Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 04/24/25 in all areas
-
Luna e mai scump, dar e cu voltaj mare (deci amperaj mic), protecții peste protecții, inclusiv dispozitiv de stingere automata in caz de foc. Plus mulți ani garanție. Nu se compara cu baterii de-alea chinezești luate la bax.2 points
-
1 point
-
Ám atelier propriu,nu mai lucrez la Bosch de multi ani,prefer sa muncesc pentru mine nu pentru altii,deja nu mai sint tinar,astept pensia. Nu pot sa stiu care marca de motorina sau de benzinarie este mai buna in RO,deci nu voi opina despre tema asta,dar banuiesc ca aveti ca peste tot in lume,informatiile acestea,o benzinarie e mai buna ca alta pentru ca...In functie de marca si numarul de referinta al injectorului,duzele costa intre 50 si 100 eur una,plus mina de lucru,in linii generale,se taxeaza de 150eur...la 250eur sau mai mult pe injector. Din cite stiti voi,se depune calamina pe duze,pe exterior,in realitate,ce se depune in interiorul injectorului conteaza mai mult.O sa incerc sa ma explic cu poze,doar ca nu se pot uploada prea multe,si dureaza sa le micsorez,dar cu timpul ,din citeva sute de mii de poze,o sa urc cite ceva. si alte exemple...1 point
-
Nici nu ma intereseaza ce mai sunt si daca mai sunt pt ca mie nu mi se potrivesc cele cu voltaj mare , nu am invertor huawei. Daca vorbim de cele cu voltaj mic .... well , sunt destul de multe si mai scumpe care fac exact acelasi lucru ca si cele mai ieftine . Un invertor hibrid off grid este ce ai nevoie de 10 kw ( il iei de pe ali cu livrare in 5-7 zile din eu si costa in jur de 2700 lei - ce firma , iti pot spune in privat sa nu sara in sus cei cu preanefericitul huawei ) , o baterie lifepo4 gata facuta cu bms de 10 kw e in jur de 6000 lei , aici poti suplimenta daca vrei sa cheltui si sa pui 2 in paralel ( merg pana la 16 unitati ) dar sfatul meu e sa iei mai bine un generator inverter de 2 kw , faci o impamantare unica pe teava si n-ai treaba .Ca si incalzire ti-as sugera un incalzitor pe motorina de 5 Kw , consuma in jur la 180ml/H si 3-4 Ah/h pe 12V si face caldura cum trebuie ( ziua poti merge pe electric daca e soare ). P.S. Victron iei daca ai bani prea multi si vrei sa epatezi - parerea mea binenteles.1 point
-
Bateria trebuie sa aiba din ce sa se incarce, in primul rand. Uite productia mea din 4 kwp, in Bucuresti, cu orientare buna dar inclinare proasta la panouri - ca sa-ti faci o idee. In decembrie am avut 105 kwh si in ianuarie 137. Asta inseamna in medie 3.5 kwh/zi in decembrie si 4.5 kwh/zi in ianuarie. Dar exista si zile cu 2 kwh, de exemplu. In plus, daca nu stai acolo si da o ninsoare, o sa ai zero productie pana se topeste zapada pe de panouri. Iar la munte asta poate sa dureze zile in sir.1 point
-
Ti-as recomanda sa mergi pe Victron Cu mentiunea ca daca acolo cabanuta nu e izolata sa ai grija la baterii ca temperaturile cu minus ii scad performanta ( nu stiu cum o ai izolata, ce temperaturi ai etc)1 point
-
Un studiu care se refera la anumite conditii bla bla bla , in fiecare caz particular, depinde . Unii de ex nu parcurg distante mari si la viteze mari si care incarca acasa din retea sau fotovoltaic , li se potriveste manusa EV si la costuri mult mai reduse fata de un diesel, la polul opus sunt ailalti care baga tare pe autostrada contra timp , distante lungi , unde un EV ar fi o lovitura cu stangul in dreptul si pachet de nervi continuu ...... De aia e bine sa le ai pe amandoua1 point
-
Din articol îți dai seama ca cei care au tradus, creat articolul sunt fani diesel: Ușor, ușor încep să cred ca aceste comparații sunt inutile din cauza următoarelor: Nimeni nu merge constant cu 130km/h pe durata acelor 4 ani, deci pică treaba cu acel consum. Intretinerea mașinii nu s-a adăugat: ulei, filtre, plăcuțe, etc. 15k pe an vin 1250 km pe lună dacă împărțim la 20 de zile lucrătoare ar veni 62.5 km pe zi, deci nu prea ar avea logică încărcare de la stații publice. Nu prea există 100% încărcare de la stații sau de acasă, mai mereu e o combinație. i5 xdrive40 este76.970 iar 540d xdrive 72.990, diferenta ar fi de 3980 euro. Astea sunt prețurile de pe BMW.de, deci cei 1890(taxa de diesel) euro x4 ar fi 7560 - 3980, ai câștiga cu ev 3980. Apoi dieselul pe cei 4 ani cheltuie 5699 iar ev ul de acasa 3549, deci inca 2150 câștigați. Apoi astea adunate ar fi 6130 pentru ev. Deci nu știu cum au ajuns ei la concluzia ca doar cei cu panouri castiga. Dacă omis ceva let me know.1 point
-
Salutari tuturor.Stiu ca sint nou pe forum,si imi imaginez deja contrele cu unii dintre forumisti,si incerc sa mai comunic in limba materna din cind in cind,si cum lucrez in domeniul auto,am ajuns si pe aici. Am un atelier de reparatii auto,in alta tara,si de meserie sint pompangiu dupa cum numiti voi aceasta meserie,repar pompe de injectie,injectoare,si printre altele curatirea cu ultrasunete. Am urmarit tot topicul,cei drept nu am citit chiar toate mesajele,dar am observat ca nu prea se vorbeste despre cauzele care produc incarcarea filtrului de particule cu cenusa(vad ca asa o numiti). Principala cauza a producerii cenusii,este combustibilul,calitatea lui,insotit bineinteles de aerul care intra in amestec in cilindrii motorului. Noi la atelier tratam intai cauza,apoi ne ocupam de filtrul de particule,scoatem injectoarele,le curatam cu ultrasunete,le probam in bancul de teste,apoi dupa caz le reparam sau le schimbam.Odata rezolvata problema injectoarelor,se schimba filtru de combustibil si bineinteles punem in rezervor combustibil bun,nu din cel ieftin,de la benzinariile recunoscute. Este o operatie costisitoare bineinteles,dar si rezultatele sint pe masura. Filtrele de particule le curatam cu ultrasunete,iar injectoarele conform fabricantului,dupa caz,le schimbam duzele cu altele noi.Fabricantul Bosch de exemplu recomanda schimbarea duzei la aproximativ 150.000km parcursi,iar dupa caz chiar mai inainte,Delphi,Denso,Continental,recomanda schimbarea duzelor sub 100 mii km. Stiu ca nu aveti aceste informatii la indemina,poate am sa vi le facilitez,daca le gasesc in limba engleza cel putin,pentru ca eu le am in limba locala.1 point
-
Salut Cristi, daca esti Bucuresti te pot ajuta gratuit daca ajungi la mine cu masina1 point
-
0 points
-
Concluzia : luati huawei si platiti de 3 ori mai mult pt acceeasi marie cu alta palarie ( tot chinezarie e si huawei.... )0 points
-
De la 7k km s-o ajuns la 10-15 k km deci fix ce am zis eu ( fara sa am studii in domeniul uleiurilor )0 points
-
Cea mai tare exprimare fara nici o baza , fundament , studiu etc " daca vrei sa intretii marina corect" .. oricine poate zice orice insa fara o documentatie bazata pe fapt real totul e o poveste frumos spusa de x persoane care nici macar nu lucreaza in domeniu .0 points
-
Treaba lor , 30 k km e tras de par , dar la 15k km e ok . Cu orele , daca n-am contor de ore ca la excavator e mai complicat de tinut minte ce si cum . poate ar trebui sa ne montam contor de ore..... Io mi-am spus parerea , de acolo incolo fiecare face cum considera. P.S. unii vad ca-l schimba la 7k km insa ma intreb daca schimba si filtru de ulei sau ala merge 30k km ?!0 points
-
Si eu ce am scris mai sus ? Nu tot acelasi lucru ? Dar la 7000 deja e exagerat ( ca sa nu zic inutil ).0 points
-
Chiar asa de proaste sunt motoarele astea de la BMW ? Totusi de la 30000 cat " recomanda " producatorul , la 7000 e o diferenta de mai bine de 3 sferturi in minus. Din partea mea poate sa-l schimbe si la 1000 de km .... dar din moment ce uleiul respecta norma , 15 000 km la un schimb e ok dpmdv. Absolut ca fiecare decide pt el ce e mai bine , eu merg pe schimburi 15000 km si mai putin doar in cazul in care ma anunta masina ca trebuie schimbat mai repede ( am avut caz cu cealalta masina cand m-a anuntat ea ca trebuie schimbat uleiul si nu facusem decat 10000).0 points
-
7000 km ? Tu vorbesti serios ? Care ar fi problema daca-l schimba la 15000 ? Ce experienta ai ca sa impartasesti , ca se intampla cu motorul daca nu schimbi uleiul la 7000 ? Mersi.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00