BMWClub: Martor filtru de particule - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Martor filtru de particule

#21 User is offline   mik15 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2742
  • Joined: 04-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu - UAE

Posted 05 November 2016 - 00:13

ca sa intelegem putin cum e treaba cu DPF-ul asta, si e destul de simplu, principalul lui rol este de a retine, pe romaneste spus, funinginea. Problema insa este faptul ca pe langa funingine, care rezulta in urma arderii motorinei, motoarele mai ard si ulei, ceea ce este normal. Arderea acestui ulei duce si la formarea de cenusa. Diferentea intre cea produsa de arderea motorinei si cea de arderea uleiului este T la care acele particule se descompun si pot fi eliminate pe evacuare. Daca cea de motorina poate fi descompusa prin, asa zisa regenerare, adica la cca 700C, cat ating gazele de evacuare in momentul in care regenerarea se petrece prin injectarea unei cantitati mai mari de motorina, cenusa rezultata in urma arderii uleiului nu se decompune la acea T si din aceasta cauza se si infunda. Nu se infunda ca s-a atins un numar maxim de regenerari, astea ar putea dura cu mult mai mult daca nu s-ar depune cenusa de la uleiul ars. Solutia este curatarea lui intr-un singur fel, si anume prin procedeul de incalzire fortata, evident dat jos de pe masina, unde se atinge T de pana la 1000C.

Regenerarile se fac dupa un algoritm matematic, in functie de cata motorina s-a consumat, cati km s-au parcurs in perioada respectiva, samd, practic ECU nu stie care sunt nivelurile reale de soot si ash, sunt calcule doar.
1

#22 User is offline   vladmury 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 474
  • Joined: 08-August 14
  • Gender:Male
  • Location:Denmark

Posted 05 November 2016 - 01:49

Schimba termostatele, temperatura la apa trebuie sa stea la 90-91 grade constant. La km aia as curata dpf sau cumparat nou


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#23 User is offline   bmwdreamer 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 117
  • Joined: 08-December 13
  • Gender:Male
  • Location:bacau
  • Interests:GSm&service

Posted 05 November 2016 - 08:22

View Postiulyvip, on 04 November 2016 - 23:54, said:

am mers astazi cu masina vreo 20 km stand cu ochiul pe temp apei: mers cu 110km/h nu trecea de 60 grade iar la mers mai de oras nu trecea de 75! sper sa fie de la asta problema si nu ii da voie sa se regenereze!



schimba amandoua termostate ! dupa sterge eroarea si incearca o regenerare fortata
0

#24 User is offline   iulyvip 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 219
  • Joined: 28-September 12
  • Gender:Male
  • Location:falticeni-suceava

Posted 05 November 2016 - 11:40

View Postvladmury, on 05 November 2016 - 01:49, said:

Schimba termostatele, temperatura la apa trebuie sa stea la 90-91 grade constant. La km aia as curata dpf sau cumparat nou


Sent from my iPhone using Tapatalk


Vlad de curatat l-am curatat acum vreo 2 luni, martorul se aprinde doar dupa ce merg cu masina vreo 20 min(banuiesc ca vrea sa se regenereze DPF si nu poate) oricum cum am mai spus: masina trage si se comporta normal! o sa schimb pompa si amandoua termostate si dupa revin cu informatii! multumesc mult de pareri.

stima!
0

#25 User is offline   bimmer90f30 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1541
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 05 November 2016 - 12:13

View Postiulyvip, on 05 November 2016 - 11:40, said:

Vlad de curatat l-am curatat acum vreo 2 luni, martorul se aprinde doar dupa ce merg cu masina vreo 20 min(banuiesc ca vrea sa se regenereze DPF si nu poate) oricum cum am mai spus: masina trage si se comporta normal! o sa schimb pompa si amandoua termostate si dupa revin cu informatii! multumesc mult de pareri.

stima!

Masina se comporta normal (pentru ca fumul/ gazele lasate sa iasa pe esapament inca mai ies normal si nu sunt blocate de alte noxe..) pentru ca inca nu s-a ajuns la nivelul critic de pus motorul in limp mode (adica mai putine gaze emise..).

Schimba de urgenta termostatele, verifica sa aiba toate bujiile bune si scoate apoi masina pe autostrada si tine motorul in jur de 2000rpm constant cam 10-20min.

This post has been edited by bimmer90f30: 05 November 2016 - 12:20

1

#26 User is offline   styuk 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 24
  • Joined: 21-June 16

Posted 09 November 2016 - 22:49

Crecd ca, la anul si numarul ala de km, cea mai buna varianta, este anularea. Daca te hotarasti, cauta-ma. 0740 376 679 sau pe facebook STK Performance :)
-1

#27 User is offline   iulyvip 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 219
  • Joined: 28-September 12
  • Gender:Male
  • Location:falticeni-suceava

Posted 10 November 2016 - 03:04

View Poststyuk, on 09 November 2016 - 22:49, said:

Crecd ca, la anul si numarul ala de km, cea mai buna varianta, este anularea. Daca te hotarasti, cauta-ma. 0740 376 679 sau pe facebook STK Performance :)


multam de oferta dar raman cu resoftarea si DPF off la George cand ma intorc in tara, sper sa nu fie luat ca reclama!!!
-1

#28 User is offline   cristianpop2016 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 64
  • Joined: 07-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Posted 10 November 2016 - 23:20

[quote name='vladmury' timestamp='1478303344' post='2372013']
Schimba termostatele, temperatura la apa trebuie sa stea la 90-91 grade constant. La km aia as curata dpf sau cumparat nou

Totusi as avea si eu o curiozitate, din moment ce termostatul motor deschide la 88 de grade si cel de egr la 74 de grade cu ar reusi masina sa stea la 90-91 de grade constant, sa fie a mea defecta ca dupa schimbul termostatelor pe original sa stea apa la 87-88 grade constant? Temperatura a fost monitorizara pe o distanta de 40 de km cu regenerare dpf activa si pe diagnoza nu meniil secret.
0

#29 User is offline   vladmury 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 474
  • Joined: 08-August 14
  • Gender:Male
  • Location:Denmark

Posted 11 November 2016 - 23:06

cristianpop2016 Ai o problema cu termostatele, nu e normal da stea la 88 de grade. Eu am schimbat ambele termostate si imi statea la 88 de grade, am schimbat a 2 a oara termostatul egr si era defect din fabrica puteam sa suflu prin el. La toate bmw care leam avut 120d, 320d si 325d sta temperatura la 91-92


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#30 User is offline   v@sy 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 490
  • Joined: 01-November 12
  • Gender:Male

Posted 11 November 2016 - 23:28

E normal sa stea la 88 grade, acolo deschide termostatul si asta mai ales pe timp rece, 0 grade, si mers extraurban. In oras ajunge 90-91, fiind alta viteza de deplasare.
0

#31 User is offline   iulyvip 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 219
  • Joined: 28-September 12
  • Gender:Male
  • Location:falticeni-suceava

Posted 11 January 2017 - 14:40

View Postbimmer90f30, on 05 November 2016 - 12:13, said:

Masina se comporta normal (pentru ca fumul/ gazele lasate sa iasa pe esapament inca mai ies normal si nu sunt blocate de alte noxe..) pentru ca inca nu s-a ajuns la nivelul critic de pus motorul in limp mode (adica mai putine gaze emise..).

Schimba de urgenta termostatele, verifica sa aiba toate bujiile bune si scoate apoi masina pe autostrada si tine motorul in jur de 2000rpm constant cam 10-20min.



revin cam dupa mult timp cu un update despre problema cu DPF si anume: chiar daca masina se comporta bine cu toate ca aveam martorul aprins in bord, dupa un timp de mers asa deja incepea sa creasca consumul nu mai urca in turatii repede si toate simptomele ce pot fi de la DPF! dupa sfaturile lui bimmer am verificat termostatele si amandoua erau defecte, cel de EGR l-am montat eu iar celalat a venit montat impreuna cu pompa de apa(noua)! am facut vreo 30 km autostrada in regim normal si nu s-a intamplat nimic, eroarea persista in continuare( ma uitam mereu si la temperatura apei care statea foarte bine 88-90 grade) dar nu initializa regenerarea! dupa am plecat repede la service-ul unde am curatat filtrul pt ca aveam programare sa schimb bateria si le-am zis sa faca si o diagnoza sa stearga erorile care sunt! totul bine si frumos! ies de la service merg cu masina si surpriza: acum tragea de rupea asfaltul(cred ca din cauza ca a resetat erorile) si in timp ce mergeam am zis ca hai sa ma duc sa ii fac o baie, ajung la spalatorie, fac niste manevre sa dau cu spatele si vad fum in spatele masinii :o ma dau jos si ma uit, avea un pic de culoare albastruie dar m-a dus imediat cu gandul ca a inceput sa isi faca regenerare, ma urc repede in masina si ma duc pe autostrada sa fac vreo 20-30 km! in acest timp si pe i-drive unde consumul era de 7,9 a scazut la 7,4 in acesti 20-30 km parcursi! acum eu zic ca nu conteaza treaba cu iesitul pe autostrada si mentinut masina la 80km/h si in treapta a-3-a ca sa faca regenerare! eu am parcurs 2 km de la service si pana la spalatorie cu mers normal in D si totusi a inceput sa faca regenerare! daca totul e bine cu toate piesele ce tin de initializarea procesului de regenerare atunci nu conteaza cu cat mergi la ora! multumesc tuturor pt ajutorul acordat(in special lui Bimmer pt ca toate explicatiile lui au fost logice)! bafta
0

#32 User is offline   Stealth89 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 03-November 16

Posted 11 January 2017 - 22:58

Daca ai bani schimba-l. Cea mai buna varianta...
Daca nu il poti curata profesional, e mult mai ieftin si este o operatiune ce mareste timpul de utilizare pana la inlocuire. Depinde de buget.
Mai poti sa il elimini, din cate am citit este un risc....pot aparea probleme si pana la urma tot sa revi la DPF. Este sansa sa iti mearga si cu DPF off din prima.

Bafta!
0

#33 User is offline   Andrei Pavel 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 176
  • Joined: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 January 2017 - 00:21

M-am uitat si eu pe internet dupa firme care curata filtrul de particule profesional. Am gasit mai multe metode, iar fiecare din cei care le practica, nu recomanda metoda competitorului. E normal. Pana la urma care dau cele mai bune rezultate?

Metoda 1: Introducerea prin filtru a unei solutii sub presiune intr-o masinarie speciala zic ei, fara tratament termic, si fara a decupa si suda apoi carcasa metalica: http://www.curatared...o/curatare-dpf/ Au si un filmulet pe youtube pe site care arata procedeul, care dupa ei, dureaza doar 2 ore.

Metoda 2: TRatament termic asupra filtrului de particule, si implica si decuparea carcasei metalice si sudarea acesteia la loc. Procedura dureaza 1-2 zile. Pe site-ul lor sunt expuse dezavantajele curatarii prin jet de apa si solutii. http://www.filtreparticule.ro/

Tot tratament termic si desfundare si aspirare manuala dupa acest tratament ofera si acestia http://www.curatare-...ruparticule.ro/

Preturile practicate de toti sunt asemanatoare.

Stiu ca cea mai buna solutie e inlocuirea filtrului cu unul nou, fie el si after market, dar este curatarea profesionala o solutie?
Exclud dpf off.
0

#34 User is offline   cristianpop2016 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 64
  • Joined: 07-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Posted 12 January 2017 - 10:00

Va salut, eu luni am demontat si trimis filtrul de particule la curatat la odorheiul secuiesc, nu dadea erori, pe oras se regenera cam din 200 in 200 dd km si pe esapament aparea ceva funingine, nu multa dar era, astazi pe la amiaza ar trebui sa fie terminata curatarea si maine sa il am inapoi, vedem efectele dupa , dc a meritat sau nu
0

#35 User is offline   petreop 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 205
  • Joined: 28-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 12 January 2017 - 10:38

arunci cu banii degeaba si pierzi timp si nervi pe curatari, regenarari si alte prostii...
la un kilometraj de peste 180.000 exista doar doua variante:
una scumpa si una ieftina...

scumpa = inlocuire cu un DPF nou - aprox. 1200 euro
ieftina = anulare DPF (fizica si software) - aprox. 280 euro

restul este vrajeala si discutii interminabile in cotradictoriu cu diversi "cunoscatori"

bafta !
-2

#36 User is offline   marss 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 219
  • Joined: 03-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 12 January 2017 - 11:59

View Postcristianpop2016, on 12 January 2017 - 10:00, said:

Va salut, eu luni am demontat si trimis filtrul de particule la curatat la odorheiul secuiesc, nu dadea erori, pe oras se regenera cam din 200 in 200 dd km si pe esapament aparea ceva funingine, nu multa dar era, astazi pe la amiaza ar trebui sa fie terminata curatarea si maine sa il am inapoi, vedem efectele dupa , dc a meritat sau nu


acolo l am trimis si eu acum cativa ani si mi a scos un sac de funingine din el ...procent curatare pe soft la bavaria 99%...am mai facut 50.000k cu el si am vandut apoi masina fara sa mai apara martorul. ai facut alegerea cea mai buna in locul achizitionarii unuia nou!
1

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro