-max 250.

http://www.yamaha-motor.ro/Images/2010-yamaha-XMAX250_BWC1_studio_002_prv_tcm67-329583.jpg

 

Frumos rau! Dar era mai bine daca luai unul de 50cc, se modifica usor sa mearga mai tare (>80 km/h) numai ca e mai bun cand ramai fara permis :twoup:

Link to comment
Share on other sites

azi am achizitionat si eu un Yamaha x-max 250, 2010, dupa ce am pus in balanta mai multe variante. initial alesesem Yamaha Majesty de 400, dar cineva a fost mai rapid ca mine si mi l-a furat de sub nas. mai aveam ca variante un Burgman, un Nexus sau un Xevo. Insa acesta a fost "the one"!

 

l-am vazut pe al colegului, il adusesera in showroom sa il predea. sa-l stapanesti sanatos si sa ai grija in trafic!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.