Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/14/21 in all areas
-
Eu nu am spus asta. Am spus cu totul altceva. @pedro conteaza si cati km faci, conteaza si norocul, sunt extrem de multe variabile. Ok, nu au fost reparatii la tine, dar ia pune anvelope, frane, combustibil, taxe, asigurari, revizii, spalatorie, ITP, si vezi unde iesi ca medie lunara. Am refacut calculele la G30. Pe reparatii de fapt au fost 5500 de lei in 55 de luni si 103.000km, deci 100 de lei pe luna. Prima reparatie la aprox 80.000km si a doua la 102.000. Este drept ca racitorul de gaze a picat de doua ori si a fost schimbat gratis mereu. Masina e la frate-miu din luna 49, insa niciodata nu exclude si ia in calcul sa primeasca o perversa de 2000-3000 euro LATER EDIT iar a aparut prostea cu minusurile2 points
-
Peste seria 5 a trecut un facelift, de aceea modelele mai vechi au pretul mai scazut, iar in general, cu cat e mai scumpa la achizitie, cu atat se depreciaza mai mult.Eu totusi, nu inteleg de ce esti atat de pornit pe seria 3 sau octavia, din puctul meu de vedere, vezi in bugetul tau ce poti lua, cat mai dotat, cat mai nou, garantat...ca e seria 3, ca e passat, ca e renault, samd...1 point
-
G.Popovic, ia-ti frate linistit. E un seria 3, cheltuielile sunt aproape de un passat, octavia, etc....cum spunea cineva mai sus parte din piese si cheltuieli le ai cu oricare, poate putin mai mari poate nu, dar si fericirea ta conteaza, sau placerea, ca d-aia muncesti. In principiu e adevarat ce zic oamenii pe aici si sunt sigur ca sunt bine intentionati, dar prea se incearca formarea unei idei ca e o masina elitista si, din pacate, nu e nici pe departe...sau ca proprietarii trebuie sa fie niste magnati, lucru din nou fals, de altfel multi din cei ce vb sunt si ei oamnei normali, cu salarii sau venituri ok sau peste medie(unii nu), dar nu magnati, asa ca daca ei pot(si nu numai ei) poti si tu, cu putina atentie si grija....sincer si putin(mai mult) noroc...fiindca surprziele pot sa apara oricand, dar asta, din nou, este valabil pentru orice masina. Fac precizarea din nou ca sunt de acord cu ce spun baietii mai sus, nici eu nu apreciez multitudinea de bmw-ri intretinute precar si cumparate doar pentru sigla, pt vecini si alte cocalarisme, dar daca iti faci calculele bine si esti serios si sincer cu tine: go for it! Toate cele bune si succes la achizitie!1 point
-
Ma mananca palma, daca prind un deal de nerefuzat in Decembrie imi iau un F95 (X5M) si dau G05-ul. Intre timp sa vad cum fac un test drive cu unul.1 point
-
Stiu Luciosu. Sa continui cu G30-ul cu istoricul cu consumabilele: 4 revizii a 2000 ron. Set placute fata/spate 3000 ron Set discuri si placute fata/spate 7000 ron Casco 1800 euro anual Rca aprox 1000 ron anual Un set de anvelope de iarna si unul de vara 6000 ron in 55 de luni Impozit, itp, viniete 2500 ron in 4 ani Combustibil 1000 de lei pe luna(asta depinde de cat mergi). Spalatorie 800 lei pe an. Schimb de roti 200 de lei anual Evident ca nu mai exista masini ieftine la intretinere, insa la un moment dat cateva sute de lei pot conta. Poti alege sa faci reviziile si reparatiile nu la reprezentanta, iar asigurarile nu la Allianz, dar tot costa indeajuns.1 point
-
Nu cred ca e relativ deloc , mi se pare aberant sa spui ca ai nevoie de 12k euro anual pentru intretinere. Hai pe bune? Ca dumnezeu de cazan iti cumperi sa bagi 12k anual? Atata exagerare pentru nimic . De curiozitate ca sa iti cumperi un e90 cam de cati bani ai nevoie pe luna? La fel? Ca preturile cam tot acolo sunt Imediat ajungem ca nici elon musk nu isi permite un g201 point
-
Bimmer, evident ca chiar daca ai banii de achizitie in buzunar deja, nu alte datorii(rate la apartament, de exemplu sau la alte bunuri), nu ai familie, evident ca si limita aia minima lunara pe care am precizat-o este extrem de mica. Dar am zis sa nu spun pe sleau chiar cum vad eu lucrurile si am mai lasat o urma de speranta. Normal, limitele sunt pe acolo pe unde le spui tu, ca sa nu ai dureri de cap cand iti iei seria 3. Dar romanul daca se inscrie in limitele precizate de tine, direct in seria 7 se urca.1 point
-
Postarea ta e cam directa, dar e cam adevarata. Ai bani iei, nu ai bani te uiti sau nu ai bani si iei, si atunci incepe distractia:)).1 point
-
Man, inteleg ca deja ai cei aprox 28-29k. Corect? Nu trebuie sa te imprumuti pt ei, asa pricep eu. Nu imi dau seama care sunt calculele tale Ai familie, copil, rate la banca? Daca nu ai familie, nu ai rate la banca, dar totusi nu ai minim 5000ron net pe luna, las-o balta. Daca ai si familie si alte mici datorii la banca si nici cei minim 5000 ron net nu ii ai, atunci mergi la medic sa te consulte la cap. In fond, degeaba ne cacam pe noi aici si intoarcem problema pe toate partile, pt ca totul se reduce la ceea ce iti permiti tu dpdv financiar. Asta e neconoscuta. Ca daca discutia continua inca o saptamana, cineva va gasi un rolls royce sh care se inscrie in cei 28k si ti-l va recomanda spre achizitie. Din pacate la buzunar se reduc 90% din 'problemele' pe care le avem in viata. Ok, nu faci intretinerea la bmw, dar cum spunea si un coleg, discuri si placute penale tot te duc 3000 lei. Iei masina la 50k km, acusica le cere pe astea. Pretinzi garantie, bmw s-ar putea sa nu iti accepte cacaturi pe masina puse pe la altii si sa iti acorde si garantie. Revizia la ciocanari e 1000 lei, la bmw 2000. Astea vin peste tine sa te inghita. Masina cere anvelope. Un set de pe china e 1000 lei, unele mai de doamne ajuta sunt 2000. Trebuie de vara, de iarna, ca deja la 50.000km, cele ale ei sunt spre terminate. Impozit, rca, musai casco(1200 euro casco pe an), motorina probabil minim 500 ron pe luna. Mai apare o defectiune mica. Mai scoti 500-1000 lei. Tu din primul mesaj ai spus ca ar trebui sa nu ai treaba cu costurile la o masina pt 150.000km. Deci vrei sa mergi gratis cu ea 100.000 daca o iei la 50k. Tot asteptai sa iti confirme lumea ca ai dreptate si asa e. Nu s-a inventat inca perpetuum mobile. Roata ca sa se invarta, mai cere mici reparatii. Sau uneori mai mari. Sunt putine cazurile oamenor a caror masini au mers cu revizii si cu un set de stergatoare de parbriz pana la 150.000km. Seria 5 pe care l-am avut, pe langa consumabile a vrut reparatii de aprox 1500-2000 euro pana la 100k km. Extrem de putin dpdmdv. Daca aveam garantie extinsa, asa cum spuneam, scapam doar cu ultimii 400 de euro cheltuiti, ca ar fi iesit din potentiala garantie extinsa. Deci esti pregatit pt toate astea??1 point
-
da si in iarna intra cu opinci uzate tot anul. Scapare de lege, au fĂŁcut-o fĂŁrĂŁ experti in circulație... Cel mai bine 2 seturi de anvelope + jante, de vara și iarna.1 point
-
merge si navigatia. dupa ce am mers putin cu masina, m-a vazut unde trebuie. oricum, eram multumit si fara. ramane sa o codez totusi cu o versiune mai noua de firmware, in momentul asta nu suporta carplay full screen, si asta imi doresc. final de poveste: se poate face retrofit de nbt evo cu atm 4g complet functional, pe masina care a avut nbt cu tcb. totul este plug and play, nu este necesara nici macar codarea. se instaleaza componentele noi si merg cu optiunile pe care le avea masina donoare. singura componenta non-oem este filtrul can instalat pentru ca masina sa accepte unitate cu vin diferit. conditiile sunt ca masina sa fi avut tcb si navigatie, pentru a fi functionale connected drive si navigatia oem. de asemenea, head unit-ul nou si atm-ul trebuie sa aiba acelasi vin. acum ramane de vazut daca nu cumva dezactiveaza bmw aceste servicii dupa un timp, asa cum sugera un coleg. nu am testat inca hotspot-ul wifi sau bmw apps, dar cred ca vor merge. o sa updatez periodic thread-ul daca mai gasesc chestii de mentionat. si ca sa raspund la intrebare, pana acum costul total a fost de 1035 de lire (toate componentele cumparate de pe ebay uk - head unit, ecran, idrive controller, atm 4g, antena wi-fi, cablaje). ramane de facut codarea la un id5 mai nou, inca nu stiu cat o sa coste.1 point
-
revin cu un rezumat a ce am aflat in luna care a trecut de cand mi-am cumparat primul bmw problema era simpla, cautam solutii pentru a folosi apple carplay pe ecranul masinii. solutiile de mai jos cred ca se aplica pentru cam toate modelele f3x. solutiile gasite de mine se pot incadra in doua categorii mari, cu cateva directii separate pe fiecare categorie, si voi incepe cu: - solutiile aftermarket: modul separat pentru carplay: se intercaleaza intre unitatea originala si display; se poate comuta din unitate ce afiseaza display-ul (adica meniul idrive sau interfata carplay); diferite modele si implementari - conectare wireless sau pe cablu, folosesc microfonul original sau nu, etc; din ce am vazut eu, cele mai cunoscute modele sunt de la bimmer tech, unique ad si joyeauto, dar exista si alte chinezarii pe aliexpress. sunt destul de multe review-uri pentru fiecare in parte; navigatie independenta cu android: inlocuieste display-ul din bord cu o tableta cu android; la fel, are intrare video pentru unitatea originala a masinii, pentru a se putea folosi in continuare si idrive-ul. cel mai avansat model acum pare a fi cel de la avin - ecran 10.25", 4 GB RAM, android 9.1, etc. cu destule alternative pe site-urile chinezesti. - solutiile OEM, in ordinea crescatoare a complexitatii: pentru masinile cu unitati nbt evo id5/6, carplay se activeaza pur si simplu pe site-ul connecteddrive (nu stiu daca pentru id5 se poate direct sau e nevoie de vreo codare, dar oricum, e foarte simplu) pentru masinile cu nbt evo id4 - se poate flashui unitatea cu firmware-ul de id5/6 si apoi activa carplay-ul; din ce am vazut, in general ruleaza decent, dar pt ca id4 vine cu 2 GB RAM (fata de 4 pt id5/6), pot aparea probleme de stabilitate (reset-uri, etc) in anumite conditii de utilizare; se pot evita doar prin inlocuirea unitatii, revin mai jos; pentru masinile cu unitate nbt sau sub acest nivel - trebuie facut retrofit la un head unit care suporta softul de id5/6. retrofitul de sistem id5/6 e destul de complex cat sa merite o categorie separata, in opinia mea, si poate insemna: inlocuire de head unit, display, idrive controller (pentru masinile cu nbt, se poate inlocui doar head unit-ul, dar functiile de pe controller nu vor mai corespunde cu ce e scris pe butoane) - se pierd functiile connecteddrive si navigatia originala; inlocuire de head unit, display, idrive controller plus emulator atm - se poate folosi navigatia masinii, dar se pierd functiile connecteddrive; inlocuire de head unit, display, idrive controller plus modul atm OEM plus cablaj nou - se pastreaza in principiu toate functiile, dar e si cel mai complex retrofit. pentru toate optiunile de mai sus, este necesar fie ca unitatea sa fie codata pe vin-ul masinii, fie sa fie instalat un filtru can, pentru ca unitatea sa fie acceptata de masina. instalarea unui modul atm original si folosirea unitatii cu vin-ul original al masinii va necesita si mutarea unui circuit integrat (esim) din modulul TCB (daca masina a avut unul) in atm. se poate instala si un modul atm fara sim-ul aferent vin-ului masinii, folosindu-se un cablaj cu filtru can, dar inca nu mi-e clar cum. gata, asta-i tot acum la final imi dau seama cat m-am lungit, probabil ca nu va citi nimeni toata polologhia, dar stiu ca mie mi-ar fi fost mult mai usor la inceput daca as fi gasit toata informatia asta intr-un singur loc. daca vreo parte e neclara, ma voi stradui sa clarific, in limita cunostintelor mele inca foarte limitate.1 point
-
Inca unu care a tras Dr Oetker pa nas si el e condamnat pt consum si posesie de cocaina....Cred ca puritatea era de 1,8% si restul sare de lamaie :goodjob:0 points
-
Ok, normal ca ai dreptate ... depinde foarte muult unde intretii masina si daca vrei sa o intretii ca la carte pentru tine sau pe bani mai putini dar fara istoric in reprezentanta BMW ! In 3 ani si jumatate am facut 46mii km, desigur ca totalul investitiilor in masina nu au fost doar o piesa de 64euro, cu toate ca factura a fost de 275euro cu tot cu montare si tesatare. Imbunatatirile/retrofiturile aduse masinii plus toate cheltuielile aferente in acesti ani au ajuns la suma de aproximativ 8000euro ! Acum la vanzare am reusit sa recuperez doar jumatate din suma de 8000euro, aceasta suma de 4000euro adaugandu se la pretul de piata al unei masini vechi de 6 ani cu 108mii km ! ( la revanzare a contat f mult ca masina a fost intretinuta numai la BMW, numarul relativ mic de km reali, plus ce mai adaugasem eu pe la ea: lumini ambientale, stopuri OLED cu semnalizari dinamice, incarcare telefon prin inductie si multe altele mai mici ) Acum cred ca si initiatorul acestui topic isi va putea face o parere mai apropiata de ce inseamna sa intretii un BMW - stiu ca exista f mult de discutat pe aceasta tema, depinde daca vrei sa revinzi masina intr un viitor apropiat sau nu ( daca vrei sa o pastrezi 8 ani sau mai mult nu prea mai are rost sa faci totul la reprezentanta, pretul masinii dupa 8 ani oricum va fi destul de mic ) EDIT: Un simplu calcul ne arata ca in 3 ani si jumatate ( 42 luni ) , intretinerea ei a ajuns undeva la 190uro/luna ! Din pacate am uitat de asigurare ... full casco 120euro/luna ! Total 310euro/luna ! EDIT II: Ca si o concluzie, masinile BMW sunt foarte bune ai lux si sportivitate - cu anumite conditii ! Este normal sa vedem tot felul de plangaciosi pe forumuri si FB ca BMW este o masina de rahat - sunt doar parerile celor care nu ar fi trebuit sa si cumpere o masina daca nu au puterea sa o intretina corespunzator !0 points
-
Am scris ca am luat doua seturi in aia 100k. Unul de vara si unul de iarna. Evident ca mai e setul initial de vara cu care am mers 56.000 Cu ala de iarna 26.000 Setul de vara noua are peste 20.0000 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Drogati si bauti, am un coleg de munca care daca nu bea 4-5 beri nu poate sa conduca linistit pana acasa si face treaba asta de ani de zile si nu l-a oprit nimeni. Asta este doar un caz fericit. Cel din filmare n-a avut noroc.-1 points
-
Foarte bine zis edit. Bine explicat. Si asta vine de la unul care si-a alocat parte din proprietate (si timp, cand e..) reparatiilor la doua masini. Ce nu inteleg, esti sigur ca 5000 net pe luna permit fundului cel putin al unui cetatean sa se aseze in scaunul unui BMW?? (Wow..) Pai eu inseamna ca am prea putine si sunt si prea zgarcit (cu accesoriile). :) Nu de alta dar eu as fi zis sa fie intre 7000 si 10000RON.. net/luna, evident. ' class="bbc_url">@Sa iti/ne moara dusmanii de ciuda, invitatie trimisa.-2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00