Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/12/21 in Posts
-
Intr-un final a ajuns acasa si i-am scos un rand de numere rosii sa ma pot deplasa cu ea. Dupa o inspectie amanuntita am ramas foarte placut surprins. Zero rugina pe dedesubt, arata totul impecabil. Asadar va urma o revizie cu schimb de fluide, filtre, bujii...si benzina sa iesim la plimbare. O sa imi comand si niste Leathearique sa ii fac un tratament la scaune. Intre timp am facut dosarul pentru Retromobil si astept atestarea :pirate:2 points
-
Salutare dragi colegi, Desi o am de 2.5 ani, nu m-am gandit ca ar fi genul de masina care ar merita o prezentare. Masina are aproape 20 de ani si destule semne lasate de "fanii" binevoitori ai acestei marci de automobile. Este motorizata de "celebrul" N42B20, cuplat la o cutie automata produsa de General Motors in 5 trepte. Din punct de vedere al dotarilor, are cam tot ce ai nevoie, mai ales daca iei in considerare valoarea de piata a masinii: -faruri cu xenon -cutie automata -scaune incalzite -comenzi pe volan -climatronic -scaune sport -senzori parcare spate -cotiera -si altele mai putin importante Am urcat aici cateva poze cu ea, desi eu nu prea stau sa ii fac poze: https://www.flickr.com/gp/194098633@N06/9c913b1 point
-
Zgomote nu am, daca aveam stiam inspre ce sa ma indrept. Nu am filmari desi am incercat dar camera telefonului imi stabilizeaza imaginea eliminind trepidatii si sughituri. La asta cu presimtirea m-ai omorat ! Pai nu erai tu tipul ala riguros stintific si cu dovezi tehnice ...si acum imi spui de presimtiri ? Defineste-mi te rog acele "chestii mecanice" care contrabalanseaza arborele, cel putin eu aud prima oara asta. Nu fac pe desteptu', posibil sa existe tehnologii mai noi despre care eu sa nu fi auzit. Prin cate motoare mi-am bagat manutele eu n-am gasit decat fulia din fata vilbrochenului care uneori e prevazuta cu amortizare trepidatii (rezonanta, cum spunem popular / M47 de ex) ...un volant (masa simpla sau dubla) situat in capatul opus al vilbrochenului cate are rol de inmagazinare si uniformizare a energiei cinetice (energiei de rotatie) ...si 2 cuzineti axiali situati la mijlocul arborelui fixati in niste fante din bloc pt a controla miscarea arborelui "inainte/inapoi". In plus arborele vine din fabrica gata centrat si echilibrat (de aceea vedem uneori in peretii grosi alaturati unui fus palier ca sunt executate gauri (adica s-a luat din material prin gaurire pt compensari de echilibrare) ...cum sa echilibrezi mai mult un arbore ? Da, posibil sa apara uzuri pe cuzineti arbore si implicit jocuri dar atunci apar si "batai" + pierdere de presiune ulei (bec ulei ce palpaie sau ramane aprins) si daca "se insista" se poate ajunge la ruperea arborelui. Deocamdata ma misc pe un 5W30 si nimic din bord nu-mi arata ca as avea scapari de presiune ulei sub limitele admise. Nu am desfacut inca un M47 dar presupun la o adica ca nu voi gasi in el "chestii" la care sa ma uit nedumerit intrebandu-ma ca "ce naiba is astea ?" Sunt totusi motoare nascute in 1999 deci prea mari surprize nu ma astept sa se fi pus in ele. Revenind la "sughituri" ...azi de ex masina s-a comportat exemplar ! Nu am avut nici cel mai mic repros ! A pornit instant, nici un sughit, nimic ...motorul torcea rotund si cu un sound placut ...in sarcina rula de mai mare dragu', lag zero ...parca iti ghicea intentia si cum schimbam treapta aveam pedala "pregatita" ... Pacat ca maine nu se stie. Nu fac aici roman foileton dar am cam inteles ca reconditionatul unui injector e minim 300 lei - x4 = 1200 lei. Nu-s bani ...dar is bani. Nu mai pun șaibe noi, curier, risc sa nimeresti sa trimiti injectoarele la un patiser, manopera mea, etc... Daca ma mai iau si dupa presimtirea ta, ma demoralizez cu totul...1 point
-
Și tot vis-a-vis de pin, pe volant ai degajare pentru el. DacĂŁ nu pui pinul de ghidare și montezi volanta pe arbore fĂŁrĂŁ sĂŁ ții cont de asta, e posibil sĂŁ nu mai ai aliniatĂŁ gaura de blocare aferentĂŁ poziției PMS la cilindrul 1(4) ci sĂŁ fie o poziție intermediarĂŁ iar dacĂŁ dai jos axele sĂŁ schimbi tacheții sau simeringuri de supapĂŁ fĂŁrĂŁ demontarea chiuloasei, o sĂŁ ai probleme la punerea la punct a distribuției.1 point
-
In TIS scrie asa: Manual gearbox flywheel to crankshaft: M40 / M42 / M43 / M43TU / M44 / M70 / S70 / M73 / M57TU Replace screws 120 Nm M57 / M47 / M47TU / M52 / M54 Replace screws 105 Nm1 point
-
Tocmai am montat un volant și pot spune cĂŁ acel pin mai asigurĂŁ și poziția discului de la senzorul de poziție al arborelui cotit ( piesa 8 din link: http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-M47N2/L-N/jan2006/browse/engine/engine_block_mounting_parts/ ). Ăn principiu, nu știu dacĂŁ e relevant dar dacĂŁ te uiți, are o degajare facutĂŁ special sĂŁ intre ĂŽntr-o singurĂŁ poziție ĂŽn acel pin. Iar d.p.d.v. al cuplului de strângere al volantului pe arbore, vezi cĂŁ acesta e 120 Nm nu 110...1 point
-
Arde cu mai mult oxigen pana in 2500rpm fara EGR, prin urmare o sa dea mai putin fum... nu mai mult! Ulei cu norma LL98 sau LL01, este mai performant si avand DPF anulat este ok... nu ai nevoie de LL041 point
-
Este o masura antipoluare, deci nu este benefic motorului ci din contra. Fara el iti creste putin temperatura din camera de ardere insa scapi de imbacsitul admisiei, uleiului precum si de check engine.1 point
-
Da, il stiu...e deja bookmarked la favorite Am invatat o gramada de chestii noi si tips&tricks din genul asta de tutoriale pe youtube. M-au ajutat enorm si la resturarea Porsche-ului. Deja am o lista destul de lunga de "to do" si asta doar ca mentenanta preventiva. Parca vad ca incepe un proiect complex...again Am facturi de la fostul proprietar de aproximativ 10.000 euro din ultimii ani. Pe o parte e bine ca a schimbat el multe lucruri, dar pe alta e un pic infricosator cat de repede pot urca la cer facturile pentru modelul asta. Pana ajunge big brother, ma mai joc putin cu asta1 point
-
1 point
-
1 point
-
F10 are o usoara problema cu radiatoarele in sensul ca se aduna praf si mizerie. Nu mai racesc asa eficient. Cam asta ar fi un semn ca ar merge o curatare si eu cred ca vei vedea o diferenta.1 point
-
1 point
-
Popescu, numai putin, de unde a scos asta ca la "bmw macar te poti juca cu aftermarket"!?? Dar la "alte" marci cum e? Nu te mai poti juca? Au reguli mult mai stricte? :) si la bmw nu..? Asa iti repari tu masina? Sunt foarte curios din ce punct de vedere vorbesti.. Ai vreo sursa (din care ne zici ce ai zis) asa mai cu autoritate in domeniu auto, mecanic? ..Ai consultat vreun manual secret al reparatorului universal de bmw si nu stiu si altii!? Acum e momentul sa il faci cunoscut! Hai surprinde-ma cu ceva oficial si te cred. Altfel, nu mai vorbi nedocumentat pe aici ca unii incep sa te creada si e pacat de masinile lor. Iti spun o data ca sa ne in intelegem, cele mai bune piese le iei de la dealer. Acolo calitatea e garantata. Restul "originalelor" sunt dupa cum ti-e norocul sa dai peste ele, adica inscriptii pe care bmw nu s-a mai obosit sa le stearga sprea bucuria noastra a soferilor, posesorilor.. (si aici intra si lichidele masinii). De ce? Pentru ca atunci cand faci o revizie la dealer ei sint nevoiti sa ia lucrurile in serios. Adica sa puna calitatea decisa de "sus", din sediu central, adica prin reteaua INTERNA de distributie! Mai sunt si abateri, dar alea sunt probabil (dupa "specific") in tarile de est.. in stilul lor, dat si de oamenii din est.. Iar tu cand cumperi direct de la ei sa nu crezi ca au vreo magazie secreta de unde vand rebuturi... tie clientului.. Nu. Te servesc din aceiasi gramada, pardon, depozit - de unde o fi produsul adus la tine.. Ce am scris mai sus cu rosu, doar acel lucru trebuie combatut. Ignora restul. Nici la mine nu face depuneri in timp antigelul luat de la dealer. Stii la cat timp se schimba antigelul? Sau nu se schimba decat cand vezi depuneri?0 points
-
Eu as zice ca e benefic motorului dar intri in ilegalitate si mai mult. Foartr probabil cu EGR OFF motorul va scoate si mai mult fum. Cand se face DPF OFF ar trebui facut si EGR OFF si astea doua "trecute" in DDE. Asa scrie in cartea ilegalitatii..0 points
-
Salutare, Proprietar, vand urgent BMW Seria 3, 318i facelift, an 2009, motor 2000 cmc, 143 cai. Model deosebit, revizii sau reparatii doar in service, detin facturi si devize de lucrari. Piele full, bine intretinuta, clima 100% functionala, lampi sigla BMW in portiere, lumini LED in manerele portierelor, lumini LED nr inmatriculare spate. Senzori parcare Faruri Angel Eyes originale cu functie Auto Roti de vara cu jante aliaj 18" cauciucuri run flat, cauciucuri noi-in garantie. Roti de iarna cu jante de tabla 16" cu capace BMW. Km 169000 Nu reusesc sa incarc mai multe poze Pret 5500 E negociabil-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
@WIN60 ...scriu mult ? Nu mi se pare... Ieri rasfoiam forumul si am gasit o postare de-a ta recenta si nu chiar micuțĂŁ ! Recunosc, te poti face usor inteles si scri bine si in acest caz nu mai conteaza "lungimea". Multa sanatate ! @Popescu 76... am remarcat si eu cum treci precum acceleratul prin toate sistemele unei masini, initial am crezut ca "bati" undeva unde mie poate mi-a scapat ceva la capitolul "sughituri" (engine flush, aditivi, subst. curatitoare) ...apoi am renuntat la dialog. Oricum (nu am timp acum sa vin cu argumente desi am facut niste cercetari) sunt aproape convins ca "ne cunoastem virtual" si nu de ieri, alaltaieri... @bimmer ...corect ! PS - azi a fost nasol, sughiturile s-au unit desi azi-dimineata erau total absente! Am plecat de la serviciu, pornit masina, imi faceam nu stiu ce de lucru in interior pana am remarcat ca sughiturile "vin" la gramada unite cate 2-3 - practic, tot la cateva secunde masina cadea intr-un fel de "bĂŽrĂŽit" . Chiar imi ziceam - "sa vezi ca asta imediat moare" dar in final s-a stabilizat.-1 points
-
...si dom'Popescu, acum mi-am amintit, ca parca dimineata am gasit strecurata printre randuri intrebarea ta "ce m-a nemultumit la Civic de l-am dat intr-o luna" ? Intre timp ai renuntat la curiozitate si ai editat. Voi fi putin "off-topic" dar poate ajuta... 3 chestii mi-au demontat MITUL japonezelor - insonorizarea - de toata jena ! Loganul e varf de gama in comparatie. Auzeam in rulaj nisipul antrenat de roti, motorul parca era la mine pe genunchi (benzinar, v-itec, 140cp), auzeam orice piesa auto ce se misca in jurul meu, chiar era prea mult pt mine desi "veneam" de pe un diesel tractoras euro3, y17dt fara pretentii. In plus caroseria aia pierdea caldura mai rapid decat o fecioara virginitatea intr-un club de manele! (am avut masina o luna de iarna, dec-ian) - apoi ..."noi japonezii". N-am reusit sa "europenizez" cerintele "lor" in materie de fluide si piese. Eu invatat cu "variante" ..."prea scump aia, pun aia" ...nu tata ! Uleiul "lor" de 0W20, piesele lor, antigelul lor ...totul "al lor" fara prea multe alternative europene. - consumul. Am facut plinul si cand am vazut ca se "aprinde becu' " dupa 470 km am zis "bine", tu vei pleca. Si normal sa fie asa cand sistemul v-itec intra dupa 6000 ture ! Pai ce sistem sa mai vreau cand la 4000 ture nu ma mai intelegeam cu nevasta in masina si trebuia sa ridicam vocea ? Asa ca am renuntat la "BMW-ul asiatic" si am trecut la unul original. In rest (din punctul meu de vedere) ...prea multa reclama, mit si aura in jurul japonezelor. Sau poate nu m-am obisnuit eu, poate nu am inteles masina ...poate sunt prea sensibil, nu stiu dar cert este ca acum am un 320d european si cu toata sensibilitatea auditiva, totusi mi-l place. Am vandut Civicul in pierdere dar m-am bucurat si asa Scuze pt off-topic.-1 points
-
asa e,depinde cine il face domnule.Si depinde foarte mult de buzunarul clientului,daca e dispus sa dea bani pe piese noi de buna calitate.-1 points
-
Sa fie asta? Interesant canalul. OP, sa stapanesti sanatos masina si sa imbatranesti o data cu ea. Si pastreaza masina intr-un garaj, daca tot are zero rugina. La re-vanzare asta v-a fi apreciat enorm. De fapt tu probabil stii toate astea.-1 points
-
O.T. Intreb si eu asa, ce treaba au amortizoarele cu sughiturile la rece ale unui motor? Adevarul e ca la cat se scrie aici in topicul asta, ce mai conteaza despre ce se scrie? Parca regulile forumului spun sa ramanem in topic.. Daca vrem sa spunem ce am pus pe masina noastra si ce recomandam, putem face un topic pe "masina mea" si acolo putem tine un adevarat jurnal si daca careva are ceva de completat la ce face respectivul masinii sale, adauga.. sfatuieste, bla,bla,bla-2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00