Jump to content

Xdrive sau quattro


Bec

Care este mai "bun"?  

661 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

http://www.promotor.ro/teste-auto-teste-co...3-coupe-2314009

uitati-va si trageti singuri o concluzie...

 

stimate, nici in cativa ani un Xdrive nu va face cat quattro.

 

testul de care spui fie a fost comandat de bmw fie a fost facut de neprofesionisti. inclin sa cred ca e prima varianta.

in primul rand si bmw si audi erau cu tractiune integrala.

 

apoi, ambele masini erau cu anvelope de vara pe zapada, amanunt despre care 99,99% din cei ce au vazut sau au citit despre acest test habar nu au.

 

apoi, audi A5 era incaltat cu cele mai mari jante si cele mai late cauciucuri disponibile la ora aia. A5 avea roti de 255/35R19 atat pe fata cat si pe spate. imaginati-va ce inseamna sa ai o masina incaltzata cu niste anvelope super sport de vara si late ca naiba.

 

si bmw-ul avea anvelope de vara insa latimea lor era de 225 pe fata si 245 pe spate. diferentele sunt notabile fata de latimea anvelopelor de la audi si mai ales pt puntea fatza care este f importanta. in test, cei de la promotor spuneau ca directia la audi nu este buna ca aderenta de asemenea samd. pai cum naiba sa fie buna cu anvelope de 255 caci si pe o ploaie torentiala poti avea probleme cu niste anvelope cu o asa latime dar pe zapada!

 

so , testul a fost facut fie de ageamii care habar nu aveau si nu au stiut cum sa dea ambelor masini sanse egale. masinile respective in primul rand nici nu erau pregatite pt un astfel de test. in mod normal ambele masini trebuiau inclatate cu anvelope de iarna de 205 sau 225 si apoi se dadea un verdict.

sau, testul a fost facut de oameni care stiau ce fac si care au fost platiti sa dezavantajeze pe audi pt ca banii se recuperau de cei ce au investit in acest test de la prostii care nu sunt pasionati nici de audi nici de bmw dar care sunt indecisi intre aceste doua masini. pt ca sa fim seriosi, cine iubeste bmw nu va cumpara aproape niciodata audi chiar daca la modelul respectiv de masina , audi este peste. acelsi lucru este valabil si invers: cine iubeste audi nu va cumpara aproape niciodata bmw chiar daca la modelul respectiv de masina , bmw este peste.

testul respectiv a venit la aprox 10 luni de la lansarea lui A5 pe piata, lansare care a afectat vanzarile bmw.

 

intrebare, pt ca vad ca sunt f multi specialisti pe aici: cum functioneaza Xdrive-ul? cum este distributia cuplului? cum variaza acesta intre puntea fata si spate?

cum variaza distributia cuplului in cadrul aceleaiasi punti in cazul in care o roata pierde aderenta? ce face x drive-ul atunci cand o roata pierde aderenta?

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Ai mers cumva cu Xdrive sau cu Quattro pe zapada? daca nu, numai vorbi. Xdrive se comporta excelent pe zapada atunci cand bagi piciorul in pedala de acceleratie, pe cand quattro, un sistem de tractiune net inferior Xdrive, iti da palpitatii in conditiile pe care le-am mentionat mai sus. Sistemele astea nu se testeaza pe serpentine sau mai stiu eu ce drum, atata timp cat nu este zapada pe jos. Daca testul de la Promotor ar fii fost comandat de cei de la BMW, atunci de ce Audi a castigat la capitolul 'Aspect exterior' ?? Mai vorbim dupa ce o sa conduci un Xi sau Xd pe zapada! Edited by GeorgeAI
Link to comment
Share on other sites

Ai mers cumva cu Xdrive sau cu Quattro pe zapada? daca nu, numai vorbi. Xdrive se comporta excelent pe zapada atunci cand bagi piciorul in pedala de acceleratie, pe cand quattro, un sistem de tractiune net inferior Xdrive, iti da palpitatii in conditiile pe care le-am mentionat mai sus. Sistemele astea nu se testeaza pe serpentine sau mai stiu eu ce drum, atata timp cat nu este zapada pe jos. Daca testul de la Promotor ar fii fost comandat de cei de la BMW, atunci de ce Audi a castigat la capitolul 'Aspect exterior' ?? Mai vorbim dupa ce o sa conduci un Xi sau Xd pe zapada!

 

copile, pt ca emisiunea respectiva se uita si cei ca tine, trebuia sa castige si audi la ceva mai ales ca un capitol"aspect exterior" este subiectiv. daca se uita doar agricultoarea de bunica-mea, atunci nu era necesar ca audi sa castige la capitolul "aspect exterior" pt ca ea nu se pricepe chiar deloc, spre deosebire de altii care se pricep oarecum.

 

cand citesc "quattro net inferior" chiar ma amuz. inca te mai uiti la filemele cu van damme? copile, toti stiu sa spun ca ala este net inferior. hai sa-mi spuna careva cum functioneaza Xdrive-ul (asta in cazul in care stie cineva) si apoi decidem impreuna care este inferior. din uitatul la testele protv, oricine stie sa spuna asta, dar stie cineva sa explice sisitmeul de functionare Xdrive sau va trebui sa vi-l explic tot eu. nu de alta, dar am observat ca stiu mai multe despre bmw decat 95% ce se declara fani bmw.

 

cineva intreba urmatoarele

"si daca iesea invingator A5, insemna ca testul a fost comandat de Audi?"

 

nu asta insemna. insa, modul in care vorbeau aia despre neta inferioritate quattro era aidoma unui om de rand care pierde vremea pe forum. vehementa cu care aia vorbeau pe acolo starneste zambete, mai ales ca masinile alea au fost testate cu anvelope de vara.

 

intrebare: oare cu care tractiune integrala ai sanse mai multe sa iesi dintr-o zapada: cu un Xdrive sau cu ceea ce are ...lada niva?

 

auzi, oare crede cineva ceea ce se intampla in filmuletul de mai jos? eu nu cred o iota. daca aveam mintea multora, probabil ma bateam acum cu caramida peste piept. aici s-au platit bani grei, mai ales ca in filmulet este si un offroader pur sange : nissan patrol care nu are ce discuta nici cu quattro nici o o amarata de tractiune xdrive:

http://video.google.com/videoplay?docid=91...3&q=quattro

 

sa nu-mi spuneti ca si asta este pe bune:

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

"copile" hai sa iti zic cum functioneaza Xdrive si quattro. Xdrive imparte puterea pe punti in functie de cum are nevoie masina,spre ex: poate sa dea 50% spate cu 50% fata, sau 80% spate cu 20% fata si asa mai departe. In timp ce quattro are 60% spate si 40 % fata...banalul sistem de tractiune 4X4. Nissan patrol este un bun offroader dupa cum ai spus, asta nu inseamna ca sistem lui de tractiune 4X4 se comporta mai bine pe zapada decat Xdrive...poate pe noroaie, sau drumuri greu accesibile e mai bun. Eu zic sa te obisnuiesti cu ideea ca BMW si Mercedes sunt cu o clasa peste Audi. Edited by GeorgeAI
Link to comment
Share on other sites

Xdrive-ul poate ajunge la 100% pe o punte, nici un alt sistem de tracĂžiune integralĂŁ nu este capabil de aÂşa ceva.

 

Xdrive-ul de pe X6 nu numai cã poate transmite puterea totalã de la o punte la alta dar transmite puterea la fiecare roatã În parte pentru o aderenÞã mai bunã.

 

De exemplu, Într-o curbã la stânga, puterea este transmisã la roÞile din stânga.

Link to comment
Share on other sites

Ai mers cumva cu Xdrive sau cu Quattro pe zapada? daca nu, numai vorbi. Xdrive se comporta excelent pe zapada atunci cand bagi piciorul in pedala de acceleratie, pe cand quattro, un sistem de tractiune net inferior Xdrive, iti da palpitatii in conditiile pe care le-am mentionat mai sus. Sistemele astea nu se testeaza pe serpentine sau mai stiu eu ce drum, atata timp cat nu este zapada pe jos. Daca testul de la Promotor ar fii fost comandat de cei de la BMW, atunci de ce Audi a castigat la capitolul 'Aspect exterior' ?? Mai vorbim dupa ce o sa conduci un Xi sau Xd pe zapada!

 

copile, pt ca emisiunea respectiva se uita si cei ca tine, trebuia sa castige si audi la ceva mai ales ca un capitol"aspect exterior" este subiectiv. daca se uita doar agricultoarea de bunica-mea, atunci nu era necesar ca audi sa castige la capitolul "aspect exterior" pt ca ea nu se pricepe chiar deloc, spre deosebire de altii care se pricep oarecum.

 

cand citesc "quattro net inferior" chiar ma amuz. inca te mai uiti la filemele cu van damme? copile, toti stiu sa spun ca ala este net inferior. hai sa-mi spuna careva cum functioneaza Xdrive-ul (asta in cazul in care stie cineva) si apoi decidem impreuna care este inferior. din uitatul la testele protv, oricine stie sa spuna asta, dar stie cineva sa explice sisitmeul de functionare Xdrive sau va trebui sa vi-l explic tot eu. nu de alta, dar am observat ca stiu mai multe despre bmw decat 95% ce se declara fani bmw.

 

cineva intreba urmatoarele

"si daca iesea invingator A5, insemna ca testul a fost comandat de Audi?"

 

nu asta insemna. insa, modul in care vorbeau aia despre neta inferioritate quattro era aidoma unui om de rand care pierde vremea pe forum. vehementa cu care aia vorbeau pe acolo starneste zambete, mai ales ca masinile alea au fost testate cu anvelope de vara.

 

intrebare: oare cu care tractiune integrala ai sanse mai multe sa iesi dintr-o zapada: cu un Xdrive sau cu ceea ce are ...lada niva?

 

auzi, oare crede cineva ceea ce se intampla in filmuletul de mai jos? eu nu cred o iota. daca aveam mintea multora, probabil ma bateam acum cu caramida peste piept. aici s-au platit bani grei, mai ales ca in filmulet este si un offroader pur sange : nissan patrol care nu are ce discuta nici cu quattro nici o o amarata de tractiune xdrive:

http://video.google.com/videoplay?docid=91...3&q=quattro

 

sa nu-mi spuneti ca si asta este pe bune:

 

 

Te astept oricand in aceste zile de zapada in Bv cu acel audi meserias pe care il ai... sa ne dam pe niste zone faine si sa bem o bere...!

Eu azi am facut incalzirea si este zsuper fain xdrive. Astept sa vad si un quattro... :)

Link to comment
Share on other sites

...

De exemplu, Într-o curbã la stânga, puterea este transmisã la roÞile din stânga.

 

Dap, X6-le e chiar head of the pack! :)

 

Little correction :) :

 

In curba stanga, puterea este transmisa rotilor de pe dreapta. Adica la cele care se incarca dinamic cu greutatea masinii, datorita fortei centrifuge. Daca ai trimite cuplul pe rotile stanga, ar fi cam aiurea, ca alea sunt cam "in aer", si nu ar face decat fum.

Link to comment
Share on other sites

De cand am participat la caravana X drive, mi-am schimbat complet opinia despre sistemele 4x4 de pe cele 3 masini care conteaza.

 

Si eu eram adeptul teoriei conform careia quatro e cel mai tare din parcare, insa a ramas in urma, de cand cu noul sistem x drive de la bmw e doar pe locul 2. cei care au participat la testdrive au vazut prezentarea.

 

Ne-au fost prezentate teste comparative intre 3 masini concurente bmw audi si mercedes, si concret situatii : puntea fata pe zapada, apoi puntea spate, niste teste facute pe zapada pe diferite trasee, castigatorul a fost intotdeanu bmwul si nu pentru ca asa s-a vrut, ci pentru ca asta e mai nou realitatea.

 

Si teoretic daca ai suficenta minte iti dai seama,

- mercedesul are tot timpul 38 cu 62 parca

- audi poate transfera in functie de nevoi puterea pe puntea care are nevoie, insa doar pana la 75 cu 25 parca

- in schimb bmwul poate chiar si 100 %

 

Ori avand in vedere aspectele astea e evident ca x drive e superior.

 

Mai vreau sa mentionez ca in testul ala de pe pista din linkul de mai sus din topic, era x drive-ul mai vechi , care avea ca si mecedesul in prezent fixa puterea pe punte. Deci poate fi adevarat ca a pierdut , insa bmw de atunci a lucrat la x drive, se pare ca cei de la audi nu ...

Link to comment
Share on other sites

intrebari:

cum este distribuit cuplul la Xdrive de ultima generatie in conditii normale de mers?

40% fata-60% spate?

BMW foloseste Haldex?

nu vreau sa-si dea cu presupusul cineva ci doar vreau sa verific informatiile astea cu cineva ce stie sigur 100%.

Link to comment
Share on other sites

pt ca a deschis cineva un topic ce a fost inchis o sa-i raspund.

quattro este o tractiune permanenta. deci nu trage fata si cand este nevoie intra si spatele sau invers.

pana la penultima generatie de quattro distributia era 50%-50% iar distributia putea merge pana la 25%-75% sau 75%-25%.

 

la ultima generatie tractiunea este tot permanenta insa distributia standard este 40%fata-60%spate si distributia cuplului poate merge pana la maxim 65% fata si maxim 85% spate in teorie mult mai slab ca si orice masina ce este dotata cu haldex ce poate distribui 100%-0% sau 0%-100%:

 

 

Volkswagen Group (Volkswagen AG)

Audi A3 quattro

Audi S3

Audi TT quattro

Bugatti Veyron

SEAT LeĂłn 4

SEAT Altea Freetrack 4

SEAT Alhambra 4

Škoda Octavia 4x4

VW Golf 4motion

VW Golf R32

VW Bora 4motion

VW New Beetle RSi

VW Passat 4motion B6 Platform

VW Sharan 4motion

VW Tiguan

VW Multivan 4motion

VW Caddy 4motion

Volvo Cars

Volvo S40 AWD

Volvo V50 AWD

Volvo S60 AWD

Volvo S60R AWD

Volvo XC60 (Haldex Fourth Gen)

Volvo V70 AWD

Volvo S70 AWD

Volvo V70R AWD

Volvo XC70 (Haldex First Gen through 2002, Second Gen 2003-2007, Third Gen 2008+)

Volvo S80 AWD

Volvo XC90 (Haldex Second Gen)

Ford

Ford Five Hundred

Ford Freestyle

Ford Kuga

Mercury Montego

Land Rover LR2

GM

Saab 9-3 Aero XWD (Haldex Fourth Gen 2008.5+)

Saab 9-3 Turbo X (Haldex Fourth Gen)

 

deci , nu doar Xdrive poate distribui 100%-0% sau 0%-100% cum abera cineva mai inainte ci orice harb dotat cu haldex.

 

torsenul nu poate distribui 100%-0% si invers pt ca specificatiile tehnice nu-i permit insa o asa situatie este f greu de intalnit: chiar dacaai pune rotile fata pe un patinoar si rotile spate pe pamant sau zapada, catre puntile fata se va duce cu siguranta o parte din cuplu indifernet ca ai quattro, xdrive sau 4motion. totusi torsenul are alte avantaje tehnice care il fac mult superior unui haldex (de exemplu) si care il fac ales de constructorii care stiu cel mai mult in materie de tractiune integrala: subaru(referinta) si audi(locul2). este frumos sa spui ca ai o masina ce poate distribui 100-0 si 0-100 insa astea-s teorii ce in practica nu vor fi intalnite niciodata.

f important: un torsen cu care este dotat subaru si audi permit iesirea dintr-o situatie dificila in cazul in care doar o roata are tractiune.

 

de asemenea, recent, odata cu aparitia noului S4, in curbe rotile dreapta de la quattro primesc mai mult cuplu comparativ cu cele din interior adica asa cum face cel mai bun sistem de tractiune integrala din lume X drive-ul lui X6.

 

 

LATER EDIT:

diferenta intre X drive si quattro consta si in urmatoarele:

"The Xdrive Traction system is more reactive than preventative, in that the rear axle must lose traction and start to spin before the system operates and sends torque to the front axle. The Quttro permanent 'full-time' even torque split under non-slipping conditions makes slipping less likely to start".

AAA stiu, soferul nici nu-si da seama si deja xdrive a si trimis cuplul pe puntea fata. ce frumos!!

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Prietene eu nu aberez, am mentionat atent si sigur informatiile alea, acum nu am sa vin sa-mi capul cu tine si sa-ti demonstrez ce si cum, daca o crezi bine daca nu la fel de bine, eu am venit doar cu o informatie noua pe acest topic.

 

De aici pana la a afirma "cum abereaza cineva mai sus"e cale lunga si ....

 

De ce ceea ce am scris eu e aberatie si ce ai scris tu nu?

 

Nici unul nu a dovedit ceea ce a scris, de ce nu ai putut prezenta informatia pe care ai prezentat-o fara sa fi agresiv ?

 

Raspunsurile nu ma intereseaza, dar poate daca te vei gandi tu la ele si pe termen lung vei avea de castigat .

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

Prietene eu nu aberez,

 

stai linistit , nu m-am referit la tine.

poate termenul "a abera" a fost dur si o recunosc insa este f comparabil cu ce am primit eu pe aici.

era altcineva care sustinea ca doar xdrive poate pe luma asta sa trensfere 100-0 si 0-100 iar eu am aratat o lista lunga de masini care pot asa ceva.

tu ai spus ca x drive poate sa trensfere 100-0 si 0-100 nu ai spus ca "doar xdrive" poate. altcineva a facut-o.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am condus doar un audi quattro dar mai vechi (A4 din 1997). Ce pot sa zic e ca se tinea bine. Din ce am citit eu prin reviste am inteles ca xdrive e putin mai buna tehnologia.

Uitati aici un filmuletz interesant, nu cred ca e trucat.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=90...6&q=quattro

depre acest filmulet pe care si eu am crezut initial ca este trucat imi reformulez opinia: nu este. asta chiar este realitate.

daca cei ce considera ca acest filmulet este un argument ca xdrive este mai bun, se insala.

 

situatia din filmulet este echivalenta cu situatia in care rotile spate sunt suspendare. pt ca practic in acea situatie aderenta este absolut 0 pe puntea spate. sistemul quattro trebuie sa "prinda" ceva cu macar o roata de pe puntea spate.

pe orice gheata , chiar si pe un patinoar olimpic din moscova , daca pui rotile fata pe mocheta si cele spate pe gheata, pe rotile spate tot vei avea o oarecare aderenta fie ea si de 1% pe fiecare roata din spate. in aceasta situatie quattro =xdrive.

 

si pt ca oriunde am merge cu masina nu putem ajunge sa avem rotile fata sau rotile spate in aer, acel filmulet ramane la stadiul de demonstratie de marketing pt ca nimeni nu este suficient de prost incat sa urce puntea spate pe doua cricuri de schimbat roti si apoi sa plece cu masina de pe loc. dupa cum stiti, masinile nu pot merge pe drum sau pe orice doar pe doua roti iar alea sa fie rotile de pe fata.

 

imi pare rau sa dezamagesc pe cineva care credea ca acest filmulet este un argument.

 

totusi, nu stiu ce se intampla cu Xdrive in situatia in care o roata de pe fata (stanga sa spunem) si una de pe spate(dreapta) sunt in aer. aceasta situatie se poate intalni. si nu ma refer la Xdrive-ul de pe X6(asta poate iesi din situatia asta) ci la orice xdrive.

aceasta situatie nu putea fi gestionata nici de quattro pana la inceputul lui 2006.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

...

totusi, nu stiu ce se intampla cu Xdrive in situatia in care o roata de pe fata (stanga sa spunem) si una de pe spate(dreapta) sunt in aer. aceasta situatie se poate intalni. si nu ma refer la Xdrive-ul de pe X6(asta poate iesi din situatia asta) ci la orice xdrive.

aceasta situatie nu putea fi gestionata nici de quattro pana la inceputul lui 2006.

 

Situatia de care vorbesti tu este gestionata perfect de x-drive. De toate, nu numai de cel de pe X6.

 

Daca studiezi topicul dedicat BMW X-Drive Tour 2008, unde cativa dintre noi am participat la testdrive-urile organizate cu X5 si X3 pe traseu offroad, o sa gasesti un filmulet in care, printre altele, este prezentata si situatia asta, cu rotile de pe diagonala suspendate.

 

Ca sa fie mai simplu, vezi la 01:44, 02:22, etc.

 

 

Te asigur ca nu e nimic trucat :)

Ar fi trebuit sa te bagi si tu la aceste testdrive-uri, ca sunt extrem de edificatoare; capabilitatile sistemului au depasit cu mult asteptarile mele, si nu sunt chiar paralel cu activitatile 4x4 :)

Link to comment
Share on other sites

stiu ca nu are cum sa fie trucat. ca doar e filmulet filmat de un cameraman amator.

stiu ca primul xdrive adevrat a aparut pe X3, si bineinteles ca l-a primit apoi si X5 si X6, iar aceste masini ies f usor dintr-o situatie descrisa de mine: rotile de pe diagonala suspendate.

 

dar cum sta sotuatia cu seria 3 sau seria 5 ce au xdrive.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

X-drive-ul de pe seriile 3 si 5 este la fel de capabil ca cel de pe X3 si X5. Daca nu mai insel, sistemul este absolut identic, deci se comporta la fel.

 

In acel testdrive am mers si cu ele, dar numai onroad; nu au fost bagate pe traseul din filmare, din motive obiective, nu sunt construite pt. astfel de trasee. La fel cum nici A4 sau A6 quattro nu sunt construite sa mearga pe unde merge un Q7 sau Q5.

 

Dupa mine sistemele actuale de 4x4 au devenit extrem de capabile, fie ele x-drive, quattro, quadra-drive, asymmetrical, etc. Diferenta o mai face doar puterea si cuplul motorului, cauciucurile, garda la sol, marimea consolelor.

 

WE trecut, cand a nins puternic la Sinaia, am vazut o gramade de SUV-uri patinand neajutorate din toate rotile, proptindu-se prin borduri, ziduri, alte masini. Si aici ma refer la Range Rover Discovery - Sport, la Touareg, la XC90, Q7, ML etc. De ce? Din simplul motiv ca fara cauciucuri de iarna, nu erau decat niste caramizi de 2,5 - 3 tone.

 

Pe masini de strada, insa, ce ofera acum xdrive-ul (ma refer strict la cel de pe X6, cu directionarea cuplului pe roata incarcata dinamic, sistem pe care in curand banuiesc ca il vom vedea si pe seriile 3 si 5) pare un pic peste toate cele ale concurentei :) Si chiar si x-drive-ul normal, prezent actual pe restul "turmei" este mai avansat, ca poate trimite 100% cuplu pe puntea cu mai mare aderenta.

 

Mie unul, insa, mi se pare mai fun un BMW de strada RWD cu LSD, decat unul AWD (dar asta e alta problema, nu face obiectul topicului) :)

Link to comment
Share on other sites

Pe masini de strada, insa, ce ofera acum xdrive-ul (ma refer strict la cel de pe X6, cu directionarea cuplului pe roata incarcata dinamic, sistem pe care in curand banuiesc ca il vom vedea si pe seriile 3 si 5) pare un pic peste toate cele ale concurentei :) Si chiar si x-drive-ul normal, prezent actual pe restul "turmei" este mai avansat, ca poate trimite 100% cuplu pe puntea cu mai mare aderenta.

 

quattro de pe noul lansat S4 are acelasi sitem ca X6-le in sensul ca poate transmite cuplul pe roata incarcata dinamic, ca sa folosesc o expresie de a ta si bineinteles acest quattro va fi si pe restul turmei de audi.

 

asa cum am spus intr-un topic mai sus , sunt cateva zeci de masini care pot trimite 100% din cuplu pe puntea cu mai mare aderenta, deci asta nu este ceva iesit din comun. toate masinile ce au haldex-ul suedezilor pot face asta iar asta nu este nimic avansat. masinile echipate cu haldex pot face asta incepand din 1996.

 

Tinand cont de aceste ultime update-uri aduse la Xdrive, cine credeti ca se descurca mai bine in off road un touareg sau un Xdrive de la X3, X5, X6?

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.