Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8541
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

39368 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Dap. Aici imi pun speranta si in semiautoritatile gen EURONcap sau echivalentul din US ca sa reglementeze cat de cat piata. Sau sa ofere niste directii EU baga puternic pe Euro 7 reglemantari numai sa nu fie ca WLTP sau alte minuni care pot fi ocolite usor. Si aici va dura ceva timp pana cand vom putea fi protejati de tot felul de conserve. Azi vedem ca nu suntem protejati, a se vedea springul...
  2. Domnilor, incercati sa va linistiti. Si da, e mega aiurea sa veniti cu argumente generale sau etichete legate de ce isi cumpara X sau Y si ce face cu banii lui. E fix problema respecivei persoane ! Nu este nevoie. Este foarte simplu: Cei care nu au bani, nu-si cumpara. Cei care au bani, au optiunea de a alege daca isi cumpara sau nu. Dar e treaba lor de ce o fac.
  3. Nu vad sensul sa fie inchis topicul pt ca nu cred ca se asteapta cineva sa reiasa vreo concluzie. Cred insa ca e util ca unele informatii care sunt prezentate eronat (intentionat sau nu) sa fie acoperite si de realitate astfel incat un cetatean poate chiar e interesat pe viitor sa cumpere EV. Poate ca o a doua masina de ex. sau sa evite EV cu totul. Stiu cazuri in care dupa catvea luni au vandut EV cu act pe la notar (ca nu ai voie sa vinzi EV in primul an si chair face treaba buna ANAF la asta) pentru ca nu s-au potrivit. E pacat sa se ajunga la asa ceva. La fel cum am vecin si l-am convins eu sa ia EV pt sotie si se da el toata ziua cu EV-ul. Acum are si fie-sa EV. Dar pt concedii tin ceva PHEV mare. O discutie nu strica. Si cum ziceam mai sus: se schimba foarte mult situatia de la an la an si cred ca e bine sa inceapa sa existe alternative la ICE. P.S. Si eu sunt contra grabirii prin lege, interzicere si dinastea. Oricum vor modifica acele termene ca nu e realist ce vor.
  4. Confirm. In Tm avem putine zboruri interesante. Aeroport cu conducere PeSeDe, stricat totul.. nu intru in detalii. Ca sa merg undeva fain, zbor din Budapesta/Belgrad/Cluj si plec cu o zi inainte. Imi iau cazare acolo. Sau iau foarte mare marja de timp. Nu am pierdut avion din cauza de EV dar am avut si intarzieri uneori ridicol de mari cand pur si simplu nu mergea nimic. Asta asa e...
  5. Range-ul scade la viteze mari si franari multe. Daca o calci tare si apoi recuperezi, nu se schimba cu mult range-ul. De asta in oras ai cel mai mic consum.
  6. Se ia. Csf, ncsf Dar o concluzie se poate trage: de cand au scos gratuitatile care mai sunt doar doar ici colo, se simte ca apar investitiile, apare ordinea si nu te mai agreseaza nimeni la incarcare. Ma refer mai ales la incarcarea la kaufland gratis. Bine ca s-a dus!
  7. E foarte tare asta cu preturile gasite pe net. Eu ca posesor de ev platesc preturi reale. Care nu corespund acelor articole. Dar deloc. Nici macar cele din Ro. Spre exemplu, in Ro e dat pretul de 2.49ron/kWh care e de fapt de la e-charge. Dar, daca esti in Tm, e 1.1ron/kWh la statia publica. La Satu Mare e gratis. La Resita gratis. Mai sunt prin Cluj unele cu 1 si putin ron/kWh. La fel cum vazusem 3.5ron/kWh la MOL pe autostrada, dar aia sunt nebuni Mai sus am scris de statii fast, ca sa nu fie discutii. Scump mi se pare doar in Italia unde enelx are aproape monopol. Cand mi-a trebuit am incarcat la ei, 0.5eur/kWh. Gasisem si cu 1.5ron/kWh dar probabil ca avusesem noroc. Era un mall si era statia lor. E gresit calculul tau. Eu fac aprox 500km - 800km pe saptamana in jurul casei. Deci 2500-3000km. Drumuri scurte. Stii cat stau sa incarc masina? Zero ! Pt ca ajung acasa si odata la 2,3 zile ii bag cablul. Tu cu dieselul, pierzi mai mult timp la alimentat. Deci asta cu timpul pierdut e relativ. Ca sa nu mai zic ca daca esti undeva plecat la un drum mai lung, rar sunt incarcatoare in camp. Asa ca poti merge si mai casti gura, mai un restaurant. Nu vad sensul sa stai in ea sa stai degeaba. Iar multi care stau la bloc, merg la incarcator la kaufland unde fac cumparaturile in timpul asta. Sau lidl sau ikea sau ce o mai pe acolo. Deci nu pierzi titmpul 100% Asta daca e sa ne gandim real, la un om real. Ca daca stam sa calculam ore teoretic, ajungem la scenariul cu Oradea cand trebuie plecat cu bateria goala si acolo clar, am stabilit. EV nu e bun.
  8. dap... sa vezi cand o apuci pe drum "non standard", cu EV si pe acel drum nu gasesti incarcator disponibil. Evident ca esti de vina, ca te gandesti doar la tine si doar parerea ta conteaza iar in timpul asta gasesti doar ceva mega lent de incarcat, lent de mori langa el si in timpul asta doar poate dezvolta argumente impotriva alegerilor tale.. Cu istoric cu tot. Pentru ca nu este nimic interesant in jurul tau si nu ai scapare... Doar camp sau ceva nasol... Drama in aceste cazuri este exponentiala in caz de EV. Aici da, clar ICE... Si nu glumesc. Trecut prin asa ceva. De multe ori
  9. Si cu EV mergi dus intors Tm-Oradea. Bine, cum e foarte plauzibil sa fi nevoit sa mergi des la interventii, contracronometru, noaptea, e clar ca nu e un bun scenariu pt EV. Legat de articol, cel din hotnews e necitibil. Parca e scris de @bimmer90f30 cu ghilimele, citate, pareri ale unor oameni random etc. P.S. Vazusem articol in Ziarul Financiar ca pe undeva prin tara se aruncau legume pt ca nu aveau cui sa le vanda. Nu mai stiu ce legume dar sigur e un argument bun sa nu mai mancam legume. Gasit: https://www.digi24.ro/stiri/economie/agricultura/fermierii-arunca-tone-de-legume-in-timp-ce-samsarii-din-piete-vand-marfa-cu-200-mai-scumpa-de-trei-zile-arunc-2767019
  10. Stii de ce sunt discutii aprinse pe astfel de topice? Pentru ca oamenii pornesc de la o idee preconceputa, sunt relativ superficiali cand vine vorba de situatia la zi (la zi pt ca e important sa fie la zi avand in vedere evolutia) si vin cu "adevaruri clare". Asta cand azi e mult diferit de acum 3 ani. Si extrem de diferit fata de acum 6 ani, cand am avut eu primul meu EV. De la masinile in sine, performante, infrastructura de incarcare, service este o evolutie enorma. Este deosebit de trist sa te intrebe unul cand stai la spalatorie unde o incarci si apoi iti spune ca el pleaca de la Tm la Oradea si el nu are unde incarca acolo sau pe drum. Desi pana acolo nu trebuie sa incarci iar in Oradea e plin de incarcatoare... Ii explici ca sunt si cum le gaseste si apoi spune mega senin: "eu nu am vazut incarcatoare pe acolo" Il ultimul timp ii trimit la plimbare... Evident ca se uita la mine si ma considera vreun arogant...
  11. Nu are de ce sa curga cu jigniri. Pana una alta am sters serii bune de jigniri din partea celalalta indreptate spre posesorii de EV. In fine... Astazi am fost sa imi rezerv o janta usor ovala. Am stat 2 ore si jumatate la coada. In tot acest timp, a stat un ghertoi cu ceva c class, mai vechi, desigur, cu motorul pornit. Era chair in fata mea. A stat cu el pornit minim 2 ore. Afara erau exact 20 de grade. Si soare placut. Ghertoiul cu motorul pornit 2 ore. Nu stiu, ma intreb: cazanele alea nu se strica de la asa ceva? Banui ca nu a stat doar aici. Mie la E60 mi-a murit DPF la 160k km. Ragalia parea ca are mai mult desi teava era curata. Deci parea ca avea DPF inca.
  12. Da. Inversul astora: https://ziare.com/spital-gaesti/spital-gaesti-manager-anestezist-incarcare-gratis-masini-electrice-1797759
  13. Sunt 3,4 puncte de incarcare la fiecare benzinarie pe autostrada, majoritatea de peste 100kW-150kW. Iar legat de planificare, nu prea mai iti trebuie pentru ca masina vine cu propuneri unde sa incarci, propuneri live date de faptul ca statusul statiei de incarcare se trimite live in cloud. E inca la inceput (de 2,3 ani) acest feature dar prinde contur.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.