Jump to content

Calculator mort la re-softare


Recommended Posts

Azi am ascultat de sfatul unui prieten si m-am dus cu mashia noua achizitionata ( X5 din 2006 ) la reprezentanta in Craiova sa o re-softez... surpriza : la re-softare a cazut calculatorul de motor...

Ce naiba - sunt asha sensibile ? Care este cauza? Oricum distractia m-a costat peste 3500 lei. Faza proasta e ca nu am fost anuntat ca re-softarea la BMW prezinta anumite riscuri, m-au pus sa semnez o hartie ca primarul. A mai patit-o cineva ? e ceva ciudat cu softurile astea de la BMW nu???? Adica credeam ca e vreo marca seriasa ca la Iphone nu prea se cojesc la re-softare ...pana la urma cred ca regret Volvo :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa re-scrie de loc pe calculatorul care coordoneaza motorul, adica nici softul mai vechi nici acele noi... pur si simplu e mort calculatorul... am vb cu 2 oameni , unul de la FORD si unul de la Renault - Nissan si ambii mi-au confirmat ca lor nu li s-a intamplat sa le pice un computer d-asta de loc de 10 ani incoce... cred ca la BMW este o problema. Ori suportul de siliciu de pe memorie ori altceva ...

 

nu erai tu pregatit de o asemenea surpriza..insa se stie f bine ca esti direct raspunzator de ce se intampla in urma resoftarii,desi nu e absolut deloc normal..apropo,de ce ai facut resoftarea?ce te supara?

De ce sa fiu raspunzator in urma resoftarii? n-am semnat nici un document pt. re-softare si nu mi-au spus nimic in sensul asta, adica nu m-au avertizat ca s-ar putea sa crape vreunul din computere si ca sa iti dau un raspuns de ce m-am dus la re-softare - de PROST - de-aia !!! n-avea nimik mashina dar gura lumii cum ca au " gadilat softul din 2006 incoace" astia la BMW si teoretic resoftarea este harmless pt hardware adica la dracu mai scoti soft nou daca iti pica hardul ?

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare o mare cretinitate sa scoata soft-uri noi atata timo cat nu pot fi facute update-urile 100% safe.

 

Mi se pare si o mare imbecilitate ca un calculator de BMW sa crape in urma unui update. Da-o-n ma-sa, probabil ca si la Geely se poate face update fara probleme dar BMW-ul crapa.

Link to comment
Share on other sites

Gresiti !

 

Nu moare calculatorul ci se corupe softul. Partea de soft care se corupe, poate fi scrisa (odata corupt) doar cu programator direct pe microcontroler. Aceasta operatiune se poate face doar de catre cei care au proiectat calculatorul deci nu de BMW respectiv reprezentantele BMW

 

Problema care apare, apare din urmatorul motiv:

 

- calculatorul de pe masina are doua moduri de functionare: 1. cel normal de functionare (bazat pe soft de aplicatie) si 2. un mod de test/programare (bazat pe soft de test)

 

- in mod normal el isi face treaba folosindu-se de softul aplicatie de pe el

 

- cand se face reprogramarea, softul de aplicatie apeleaza softul de testare (care poate fi pe aceiasi memorie doar ca este evident in alta locatie)

 

- odata acest soft de test apelat, incepe si rescrie softul aplicatie cu datele trimise de catre operatorul de la reprezentanta. Daca datele trimise au fost trimise cu intreruperi, sau cu echipamente necorespunzatoare, scrierea se face defectuos.

 

- dupa scriere se restarteaza calculatorul de pe masina. La restart, porneste softul aplicatie care daca a fost corupt (scris aiurea) nu mai porneste. Din moment ce el nu mai porneste, fara el nu poate fi apelat nici softul de testare/programare pentru ca acesta e apelat de aplicatie.

 

Astfel, desi electric calculatorul este bun, nu mai poate fi folosit. Motivul pentru care a fost ales acest mod de update de soft, a fost pentru ca exista multe calculatoare pe masina care pot avea multi producatori de microcontrolere si ar trebui o gramada de interfete la reprezentanta. Softul de testare/programare face de fapt ca o interfata universala sa poata scrie multe tipuri de softuri pe multe tipuri de microcontrolere.

 

Alti producatori de masini au alte abordari in ceea ce priveste resoftarea. De exemplu, unii pun un pin pe care il trag la masa si astfel incepe programarea. Daca programarea s-a facut defectuos, trag din nou pinul la masa si mai incearca etc. pana merge. De asta, "nu mor" calculatorele la alti producatori

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare o tampenie sa te puna sa semnezi asa ceva la reprezentanta. ori suntem golani ori nu. Nu am auzit de asa ceva in alte tari.

Pur si simplu sunt niste nenorociti care nu vor sa isi asume nimic, nici o responsabilitate.

Este exact acelasi lucru.. gen ma duc cu masina sa schimb un bec, , dar se poate intampla sa scape unul un ciocan in aripa, si eu semnez o hartie cum ca ei nu sunt raspunzatori.

In orice operatiune e o doza de risc, accidente se pot intampla, echipamentul poate fi defectuos.. MAi bine te duci si resoftezi la baietii la scara blocului ca nu e nici o diferenta.

COnsulta un avocat ceva care are habar de drepturile consumatorului, poate se face ceva. Hartia aia semnata poate fi egala cu 0, daca contravine legislatiei in vigoare. Sunt mai multe chestii de care te poti lega, nu mai stiu exacat termenii acum, gen clauze abuzive etc.. mi-a explicat odata un avocat dar numai tin minte acum.

 

 

Trebuie rupta pisica odata. Merita poate 30 de min cu un avocat sa isi dea o parere.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acum m-am uitat pe hartie - de fapt am semnat doar o comanda de schimb ulei la cutie si inlocuire capac+ filtru cutie viteza. Deci legal nu mi-am asumat nici un risc. Am vorbit cu cineva si se pare ca de vina a fost bateria masinii - la modul ca in urma cu 3 zile am fost la un service sa schimb discurile de frana pe fata, placutele de frana - etc si mi-au lasat masina in PARKING cu toate usile si becurile aprinse si a slabit bateria. Cand am dat-o la re-sopftat la reprezentanta, mai intai s-au pus softurile pe calc. mai mici apoi la asta de motor care cica dureaza cel mai mult !!!! a picat voltajul sub 12 volti si VOILA ! - nu a mai scris bine softul. Si cred varianta ca NU VOR sa re-scrie doar ca sa-si vanda calculatoarele dedicate ca piese de schimb. Si mai cred ca pentru a re-scrie iti trebuie si niste elemente pe care cei de prin reprezentante nu le au din nastere ( nu-i vb de scule aici )

 

Gresiti !

 

Nu moare calculatorul ci se corupe softul. Partea de soft care se corupe, poate fi scrisa (odata corupt) doar cu programator direct pe microcontroler. Aceasta operatiune se poate face doar de catre cei care au proiectat calculatorul deci nu de BMW respectiv reprezentantele BMW

 

Problema care apare, apare din urmatorul motiv:

 

- calculatorul de pe masina are doua moduri de functionare: 1. cel normal de functionare (bazat pe soft de aplicatie) si 2. un mod de test/programare (bazat pe soft de test)

 

- in mod normal el isi face treaba folosindu-se de softul aplicatie de pe el

 

- cand se face reprogramarea, softul de aplicatie apeleaza softul de testare (care poate fi pe aceiasi memorie doar ca este evident in alta locatie)

 

- odata acest soft de test apelat, incepe si rescrie softul aplicatie cu datele trimise de catre operatorul de la reprezentanta. Daca datele trimise au fost trimise cu intreruperi, sau cu echipamente necorespunzatoare, scrierea se face defectuos.

 

- dupa scriere se restarteaza calculatorul de pe masina. La restart, porneste softul aplicatie care daca a fost corupt (scris aiurea) nu mai porneste. Din moment ce el nu mai porneste, fara el nu poate fi apelat nici softul de testare/programare pentru ca acesta e apelat de aplicatie.

 

Astfel, desi electric calculatorul este bun, nu mai poate fi folosit. Motivul pentru care a fost ales acest mod de update de soft, a fost pentru ca exista multe calculatoare pe masina care pot avea multi producatori de microcontrolere si ar trebui o gramada de interfete la reprezentanta. Softul de testare/programare face de fapt ca o interfata universala sa poata scrie multe tipuri de softuri pe multe tipuri de microcontrolere.

 

Alti producatori de masini au alte abordari in ceea ce priveste resoftarea. De exemplu, unii pun un pin pe care il trag la masa si astfel incepe programarea. Daca programarea s-a facut defectuos, trag din nou pinul la masa si mai incearca etc. pana merge. De asta, "nu mor" calculatorele la alti producatori

 

 

Excellent raspuns si foarte pe intelesul celor care sunt ne-initiati in problema... felicitari !!!1

Link to comment
Share on other sites

Alti producatori de masini au alte abordari in ceea ce priveste resoftarea. De exemplu, unii pun un pin pe care il trag la masa si astfel incepe programarea. Daca programarea s-a facut defectuos, trag din nou pinul la masa si mai incearca etc. pana merge.

 

pinul de enable prog. s-a renuntat demult la el ... nu mai merge la astea mai noi. a fost inlocuit de tranceivere in cascada cu putina "inteligenta"...

 

merge reparat ECU prin decapsularea lui si rescrierea BDM a epromului. vorbeste cu george ca el se ocupa cu din astea.

 

ECU are 2 zone : boot si main-soft. la reprogramare in zona de boot se incarca un programel sinucigas care face scrierea in cealalta zona.

daca s-a intrerupt operatiunea de scriere din diferite motive (tensiune scazuta, legatura fizica intrerupta, explozii solare :), etc) atunci boot-ul ramane corupt si nu va mai porni pana la rescrierea fizica.

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit cu cineva si se pare ca de vina a fost bateria masinii - la modul ca in urma cu 3 zile am fost la un service sa schimb discurile de frana pe fata, placutele de frana - etc si mi-au lasat masina in PARKING cu toate usile si becurile aprinse si a slabit bateria. Cand am dat-o la re-sopftat la reprezentanta, mai intai s-au pus softurile pe calc. mai mici apoi la asta de motor care cica dureaza cel mai mult !!!! a picat voltajul sub 12 volti si VOILA ! - nu a mai scris bine softul.

 

 

 

 

 

curajosi astia de la reprezentanta sa rescrie soft fara robot pe baterie... sunt buni de plata dupa cum ai povestit tu. adevarati profesionisti :super:

Edited by Rhaziel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca au facut una ca asta. Nici nu cred ca pot incepe programarea fara incarcator, nu-i lasa programatorul.

Da - asha este - au pus incarcatorul pe mashina cand au incercat resoftarea, eu nu am stiut ca este un requirement in program si am crezut ca l-au pus doar pt ca avea bateria slaba ....aici eu am gresit si mi-am dat cu parerea si recunosc

Link to comment
Share on other sites

si eu zic sa iti vezi de treaba cu resoftarea pt. uleiul de cutie...oricum asita de la ZF zic ca uleiul e " lifetime" eu am schimbat uleiul ieri la cutie si le-am zis sa nu mai resofteze - implica riscuri si nu te doare capul - daca nu ai probleme in cutie sa iti creasca temp la ulei in mod ne-justificat - sunt senzori acolo ... nu ai nici un mesaj in sensul asta.

 

Apropo de cutii - sunt banditi cu cantiatea de ulei... la mine am ZF iin 6 trepte, in cutie intra 9.2 toata cantiatea de ulei, ei mi-au pus in deviz 9.5 litri !!! am cerut sa imi puna doar 5 litri si am stat personal langa mashina... au intrat 5 litri siu am platit 5 litri ( e peste 100 roni litrul )

 

Alta chestie - la umplere dupa faza 1 trebuie pornit motorul si plimbata cutia in toate treptele sa ia ulei, altfel va pune cu 1 litru de ulei mai putin in cutie si este grav ... sa nu-i lasati de capul lor cand schimba uleiul la cutie , te fura din cantitati si apoi nu respecta procedura

Link to comment
Share on other sites

Poti schimba doar uleiul. Nu te obliga nimeni sa o resoftezi.

 

cred ca s-a inteles gresit , e vb de resetarea adaptatiilor pt cutie nicidecum schimbarea softului cu unul mai nou. Ca patronii de service spun povesti ca sa crezi ca e o mare operatiune si eventual sa te taxeze e altceva . Resetarea adaptatiilor e o procedura simpla si nu implica riscuri . In scurt timp cutia va face o harta adaptari fctie de regimul de mers . Asa ca nu va mai panicati degeaba .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.