BMWClub: Ulei 2T in motorina - BMWClub

Jump to content

Anunt important! Datorită evenimentelor curente cauzate de COVID-19, BMWClub România vă roagă insistent:

• Rămâneți în case!
• Respectați întocmai indicațiile și recomandările autorităților abilitate!
• Nu răspândiți știri false!
• Informați-vă doar din sursele oficiale!
• Mențineți igiena personală conform recomandărilor!
• Nu sunați la 112 decât pentru urgențe reale!
• În cazul în care manifestați simptome (febră, tuse seacă, oboseală, greutate în respirație, etc) sunați imediat medicul de familie înainte de a vă deplasa la camera de gardă a unui spital (UPU). Este important să protejăm personalul medical din spitale!

Trecem printr-o perioadă extrem de dificilă la nivel global și doar împreună vom reuși să trecem peste situația actuală.

Covid-19 TELVERDE – 0800.800.358

  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Ulei 2T in motorina pareri pro si contra

#21 User is offline   --=Sylvyu=-- 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 150
  • Joined: 22-May 09

Posted 10 April 2015 - 23:01

si eu adaug ulei in 2T la masina mea, e46 din 2000 cu motor M47, eu bag dupa ureche cei drept nu am o masura exacta bag cam 200ml la 40 litri motorina. nu are ce rau sai faca la motor, singurul lucru de care trebuie tinut cont e ca filtrul de ulei trebuie schimbat mai des, eu schimb uleiul la 12/15000 maxim. nu imi fac griji deloc, ar trebui sasi faca griji cei cu filtru de particule si cu injectoare common rail, dar atat timp cat loganu merge cu ulei de floarea soarelui.....
0

#22 User is online   Ciobanu George 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 449
  • Joined: 13-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Roman

Posted 10 April 2015 - 23:17

View PostCristian.O, on 10 April 2015 - 22:49, said:

Nu stiu ce sa zic de uleiul asta in combustibil..pai daca ar avea de suferit injectoarele nu ar fi deranj destul de mare?

Injectoarele la commonrail stiu ca au undeva la 80-120 microni (ganditiva ca un filtru normal de apa are undeva la 50 microni). Uleiul 2t chiar si 1 litru impreuna cu 45-50 litri motorina are o vascozitate astfel incat eu sunt 100 % sigur ca nu infunda injectoarele. Din unele discuti avute cu un inginer auto (un tip pasionat de aceasta marca) am inteles ca e posibil sa afecteze catalizatorul. Insa ma pot lipsi de el :D

Filtrul nu este afectat: uleiul se omogenizeaza cu motorina; filtrul este pt particule metalice si impuritati din rezervor/traseu

This post has been edited by Ciobanu George: 10 April 2015 - 23:22

0

#23 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 11 April 2015 - 22:23

View PostCiobanu George, on 10 April 2015 - 23:17, said:

Injectoarele la commonrail stiu ca au undeva la 80-120 microni (ganditiva ca un filtru normal de apa are undeva la 50 microni). Uleiul 2t chiar si 1 litru impreuna cu 45-50 litri motorina are o vascozitate astfel incat eu sunt 100 % sigur ca nu infunda injectoarele. Din unele discuti avute cu un inginer auto (un tip pasionat de aceasta marca) am inteles ca e posibil sa afecteze catalizatorul. Insa ma pot lipsi de el :D

Filtrul nu este afectat: uleiul se omogenizeaza cu motorina; filtrul este pt particule metalice si impuritati din rezervor/traseu



La ce tip de filtru te referi? Catalizator e si el un filtru..

Eu deja am pus 115ml de ulei 2T in 25 litri de motorina cand am fost averizat ca mai am motorina pentru 73km.
Si, la nici 5 minute de mers am simtit o schimbare in atitudinea motorului, mult mai vioi, iar turatia pe care o urmaresc mai mult decat vitezometru (;) ) a scazut (sunt foarte sigur) cam cu 50 sau poate 70 rot/min, la ACEEIASI viteza de croaziera planetara de 105km/h. Ceva i-a spus calculatorului ca aprinderea, arderea, e mult mai rapida deci puterea la roata e mai mare, viteza fiind mai mare daca s-ar mentine aceiasi turatie, deci se poate sa apara o economie de combustibil. :sorcerer: ;)

(E vorba de un amestec de doar 250ml la 50 de litri motorina. Acesta este amestecul care e folosit de cei mai multi soferi.)

Catalizator am sigur pe masina mea; filtru DPF trebuie sa foloseasca doar Ulei-2T fully synthetic (sau tipul JASO-FC).
Voi scrie aici la fiecare mie de km. ;) Si o sa fac si o poza la "nespalatul" EGR, asta inainte de miile de kilometri care vreau sa ii fac in "combinatia" asta. Ma astept la o curatire a sistemului de admisie! :artist: Curand voi face schimbul de ulei (!) si ii voi face niste poze .. si ma astept ca peste 10-12k km sa nu mai fie atat de negru! :laugh:

Cam multe asteptari nu, de la un ulei 2T :D

This post has been edited by bimmer90f30: 11 April 2015 - 22:37

-3

#24 User is offline   X M I 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 115
  • Joined: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 11 April 2015 - 23:51

La o turatie data ai aceeasi viteza mereu indiferent de orice altceva (arderi mai puternice sau mai stiu eu ce)...

Numai la cutiile CVT de la Audi poti avea cresterea vitezei cu mentinerea turatiei.

This post has been edited by X M I: 11 April 2015 - 23:54

2

#25 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 00:44

View PostX M I, on 11 April 2015 - 23:51, said:

La o turatie data ai aceeasi viteza mereu indiferent de orice altceva (arderi mai puternice sau mai stiu eu ce)...

Fara a ne duce prea mult in :offtopic: ..eu am descris altceva in prima "faza" cand am spus ce s-a intamplat dupa numai 5 minute..., si am repetat "simetric" in propozitia urmatoare cu, calculatorul... ;)

TU in schimb poate ai fost in pic mai concis (pe alta idee)! :goodjob: Avand dreptate.

Ideea e ca se poate sa am un consum mai redus avand o turatie mai mica pentru aceeasi viteza.
Sau, pentru aceeasi turatie - viteza mai mare.
Sper ca m-am facut inteles :notworthy:

Pentru inceput ramane oricum la nivel de prima observatie dupa cam 10-12km parcursi ieri.
Am ocazia de a parcurge saptamani la rand aceeasi distanta dus-intors deci o sa ma conving in privinta consumului. :judge:

This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 00:53

-3

#26 User is offline   X M I 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 115
  • Joined: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 April 2015 - 01:19

Ma bucur ca esti incantat de acest amestec. Voi urmari cu interes si alte feedback uri despre aceasta combinatie.

Offtopic: incercam sa iti spun ca la o turatie data, in aceeasi treapta de viteza (fie ea la cutiile manuale sau automate cu exceptia CVT ului -multitronicului de la Audi), vei avea o singura valoare a vitezei. Astfel, nu are cum sa ti scada turatia cu 50-70rpm la aceeasi viteza de 105km/h sub nicio forma! Sper ca m am facut eu bine inteles...
0

#27 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 01:23

View PostX M I, on 12 April 2015 - 01:19, said:

Ma bucur ca esti incantat de acest amestec. Voi urmari cu interes si alte feedback uri despre aceasta combinatie.

Offtopic: incercam sa iti spun ca la o turatie data, in aceeasi treapta de viteza (fie ea la cutiile manuale sau automate cu exceptia CVT ului -multitronicului de la Audi), vei avea o singura valoare a vitezei. Astfel, nu are cum sa ti scada turatia cu 50-70rpm la aceeasi viteza de 105km/h sub nicio forma! Sper ca m am facut eu bine inteles...

Nici daca e arsa o cantitate mai mica de combustibil? Turatia poate fi asa mai mica viteza fiind aceeasi..

poate te atrag in aceeasi idee ca principiu (ca sa nu ne contrazicem mult), avand trei variabile, care sunt interdependente, intr-un sistem presupus perfect: consum-turatie-viteza, daca uneia din ele i se schimba valoarea (consumul, cantitatea de combustibil ars..) raportul in care e fata de celelalte doua SE SCHIMBA.

This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 01:33

-1

#28 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 02:01

View PostX M I, on 12 April 2015 - 01:19, said:



Offtopic: incercam sa iti spun ca la o turatie data, in aceeasi treapta de viteza (fie ea la cutiile manuale sau automate cu exceptia CVT ului -multitronicului de la Audi), vei avea o singura valoare a vitezei.

Sper ca nu te superi pe mine daca te corectez (ca intre timp m-am "upgradat" in cunostinte cu sistemul CVT mentionat de doua ori(!) aici).
Sistemul CVT nu inseamna ca este UN SISTEM ECONOMIC ci, ca e un sistem pus la punct ca trasferul de putere catre roti sa se faca cat mai CONSTANT sau EFICIENT (nu inseamna ca si economic, in sens clasic) In secunda 00:43 al clipului spune exact ce am spus eu aici, mai sus; ceea ce nu insemna ECONOMIC! :sorcerer:
Sper ca iti dai seama de DIFERENTA.

This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 02:02

-2

#29 User is offline   X M I 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 115
  • Joined: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 April 2015 - 02:12

Esti haios, dar trebuie sa ti "upgradezi" mai multe cunostinte pentru ca acum esti intro mare eroare.
Scuze pt offtopic...eu am incheiat aici.
0

#30 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 08:12

View PostX M I, on 12 April 2015 - 02:12, said:

Esti haios, dar trebuie sa ti "upgradezi" mai multe cunostinte pentru ca acum esti intro mare eroare.
Scuze pt offtopic...eu am incheiat aici.

Am stat prea mult :offtopic: intr-adevar :angry:
[de ce nervos? :) pentru ca CVT invocat ca eficient.. nu e nici macar fiabil (tot Audi a recunoscut-o prin recall-ul din 2013) ... Sa mergi cu o masina careia din fabricaa sa-i patineze "ambreiajul" (pardon, cureaua metalica) cand "tragi" de ea!]

This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 08:23

-2

#31 User is offline   320i e36 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 929
  • Joined: 10-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Chip tuning BMW
    0727854471.

Posted 12 April 2015 - 08:46

Uite asa mai invatam ceva..... Uleiul 2t in amestec cu motorina modifica rapoartele transmisiei.... :) .

Ps: poti sa-i faci si resoftare de cresterea puterii, poti sa-i pui si benzina..., la o turatie data intr-o treapta de viteza vom avea aceeasi viteza atat timp cat transmisia nu are parte de modificari !

Paste fericit tuturor !!!
2

#32 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 09:18

View Post320i e36, on 12 April 2015 - 08:46, said:

Uite asa mai invatam ceva..... Uleiul 2t in amestec cu motorina modifica rapoartele transmisiei.... :) .

Ps: poti sa-i faci si resoftare de cresterea puterii, poti sa-i pui si benzina..., la o turatie data intr-o treapta de viteza vom avea aceeasi viteza atat timp cat transmisia nu are parte de modificari !

Paste fericit tuturor !!!

Nu "rapoartele", nu am spus niciodata asa ceva, ci, CANTITATEA de carburant ars(consumat) MAI MICA obtine aceiasi viteza prin acelasi raport de transmisie (mentinand aceeasi turatie - de dinainte de amestecul asta din rezervor..).

Mai sus, in pagina 1, intr-un link de vreo 80 de pagini UNII au remarcat o usoara inbunatatire A CONSUMULUI (de pana la 3 procente..). Atat am vrut sa sugerez (observand personal mica schimbare in rpm) din ce au spus si altii altundeva. Limpede?

Altu care zice ca face economie ;)

Paste Fericit!

This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 09:33

-6

#33 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 12 April 2015 - 10:11

eu pun cam 250-300 ml la plin, rezervor de 62l, e vorba de o mazda 6 2.2D 2014, deci masina noua, euro 6.
Efectul e reducerea completa a zgomotului si vibratiilor la relanti. Motorul e oricum mult ma silentios la exterior cel putin decat cel de 2.0d de la bmw, dar acum e greus a iti si dai seama ce e.. diesel sau benzina. Injectoarele din cate stiu sunt piezo. Sincer iti spun daca daca nu as simti cand decupleaza si cupleaza cutia cand intra start stop (e automata) nici nu as ti daca e mtorul pornit sau oprit.
Efecte negative pana acum.. nimic.. am urmarit si ciclul de regenerare la dpf si pare a fi cam acelasi interval..
Din ce stiu efectul e ca la unele modele ami protejeaza pompa de injectie/injectoare.. si reducerea semnificativa a tacanituluisi vibratiilor specifice dieselului.. repet se pune o cantitate mica.. raportul recomandat e cam de 1:200
0

#34 User is online   Ciobanu George 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 449
  • Joined: 13-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Roman

Posted 12 April 2015 - 10:16

Eu as dori sa luam partea buna a acestui topic: multi au incercat si au recomandat folosirea uleiului 2T in amestec cu motorina. Dozarea o face fiecare in functie de cum crede si cat il tine buzunarul. Eu recomand folosirea sa nu pt imbunatatirea consumului, nu pt a creste puterea, nu pt a putea pleca cu a doua de pe loc, il recomand pentru o lubrifiere mai buna a pompei si a motorului, pentru ca reduce din zgomot si pentru ca spun unii ar reduce si continutul de cenusa (nu stiu daca se poate testa asa ceva, si sincer nu imi pasa mai ales cand vad cate un autobuz RATP langa mine).
Nu va afecta filtru de motorina, nu va afecta injectoarele la common-rail insa nu stiu cum va fi pdf-ul sau catalizatorul!

This post has been edited by Ciobanu George: 12 April 2015 - 10:21

1

#35 User is offline   Myx 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 10991
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 12 April 2015 - 10:19

Daca reduce cenusa ajuta dpf .
1

#36 User is offline   Service Premium 

  • ✠✠✠✠✠✠✠✠
  • Group: Members
  • Posts: 2861
  • Joined: 09-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 April 2015 - 14:07

View Postbimmer90f30, on 11 April 2015 - 22:23, said:

Eu deja am pus 115ml de ulei 2T in 25 litri de motorina cand am fost averizat ca mai am motorina pentru 73km.
Si, la nici 5 minute de mers am simtit o schimbare in atitudinea motorului, mult mai vioi, iar turatia pe care o urmaresc mai mult decat vitezometru (;) ) a scazut (sunt foarte sigur) cam cu 50 sau poate 70 rot/min, la ACEEIASI viteza de croaziera planetara de 105km/h. Ceva i-a spus calculatorului ca aprinderea, arderea, e mult mai rapida deci puterea la roata e mai mare, viteza fiind mai mare daca s-ar mentine aceiasi turatie, deci se poate sa apara o economie de combustibil. :sorcerer: ;)


Parerea mea este ca asta e o ineptie sinistra! :rofl:
Ceea ce spui tu este imposibil si denota ignoranta.
Nu o lua ca pe o jignire, am incercat sa ma exprim cat mai respectuos.

Daca vrei sa aflii de ce este imposibil, citeste despre raportul diferential.
Doar schimband diferentialul poti avea turatie mai mica la aceeasi viteza.
Citeste si despre efectul Placebo.

Calculatorul de injectie n-are nici o legatura cu scaderea turatiei la o anumita viteza intr-o anume treapta.

This post has been edited by Service Premium: 12 April 2015 - 14:12

0

#37 User is offline   catacfc 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 370
  • Joined: 27-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 April 2015 - 16:33

Pilitura in cartusul de la filtrul de motorina la al meu e46 320D '99


Posted Image


Dupa 62.000km in care am folosit ulei 2T de la MOL 250ml pe plin,si la 2 plinuri ,un plin fara ulei :


Posted Image


Nu observ o crestere a depunerilor ,poate cineva cu mai multa experieta sa zica.
Mai am un coupe 320d '03 care are mult mai putini kilometri decit berlina din '99,la care nu am pus ulei 2T.Deocamndata motorul este mai zgomotos la coupe.Berlina din '99 are motorul clasic de 136 de cai,coupeul are commonrail-ul de 150 de cai,poate de aici e diferenta.

This post has been edited by catacfc: 12 April 2015 - 16:38

0

#38 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 16:42

View PostService Premium, on 12 April 2015 - 14:07, said:

Parerea mea este ca asta e o ineptie sinistra! :rofl:
Ceea ce spui tu este imposibil si denota ignoranta.
Nu o lua ca pe o jignire, am incercat sa ma exprim cat mai respectuos.

Daca vrei sa aflii de ce este imposibil, citeste despre raportul diferential.
Doar schimband diferentialul poti avea turatie mai mica la aceeasi viteza.
Citeste si despre efectul Placebo.

Calculatorul de injectie n-are nici o legatura cu scaderea turatiei la o anumita viteza intr-o anume treapta.


NU as mai VREA sa imi mai spus opiniile (am si eu o limita a intelegerii) in fata ta (au fost prea multe spuse deja pe un alt topic si mi-am dat seama ce si cum..).
PARI a fi atotestiutor si mai bine ca lucrurile sa raman asa...

Am in vedere ca ..puteai sa spui ACELASI LUCRU fara prima fraza jignitoare, ... poate ne spui TU cu, ce are legatura calculatorul(?) [sau SA SPUN CA ARE, in cazul de fata, LEGATURA prin prezenta unui alt tip de carburant ca valoare octanica diferita (cu TIMINGUL si de ce nu rpm-ul.. :popcorn: ) la "gura injectorului"] de injectie {daca nu pe un alt topic, daca ai nevoie de spatiu sa te desfasori.. dar sunt aproape sigur ca poti sa bati campii cum as face si eu..} EU aici as fi interesat DOAR de ce se intampla in motor NU in celelalte componente ale miscarii!

Ce v-am facut, celor care nu incercati sa intelegi ca ideea e in legatura doar cu motorul, ca rpm-ul e DIFERIT acum si asta(AR PUTEA AVEA) o influienta in economia deplasarii.
Poate nu am spus ca pana acum am pus carburant de cea mai buna calitate si poate de aceea si schimbarea observata.

Iti supun atentiei Service Premium, si poate te abtii sa mai jignesti:
http://www.fev.com/f...Performance.pdf
- o analiza a carburantilor cu diferite cifre octanice, inainte de a veni cu un raspuns tot din rapoartele de transmisie, diferentiale si eventual roti (nu de alta dar si aici s-ar putea sa te prind pe picior gresit ;) )




..sau poate mai bine imi explici efectul Placebo la motoare, ca la oameni eu il stiu. :sorcerer:

*excelente raspunsuri (reactii)" Ciobanu George si DOMI, avizate si nuantate :drinks:

Attached File(s)


This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 17:06

-2

#39 User is offline   Service Premium 

  • ✠✠✠✠✠✠✠✠
  • Group: Members
  • Posts: 2861
  • Joined: 09-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 April 2015 - 17:20

Am inteles perfect, te crezi un geniu neinteles.

Toata lumea e impotriva ta pentru ca nu pot intelege nivelul la care ai ajuns.

Nu sunt atotstiutor. Sunt n subiecte pe care nu le stapanesc si la care nu fac referire.

Dar la masini ma pricep si din asta traiesc. Ceea ce tu spui n-are nici un sens.

Nu te-am jignit cu nimic. Doar am spus ca ai debitat niste ineptii. Cu totii facem chestia asta uneori.

Sa spui ca 115 ml de ulei in motorina au urmatoarele efecte:

- scaderea consumului
- cresterea puterii
- scaderea turatiei

Lucrurile astea n-au nici o legatura cu realitatea.

Eu cred ca o cantitate foarte mica de ulei in motorina poate reduce intr-adevar uzura pompei de injectie.

Insa totusi n-as pune deloc ulei intr-o masina cu pompa de inalta presiune.
0

#40 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3748
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 April 2015 - 17:29

View PostService Premium, on 12 April 2015 - 17:20, said:



Lucrurile astea n-au nici o legatura cu realitatea.



Chiar cred ca treaba asta cu, consumul trebuie sa ramana doar o impresie personala!


Eu imi vreau pompa mai unsa, (de-as sti cum...) sa imi folosesc geniu :purple: in a afla cata "viata" mai are in ea.. ca prea am multi km in bord.
Atat.

..ma duc sa fac niste poze la EGR inainte de a se autocurata "luna" cu, cei 115mll :download: de ulei 2T! :frantics: (Pe persoana fizica practic ironia la greu.)

This post has been edited by bimmer90f30: 12 April 2015 - 17:30

-4

Share this topic:


  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro