Jump to content

eliminare clapete de pe admisie (swirl flaps) la motoarele diesel


RobyS

Recommended Posts

@razvan e46 din 2002

 

@djtaotao n-am noroc, au fost ambitiosi la indentificare si au gasit seria intr-un final

 

Daca a trecut cineva printr-o experienta similara rog cateva sfaturi, multumesc !

 

Exista diferente intre motorul de pe cutie automata si cel de pe manuala ?

Edited by e46bmr
Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut par a fi plastic. Ar trebui sa stric una ca sa fiu sigur. Galeria am cumparat-o in 2012 prin martie. Oricum, nici gand sa se desprinda ceva de-acolo.

Clapetele sunt din metal. Sunt imbracate intr-un cauciuc, dar se vede ca sunt din metal pentru ca piciorusele de prindere sunt metalice.

Link to comment
Share on other sites

Aduc si eu un feedback, legat de ralanti confirm ca este diferit, motorul de asemenea este mai puturos la turatii mici (asta este unul din motivele pentru care swirl flapsurile sunt acolo), da clar mai mult fum ca inainte insa la drum lung, cand motorul are peste 2000rpm este mai liniar si nu se resimte nimic negativ. Legat de consum, nu am remarcat cresterea lui, nici raportat de BC nici cu varianta batraneasca la pompa!

 

Referitor la constructie, in postul anterior s-a descris foarte bine, diferenta intre galerii este ca unele au flapsurile cu tija mai groasa (se pare insa ca pica si astea), ca materiale constructive sunt la fel!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salut baieti

scuze daca s-a mai scris mai sus..

am o intrebare, am un 530d din 10.1998, serie gs79078, si nu stiu daca are sau nu acele clapete la admisie, daca cineva dinaintea mea le-a dat jos...pot verifica daca scot filtrul de aer cu un endoscop daca mai sunt sau sunt deja doape acolo? daca le am, am gasit un kit de 6 doape la o firma in oradea, la 200ron, insa ma intreaba ce diametru am nevoie....ce diametru au acestea de la 530d?

Totodata, in link-ul pus de un coleg in primul post nu apare ca fiind problematic e39 530d decat e46 330d si totusi se vorbeste atat despre 530d...pe realoem ca partea de admisie apare "intake manifold system - agr" nu zice "intake manifold agr with flap control"

 

multumesc!

Edited by db 85 amd
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Salut, vreau si eu sa scot clapetele, unde pot gasi dopuri de 22mm? Am tot cautat dar se pare ca nu mai are nimeni. Am un e39 530dA din 2000 si asa mi s-a spus ca am clapete de 22mm.

ia legtura cu userul djtaotao, el importa asa ceva , are toate dimensiunile

 

http://www.bmwclub.ro/forums/user/25893-djtaotao/

 

 

Tel: 0744694027

YM: djtaotao

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am scos si eu clapetele , tot ce e 2.0 are 22 mm . Imi juca una si am testat dopurile sa vad cum se comporta masina . In cazul meu nu e nici schimbare si am 4 luni deja . Deci merita scoase mai ales la 200k km riscul e ridicat .
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Am eliminat si eu clapetele de pe admisie la masina mea 320 d 2003 astĂŁzi curĂŁțat galerie de admisie,curĂŁțat egr,schimbat furtune vacum si verificat bujiile.Pana acum nici o schimbare la cum mergea motorul ĂŽnainte trage bine ca si ĂŽnainte,diferența e ca nu le mai duc grija clapetelor.tin sa precizez ca trei clapete erau in stare relativ buna in schimb una dintre ele juca pe nituri destul de tare si galeria am verificat-o in urma cu 7000 km si atunci nu avea joc nici una.Concluzia mea este ca sunt o loterie!!! Numai bine.
Link to comment
Share on other sites

Conform WDS (programul BMW de electrica - oficial)

-----------------------------------

Swirl flap control

The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx. 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.

Function

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.

Troubleshooting

Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.

Effects of faults

Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.

Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.

----------------------------------

 

In concluzie: eliminarea lor conduc DOAR la cresterea valorilor noxelor, nu au nici un efect asupra performantelor motorului, dar daca se blocheaza pe inchis, atunci scade puterea cu 10% la turatii mari.

Eliminati-le fara grija, ma indoiesc sa apara diferente notabile la un control ITP. Am trecut RAR-ul cu catalizatoare eliminate si EGR off.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut! Ce pacat ca am citit toate aceste comentarii dupa ce mi-a fost aspirata in motor o clapeta! :sweat: :sweat: Luni imi desfac mecanicii motorul sa vad ce pagube sunt, dar prea optimist nu sunt, chiar daca mecanicul spune ca acea clapeta s-a oprit in supapa! Cui i s-a intamplat asta ce pagube a gasit si cum a procedat mai departe? Dopurile le am deja!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Astazi le-am eliminat si eu. :frantics:

La mine erau blocate toate pe inchis, impropriu spus blocate, acel vacuum numai reactiona corespunzator, le inchidea, dar dupa scapa aerul si nu le mai deschidea.

Operatiunea a costa asa: 100 ron garnituri respective + 100 ron manopera. ( curatat si egr )

Practic nu a pus dopuri sau acele dopuri, pur si simplu, a rupt acele tablite, a rams acea tija ( a scos niturile din care prin acre era prinsa tablita ). :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut! Ce pacat ca am citit toate aceste comentarii dupa ce mi-a fost aspirata in motor o clapeta! :sweat: :sweat: Luni imi desfac mecanicii motorul sa vad ce pagube sunt, dar prea optimist nu sunt, chiar daca mecanicul spune ca acea clapeta s-a oprit in supapa! Cui i s-a intamplat asta ce pagube a gasit si cum a procedat mai departe? Dopurile le am deja!

 

 

cati km are masina? din ce an este?

Edited by alexx_p
Link to comment
Share on other sites

Salut! Ce pacat ca am citit toate aceste comentarii dupa ce mi-a fost aspirata in motor o clapeta! :sweat: :sweat: Luni imi desfac mecanicii motorul sa vad ce pagube sunt, dar prea optimist nu sunt, chiar daca mecanicul spune ca acea clapeta s-a oprit in supapa! Cui i s-a intamplat asta ce pagube a gasit si cum a procedat mai departe? Dopurile le am deja!

bloc motor zgariat , chiulasa praf , supape indoite , piston terminat spart ...dpmdv nu merita reparatia , mai ales daca te afli si in situatia de a aleza blocul motor . Merita motor Sh si cam asta e . vezi exact ce spun mecanicii ...asta cu opritul in supapa e sf . Cel mai probabil te vor incuraja sa il repari pt costuri evident .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.