BMWClub: Redresare din derapaj - BMWClub

Jump to content


  • 18 Pages +
  • « First
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Redresare din derapaj Rate Topic: ***** 3 Votes

#241 User is offline   robert666 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 73
  • Joined: 17-June 11
  • Gender:Male

Posted 29 February 2012 - 22:24

View Postneo2004, on 29 February 2012 - 16:17, said:

"Never drive with the clutch pedal held down, with the gear lever or selector lever in neutral or with the engine switched off; engine braking
action will not be present with the gearbox or transmission in neutral and there will be no power assistance to the brakes or steering while the engine is switched off. Make sure that the full travel of the brake, clutch and accelerator pedals is not obstructed by floor mats, carpets or other objects". pg. 144 din manualul e39
Si mai scria undeva ca nu se scoate niciodata cutia automata in N daca masina se afla in miscare ... este legat de functionarea si sincronizarea rapoartelor ei.

k,...sa nu incurcam caii cu magarii,ceea ce zici tu exista in manual dar se referea la conducerea normala,nu in caz de derapaj!!!
daca cauti ai sa gasesti ce zic eu,este undeva la "condusul pe timp de iarna"sau asa ceva

pana la urma e foarte simplu...stim cu totii ca daca intr o curba acceleram tare sau tragen frana de mana masina derapeaza,de aceea astea doua lucruri trebuie evitate(accelerare/franare puntii spate )
poate ca pe timp de ploaie cu simplul fapt ca luam piciorul de pe acceleratie e deajuns,dar pe zapada/gheata orice forta de franare /accelerati influienteaza foarte mult(mai ales la masinile foarte mari,la care prin simplul fapt ca se ia piciorul de pe acceleratie se simnte o franare destul de mare)
salutari!
0

#242 User is offline   mmneg 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1092
  • Joined: 25-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 March 2012 - 11:44

Intr-o situatie neprevazuta nu ai timp sa faci multe lucruri.
Idealul este sa conduci preventiv si sa incerci sa anticipezi.
Un alt factor este acumularea experientei in kilometri pe toate drumurile si in toate conditiile posibile.
Restul vine de la sine.

Nu am auzit pe nimeni sa vorbeasca de comportamentul unei automate in caz de derapaj.
Automata va merge intotdeauna in treapta cea mai economica/confortabila in regim de cruising. Daca ajungi sa intri in derapaj NU ai rezerva de putere, nu ai cuplu deoarece esti prea jos in ture iar lag-ul cutiei nu iti permite mai nimic.
Eu personal, pe drumuri virajate prefer sa merg in DS pentru a fi in zona optima de cuplu.
0

#243 User is offline   Billy e36 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 364
  • Joined: 07-November 11
  • Gender:Male

Posted 04 March 2012 - 23:52

Tare greu mai poti redresa o tractiune fata

http://www.youtube.c...d&v=Db79dvJy-DA

This post has been edited by Billy e36: 04 March 2012 - 23:52

0

#244 User is offline   Sly 

  • primitiv
  • Group: Banned
  • Posts: 2750
  • Joined: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:hunedoara/cluj-napoca

Posted 05 March 2012 - 21:22

View PostStefan_e46, on 29 February 2012 - 15:56, said:

facea cursuri pe un aeroport parasit pe langa Urziceni.

ar trebui sa ne adunam mai multi si sa facem de pe acum listele.

la alexeni mai precis. :thumbsup:




bai da nu putem gasi o locatie mai in centru pe undeva,sa putem veni si noi mai usor,pt mine urziceni e in fundu pamantului
0

#245 User is offline   c.sainz 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 3679
  • Joined: 04-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 05 March 2012 - 21:25

O sa vorbesc cu el; la Universitate poti ajunge?
0

#246 User is offline   Sly 

  • primitiv
  • Group: Banned
  • Posts: 2750
  • Joined: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:hunedoara/cluj-napoca

Posted 05 March 2012 - 21:28

la universitatea din cluj ar fi ideal,da merge si aia din bucuresti :rolleyes:

oricum e mai bine ca urziceni
0

#247 User is offline   hitman1234 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 856
  • Joined: 25-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 March 2012 - 14:27

topicul asta ma face sa-mi aduc aminte de un banc:
Profesoara de logica ii intreaba pe copiii din clasa care este cel mai rapid lucru din lume??
Din penultima banca, Ionel spune:
- Gandul, doamna profesoara!
- Gandul? De ce crezi asta, Ionel?
- Pai, stiti, doamna profesoara, am fost odata acasa si m-am gandit la America si imediat am ajuns acolo.
- Bravo, Ionel! Ai un zece de la mine!... Altcineva?
La care, Mariuca, din prima banca, spune:
- Cel mai rapid lucru din lume este lumina, doamna profesoara.
- Lumina? De ce crezi asta, Mariuca?
- Pai, doamna profesoara, am fost odata acasa si am aprins lumina si in aceeasi clipa a fost plin de lumina peste tot.
- Bravo, Mariuca! Ai si tu un zece de la mine!... Altcineva?...
La care, Bula, din ultima banca, spune:
- Ba' diareea e cea mai rapida din lume.
- Cum, ce-ai spus, Bula? Diareea?!?... De ce crezi asta, Bula?
- Pai, doamna profesoara, am ajuns odata acasa si nu am avut timp nici sa aprind lumina si nici sa ma gandesc la ceva ca m-am si scapat pe mine!...


cam asa si cu derapatul involuntar, n-ai timp nici sa franezi nici sa retrogradezi ca te-ai si scapat pe tine :pardon:
1

#248 User is offline   d-rive 

  • muhahahahaaaa
  • Group: Members
  • Posts: 3583
  • Joined: 15-April 06
  • Gender:Not Telling

Posted 07 March 2012 - 14:39

Hai ca unii dintre noi chiar am patit-o.
Mai e timp si e chestie de reflex, nu de logica, de ratiune.

E bine daca inainte sa ti se intample ai mai experimentat si ti-ai format o idee si de ce nu, reflexe despre ce tocmai urmeaza sa patesti... derapand.
0

#249 User is offline   filon 

  • Filozoful de serviciu
  • Group: Contributors
  • Posts: 968
  • Joined: 29-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 March 2012 - 14:59

View PostStefan_e46, on 24 February 2012 - 14:26, said:

Orice masina a carui unghi de derapaj a depasit 45% nu mai poate fi redresata, ci poate doar sa-ti alegi locu unde te infigi.



:thumbsup:

L-am vazut si pe Tiff Needell intr-o emisiune cu o masina cu tractiune integrala (parca R8 sau Lambo ceva) care facea drifturi de aproape 90 grade si o redresa.

Evident, depinde si de masina si de talent la volan.
Eu descopar (in jocuri :laugh: ) ca mai ai o optiune daca ai intrat prea tare intr-un drift si te duci de-a latul: dai de volan invers. Adica, ai curba la stanga, dai de volan stanga si incepe sa se duca fundul, apoi iei dreapta de volan sa incerci s-o redresezi, dar nu apuci s-o "prinzi" si fundul se tot duce pana te depaseste... atunci iei iarasi stanga de volan si masina se va rasuci, cu probabilitatea sa faci un 360 de toata frumusetea. Asta ajuta fiindca in loc sa te duci in perete/copac/sant, masina se invarte pe loc aproape si reduci mult inertia masinii, cu compromisul ca odata ce te-ai invartit ai undeva aproape de zero control mai departe.
Un exemplu ar fi ce fac arabii aici:


0

#250 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 07 March 2012 - 18:16

Nu e valabil si in viata reala , la drift au blocant pe spate vitezele sunt oarecum mici comparativ cu circuitul.

Iti pun si eu filmulete cu masini de circuit care nu se mai pot redresa dupa un derapaj ce depaseste 45 grade.

Exemplu cu arabii este de fapt cel mai prost exemplu pentru ca de multe ori numai redreseaza nimic si se omoara intre ei acolo.

De altfel in viata reala nu ai atata spatiu si loc pentru a redresa o masina ca arabii din film unde au 20 m latime a drumului.
0

#251 User is offline   adi88 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 64
  • Joined: 08-November 10

Posted 08 March 2012 - 15:50

recomand cartea: Auto Control(tehnici si tactic de conducere defensiva si sportiva)-Norin Pausan
0

#252 User is offline   Billy e36 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 364
  • Joined: 07-November 11
  • Gender:Male

Posted 09 March 2012 - 00:10

http://www.youtube.c...d&v=pMwDR-elrsQ
0

#253 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 09 March 2012 - 00:16

A avut noroc ca era drumu plat , daca era la vale cu atata greutate dupa el nu-l mai scotea decat cu macaraua.

Oricum a redresat-o bine.
0

#254 User is offline   Billy e36 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 364
  • Joined: 07-November 11
  • Gender:Male

Posted 09 March 2012 - 02:26

Cred ca era gol de a reusit sa-l redreseze , oricum bun soferul .
0

#255 User is offline   zixx 

  • .
  • Group: BMW Club
  • Posts: 1404
  • Joined: 15-October 04
  • Gender:Not Telling
  • Location:.

Posted 09 March 2012 - 08:05

Nu stiu de ce am vaga senzatie ca era cuplat doar spatele...
Putina zapada pe mijlocul drumului si totul se termina tragic!



0

#256 User is offline   Alex Iulian 

  • BMW 4 LIFE
  • Group: Members
  • Posts: 1548
  • Joined: 29-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 09 March 2012 - 10:13

nu pot sa cred ce aiurea s-a dus, o fi avut explozie de cauciuc :frantics:

mai e si faza cu soarta, s-a nimerit sa fie si tiru acolo, final destination :wacko:
0

#257 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 09 March 2012 - 10:43

Nu cred ca era cuplat doar spatele ,pentru ca la tractiunea integrala in cazul unui derapaj se va comporta exact ca o tractiune fata, iar puntea fata va trage foarte brutal masina in directia opusa daca rotile sunt indreptate in sens gresit.
0

#258 User is offline   Alex Iulian 

  • BMW 4 LIFE
  • Group: Members
  • Posts: 1548
  • Joined: 29-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 09 March 2012 - 10:47

deci practic, e mai safe sa ai tractiune spate, e mai usor de controlat , in cazul unui derapaj


0

#259 User is offline   d-rive 

  • muhahahahaaaa
  • Group: Members
  • Posts: 3583
  • Joined: 15-April 06
  • Gender:Not Telling

Posted 09 March 2012 - 10:51

Un lucru important se pierde din vedere.
Indiferent de tipul de tractiune, de cel de la volan, de noroc, exista un parametru care totdeauna trebuie sa fie prezent: ADERENTA!

Nu ai aderenta, esti fiul ploii indiferent de masina si de valoarea ta de shumahar.


Oooo, domnu zixx, rara prezenta pe acilisea :p
0

#260 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 09 March 2012 - 10:59

View PostAlex Iulian, on 09 March 2012 - 10:47, said:

deci practic, e mai safe sa ai tractiune spate, e mai usor de controlat , in cazul unui derapaj


Nu neaparat, tractiunea integrala e superioara pe orice suprafata dar numai daca ai intelegi felul in care functioneaza.

O tractiunea integrala o poti controla numai din acceleratie in cazul unui derapaj folosind chiar foarte putin contrabracarea.

Cel mai greu este sa gestionezi o situatie limita in lipsa aderentei , tocmai de aceea trebuie cultivate automatismele si reflexele in cadrul unor cursuri specializate de pilotaj , defensive driving, winter driving etc.

This post has been edited by Stefan_e46: 09 March 2012 - 11:02

0

Share this topic:


  • 18 Pages +
  • « First
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro