Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/02/20 in Posts

  1. Mi se pare cam la misto topicul asta. Daca vrei masina de oras si sa consume putin, ia-ti ceva electric si gata. 7-le nu e masina de oras. Eu fac 35000 pe an, din care majoritatea la drum lung. Economia unui hibrid ar fii fix pix pentru mine. Iar 1000 eur economisiti in 2-3 ani sunt egal cu 0 pe langa costurile masinii. Casco singur te costa 3-4000 eur anual. Asa ca eu unul, nu te inteleg... ca e 40i, ca e 45e cam tot dracu ala e. Ca ai poate o evonomie de benzina mergand electric prin oras, ar trebui sa o privesti ca pe un bonus, dar nu reprezinta punctul forte in alegerea acelei motorizari.
    5 points
  2. Salutare dragi colegi, Astazi am terminat cu retrofit-ul unitatii NBT EVO pe masina din dotare F10 LCI 2015 si vreau sa impartasesc cu voi experienta. Masina avea HU NBT cu TCB si servicii active: RTTI + remote services. Din pacate RTTI nu este chiar ce trebuie la noi in tarisoara. Asa ca am decis ca vreau carplay pentru Google Maps si Waze. Am inceput sa citesc despre retrofit, in ce consta si ce implica. Am aflat ca imi trebuie un HU cu receiver GPS intern(sau daca nu imi trebuie emulator ATM pentru GPS). OK, hai sa cautam, am gasit HU cu GPS intern. Despre pretul HU-ului nu are rost sa discutam. Acum am zis sa caut pe cineva care ma poate ajuta cu montajul. Aici incepe distractia pentru ca am inceput sa aud preturi de sute de euro pentru montaj si codare. Plus ca mi-au spus ca imi trebuie activator de Navigatie pentru ca HU are alt VIN si nu se poate monta pe masina fara. In Romania aceste activatoare se vand si cu 350 Euro in conditiile in care in mother China aceleasi produse costa 100 Euro. Aici am zis stop, il montez eu il codez eu, cat de greu poate fi? Raspuns: Deloc, cu putina indemanare, o surubelnita T20, un laptop cu ESYS+cablu ENET, cateva nopti research pe google, rabdare si tutun :twoup: Acum partea practica, rezultatul noptilor de research pe net: :frantics: NU este necesara folosirea acelui activator. Se pot genera FSC-uri pentru EVO folosind VIN-ul masinii pe care urmeaza sa se monteze. Totul este functional(Carplay, Speech, Navi, etc) (pret 40 Euro) Montajul a durat in cazul meu 30 min: Se desface trimm-ul din bord ce contine gurile de ventilatie, butonul de START engine STOP si butonul de avarii. Dupa care se demonteaza panoul de clima pentru a ajunge la HU. Trebuie facuta o mica modificare la pinning. Se muta pinii pentru Ethernet din mufa mare Quadlock in mufa de la Evo OABR(Se gasesc schemele pe net). Pentru display nu a fost nevoie de alt cablu cum am mai citit. Initial nu afisa nimic, dar problema a fost rezolvata din coding. Dupa ce am montat totul inapoi am avut urmatoarele probleme: Joystick-ul nu functiona. Butoanele de pe volan nu functionau. Senzorii de parcare nu erau afisati, doar audio. Lipsa pozitie GPS. Nu afisa modurile de condus(Eco Pro, Sport), service requirements. Service history era de la masina donatoare. Toate au fost rezolvate din coding. Service history se poate scrie foarte simplu cu aplicatia HUService Manager. Sa nu uit: conectorul de la TCB ramane in aer pentru ca EVO foloseste ATM. Dar Remote services functioneaza(Door Unlock, lock, horn, etc.) Atasaez si cateva poze: Concluzii: Nu spun ca varianta asta este cea mai buna cea mai tare etc. Stiu ca exista Carplay fullscreen dar nu ma incanta neaparat. Eu folosesc split-screen. Am vrut doar sa prezint procesul de retrofit din punctul meu de vedere. Sper sa nu imi pun in cap prestatarii de astfel de servicii. :angel_not: Daca sunt colegi interesati putem dezvolta si continua discutia cu chestiuni mai tehnice(Pinning, scheme, coding, etc.) :drunk:
    4 points
  3. Nu pot sa pricep deloc: pui 100k euro la bătaie pt o mașina noua și te încurca in halu’ asta consumu încât ți-ai lua un 745hybrid doar sa mergi pe baterii încărcat noaptea de acasă...
    4 points
  4. Am semnalizat mai devreme cĂŁ aici se vorbesc vorbe
    3 points
  5. Am eu 540i si mananca lejer 18-20 in oras. Daca vreau sa merg al consum, scade pe la 14... asa ca sa fii sanatos ca un 7 nu o sa pape prea putin. Ai mai jos consumul de la plin la plin https://www.spritmonitor.de/en/detail/1011563.html
    2 points
  6. Hai sa iti spun din experienta mea. Masina E91 2009. Totul a inceput din curiozitatea mea de a verifica eventualele erori si corectitudinea kilometrajului. Cablul , unul ca cel din poza ta. Dupa doua conectari cu INPA brick-uit FRM-ul. De aici au inceput "dansul". MI-am reparat singur FRM-ul, cumparand un X-PROG si apoi updatat. Apoi am zis ca nu da bine ca din 16 module doar FRM-ul sa aiba data de 2019 :-) Acum serios daca chiar nu poti sa te abti astea ar fi sfaturile mele: 1. Documenteaza-te mult inainte de orice pas. 2. Foloseste WinKFP si ai grija la setarile acestuia. Nu folosii ISTA/P cu acest cablu pentru update. ISTA/P il poti folosi doar eventual sa identifici la care module ai versiuni mai noi de soft, dar doar atat, nu mergi mai departe cu programarea si codarea. 3. Faci update intai la modulele mai putin importante fara de care masina poate functiona daca ceva nu merge bine. 4. Nu te atinge de modulele care sunt pe fibra optica, pentru acelea iti trebuie ICOM cu adaptorul pemtru MOST 5. intotdeauna folseste o sursa de tensiune stabilizata(NU redresor de incarcat baterii) care sa scoata minim 13.4 V si minim 50 A 6. Ai grija CAS are o procedura speciala de update, si nu esti avertizat niciunde in program (de genul: se porneste update-ul dupa ce ai scos cheia din contact, nu deschizi usi, geamuri si nici nu respiri :-) ) 7. Inainte si dupa ce faci update la cate un modul verifici erori si le stergi. Unele module necesita recodarea sau readaptari specifice, documenteaza-te la fiecare. 8. Documenteaza-te Multa bafta ! O sa ai nevoie... Eu am avut bafta :-)
    1 point
  7. Foarte frumoasĂŁ ,felicitĂŁri Inviato dal mio SM-G955F utilizzando Tapatalk
    1 point
  8. Va atasez un link interesant cu niste teste la ulei, pare destul de bine facut. Mobil1 vs Castrol vs Liqui Moly vs Motul Elf vs Aral vs Shell vs Ravenol Motul 8100 X-Clean+ UZAT vs NOU
    1 point
  9. Exista F10 fara subwoofere sub scaune ? Ma cam indoiesc . Si in echiparea audio de baza , F10 are subwoofere.
    1 point
  10. Utilitatea cheii e aproape nulĂŁ. Poți face toate operațiile cu aplicația BMW connected. Eu ĂŽncĂŁ o mai țin așa de fițĂŁ. Mai arĂŁt pe la prieteni dar renunț ĂŽn curând la ea. Mai stai și cu grija ei sĂŁ o ĂŽncarci
    1 point
  11. Ce voiam sa spun e ca am acelasi motor, 3.0 Benzina cod B58, cu masinile expuse de tine. Daca la masina mea consuma atat, tinand cont ca e mai usoara, nu iti face iluzii ca pe un 7-at mananca mai putin. @edit da, iarna se aduna multe drumuri. Plus ca pe vara am avut rotile rupte si am mers cu alta masina in vacanta.
    1 point
  12. Salutare, am achizitionat eu un 735ia tu motor m62 si sunt super multumit. Este o masina in care te simti sigur. De asemenea este foarte confortabila la drum lung
    1 point
  13. Scorpio , 2L , 8 in oras ? Vezi ca ori ai probleme cu computerul ori nu stii cata benzina bagi in rezervor . 8 in oras consuma un Polo cu motor de 1,4 L - are jumatate din greutate unui Scorpio .
    1 point
  14. Sunt cele 2 linii de pe luneta de sus, de zici ca ai dezaburire intrerupta
    1 point
  15. Am reconditionat jantele, vopsite cu pistolul (negru + lac lucios) iar capacele sunt vopsite in rosu sa se potriveasca cu acea ,,chinga" din bara fata. Etrierii sunt revopsiti in gold.
    1 point
  16. faci f bine cu E klasse. exact ce spuneam, sa incerci si altceva. la toamna cred ca imi comand si eu o masina...chiar sa primesc 40% discount pe 540i echipat full pana la 100k pret de lista, nu ma intereseaza, doar din dorinta de a mai avea si altceva
    1 point
  17. De-aia nu dispar samsarii, sunt oameni carora le arati ca situatia e neagra si ei merg mai departe oricum, convinsi ca e alba. A mai fost un coleg care era interesat de un F30 de America; i-am spus vreo 5-6 sa nu o ia in calcul, a trecut la milimetru de a nu o cumpara, dar cu regret.
    1 point
  18. DupĂŁ ultimul tĂŁu comentariu, cred cĂŁ lumea și-a bĂŁtut gura degeaba pe aici. Trebuia sĂŁ spui din prima cĂŁ ai rude ĂŽn Germania, stai la ele câteva sĂŁptĂŁmâni, și te ajutĂŁ ei sĂŁ cumperi o mașinĂŁ la aprox. 100k euro.
    1 point
  19. mai tine si de noroc si cum gandesti ,. Eu mereu am vandut masinile la pretul dorit , daca ma luam dupa ofertele primite si nu dupa ce vroiam eu sa obtin eram in pierdere grava ...
    1 point
  20. Imperecherea discurilor de calitate slaba/indoielnica si placutele ce au o compozitie dura sunt cauze frecvente ce duc la ovalizare si implicit vibratii in volan pe faza de franare. Am avut pe masina discuri OE combinate cu placute mult prea dure de la ATE, au fost alegerea cea mai not ok pentru un condus sportiv. Am ajuns la rectificare cu aparat dedicat, iar setul de placute a fost ales pe o compozitie mai moale, rezultatul a fost mult praf si o franare foarte buna. Era sa uit, la mine cred ca un factor de influenta negativa au fost si amortizoarele fata uzate pe care le-am inlocuit inainte de rectificarea discurilor.
    1 point
  21. Discurile alea nu se ovalizeaza fara motiv tehnic. Eu cred ca ai etrieri blocati sau vreo probleme de ABS. As incepe prin monitorizarea temperaturii la rotile respective la drum intins si oras. Fiecare roata, separat. Este posibil sa se ovalizeze un singur disc din cauza unui singur etrier ce revine mai greu din cauza culisantelor uzate.
    1 point
  22. Ar face sens... Etrierul e prins de fuzeta... Am schimbat luna trecuta la un golf un rulment pe fata pt ca uruia f tare, era dus, iar volanul era ok nu tremura. Repet, daca ar fi rulmentul/tii nu ar face de la bun inceput?!
    1 point
  23. In general discurile aftermarket au neaparat nevoie de un Break-in corect facut. Sunt foarte sensibile in primii km la franari mai bruste, diferente de temperatura. Practic trebuie calite/temperate. Exista pe net diferite proceduri. La cele doua E36 pe care le-am avut am schimbat discurile. La unul am pus Ferodo si am facut break-in urmand un ghid de pe net, nu am avut nici cea mai mica problema cu acele discuri, si au fost abuzate rau de tot. La celalat am pus discuir ATE standard, fara break-in, si in nici 200 km au prins bataie. Discurile pot fi rectificate, exita mentiune in TIS https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/34-brakes/34-11-front-wheel-brakes/E3BqmMu Dar trebuie facuta cu cap si simt de raspundere, depinde mult cat de mare e deflexia discului.
    1 point
  24. 10-12% ia a mea in oras 740i consuma 20% in oras asta e prima ta masina, sa inteleg?
    0 points
  25. Eu iti recomand sa faci DPF off cu o resoftare. Si daca o sa iti schimbi masina, si tot asa o sa ramai in Bucuresti, incearca sa treci pe benzina. O sa fie mult mai bine pentru tine. Spor
    0 points
  26. Probabil uleiul nu a fost schimbat de muuult timp; de aceea asa surpriza..
    -1 points
  27. 1. speli masina dupa ce s-au incalzit ele (speli si jentile/rotile...jet de apa) ( treci cu masina (frane calde) prin balti, in general de la contactul cu apa) 2. calitatea indoielnica a discurilor 3. sau montaj executat prost. de peste 1 an jumate am ATE (discuri + placute) schimbate personal , peste 21.000km rulati, ...jante murdare ce este drept, dar fara sunete si bataii in volan. (curatat etrierii + vaselina cupru = rezultat ok....se putea si mai bine, dar sunt anvelopele de vina - continental 2016)
    -1 points
  28. Noi intelegem ce spui tu, dar nu prea face sens, nu e logic. Mai da ceva detalii. Spui ca mergi normal, nu le ai prajit, in balti nu ai dat dupa ce coborai vreo panta f abrupta, etc.
    -1 points
  29. Fac aproximativ 15K Da, sunt intre doua variante. Noua, am o oferta la 135k cu reducere 105k ( inclusa garantie si service 5 ani) sau una second din 2019 ( probabil mijlocul anului) cu aprox 6-10k la bord cumparata din Germania undeva la 55-70k. Oricum sunt foarte nehotarat. Oscilez intre A8, S class si seria 7. Initial am vrut SUV, dar nevasta nu vrea. Spune ca e prea mare. Asta este unul din aspecte pentru care am itrebat. Nu sunt sigur de fiabilitatea unui hybrid. Un hybrid este o masina pentru viitor. In mod normal as merge pe diesel dar mie frica de ce ne rezerva viitorul cu privire la viitoare posibile restrictii in orase.
    -1 points
  30. Si acum o ultima intrebare. O masina cumparata din Germania de la o reprezentanta sau diler, model 2019, fata de una cumparata de la noi tot de la reprezentanta,cu aceleasi dotari, are diferente una fata de cealalta? Ma refer la partea de soft ( navigatie, meniuri.. etc care evident sunt in germana), sau se pot seta in engleza? Ce altceva ar mai putea diferi?
    -1 points
  31. Nu, logica ta nu e buna. Gandul cu hybridul era pentru ca se bate tot mai multa moneda despre interzicerea dieselului. Deci un diesel peste 4..6 ani va fi poate imposibil de vandut. Costa mai mult de 100K si respectiv 50k. Vreau sa aiba toate nebuniile de asistenta de condus, piele integrala, plafon panoramic, confort maxim pt. locurile din fata, faruri laser, etc. Nu! Pentru mine sunt cele mai OK. Daca ar fi dupa mine m-as uita numai dupa nouile Q7, X6 sau GLA.... dar in ecuatie intra si nevasta care dupa ce am dus-o cu un Q8 a spus ca ei nu-i trebuie suv.Tocmai inaltimea mare a pragurilor o derajeaza (pe mine nu). Suntem 2 persoane deci nu intra in discutie x7 sau gls ( au 7 locuri)
    -1 points
  32. Ar fi valabil in general... dar cand iei o masina de 70k de euro (second hand -maxim un an vecime si vreo 15k km ca de noua ar depasi 100k), te gandesti daca poti recupera peste 4-5 ani cu 70-80k km, macar jumatate...
    -1 points
  33. Ma uitam asa de curiozitate inca !!! De mers o sa merg in germania prin primavara ( am si neamuri in nordul germaniei) unde voi sta vreo 3 saptamani si voi cauta atunci impreuna cu nepotul meu care e neamt. BMW740i pret vanzare 85.900 pretul de nou nu e afisat. BMW 740 D pret vanzare 79.900 Preisempfehlung des Herstellers 121.439 EUR. BMW Premium Selection Eu caut culoare deschisa , de preferinta gri metalizat si scaune piele . Evit tapiteria neagra.
    -1 points
  34. Superb. cum eu folosesc oras 80% , mi-ar veni ca o manuse. Cred ca si bateriile sunt mai fiabile ca cele de pe generatiile anterioare. Daca nu ar fi tata frasuiala asta cu poluarea ( ca na, diselistii amatori polueaza nu tirurile..), as mergefara nici o indoiala pe D. Nu inteleg de ce nu fac hybrid si pe diesel. MB au motoare pe D si in varianta hybrid.
    -1 points
  35. Ai inteles gresit. Cred ca nu ai citit ce am scris de la inceput:1. Detin un MB E 270cdi2 am detinut in ordine Dacia 1300, Oltcit, Mercedes 300SE apoi 240CDI (masini vechi la mana a doua aduse din Germania in 1993) Ford scorpio Ghia 2lit benzina, MB E270cdi cumparat de nou.3 Nici macar MB 300SE de 3lit nu consuma 20% cu un motor de 3 lit aspirat natural4. Scorpio de 2 lit benzina nu consuma mai mult de 8 in oras. ... consuma chiar mai putin decat Oltcitul.
    -1 points
  36. pai daca e aprox 300 euro in configurator, probabil costa dublu ca piesa de schimb
    -1 points
  37. buna seara, as dori sa fac upgrade la sonorizarea masinii mele, cred ca este primul nivel de echipare, nu am tweeter-ile sus pe usa, am difuzoare decat pe usa si subwofer-ul sub scaun, am mers azi cu un F10 aproape identic cu al meu si avea linia audio cu tweeter-ile sus pe usa, este diferenta MARE. nu vorbesc de karma hardon sau bang olufsen... Intrebare! ce necesita acest upgrade si daca se merita, Multumesc!
    -1 points
  38. Nu stiu ce sa spun. Poate 740i 2019 o fi mai bun???Uite ce am gasit despre 540i:Pe acelasi sit unde am gasit 740i-ul hai poate si 9 cateodata.. dar depinde cum mergi, in ce oras si mai ales cand ..... in 1996 nu era circulatia de acum... vorbesc de Brasov.
    -2 points
  39. Da, aici ai drepate !!Eu intreb despre pere si se comenteaza depre mere.Am intrebat care motor e mai fiabil din cele 3 si raspunsurile au fost despre cu totul altceva.Raspunsurile pertinente ar fi fost X e mai fiabil decat Y sauX e aproximativ la fel cu Y X cosuma mai mult ulei si se strica mai repede ca Ydeci raspunsuri legate de intrebare..sau eu am modelul X si am avut probleme sau nu am avut probleme...
    -2 points
  40. Deci sa inteleg ca tot mai rentabil este un 745ie PHEV pe care pot sa-l incarc noaptea acasa?
    -3 points
  41. M-ai bagat in ceata e39..e30... pai 740i -ul ce este?. Ca doar el compara masina lui 540i cu motorul 740i Nu stiu nimic despre tipurile de motoare BMW. Nu am avut niciodata BMW. Acum cochetez sa iau
    -4 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.