Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

tot castrol edge 0w40 ca si pt colegul ronin

da cum e , asta 0W nu are vascozitate mai ok la temperatura si mai scazuta, si cum vine si vara....? si acel "40" sau 30 in cazul uleiul care il am acuma ce reprezinta?

 

 

prima cifra inainte de W reprezinta vascozitatea la rece; dupa W e vascozitatea la cald

 

am inteles, deci ar fi ok sa bag 0W 40 in motor ? ar fi sanse consume mai putin ulei? in carte si pe net ce am mai ,vazut bmw recomanda 5w30 si de aia il folosesc pe asta...

Link to comment
Share on other sites

tot castrol edge 0w40 ca si pt colegul ronin

da cum e , asta 0W nu are vascozitate mai ok la temperatura si mai scazuta, si cum vine si vara....? si acel "40" sau 30 in cazul uleiul care il am acuma ce reprezinta?

 

 

prima cifra inainte de W reprezinta vascozitatea la rece; dupa W e vascozitatea la cald

 

am inteles, deci ar fi ok sa bag 0W 40 in motor ? ar fi sanse consume mai putin ulei? in carte si pe net ce am mai ,vazut bmw recomanda 5w30 si de aia il folosesc pe asta...

 

depinde

ai sanse sa-l pape mult mai repede pe 0W40 pana se incalzeste motorul

daca iti scrie sa bagi 5w30 parerea mea sa bagi tot ala

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu ce fel de ulei Castrol recomanzi pt 320i 2002?

 

5W-40.

 

Ceau, zi-mi si mie te rog , tot 5w-30 LL04 BMW folosesc si eu la ulei , si il cam mananca, am zis ca incerc altceva la urmatorul schimb , imi zicea tot aici cineva ca as putea incerca castrol 5w -30 ca poate nu il mai "mananca" asa ? sau ce altceva ai recomanda? p.s : masina e un 325i e90

mersi !

 

Consumul de ulei este absolut normal.

 

Un BMW cu motor pe benzinĂŁ poate consuma chiar Âşi un litru la mia de km, aÂşa declarĂŁ BMW.

 

PoĂži continua cu BMW 5W-30.

 

Exact ce spuneam, faci salturi prea mari intre vascozitati, ai incercat un 5w40 sau 5w50?

 

Punand ulei mai gros nu rezolvi probleme de genul bat tachetii sau curge ulei pe la garnituri, doar le ascunzi. :)

 

 

MaÂşina ĂŽnainte mergea cu Castrol 10W-60, eu am pus BMW 5W-30 ca un test deÂşi mergea perfect cu acel ulei.

MaÂşina are un motor de turaĂžie, conduc ĂŽn general sportiv deci turat, prin urmare nu este o problemĂŁ faptul cĂŁ am bĂŁgat acest tip de ulei.

 

Nu vreau sĂŁ ascund nici o problemĂŁ.

Atunci când pierdea ulei pe la motor Âşi cutie, am plĂŁtit 650 € Âşi am schimbat toate garniturile de la motor Âşi cutie.

 

DacĂŁ va fi nevoie sĂŁ schimb tacheĂžii, ĂŽi voi schimba, nu este o problemĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Este un ulei mineral ce contine nu stiu ce aditivi,care ii dau proprietaile unui ulei sintetic.

 

De fapt este vorba de un procedeu special pe care Castrol il foloseste si uleiul mineral+aditivi se comporta ca un ulei sintetic.Din cauza asta au si fost dati in judecata de catre Mobil.Mobil facea(si face) ulei sintetic la niste costuri destul de ridicate si Castrol vindea ulei similar la pret mai mic, desi uleiul nu era 100% sintetic.Au pierdut procesul se pare, avantaj Castrol. :)

Eu asa stiu povestea.

 

ps

 

Pe langa asta i-am si intrebat pe cei de la Castrol US despre natura uleiului lor si mi-au dat un raspuns foarte evaziv.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Un BMW cu motor pe benzinĂŁ poate consuma chiar Âşi un litru la mia de km, aÂşa declarĂŁ BMW.

 

Asa mult? Asta inseamna 10 litri la schimb?

Pai deja ii faci schimbul din mers.

Eu stiam ceva de genul 1 litru la 10000.

Link to comment
Share on other sites

problemele precum bataia de tacheti nu e neaparat o defectiune a masinii.mai degraba poate aparea din cauza uleiului de slaba calitate,atata timp cat schimb cu alt ulei si nu mai face,e clar ca nu e de la masina problema.eu unul sunt scarbit de bmw 5w30. eu il schimb la 6000-8000km si chiar si la acest interval scurt de schimbare pare ''praf''.dupa ce i-am dat drumul la ulei,in galeata facea valuri,se propagau unde, doar la adierea aerului din garaj,de parca era apa in galeata,nu ulei.nu mai avea gram de vascozitate.sunt de acord ca poate am nimerit ulei fals,dar de doi ani de zile am tot cumparat si din targ si de la importatori de componente auto si mereu uleiul s-a comportat la fel: iarna gros,marmelada,vara apa de ploaie.cred ca 0w40 castrol edge LL01 ar fi alegerea otima pt motoarele pe benzina m43.1895cmc. Edited by sundancekid
Link to comment
Share on other sites

5W-40

 

Asa mult? Asta inseamna 10 litri la schimb?

Pai deja ii faci schimbul din mers.

Eu stiam ceva de genul 1 litru la 10000.

 

Nu, este vorba de 1 litru la mia de km, ĂŽnsă asta este o limită maximă, un asemenea consum ar apărea ĂŽn cazul unui stil de conducere extrem.

 

problemele precum bataia de tacheti nu e neaparat o defectiune a masinii.mai degraba poate aparea din cauza uleiului de slaba calitate,atata timp cat schimb cu alt ulei si nu mai face,e clar ca nu e de la masina problema.eu unul sunt scarbit de bmw 5w30. eu il schimb la 6000-8000km si chiar si la acest interval scurt de schimbare pare ''praf''.dupa ce i-am dat drumul la ulei,in galeata facea valuri,se propagau unde, doar la adierea aerului din garaj,de parca era apa in galeata,nu ulei.nu mai avea gram de vascozitate.sunt de acord ca poate am nimerit ulei fals,dar de doi ani de zile am tot cumparat si din targ si de la importatori de componente auto si mereu uleiul s-a comportat la fel: iarna gros,marmelada,vara apa de ploaie.cred ca 0w40 castrol edge LL01 ar fi alegerea otima pt motoarele pe benzina m43.1895cmc.

 

BĂŁtaia de tacheĂži poate fi cauzatĂŁ de mai multe lucruri.

Uzura motorului, lipsa presiunii de ulei, nivel scĂŁzut de ulei, ulei de proastĂŁ calitate.

 

Eu am fost intrigat de faptul cĂŁ niciodatĂŁ nu-mi bĂŁteau tacheĂžii cu Castrol 10W-60 Âşi cu 5W-30 au ĂŽnceput sĂŁ batĂŁ din prima zi, ĂŽnsĂŁ doar dupĂŁ ce mergeam tare cu maÂşina.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

5W-40

 

Asa mult? Asta inseamna 10 litri la schimb?

Pai deja ii faci schimbul din mers.

Eu stiam ceva de genul 1 litru la 10000.

 

Nu, este vorba de 1 litru la mia de km, ĂŽnsĂŁ asta este o limitĂŁ maximĂŁ, un asemenea consum ar apĂŁrea ĂŽn cazul unui stil de conducere extrem.

 

problemele precum bataia de tacheti nu e neaparat o defectiune a masinii.mai degraba poate aparea din cauza uleiului de slaba calitate,atata timp cat schimb cu alt ulei si nu mai face,e clar ca nu e de la masina problema.eu unul sunt scarbit de bmw 5w30. eu il schimb la 6000-8000km si chiar si la acest interval scurt de schimbare pare ''praf''.dupa ce i-am dat drumul la ulei,in galeata facea valuri,se propagau unde, doar la adierea aerului din garaj,de parca era apa in galeata,nu ulei.nu mai avea gram de vascozitate.sunt de acord ca poate am nimerit ulei fals,dar de doi ani de zile am tot cumparat si din targ si de la importatori de componente auto si mereu uleiul s-a comportat la fel: iarna gros,marmelada,vara apa de ploaie.cred ca 0w40 castrol edge LL01 ar fi alegerea otima pt motoarele pe benzina m43.1895cmc.

 

BĂŁtaia de tacheĂži poate fi cauzatĂŁ de mai multe lucruri.

Uzura motorului, lipsa presiunii de ulei, nivel scĂŁzut de ulei, ulei de proastĂŁ calitate.

 

Eu am fost intrigat de faptul cĂŁ niciodatĂŁ nu-mi bĂŁteau tacheĂžii cu Castrol 10W-60 Âşi cu 5W-30 au ĂŽnceput sĂŁ batĂŁ din prima zi, ĂŽnsĂŁ doar dupĂŁ ce mergeam tare cu maÂşina.

pai tocmai asta incercam sa subliniez si eu.iti dadeam tie dreptate in ceea ce ai afirmat,contrar colegului care zicea ca incercam sa ascundem defectele cu uleiuri mai bune.si eu sunt de parere ca daca am o scurgere de ulei,schimb garnitura nu pun alt ulei,dar tachetii bat de la ulei prost cand se incinge rau.asta e clar,daca cu alt ulei nu face.

Link to comment
Share on other sites

si mie imi bateau tachetii cu castrol 5W-30. Cu Castrol 10w -60 vara si iarna asta 5w-30 liqui molly nu am nici o treaba. La vara o sa pun iar 10w-60 dar liqui molly sa vad si asta cum e. Daca e ok o sa raman la el ca e sensibil mai ieftin decat Castrol. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cristimm.

Dupa contradictia noastra, si dupa ce am vazut cum merge cu 5-30, dupa ce am mai citit pe linkurile puse de tine. e clar, dupa ce se incalzeste un pic, pun 0w-40 :)

 

 

Nu contest rezultatele practice la care ati ajuns voi, tot ce am spus este ca ati sarit prea brusc de la ulei din clasa 30 (9.3-12.5 cST la 100C) la ulei din clasa 60 (22-26 cST). A se observa ca al doilea este in medie de 2 ori mai gros decat primul la temperatura de lucru - practic ati omorat musca cu barosul.

Probabil (aproape sigur) un ulei de genul Xw40 sau Xw50 ar fi un compromis bun.

 

Si inca o chestie: fara ironii ieftine, daca eu as face misto de fiecare ineptie pe care o citesc pe forum probabil nu mi-ar ajunge zilele.

Link to comment
Share on other sites

Bun, atunci vin si eu cu o intrebare. Eu am avut inainte de castrol 10w60 ulei de la mobil 1 semisintetic 10w40, dupa 7000 km l-am scos apa. Ce sa pun la urmatorul schimb ca 10w40 sigur nu mai bag fie ca e castrol fie ca e mobil 1. Precizez ca in cei 7000km cu mobil 10w40 nu a papat nimic, de altfel nici castrol 10w60 nu a mancat in cei 8500 km de cand il am. Sa pun 5w50 de la mobil 1 ?
Link to comment
Share on other sites

Daca uleiul s-a facut "apa" inseamna ca a fost de proasta calitate.

 

Multi se sperie ca le consuma 1-2l intre schimburi - acesta este un mic pret platit comparativ cu celelalte costuri de exploatare (calculati doar cat costa benzina pentru 10000km). Nu vei primi nici un premiu daca nu-ti consuma deloc intre schimburi si nici motiv de lauda nu este decat prin randurile necunoscatorilor. Folosind un ulei gros faci rau motorului pe termen lung. Contrar parerii majoritatii ceea ce unge (si raceste) motorul nu este presiunea uleiului ci cat ulei curge prin motor. Daca uleiul este gros presiunea va fi mare dar debitul va fi mic. Un ulei subtire este mai usor de pompat prin canalele motorului si de aceea presiunea va fi mai mica (asta nu e o problema pana la un anumit prag critic) dar debitul va fi mai mare.

 

Vascozitatea potrivita pentru un motor cu un anumit grad de uzare este cea mai subtire care indeplineste urmatoarele conditii:

1. sa nu consume mai mult de 1-2l la 10000km

2. in zilele cele mai calduroase si dupa un mers mai sportiv, la relanti sa nu se aprinda becul de presiune critica.

 

Orice alte probleme de genul curge pe la garnituri sau bat tachetii se rezolva prin inlocuirea pieselor defecte nu printr-un ulei mai gros (numai samsarii ascund astfel defectele cand "pregatesc" masina pentru vanzare).

 

Alegerea vascozitatii se face prin incercari, concret in cazul tau daca nu ti-a consumat ulei Xw40 iti recomand sa revii la un astfel de ulei.

 

Tot ce am scris mai sus se refera la temperatura de lucru a motorului, la rece deja se complica treburile si mai mult si din cate am vazut "nebuloasa" este si mai mare.

Link to comment
Share on other sites

As merge pe mobil1 5w50; mai ales ca vine si vara

 

apropo, atentie la cei care bagati mobil1, sa faceti diferenta intre mobil1 si mobil simplu. Mobil1 e de o calitate net superioara fata de mobil simplu. E aceeasi firma, doar ca unul e uleiul lowcost (mobil simplu).

Mai toata lumea a fost nemultumita(mai multe masini) de mobil simplu asa ca decat mobil simplu cred ca mai bine incercati alta marca :)

Edited by bossake
Link to comment
Share on other sites

As merge pe mobil1 5w50; mai ales ca vine si vara

 

apropo, atentie la cei care bagati mobil1, sa faceti diferenta intre mobil1 si mobil simplu. Mobil1 e de o calitate net superioara fata de mobil simplu. E aceeasi firma, doar ca unul e uleiul lowcost (mobil simplu).

Mai toata lumea a fost nemultumita(mai multe masini) de mobil simplu asa ca decat mobil simplu cred ca mai bine incercati alta marca :)

 

CEAU :lol:

 

astea sunt uleiurile mobil1 :)

 

 

Mobil 1 New Life 0W-40

  • Mobil 1 Peak Life 5W-50
  • Mobil 1 Extended Life 10W-60
  • Mobil 1 ESP Formula 5W-30
  • Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
  • Mobil 1 Fuel Economy 0W-30

     

    restul e can can

  • Edited by claudiuBWR
    Link to comment
    Share on other sites

    pai tocmai asta incercam sa subliniez si eu.iti dadeam tie dreptate in ceea ce ai afirmat,contrar colegului care zicea ca incercam sa ascundem defectele cu uleiuri mai bune.si eu sunt de parere ca daca am o scurgere de ulei,schimb garnitura nu pun alt ulei,dar tachetii bat de la ulei prost cand se incinge rau.asta e clar,daca cu alt ulei nu face.

     

    Da, am ĂŽnĂželes, doar aduceam niÂşte argumente ĂŽn plus. :)

     

     

    Nu contest rezultatele practice la care ati ajuns voi, tot ce am spus este ca ati sarit prea brusc de la ulei din clasa 30 (9.3-12.5 cST la 100C) la ulei din clasa 60 (22-26 cST). A se observa ca al doilea este in medie de 2 ori mai gros decat primul la temperatura de lucru - practic ati omorat musca cu barosul.

    Probabil (aproape sigur) un ulei de genul Xw40 sau Xw50 ar fi un compromis bun.

     

    Probabil ai dreptate, ĂŽnsĂŁ eu am mare ĂŽncredere ĂŽn Castrol 10W-60 Edge Sport.

    Este foarte posibil ca unele uleiuri vândute În România sã fie de proastã calitate, altã explicaÞie nu vãd.

    Link to comment
    Share on other sites

    Din cate stiu intre un w60 si w30 la temperatura de lucru (~100 C) nu e diferenta asa mare de vascozitate, in nici un caz nu e dubla cum s-ar sugera din raportul 60/30. Din ce m-am documentat si intrebat un inginer auto, diferenta mare apare la temperaturi mai mari, in regim de mers "sportiv" cand unul isi pastreaza in continuare vascozitatea si celalat nu prea. Edited by DOMI
    Link to comment
    Share on other sites

    Din cate stiu intre un w60 si w30 la temperatura de lucru (~100 C) nu e diferenta asa mare de vascozitate, in nici un caz nu e dubla cum s-ar sugera din raportul 60/30. Din ce m-am documentat si intrebat un inginer auto, diferenta mare apare la temperaturi mai mari, in regim de mers "sportiv" cand unul isi pastreaza in continuare vascozitatea si celalat nu prea.

     

    De unde ai scos-o ca se face raportul 60/30? Desi nu-mi place sa ma citez singur o voi face si voi boldui datele de unde rezulta ca w60 este aproximativ de 2 ori mai gros la cald decat w30.

     

    ...ati sarit prea brusc de la ulei din clasa 30 (9.3-12.5 cST la 100C) la ulei din clasa 60 (22-26 cST).

     

    http://www.bobistheoilguy.com/visc.html - vezi tabelul din josul paginii coloana 2.

     

    Aia este vascozitatea reala, cifrele gen 30, 40 60 sunt doar niste conventii pentru o categorisire usoara a uleiurilor.

    Edited by cristimm
    Link to comment
    Share on other sites

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Reply to this topic...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    Loading...
    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.