Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/22/20 in all areas

  1. De bĂŁrbat N ar zice nimeni asta ))
    1 point
  2. Imi imaginez initiatorul topicului venind cu noua sa masina SH din Germania si citind topicul lui de pe forum. De la biciclete in Olanda la educatie, la drumuri proaste, la 8k Eur pe luna la leasingul operational.
    1 point
  3. Eugen, nu iti fa griji pentru bugetul de stat. Statul cunoaste bine pasiunea majoritatii oamenilor catre masini scumpe si speculeaza major acest lucru. Taxele incluse in combustibil, impozitul anual, alte cheltuieli impuse (asigurare, ITP, taxe de drum, TVA-ul din orice piesa / reparatie, etc.) sunt cai prin care statul stoarce sistematic bani din necesitatea sau, dupa caz, placerea de a avea un autoturism. De 30 de ani admir "beneficiile" pe care statul le intoarce catre binele cetateanului. Fiecare an de intarziere in constructia unei autostrazi implica un anumit numar de vieti pierdute pe traseul respectiv. Zeci, sau chiar sute de morti. Este vina statului pentru faptul ca de atata amar de vreme nu reuseste sa rezolve problema samsarilor (masini "masluite") si a fiscalizarii acestora. Dar este vina mea si a ta pentru faptul ca o buna parte din banii care trebuia sa se intoarca la noi ca beneficii au fost sifonati de clasa politica. Atat timp cat banii sunt castgati in mod cinstit si a platit catre stat impozitele aferente, fiecare om este liber sa decida ce face cu ei. Sigur ca este absurd ca o familie care locuieste intr-un apartament modest de 2 camere la periferia orasului sa isi cumpere X6. Sigur ca este egoist cel care cheltuie zeci de mii de Euro pentru o masina de lux, dar nu investeste o suma cel putin comparabila in educatia copiilor sai. Dar, in fond, oamenii au dreptul legal sa isi cheltuiasca economiile sau veniturile asa cum doresc. Exact. Neamtul respectiv stie ca "nu este om de BMW" pentru ca statul il impiedica sa umble cu jumatati de masura. La noi, lucrurile nu sunt ca in Germania fix din cauza sistemului actual tolerat de catre stat, din nepasare, incompetenta sau chiar propriul interes. Exemplu relevant: acum cativa ani, ministrului mediului (!) din guvernul Romaniei avea in familie un Audi Q7 inmatriculat in Bulgaria pentru a evita taxa de mediu pe care exact acel ministru o promovase... Deci mai usurel cu beneficiile intoarse spre binele cetateanului care plateste taxe, cel putin pana cand o sa vedem un lung sir de probe contrarii.
    1 point
  4. Voi vedeti ce scrieti?! Alegerile aste ale romanilor nu sunt dictate de vreun rational, ci dintr-un impuls de wannabe, de a iesi in evidenta. Nu isi face nimeni o analiza a actiunilor, a situatiei reale a propriei vieti. Romanul, daca are 5000 salariu net el si 3000 nevasta se considera indreptatit la seria 5. Face el cumva, mai rupe de la stomac, mai imprumuta dar face rost de 15.000 pt seria 5. Vrea el "dotari minime" si bmw. El la valoarea lui nu este sofer de motor de 2 litri. Motorul ala vibreaza, nu este rafinat, iar el este un roman rafinat, cu gusturi si pretentii. Familia lui castiga 8000 de lei pe luna....cum adica sa nu aiba bmw cu trapa, harman si adaptive dumpers?! Esti prost?!?!! Neamtul cu familia cu 8000 euro pe luna(nu lei) nu trebuie sa ii demonstreze nimic vecinului si nici siesi. El stie ca nu este om de bmw. Stie ca nu poate merge cu anvelope sh ca romanul, stie ca spre deosebire de roman ii trebuie casco, stie ca cele mai bune revizii sunt la reprezentanta, stie ca franele si articulatiile originale costa spre deoasebire de roman care stie el combinatii de discuri la 1000 lei pt doua bucati. Neamtul nu se urca in dricul la care este dispus romanul doar ca el este "pasionat" si vrea bmw. El stie ca poate sa isi ia un passat nou. El nu poate sa fie smecher ca romanul. Nici nu ii trebuie. El nu se amageste cu f10 de 200.000km. Da-i unui roman venituri de 8000 euro pe luna, bani in care neamtul isi ia passat. Direct se baga romanul la 911 carrera 4S. Atat putem, in urma neajunsurilor din comunism, in urma influentei societatii care dicteaza regulile bazate pe principii eronate. A nu se interpreta gresit. Eu sunt un simplu sofer de seria 5, sluga la altii.
    1 point
  5. Mi-am cumparat un apartament nou, iar casa in care stau a fost renovata total, ferestrele/usa de la intrare/scara interioara au ramas, restul nou. Nu asta e ideea, insa nu pot sa nu fac o paralela intre tarile cu nivel ridicat de trai/satisfactia cetateanului- se achizitioneaza bunuri noi (ok, partial se explica prin venituri mai ridicate) si tarile cu nivel ff scazut de trai, unde totul e refolosit/uzat/sh. Global, Romania e pe la mijloc(cine nu crede, sa mearga in africa), insa mult in spate in UE, ceea ce ma face sa pun o intrebare legitima: daca avem posibilitatea, nu e mai bine sa adoptam niste obiceiuri/practici din tarile pe care le invidiaza romanii, decat sa ramanem prinsi in obiceiuri fara beneficii pe termen lung. Merg mai departe: achizitia unui autoturism nou aduce beneficii reale economiei si bugetului (firme, angajati, taxe), beneficii care se pot intoarce spre binele cetateanului, in schimb achizitia unui autoturism sh aduce beneficii doar vanzatorului, din tari straine, asta daca nu ajungem si mai departe, la samsari ce fac venituri neimpozitabile , si fraudeaza bugetul de stat prin ilegalitati (neplata tva, eludare taxe).
    1 point
  6. Pai o sa-mi spun si eu scurt parerea si anume, pledez pentru masini mai noi, chiar achizitionate in rate. Asta bazandu-ma pe experienta personala, iar aici voi da doar un exemplu elocvent, desi m-am regasit in situatia respectiva de mai multe ori (de, invat greu...) Cumparat un E83 3.0sd de 12 ani vechime la 247.000km. Masina cu istoric service full, km reali garantati pe factura si verificati in reprezentanta, auto in stare buna considerand varsta si nr de kilometri. Lasand la o parte costurile referitoare la impozit, asigurari, combustibil, etc pe care le consider subiective, mai jos sunt costurile referitoare la investitiile pe care le-a necesitat masina intr-un an de zile (servisat exclusiv in reprezentanta BMW in Germania): - Baterie noua: 485 EUR - Discuri si placute fata: 800 EUR - Galerie admisie + ceva furtune de vaccum: 800 EUR - Schimb ulei + filtre + placute si discuri spate + senzor de ploaie si lumina + pompa de la instalatia de spalat parbriz + ceva bucsa la volan: 1500 EUR Adica vreo 3600 EUR investiti, fara a lua in calcul setul de anvelope de iarna, dar si stressul si timpul pierdut in service. Urmau de luat in calcul in perioada imediat urmatoare: - Turbinele: diagnosticate ca fiind pe duca. Cost inlocuire: 2000 EUR - DPF - Furtune imbatranite (toate) - Anvelope Vara Am vandut masina dupa un an si aproximativ 15.000km parcursi, pierzand vreo 2000 EUR din pretul de achizitie (vandut rapid unui dealer), rezultand astfel un cost de aproximativ 5600 EUR pentru un an de utilizare doar in reparatii si devalorizare. Ca sa inchei, am ales ulterior sa achizitionez in rate un Ford Kuga de trei ani vechime, cu garantie, 60.000km rulati si anvelope noi vara/ iarna. Masina ma costa anual o treime din costul de mai sus in rate, dar, cel mai important pentru mine, a redus stressul si timpii morti.
    1 point
  7. Toffefe, fiecare are realitatile proprii. Ce vorbim noi aici este doar sa ne aflam in treaba. Tu ai spus maxim 5 ani/150.000. Eu am spus 3 ani/100.000km pt ca poate castig 5 lei in plis fata de tine. Tipul care abia a deschis topicul cu M5-ul pe "masina mea" va spune ca daca masina nu costa 100.000, se sterge cu ea la fund. Altul care e milionar, va spune ca suntem toti 3 prosti. Ideea este ca nu exista o reteta a lucrurilor, toti oamenii in esenta avand aceleasi nevoie si satisfac din ele atat cat pot si in functie de cat de rationali sunt
    1 point
  8. Deși ne-am mai contrat pe aici, ți-am dat numai plus azi, am rezonat ) Iar acum la subiect: fiecare acționeazĂŁ dupĂŁ motivele sale. E drept ca masinile in ziua de azi, din cauza complexitatii lor pe partea electronica au o fiabilitate mai scĂŁzutĂŁ, e și normal. Auzim de multe ori vorba: “ nu se mai fac masini cum se fĂŁceau odatĂŁ” și exista o urma de adevĂŁr aici, mai ales dacĂŁ ne gândim la politicile privind globalizarea și scĂŁderea costurilor de producție. La fel cum a punctat colegul Eugen, producĂŁtorii auto ținteasc clienții persoane fizice/juridice dispuse sa o ținĂŁ din Lessing in leasing. Chiar am citit un articol mai demult ca spre asta ne ĂŽndreptam: in loc de a fi proprietar, in curând vom fi doar clienți ai unor servicii. Cam orice bun va fi obiectul unui leasing operațional. E bine pentru economie in general, dar mai sunt unii, printre care ma numĂŁr, care nu sunt dispuși sa plĂŁteascĂŁ o rata lunarĂŁ tot restul vieții pentru a avea mașina. Singura rata mai serioasĂŁ de pana acum e la un apartament cumpĂŁrat așa ca investiție, in rest ĂŽmi ajunge ca plĂŁtesc abonament la telefon, utilitĂŁți, Netflix, Apple music. Personal procedez in felul urmĂŁtor, ĂŽmi stabilesc un buget maxim, caut o mașina in stare cat mai buna, cu un raport vechime/km rulați care sa ma satisfacĂŁ, o achiziționez cu bani cash și apoi ma ocup doar de ĂŽntreținerea ei. O fi bine, o fi rĂŁu, nu stiu ce cred alții, pana acum a fost bine pentru mine. Sincer nu stau sa cer foarte multe pĂŁreri pe banii mei, din moment ce ma duce capul sa ii fac, consider eu ca ma duce capul sa ii cheltui și responsabil. Ăntâmplarea face sa ma fi virusat cu virusul asta numit pasiunea pentru marca BMW și ĂŽmi place și faptul senzația pe care ți-o da propulsia. Ămi place mult confortul și senzația de siguranța. Eu am ĂŽnceput cu un E39, cumpĂŁrat cu 7k euro din 2003, 520d, cel mai slab motor care s-a pus pe modelul asta. Avea 9 ani vechime si in jur de 200k km. Nu as recomanda cuiva sa mai cumpere o mașina cu vechimea și rulajul asta, ca am sfârșit a bagĂŁ in ea alți 8k euro. Bine, am avut și mulți pitici pe creier, de genul sa o revopsesc integral. A vĂŁzut și reprezentata de mai multe ori, deși eram cam singurul cu o mașina așa veche care le calcĂŁ pragul. Ideea e ca in 6 ani am fĂŁcut in jur de 90k km cu ea și am cheltuit, achiziție + reparații ( mentenanța și mofturi) in jur de 17k km. DupĂŁ ce a fost fĂŁcutĂŁ dauna totala de un nenorocit, am mai recuperat 3400 euro, deci in 6 ani am plĂŁtit ( fĂŁrĂŁ combustibil și asigurĂŁri) 13,6k euro. Mai, oameni buni, am adorat mașina aia și am mers și prin Europa de mai multe ori cu ea fĂŁrĂŁ sa ĂŽmi fie frica ca ma lasa in drum. Consider ca pentru mine nu ar fi meritat sa cumpĂŁr o mașina noua. Nu as fi avut parte de același plĂŁcere de o conduce și poate as fi pierdut mai mult din devalorizare. In concluzie: nu exista o rețeta generalĂŁ pentru a ĂŽndeplini toate condițiile dupĂŁ care ne alegem mașina. Acum e clar ca e bine sa casti ochii și sa nu iei vreo epava in care sa bagi bani cu nemiluita. DacĂŁ ar fi sa rezum ce consider eu ca fiind niște criterii de bun simt atunci când iei o mașina SH : mașina sa aibĂŁ pana in 150k km, maxim 5 ani vechime și pe cat posibil sa nu fie luatĂŁ cu bani la care plĂŁtești dobânda. Tot ce e sub aceste valori, e Bonus.
    1 point
  9. Pai daca am 430k km trebuie sa o inlocuiesc, daca pe la 300k km am schimbat toata suspensia, fara bratele din fata, schimbat diferentialul si pompa de motorina, rulmenti spate.. Turbina schimbata (tot preventiv)? Motorului nu i-am schimbat inca injectoarele.. (curand, dar doar pentru ca vreau sa stiu ca, curge motorina cum trebuie pe acolo); nici macar vestitele simeringuri nu i-au fost schimbate - e prea batran sa merite investitia; motor M47. Acum doua zile schimbat ventilator bord. In fiecare an masina are parte de o testare pentru noxe si frane si lumini si tot ce trebuie. Nimeni (autoritate) nu mi-a zis ca nu e buna... Masina o folosesc in fiecare zi si se va bucura de tot ce cred ca se uzeaza inainte de a se uza. Nu am scros ca sa ma laud, am scris ca sa "acopar" ce am zis mai sus. Nu este genul de masina pentru "masina mea" aici dar mecanic cred ac sta bine, inca! Va rog sa nu disecati acel inca prea mult ca nu are rost. ;) Nu dati cu piatra, dar chair ma gandeam ca unui E90/60 ii sta bine sa devina cat mai multe "de epoca", ca sunt ultimile carora nu li s-au stricat des motoarele.
    1 point
  10. Pai atunci dupa 2 ani / 150000 km aruncam masina. Scump mai ales daca dai 40.000 euro pe un3-er nou...bicicleta.
    1 point
  11. Asa suntem noi romanii, ne place sa ne uitam in ograda altuia si sa comentam. E treaba fiecaruia ce face cu banii lui, am mai zis-o. Acum cine nu-si permite un bmw nou nu trebuie sa-si ia unul sh cu multi km , trebuie sa-si ia skoda ford etc?? Sa nu uitam ca sunt si oameni pasionati de acest brand fara putere financiara? Doar nu suntem in Coreea de Nord unde numai elitele au voie sa aiba animale de companie.(vis a vis de o stire de ieri). Hai sa o lasam mai moale si sa incercam sa-i ajutam pe cei care vor sa-si ia un bmw nou/sh cu sfaturi / opinii pertinente. Stiu ca si eu am recomandat altceva in afara de bmw dar daca platitorul vrea bmw,.. il ajutam.
    1 point
  12. Tara are nevoie de oameni optimisti
    1 point
  13. da asa e daca nu platesti 2000+ la impozit si faci toate operatiunile de mai sus e nesigura masina, LOL
    1 point
  14. @pimp, Nu ma roade nimic si nu am nicio frustrare. Ma tin in banca mea cu felul cum imi decurg lucrurile, indiferent cum pare ca le expun pe aici. Nu am intrebat pe nimeni niciodata ce castiga. Am folosit regula de 3 simpla. Si tinand cont de asta, cred ca i-am subevaluat f mult. Nu ma fu-e grija, insa nu pot sa nu reactionez cand vad cum se "ingroapa" lumea de dragul bmw-ului. Si sunt la asentimentul alora care fac mistocareala bmw-ului si a treningului, de asta mai mentionez cateodata de chestiile astea, despre felul cum se imbraca lumea la volanului distinsului bmw de 200k cu anvelope sh chinezesti. Suplimentar, nu mi-am propus sa fiu popular pe aici si exprim lucrurile in felul in care le gandesc, desi stiu ca astfel atac deciziile majoritatii colegilor de forum Eugen, nu fac astfel de confuzii si stiu cum e impozitarea. Doar am aratat in linii mari ca exista o patura extrem de groasa de nemti instariti care nu isi permit bmw ca romanii.
    0 points
  15. @ pimp Eu cunosc f multi insi care lucreaza la doua fabrici din Germania si sunt extrem de bine platiti. Tu imi dai niste statistici cu media salarizarii pe Germania, care este irelevanta. Media este influentata de aia multi si prosti. Totusi daca vrei sa dezbatem, statistica este la nivelul anului 2017 cand media brutului era 3200 euro. Daca vei cauta atent, acum media este 3700 brut care inseamna 2500 net. Hai sa folosim regula de 3 simpla. Ti-am pus mai sus distribuirea pe Romania. De acolo poti concluziona ca 4% din angajatii romani castiga dublul salariului mediu pe economie in Romania Aplicand acelasi procent de 4% in Germania, rezulta ca la 42.000.000 salariati cati au ei, 1.7 milioane castiga dublul mediei pe economie, adica peste 5.000net. Mai castiga si partenerii de viata pana in 3000 si rezulta aprox 1.7 mil familii peste 8000 net. Sunt ferm convins ca intre 6 mii si 8 mii mai sunt 3 mil familii QED Uite ca in Germania nu se vand nici macar 1 mil de masini premium anual. Rezultand ca nemtii au capul pe umeri, cu o educatie economica construita pe parcursul a secole. Eu nu inteleg cum de alea 5 mil de familii nu se arunca la porsche 911 ca din 6000 euro poti plati... Dar sunt total de acord cu ce spun colegii pe aici ca fiecare face ce vrea cu banii lui nu pricep de ce ma fu-e pe mine grija
    0 points
  16. O decizie buna daca se face ca la carte: adica schimbat si cutia (cea veche nu e calculata pentru cuplul lui 3.0 si va ceda 100%) si probabil diferentialul spate (acelasi motiv), schimbat sistemul de racire(pus unul corespunzator pentru 3l, cel de 2 e subdimensionat pentru 3), schimbate telescoapele fata si arcurile (sunt diferite la 3.0 fata de 2.0 din cauza greutatii motorului mai mare la 3.0+cutie+racire), apoi (foarte important) franele. Si, in final, omologate. Diferenta de 2000 la impozit e o bagatela fata de cat te costa restul. Daca nu vei face toate operatiunile (mai putin omologatul) vei fi un cocalar (fara intentia de a te jigni). Adica vei obtine o masina nesigura, care te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga, si, mai periculos, vei pune in pericol pe altii cu buna stiinta (de-aia am zis cocalar).
    -1 points
  17. Ia uite Mik15 cat de bogati sunt romanii. In print discutam de sume brute. Ma gandesc ca in Germania, cu de 4.5 populatie mai mare, cu pib de 18 ori mai mare si cu un nivel al salarizarii triplu fata de Romania, sunt sute de mii de familii care au 8000 euro net. Eu alesesem cifra intamplator. Tu spui ca nu prea se aude de asemenea cifre nici in Germania. Uite ca eu cunosc cateva zeci de familii care au peste cifra asta in Germania. LATER EDIT Media netulului pare a fi 2450 euro..o medie calculata pe aprox 50 mil salariati. Asta inseamna aprospe 5000 nrt pe familie, care duce la concluzia ca sunt cu siguranta cu mult peste un milion de familii cu peste 8000.
    -1 points
  18. Vezi ca venitul net este mai greu de apreciat decat in romania, deoarece vorbim de impozitare progresiva,in functie de copii, etc......sa nu confundam brutul cu netul . pune si tu un link, sa ne dam cu parerea despre masina, ca altfel ramanem vorba lui becali, pe partea economica....
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.