Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/04/19 in Posts
-
Am descis acest topic pentru ca am vazut destul de des pe forum doua spete (aparent distincte) de intrebari. Pe de o parte, intrebari de la persoane care intentioneaza sa isi cumpere un BMW, avand drept principala motivatie “mirajul” marcii. Pe de alta parte, intrebari de la persoane care au cumparat deja un BMW, dar au facut asta in necunostinta de cauza. Ca urmare, am considerat util sa sintetizez cateva idei generale, care pot constitui un ghid "neortodox", in special pentru cei din prima categorie de mai sus. Important: cele de mai jos reprezinta strict o opinie personala. In nici un caz nu sunt adevaruri absolute. Foarte probabil, multe din ideile de mai jos pot fi, sau vor fi, combatute de alti forumisti. 1. A existat o anumita perioada in istorie cand un posesor entuziast, inzestrat cu un bun bagaj de cunostinte tehnice, suficient timp liber si un set rezonabil de scule de uz general, putea sa realizeze de unul singur si la un bun nivel calitativ majoritatea operatiilor de intretinere si reparatie specifice BMW-ului sau. Daca, in plus, avea si acces la un garaj spatios dotat cu groapa de vizitare, atunci mecanicul amator putea repara (aproape) orice. In cazul automobilelor BMW, aceasta era a apus aproximativ odata cu introducerea seriilor 7er E65, 5er E60 si 3er E90 (+ derivatele respective). Si nu ma refer doar la sistemele electronice, care abunda. Din cauza unei suite de factori - printre care complexitatea tehnica, reducerea costurilor, “planned obsolescence” - motoarele BMW din generatia “N” prezinta frecvent probleme tehnice a caror remediere este de regula costisitoare. Desi sunt prea recent introduse pentru a trage concluzii, ma astept ca acest lucru sa se dovedeasca valabil si pentru motoarele din generatia “B”. De retinut: cam orice model BMW post-2002 - cu o perioada de tranzitie aproximativ intre 2002-2005, este scump (sau, dupa caz, chiar “foarte scump”) de intretinut si reparat. Fara o buna experienta tehnica privind BMW-urilor moderne, cat si un set de “special tools”, nu veti putea economisi o suma semnificativa efectuand personal intretinerea masinii. Pe de alta parte, modelele pre-2002 sunt deja foarte vechi. In concluzie, “BMW” si “intretinere ieftina” nu mai pot fi utilizate in aceeasi propozitie. 2. In piata apar frecvent BMW-uri second-hand, la preturi foarte atractive (= sub pretul mediu al pietei pentru modelul / anul / rulajul / starea masinii respective). Intretinerea acestor masini, insa, costa proportional cu pretul pe care il aveau cand au fost noi. Un BMW second-hand este ieftin pentru ca, din cauza uzurii sau a unor defectiuni acumulate, repararea si/sau intretinerea lui au devenit nerentabile pentru posesor. De regula, vanzatorul nu informeaza cumparatorul cu privire la problemele respective. Sunt relativ frecvente cazurile in care masinile scoase la vanzare au fost “cosmetizate” in diverse moduri, cu scopul premeditat de a ascunde defectele si a insela cumparatorul. De retinut: Este aproape garantat faptul ca, achizitionand un BMW cu un pret (foarte) atractiv, primiti la pachet si o serie de probleme tehnice, sau chiar legale, care se vor dovedi costisitoare. 3. Cu cat rulajul (real) al unei masini este mai mare, cu atat uzura acumulata si probabilitatea de a crea probleme tehnice este mai mare. Unii considera ca, daca motorul unei masini se prezinta in stare tehnica foarte buna la “n” sute de mii de Km, atunci masina respectiva este un deal bun. Gresit. Nu doar motorul se uzeaza, ci si transmisia, suspensia, interiorul, chiar si caroseria (materialul oboseste dupa nenumarate torsiuni in timp, apare rugina, etc.). Toate piesele de plastic si cauciuc imbatranesc. De retinut: Chiar daca rulajul nu este principalul criteriu in alegerea unui BMW second-hand, este o buna practica sa cautati un automobil cat mai bine intretinut si cu un rulaj real cat mai mic. 4. In prezent, a avea un BMW este mai mult decat oricand un exercitiu de imagine personala, de “show-off”, de afisare a unui statut social (fie el real, sau “wannabe”). Nu inseamna ca toti posesorii de BMW si-au cumparat masina in acest scop, dar foarte multi se incadreaza in aceasta categorie - deseori fara a recunoaste acest lucru. (Aproape) orice BMW care nu face parte din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente, este un model invechit. Exceptie fac modelele speciale / deosebite, care au fost produse in putine exemplare, precum si modelele care au deja statut de masina clasica. Acei “wannabes” care circula in prezent prin tara cu BMW-uri cu volan pe dreapta, si/sau inmatriculate in Bulgaria, de regula si intr-o stare tehnica proasta, nu mai atrag nimic altceva decat zambete ironice. De retinut: daca vreti sa va luati un BMW din motive de imagine, aceasta presupune implicit ca masina sa fie pe de o parte cvasi-noua, iar pe de alta parte intr-o stare estetica si tehnica foarte buna. Daca sunteti in situatia de a “stoarce” bugetul (fie la cumparare, fie la intretinere) pentru a va permite un BMW, atunci poate ar trebui sa analizati obiectiv daca nu cumva o alta marca de autoturism se potriveste mai bine nevoilor voastre reale. 5. O exceptie la pct. 4 de mai sus o reprezinta cei care isi cumpara un BMW pentru modul in care se conduce acesta, pentru anumite caracteristici tehnice disparute din gama BMW, sau pentru placerea de a efectua acasa diverse reparatii in stil “old school”. Spre exemplu, un serie 5 E34 525i poate fi interesant pentru ca ofera soferului posibilitatea de a conduce o masina dinamica (la vremea ei) si echilibrata, fara sisteme electronice de asistare. In general, este o expresie a pasiunii pentru modelele exclusiviste sau clasice. Ceea ce nu inseamna deloc ca este o pasiune ieftina; dimpotriva. Masina clasica nu inseamna in nici un caz “rabla”, iar intretinerea poate fi mai costisitoare decat in cazul unei masini noi. De retinut: analizati cu sinceritate daca va incadrati in mod real in acest tip de exceptie, sau in fapt vreti un BMW pentru motivul exprimat la pct. 4 de mai sus, dar nu va permiteti mai mult decat o vechitura. 6. Unii dintre noi, in speta cei care au trecut de jumatatea teoretica a vietii, au cunoscut BMW ca fiind producatorul care fabrica automobile sportive si fiabile, a caror tinuta de drum si performante tehnice (raportate la clase de caroserie si motorizari echivalente) erau intotdeauna deasupra concurentei. Doar Porsche mai umbrea, din cand in cand, aceasta stare de fapt. BMW este insa acum o cu totul alta firma. Astazi, BMW produce o groaza de modele Sport Activity Vehicle (X1, X3, X5, mai nou X7), Sport Activity Coupe (X2, X4, X6). Aici se mai adauga “blasfemii” precum 2er Active Tourer, care prin forma de caroserie, motorul montat transversal si tractiunea fata parca si-a propus sa nege orice caracteristica fundamentala a modelelor de altadata. Sa mai mentionez i3? De retinut: Oricat de mult ar stramba din nas “puristii”, cea mai mare parte a modelelor BMW din prezent au foarte putin ADN in comun cu modelele clasice, care au consacrat marca. Aceasta pentru ca BMW traieste si se dezvolta datorita acelor clienti care in primul rand cumpara masini noi, iar in al doilea rand ulterior cumpararii le intretin la reprezentantele BMW. Cumparatorii de BMW second-hand, si in special cei care isi intretin masinile in afara retelei BMW, sunt, in esenta, neinteresanti pentru companie. 7. Soselele din ziua de azi sunt foarte aglomerate. Nu numai in Romania (cu problemele sale arhi-cunoscute de infrastructura), dar si practic in orice alta tara europeana. De asemenea, in cam toate tarile Politia utilizeaza tot felul de echipamente moderne de supraveghere a traficului. Cu execeptia (dis-de-) diminetilor de weekend si a unor situatii deosebite care confirma regula, in mod uzual este aproape imposibila conducerea unui BMW modern, pe drumurile publice, aproape de maximul capabilitatilor sale dinamice. La prima vedere, dilema de a alege intre un M5 si un 520i are o solutie evidenta pentru orice pasionat. Dar, luand in considerare pe de o parte costurile aferente unui M5 (achizitie, intretinere, consum, taxe, devalorizare) si pe de alta parte cvasi-imposibilitatea de a pune in valoare M5-ul in traficul curent, altfel decat mergand iresponsabil si riscand amenzi uriase, optiunea M5 nu mai este atat de evidenta - poate cu exceptia obisnuitilor circuitelor de viteza. De retinut: in utilizarea de zi cu cu, modelele BMW moderne, cu motorizari din zona de jos a gamei, sunt uneori o alegere mai practica decat cele de varf de gama.3 points
-
(continuare) 8. Miscarea ecologica castiga teren in Europa, iar autoturismele care functioneaza cu benzina sau motorina vor fi supuse unor constrangeri din ce in ce mai severe. Nu este departe momentul in care si in Romania vor aparea restrictii de circulatie in functie de norma de poluare (“Euro”) si/sau de emisia de CO2. Nu atat din ratiuni ecologice, cat din atractia irezistibila a primariilor catre noi surse de venit. De retinut: atunci cand cumparati un BMW pe care intentionati sa-l pastrati mai mult timp – si, in mod special, pe care il veti utiliza pentru deplasari in orasele mari - este indicat sa optati pentru un model care se incadreaza cel putin in norma de poluare Euro 5 si, preferabil, care sa aiba emisii de CO2 cat mai reduse. Atat timp cat respectati pct. 4 de mai sus (anume, BMW-ul sa fie din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente) masina sigur va fi cel putin Euro 5. (Nota: recomandarea este valabila in momentul publicarii acestui post si trebuie adaptata la evolutiile viitoare) 9. Spre deosebire de majoritatea marcilor “populare”, un BMW se devalorizeaza mult mai rapid. Iar evolutia din ultimul deceniu a pietei auto second-hand din Romania a dovedit ca devalorizarea este, deseori, peste chiar cele mai pesimiste asteptari. De retinut: luati in calcul faptul ca, la revanzarea unui BMW, veti avea de suportat o devalorizare consistenta, pe care aproape sigur o subestimati, precum si ca banii investiti in intretinerea (chiar si) ireprosabila a masinii sunt practic nerecuperabili, chiar daca un exemplar bine intretinut se vinde mai usor si la un pret mai bun decat unul neglijat.3 points
-
Imi pare rau de patania ta... Uite, de-aia nu-mi mai fac nici casco, si nici masina mai scumpa de 10-15k nu voi mai detine cel putin o perioada, si sigur cat voi mai rabda sa stau pe aici. Cred ca cea mai buna abordare pentru sanatatea psihica e sa nu iti pese pur si simplu, cel putin in cazul meu... De fiecare data cand m-am enervat, am castigat doar batai de cap, sistemul e facut in asa fel incat sa te descurajeze sa faci orice demers. Orice cacat dureaza vesnic, stai fara masina, te agiti..3 points
-
Salutare, De ceva timp am facut pasul catre un F36 (430D – 114.000Km) de care sunt mai mult decat incantat. Exterior: Culoare Mineral Grey cu elemente Glossy Black Interior: Scaune Sport, Dakota Red, plafon negru Editions And Packages P337A M Sports Package S710A M Leather Steering Wheel S715A M Aerodynamics Package S481A Sports Seat S4DLA Accent Strips Black Highgloss S4MRA Interior Strips Aluminum Hexagon Initial am zis ca-l voi lasa exact cum l-am luat, dar nu am rezistat prea mult. Primul pas a fost reconditionatul jantelor (erau putin atinse si nu-mi placea ideea). Am ales sa le schimb culoarea in Gun Metal. M-am gandit si la Glossy Black, dar negrul imi da impresia ca “micsoreaza” si il gasesc potrivit pentru jante cu dimensiuni de la 19” in sus. Odata cu reconditionatul jantelor am schimbat si anvelopele cu unele noi, Michelin PS4: 255/40/R18 - Spate ; 225/45/R18 – Fata Al doilea pas a fost alegerea unor elemente care sa continue linia Shadow Line. M-am gandit daca sa merg pe Carbon sau Glossy Black, alegerea fiind cea din urma, mai ales ca aveam deja grilele Glossy Black, ramele la fel precum si ornamentele de la prizele de aer de pe aripile fata. Mai mult, si interiorul are trim-uri Glossy Black. Au urmat: - Prelungire bara fata Glossy Black - Prelungire praguri M Performmance Glossy Black - Schimbat difusser spate Glossy Black - Schimbat ornamente evacuare cu unele Glossy Black - Schimbat capacele de la oglinzi cu varianta Glossy Black - Eleron portbagaj Glossy Black Din punct de vedere tehnic si intretinere: - Am schimbat bratele fata, o bucsa fiind putin fisurata - Mers la Recall EGR, verificat si constatat ca nu este necesara schimbarea piesei (ocazie cu care am schimbat si suportii de la numar cu cei M) - Schimbat ulei si toate filtrele - Schimbat lichid de frana, placute fata (erau destul de uzate), placute spate (acestea erau ok dar scartaiau teribil cand se incalzeau, pe finalul franarii). Discurile sunt toate ok. - Am achizitionat tot felul de solutii de curatat interiorul, caci de el ma ocup doar eu (pentru plastice, tratament piele, geamuri, chedere etc.) As mai avea in plan: - Schimbarea unitatii NBT cu NBT EVO si Display mare - Schimbare bord cu cel digital 6W (aici sunt in cumpana, caci imi place si varianta “Old School” si nu stiu daca merita asa mult inlocuirea cu cel digital) - Schimbare stopuri cu varianta LCI sau, in prima faza, ma gandesc sa le inchid putin la culoare cu o folie de protective putin mai inchisa - Scos emblema 430D - Revizie cutie de viteze Acum spun ca asta ar fi tot dar.... :frantics: :frantics: :frantics:2 points
-
cauta folosind codul de turbina (cred ca este 11657637563) pe ebay.de sau pe allegro.pl; sunt in jur de 4-500 euro reconditionate, 1000 euro noi. https://www.ebay.de/itm/Neu-Turbolader-New-Turbocharger-49477-02404-BMW/303260117927?hash=item469bb62ba7:g:b9MAAOSwm~hdXSB8 https://www.ebay.de/itm/BMW-120i-230i-320i-330i-420i-430i-520i-740e-X3-X4-Turbolader-11658631891-3-228km/223485874938?hash=item3408cbd2fa:g:0K0AAOSwqVVbPi~W2 points
-
Technical Campaigns are available. 10032740200 - Reworking steering gear 1INFO211056 - Service Action in Case of Customer Complaint (SACC): Topic "Exhaust-Gas Recirculation Cooler Nx7" 03.2016 - 166k 01.2017 - 182k 09.2019 - 240k2 points
-
Tu vorbesti serios? 150 000 ron pt o turbina noua? ADica 150 000 /4,7 =31 915 euro? Wtf ? Iti cumperi alta masina de banii aia. Vezi ca 1K = 1000 . Poate te-ai exprimat gresit, altfel e hotie pe fata. O turbina noua la reprezentanta mai mult de 1500 euro nu are cum sa fie. Iar pe Ebay gasesti reconditionate cu garantie cu a ta la schimb la 500-700 euro.2 points
-
Mersi! Acesta ar fi si setul de intretinere pentru interior si chedere. Am si un aspirator de masina care face fata cu brio avand in vedere ca nu las sa se stranga prea mult praf / nisip.2 points
-
ooooh, dar cata dreptate ai! Raspunsul la toate nasolitatile din tara noastra se gaseste in ignoranta noastra absoluta, neamprostia muuultora si lipsa de dorinta a statului de a se implica in rezolvarea acestei stari de fapt. Din pcatea, in decembrie 1989 am ales sa aruncam la gunoi chiar si lucrurile bune pe care acel sistem le pusese la punct in societatea romaneasca! Ne place haosul si lipsa controlului statului, iar acestea, mixate bine cu o lipsa imensa de educatie ne aduc tuturor in fapt ceea ce trebuie cu scarba sa induram zilnic! Ma uitam sambata, venind de la Constanta spre casa, cum se conduce pe autostrada A2: pur si simplu cu ACC-ul setat la 130 km/h, cu 2 copii mici in masina, sotia si bagajele aferente in portbagaj, nu poti circula din cauza super vitezomanilor, multi din ei extrem de agresivi, dotati cu X-uri, Q-uri, A-uri sau chiar Logan-uri. Este incredibil halul abject in care a ajuns romanul sa gandeasca...absolut incredibila imbecilitate, dar inchei pentru ca ma enervez si nu-mi propun... Numai bine tuturor!2 points
-
MYX 7 640 X D 107 000 km un teaser momentan, revin cu detalii , ma bucur ca am revenit la o culoare inchisa care e absolut dementiala , carbon schwarz , in soare bate in albastru .1 point
-
BMW seria 5 E39 530D Manual Am 2002 luna 6 Motor 3.0D KM reali 426mii modelul Exclusive Comenzi pe volan functionale, piele, incalzire scaune, etc. Dotarile se vad in poze. Motor, cutie fara probleme, consum bun. Defectiuni: AC pierde freon - freonul sta in instalatie cam 1 saptamana. PDC - 2 senzori parcare fata nefunctionali 1 bec de Xenon d2s doar ce s,a ars. Parbrizul prezinta o fisura - in urma lovirii oglinzii interioare. discuri frana fata ovalizate - bate in volan la franare usoara, se simte. Estetica nu este foarte ok, prezinta lacul sarit pe capota si la aripa stanga fata rugina. Deci seria 5 necesita investitie. = Pret 11.000 LEI BMW Seria 7 E65 730D Automat An 2003 luna 6 motor 3.0D km 280 mii dar au fost dati inapoi 100 mii Comenzi pe volan functionale, piele, etc. Dotarile se vad in poze. Motor, cutie functioneaza bine schimba bine. Fara probleme, consumul este ok. Defectiuni: Compresor AC blocat - necesita schimbat dar masina functioneaza ok, nu afecteaza decat ca nu merge AC. PDC - 3 senzori parcare nefunctionali Estetica este 8 din 10 Pret 20.000 LEI Sunt proprietar la ambele masini si ofer certificat fiscal. Sau Schimb ambele masini DOAR cu ceva mai nou an minim 2006 (e65FL, E60 FL, E53 FL, etc) ofer si o diferenta1 point
-
Am sa fac aici o descriere a unei situatii care mi-a aratat importanta anvelopelor pt cutia transfer si cutie , desi nu as fi crezut ca face diferenta in halul in care se tot descrie . Mai exact cu cateva sapt in urma am schimbat anvelopele pe fata pt ca aveam o galma si urma sa fac rarul , in urma unei incurcaturi cu vanzatorul nu am primit si anvelopele spate , deci am mers cu masina 2 Michelin Sport 4S fata noi si 2 pirelli P zero dot 2018 , deci uzura ff mica , nu cred ca aveau diferenta nici macar 1 mm dar sa zicem ca pe acolo . Evident exista o diferenta de profil si se pare ca cel mai important de aderenta din cauza materialului anvelopelor . Schimbarea anvelopelor fata a coincis cu schimbul de ulei cutie , pur intamplator , apoi am constatat ca dupa schimb aveam un mic soc , mult spus soc , o tinere de treapta mai mult decat era necesar in 2-3 si nu era tot timpul , am revenit la Automatico si am iesit in probe , discutand situatia si mergand cu masina , replicat fenomen , constatare poate unul din ambraiajele cutiei nu s-ar fi adaptat la uleiul nou sau si aici nu am crezut dar se pare ca era ffff adevarat anvelopele de pe spate si cele fata transmit o diferenta de aderenta si fac cutia de transfer implicit cutia sa lucreze ciudat aceasta urmand sa se adapteze, recomandarea automatico fiind sa nu facem un reset al adaptatiilor la acest moment si sa astept ceva timp . Am continuat sa merg asa o perioada pana am primit si anvelopele spate , schimbare in comportament totala , acea mica trecere pe care o percepeam a disparut complet si masina se simte ca trage altfel , am asteptat cateva zile sa fac reviewul asta ca sa fiu sigur ca nu e vreun placebo . Dar da , se pare ca este important sa ai toate anvelopele identice ca profil si uzura , marca samd . Am vrut sa descriu experienta asta aici , poate sunt care neglijeaza acest aspect sau intampina genul asta de situatii In alta ordine de idei Michelin Sport 4 S ceva mai silentioase decat pirelli p zero , am scos masina la un drum lung si clar e o diferenta , masina f conectata cu soseaua , parca ceva mai bun feedback la franare si manevre mai agresive , urmeaza sa le testez mai mult si sa vad ce pot si pe ud, azi mai racoare aplicare Cg Blacklight , o placere sa lucrezi cu solutia asta , oricum si masina f curata dar oricum se simte diferenta la culoare imediat , face cumva albastrul sa iasa la lumina ea fiind negru carbon1 point
-
Multumesc pentru informatii. Campania cu caseta de directie este in curs de finalizare, deci este noua, cum am mentionat mai sus. Legat de racitor EGR, am facut o sesizare, au facut verificari si mi-au comunicat ca nu are depuneri si nu necesita inlocuire.1 point
-
Reconditionatul nu costa mai mult de 1500 lei . Exact asa a cazut si la mine turbina ,doar ca la km mai multi ,in rest simptomele au fost identice . Reconditionat + schimb ulei/filtre ,te costa maxim 2500 lei (excludem reprezentanta la pretul asta) .1 point
-
Am fost la constatare acum 2 zile. Am primit deviz de schimbare a jantelor pe partea dreapta si a anvelopelor. In schimb asteptam de 2 zile raspunsul celor de la Bucuresti pentru inceperea reparatiilor. Nu s-au complicat sa verifice daca janta spate a fost ovalizata sau nu, au dat-o direct la schimbat dupa cum arata anvelopa.1 point
-
Nu cred cĂŁ e recomandat sa oprești motorul daca ai mers mult iar afara e foarte cald, personal mai stau 2 pânĂŁ la 5 minute in funcție de cât de mult / tare am mers.1 point
-
Dupa ce am rezolvat cu recall-ul racitorului EGR, mi-am propus sa curat galeria de admisie. Nu stiam la ce sa ma astept exact, dar oricum, realitatea a depasit toate asteptarile. Masina are aproximativ 223.000 km si cel mai probabil nu a mai avut galeria curatata. Am vazut relativ putine poze pe net cu alte galerii dar ce am gasit la mine arata urat de tot. Puteti arunca un ochi pe pozele atasate daca sunteti curiosi. Rezultatul nu l-am mai pozat dar am curatat "luna" tot ce era de curatat. Legat de clapete, dupa ce le-am demontat de pe galerie, mi se parea ca se misca urat de tot pe tija aia si ca n-ar fi foarte greu sa se rupa sau sa se blocheze. Totusi, dupa ce le-am montat inapoi pe pozitia lor, pareau chiar in regula. Deci nu am mai schimbat clapetele. In ceea ce priveste operatiunea in sine, se poate face relativ usor acasa, dar pregatiti-va sa ma jegariti bine de tot. Eu am folosit motorina si pe urma am spalat cu fairy. Ar fi de mentionat ca nu am curatat deloc porturile din chiulasa. Dar decat cu toata mizeria ce o aveam pe admisie, e bine si-asa rau... Apropo de demontat, eu nu am reusit sa deconectez mufele de la unii senzori - de exemplu senzorul de presiune din galerie. Am tras de "limba" aia si de mufa dar nu am reusit sa o scot. Daca poate explica cineva cum se deconecteaza, poate ar ajuta informatia pe altii care mai vor sa faca operatiunea. Efectul curatarii? Nu e ceva spectaculos dar la mine am constatat ca pornirea si oprirea se fac mult mai lin, motorul nu mai vibreaza ca inainte iar acceleratiile de la turatii joase (1500-1600 rpm pana pe la 2000 rpm) nu mai induc trepidatii ca inainte. Sincer sa fiu, speram sa nu mai vad nici toba afumata ca efect dar la 223.000 km nici DPF-ul nu mai e chiar nou...1 point
-
Au venit si pragurile de M3 style de la vopsit, sunt ceva mai agresive ca si cele M Pack.1 point
-
Dupa 5 luni de la achizitie si aprox 2800km a venit timpul si pentru prima distractie , fix acum o saptamana am gasit masina lovita in parcare la ParkLake ... era dimineata , la nivelul -2 unde parchez de obicei erau peste 500 de locuri libere , masina parcata in capatul parcarii langa stalp cel putin 30 de locuri libere langa mine. Urme de transfer de material ( vopsea , cauciuc ) pe janta dreapta spate si lovitura fatala in aripa dreapta spate. Spre "norocul" meu lacul nu a fost distrus , am reusit sa curat manual tot transferul de culoare ( janta nu a patit absolut nimic ) dar aripa parea ca nu mai scapa. O senzatie excelenta cand gasesti masina lovita in parcare , nu am putut sa mananc nimic toata ziua de nervi / suparare , imediat a doua zi am fost la Mihai Apostol de la Turbocon ( PDR ) pentru evaluare si programare ... azi am avut programarea si rezultatele se pot vedea in poze ... nota 20 pentru serviciul prestat. Folia de protectie de pe aripa are cod dedicat si deja este comandata de Dl. Ing. Neo_andersson ( 310 ron OE )1 point
-
Din principiu, orice asigurator o sa traga sa-ti dea minimum de despagubiri. Din pacate, camatarii de la noi din piata se asteapta sa faca profit pe fiecare client in parte, nu in medie/statistic cum ar fi normal. Deci nu o sa-ti schimbe niste anvelope bune doar ca sa ai patru cu aceeasi uzura. Si nu o sa ia in calcul nicio constatare prealabila de la vreun service. Cu toate astea, o sa ia in calcul o reconstatare de la service-ul la care o duci pentru reparatie. Daca service-ul e prietenos si exista justificare, e posibil sa-ti schimbe si janta de pe spate.1 point
-
Multumesc pentru urari! Interiorul arata bine. Initial nu m-as fi vazut intr-o masina cu interior rosu, dar la aceasta este o combinatie placuta intre rosu si negru. Practic, doar scaunele, bancheta, fetele de usi (partea superioara) si partea de jos a bordului sunt rosii. Mocheta, plafonul, partea inferioara a usilor, a scaunelor sunt negre. Mai are insertii de glossy black iar trimurile maricele sunt din aluminiu texturat. LE: am pus doua poze nu foarte relevante, dar sunt singurele. O sa ii fac si la interior cateva mai de ansamblu.1 point
-
Chestiile astea, comportamentul din trafic in general e doar o imagine macro a societatii. In ziua de azi e foarte usor sa iti iei o masina, fara multi bani. Nu prea conteaza marca, aici e vorba de comportament, ca e bmw, merc, logan, la 150km/h tot ghiulea e in caz de ceva. La munca, se construieste o cladire noua, si ii vad zilnic pe cei care muncesc acolo, adusi de prin dambovita, gorj. Oamenii aia nu au nici o umbra de civilizatie in ei, latra la orice femeie de prin campus cand merg la masa, iar seara cand pleaca, ii vedeam la semafor, ei iesiti cate doi pe geamul dubei latrau la o fata intr-o masina de langa ei, aratau fix ca acei caini care ies pe geam. Mai mult decat un animal nu am cum sa consider un om ca ala. Ei, acum imaginati-va ca ala poate sa isi ia un e60 lejer, cu volan pe plafon dar e e60, e bemveu. La ce comportament sa te astepti de la o asfel de creatura? Din pacate comportamentul de genul asta nu o sa dispara, ba din contra, o sa se tot intensifice. Traim in cam 50% in real si 50% in digital, iar in cea din urma sunt mult mai multi ochi pe care trebuie sa ii impresioneze, iar ca sa impresioneze trebuie ceva destul de iesit din tiparul normal. Am vazut nu de mult un canal/grup/ce o fi, pe instagram sau twitter, nu mai tin minte exact, unde membri acelui grup se intrec in postarea de filmulete unde fac diverse ilegalitati cu masinile, care mai de care mai grave (gen Getaway in Stockholm daca mai tineti minte) urmariri cu politie, drag-uri pe autostrazi cu trafic, mers pe contrasens, etc. Apoi, la noi in tara, sunt multi cu mentalitatea "valuare, dusmani, boss" iar astia fara sa fie storsi de bani prin amenzi/masini confiscate nu o sa se cuminteasca niciodata. In momentul de fata pt ei e ceva normal sa depaseasca aiurea, sa mearga cu 3-400 la ora in oras, daca! sunt prinsi platesc fara griji ca "dai un ban, dar stai in fata" asta daca si platesc, sa nu mai zic daca sunt prinsi, pt ca la noi politia e practic inexistenta, isi fac veacul din gainarii...1 point
-
Up 9500. Deja regret puternic ca i-am tinut istoricul super detaliat si am ingrjit-o prea bine, mai bine trageam de ea cat puteam dupa care ii dadeam km inapoi cu 80mii si o vindeam "tzipla, boss".-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00